למרות הקורונה: יותר מ-200 השתלות מח עצם בוצעו ע"י 'עזר מציון'

גם בימי השיא של הסגר מערך הצלת החיים לא פסק לרגע, על מנת לאפשר העברת דגימות ללא עיכוב, איש 'עזר מציון' לא יוצא משדה התעופה ההטסה על מנת לא להתחייב בבידוד, טייסים של חברות תעופה בינלאומית התנדבו להעביר מנות מח עצם בעצמם(חרדים)

אחד מהטייסים שנרתמו לסייע (צילום: יח"צ)

בימים האחרונים נחשפו הנתונים המדהימים על כמות השתלות מח עצם של עזר מציון בתקופת הקורונה. לפי הנתונים העדכניים, יותר מ-200 השתלות מצילות חיים, שחלקם הוטסו ברחבי העולם, בוצעו בתקופת הקורונה חרף ההגבלות והקשיים הרבים.

מיד עם פרוץ הקורונה, הצניחה בכמות הטיסות וסגירת גבולותיהן של עשרות מדינות, אחד האתגרים המשמעותיים ביותר למאגר מח העצם הלאומי של עזר מציון, היה לשמור את מערך ההטסות חרף הקשיים.

בארגון לא הרימו ידיים, ואיש הארגון, במסירות נפש אדירה, הפך במשך למעלה מחצי השנה האחרונה את שדות התעופה בעולם למקום מגוריו, ולא יוצא משם על מנת לא להתחייב בבידוד. במסגרת הפעילות הבלתי פוסקת להצלת חיים, איש הארגון משנע דגימות מח עצם ברחבי תבל, ועד היום העביר כבר עשרות תרומות בהצלחה יוצאת דופן.

גם בימי הסגר הקשים, כאשר כלל הטיסות הושבתו, הפעילות לא הופסקה לרגע, ואיש עזר מציון הסתייע במטוסי תובלה על מנת להעביר את הדגימות ממדינה למדינה. במקביל, טייסי חברות התעופה התגייסו למאמץ של ארגון עזר מציון, והעבירו בעצמם מנות מח עצם למגוון יעדים בעולם.

אלא שזה רק חלק מהפעילות האדירה של הארגון שרק התעצמה והתרחבה בתקופת הקורונה, תוך מתן מענה ממוקד ומותאם לצרכים החדשים שצצו בשטח. למעשה, כלל הנזקקים לסיוע, נקלעו בעקבות משבר הקורונה, למשבר חמור עוד יותר שהצריך הגדלה והרחבה של הסיוע. אם זה בכל הקשור לחולים בסיכון וקשישים, שכעת נמנע מהם לצאת מהבית ויש לסייע להם בצורה בטוחה בבתיהם, כולל שינוע מזון ותרופות, סיוע רפואי, רגשי ותעסוקתי, ואם זה בסיוע למעגלים חדשים של חולים ונזקקים.

כבר מהימים הראשונים של המשבר, בעזר מציון הרימו את הכפפה ותגברו באופן משמעותי את המחלקות לסיוע לחולי סרטן ולחולים במחלות אחרות שזקוקים לסיוע ביציאה לטיפול רפואי, קניות, אספקה שוטפת של תרופות, תמיכה רגשית טלפונית ושמירה על קשר רציף, הסברה ואספקת חומרי תעסוקה מתאימים.

בארגון נותנים דגש משמעותי גם בכל הקשור לסיוע למשפחות החולים, תגבור משמעותי של מערך הסיוע הרגשי, ומתן מענים מכל הסוגים למשפחות אלו, תוך שיתוף פעולה הדוק של עשרות סניפי עזר מציון ברחבי הארץ עם הרשויות המקומיות ופיקוד העורף ותוך הפעלת מערך המתנדבים של 'מחוברים לחיים' של עזר מציון.

בנוסף, בעזר מציון מספקים סיוע רציף למשפחות שנמצאות במלוניות קורונה, ומספקים להם אמצעי תעסוקה, מזון ועוד על מנת לאפשר להם לעבור את התקופה בצורה טובה ככל הניתן. פרויקט נוסף שהשיק הארגון בעקבות התקופה המאתגרת, הוא סיוע לבני הישיבות שנכנסים לקפסולות לאורך זמן, בשינוע מזוודות לישיבה וממנה, באמצעות מערך שינוע משוכלל שפועל ומגיע לכל ישיבה ברחבי הארץ. עם פתיחת זמן אלול תוגברו המוקדים על מנת לתת מענה לעשרות הישיבות שפתחו את שעריהן.

בעזר מציון אומרים כי רק הודות למערך המתנדבים העצום, הארגון הצליח לספק מענה כה חשוב בתקופת הקורונה לרבבות נזקקים, ולולא הסיוע, התמיכה והעזרה של הציבור, לא היה ניתן לעבור את התקופה הזו בהצלחה כה גדולה, ועם הישגים כה רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר