מתכוננים לכיתה א' - בלי לחץ

הכנה לכיתה א' היא צעד חשוב, אך צריך לעשות אותו באופן מתון, תוך שימוש בפעילויות יצירתיות ומבלי להפעיל לחץ על הילד. הכתבה תציג דרכי הכנה לכיתה א' שמשתלבות בפעילויות הנאה של הילדים(משפחה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: unsplash)

מורידים הילוך לפני כיתה א'

ילדים העולים לכיתה א' מרגישים לחץ והתרגשות רבה לפני המאורע המרגש. הם יודעים שציפיות המערכת הן שיהיו מוכנים ובוגרים. הם מודעים לתחרות בין ההורים וללחץ שלהם שילדם לא יישאר מאחור. אולי הם לא אומרים לכם את זה, אך המתח ניכר בהתנהגויות שונות שלא היו שם קודם. תוסיפו לזה את החשש מאימת הקורונה ותקבלו "סלט לחצים". זה הזמן לחשב מסלול מחדש ולהוריד הילוך. הילדים צריכים ללמוד מתוך הנאה. כל למידה שהיא משמעותית להם היא זו שתיכנס לראשם ואותה יזכרו. כשהיינו ילדים למדנו את האותיות באמצעות שירים ועד היום רבים מאיתנו מוצאים את עצמם שרים את ה-ABC כדי לא להתבלבל בכתיבה. ומדוע? כי זה היה משמעותי!

כל דבר במינון הנכון

למידה רבה היא מתישה. הוסיפו לכך חוסר עניין ותקבלו ילדים משועממים, שאחר כך רצים איתם לבדיקת קשב וריכוז כי אינם מסוגלים לשבת לאורך זמן. כל הכנה לכיתה א צריכה להיות במינון הנכון. את המינון כמובן יש להתאים לצרכי הילד, לאופי שלו, ליכולות שלו, ובכל פעם להעלות בקטנה את המינון או רמת הלמידה. רק כך הוא יתקדם.

אתם ודאי מאוד מעוניינים שהילד יידע לקרוא ולכתוב לפני כיתה א', בדיוק כמו הבת של השכנים. יחד עם זאת, מדובר בשני ילדים שונים זה מזה, והלמידה צריכה להתקיים על פי הקצב השונה של כל אחד. כדי ללמוד לקרוא ולכתוב השתמשו בדרכי למידה המתאימות לתחומי העניין של הילד. למשל, בית אבי חי בירושלים יצא לאחרונה בשלל אירועים מקוונים על מנת לקדם את הילדים באופן מהנה, חווייתי ואינטראקטיבי לקראת כיתה א'. האתר עושה זאת באמצעות דפי צביעה, חוברות, פעילויות יצירתיות של מיטב הסופרות: דתיה בן דור, מיריק שניר ושולמית כהן אסיף, מתכונים ופעילויות נוספות.

כיצד אתם יכולים לעזור לילד?

חשוב מאוד להיות הורים תומכים. מה זה אומר? להכין את הילד לכיתה א' בצורה הזורמת עם היכולות שלו, הקצב ותחומי העניין שלו. הלחץ עלול להוביל לאנטגוניזם כך שיש לעשות הכל ברוגע. אפשר לקבל ייעוץ מקצועי או הדרכת הורים במכוני התפתחות הילד או באופן פרטי. חשוב גם להתייעץ עם פסיכולוגית הגן לגבי ההתפתחות הרגשית של הילד. אולי תגלו שעדיף להשאיר אותו עוד שנה בגן בהתאם לשנתון בו נולד. ההתפתחות הרגשית משמעותית מאוד והיא חלק חשוב מההכנה לכיתה א', אפילו יותר מהחלק הקוגניטיבי. חשוב שהילד ידע לדחות סיפוקים, לחכות בתור, להפסיד ולא רק לנצח במשחקים, לפתור בעיות חברתיות ולא לבכות מכל דבר. ברגע שהילד מוכן רגשית, המחסום הלימודי מוסר והוא פנוי ללמידה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר