הדגשים הייחודיים בקידום אתר שפונה לקהל שומר מצוות

בעידן שבו עוד ועוד פעילויות מכל הסוגים עוברות מהמרחב הפיזי לדיגיטלי, יותר ויותר בעלי אתרים מבינים שבלי קידום מקצועי הם לא יוכלו למצות את הפוטנציאל של אתר האינטרנט של העסק (דיגיטל, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: 123)

באופן טבעי, גם אתרים של עסקים שקהל היעד שלהם, רובו או כולו, מגיע מהציבור הדתי, יכולים להרוויח במידה רבה מתהליך קידום אורגני שמבוצע באופן מיטבי - כשעבור אתרים אלה ישנם כמה דגשים ייחודיים שכדאי להכיר ועליהם נדבר בכתבה זו.

האם השבתת האתר בשבת פוגמת בדירוג בגוגל?

עבור עסק שומר שבת, הפעלת האתר ביום המנוחה היא כמובן לא אופציה. גוגל, לעומת זאת, וכמוהו שאר מנועי החיפוש, סורקים את האינטרנט 24/7. התוצאה: אם הזחלנים של גוגל יגיעו לאתר אחרי כניסת השבת ולפני צאתה, הם יזהו אותו כלא פעיל ועלולים להתייחס אליו ככזה באופן קבוע.
אנשי מקצוע מיומנים בתחום של קידום אתרים יכולים לעזור לפתור את הבעיה. פתרון אפשרי הוא הפניה 503 - מעין "הבהרה" לגוגל כי האתר אמנם לא פעיל בנקודת הזמן הנוכחית, אבל הוא צפוי לחזור לפעילות מלאה בקרוב (כשבנוסף ניתן גם לציין את המועד המדויק שבו האתר שוב יוצג במלואו לכל הגולשים). חשוב להדגיש כי הוספת הפניה זו מחייבת בקיאות מקצועית מסוימת.
סיכון נוסף לדירוג בגוגל הוא כשלאתר מגיעים גם גולשים שאינם שומרי מצוות. גולשים אלה, שמן הסתם משתמשים באינטרנט גם בשבתות וחגים, יצאו מהאתר מיד עם הגילוי שהוא למעשה מושבת. הנזק במקרה זה הוא ששיעור הנטישה שמחשבת גוגל יהיה גבוה יחסית וכשבגוגל רואים שאחוז הנטישה של האתר שלכם גבוה, הם מבינים שהתוכן בו לא רלוונטי לכוונת הגולשים ולכן מורידים את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש. גם לכך יש פתרונות, ובכל מקרה כדאי פשוט להתאמץ יותר להשביח את האתר כך שבימי חול שיעור הנטישה יהיה נמוך במיוחד.

על מה חשוב להקפיד במסגרת השבחת האתר?

אחד המרכיבים העיקריים במסגרת כל תהליך קידום אתרים - שמוכר גם בשם SEO, כלומר ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization - הוא הבטחת חוויית משתמש מיטבית. לכאורה, מדובר בסתירה בין השם של התהליך, אופטימיזציה למנועי חיפוש, לבין ההתמקדות בגולשים, אבל בפועל החברות שמפעילות את מנועי החיפוש, ובראשן כמובן גוגל, הבינו זה מכבר שכדאי להן להציג בראש החיפושים אתרים שמקדישים תשומת לב רבה ביצירת חוויית המשתמש הטובה ביותר האפשרית.
בהקשר של קהל שומר מצוות, חשוב במיוחד לשמור על שפה מכובדת ונקייה (המלצה שתקפה כמובן גם לאתרים הפונים למגזר החילוני). אי לכך, בהחלט מומלץ להפקיד את כתיבת התכנים בידי אנשי מקצוע מהציבור הדתי שמכירים לעומק את ה-DNA הייחודי של ציבור זה.

בניית פרופיל קישורים מוקפד במיוחד

בעבר, התשובה לשאלה מה זה SEO הייתה בניית קישורים. בשנים הראשונות של האינטרנט, האלגוריתם של גוגל ייחס משקל רב להפניות בין אתרים, וזאת על בסיס התפישה שכל הפניה היא למעשה הבעת אמון באתר שאליו שולחים את הגולשים.
לתפישה זו יש כמובן אחיזה במציאות, אבל היו גם לא מעט אנשי קידום אתרים שניצלו זאת לרעה - עם אינספור קישורים קנויים וכאלה שיצאו מאתרים חסרי ערך אמיתי לגולשים. החברות שמפעילות את מנועי החיפוש מיהרו להגיב עם שינויים רבים באלגוריתמים שלהן, למשל עדכון פינגווין המפורסם של גוגל.
בהתאם לכך, כיום מומחי קידום אתרים מחויבים להקפיד על קישורים אך ורק מאתרים שגוגל מייחסת להם סמכות ואמינות. תנאי נוסף לכך שלינק יניב תועלת הוא זיקה אמיתית בין האתר שממנו יוצאת ההפניה לאתר שאותו מקדמים, וישנם גם כללים לגבי הטקסט שעליו יופיע הקישור. עבור אתרים אשר פונים לקהל הדתי, ההמלצה היא להוסיף עוד מסננת - ולוודא שהאתר המפנה לא מכיל תכנים לא ראויים, וזאת על-מנת להימנע ממצבים מביכים.
בכתבה זו סקרנו מספר דגשים לקידום אתרים דתיים. קחו את הדגשים האלו ברצינות, הם יכולים לסייע לכם להתקדם בגוגל ולהביא עוד תנועה לאתר האינטרנט שלכם.
בהצלחה!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר