בדיקת תוקף ויזה לארה"ב

אם אתם מתכננים בקרוב לטוס שוב לארה"ב חשוב לבצע קודם בדיקת תוקף הוויזה. במידה ולא הוצאתם קודם וויזה לארה"ב תצטרכו לבצע מספר פעולות מקדימות טרם הגעתכם לשגרירות או הקונסוליה האמריקאית (תיירות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

בדיקת תוקף לוויזה – כיצד להתחיל

אם בעבר כבר הוצאתם ויזה לארה"ב חשוב קודם כל לערוך בדיקת תוקף ולבדוק מה תאריך התפוגה לוויזה שלכם. לרוב תוקף הוויזה הוא לעשר שנים, אלא אם כן אתם חיילים או לקראת גיוס לצה"ל. עם פגה הוויזה שלכם יהיה עליכם להנפיק הוויזה מחדש בתהליך הדומה להוצאת הוויזה בפעם הראשונה מלבד ביצוע ריאיון אישי.

משמעות הארכת הוויזה לארה"ב מהווה בעצם הליך של הוצאת וויזה מחדש. כאן יש למלא הטפסים הנמצאים באתר האינטרנט של השגרירות. את הטפסים יש למלא בשפה האנגלית והם כוללים תחילה פרטים אישיים. לצד מילוי הפרטים יש לצרף תמונת פנים מעודכנת, כשלצד השגרירות והקונסוליה ישנם מקומות שיוכלו לספר לכם תמונה כזו בו במקום, תוך הקפדה על הנחיות האמריקאים בכל הנוגע למאפייני התמונה.

מהם המסמכים שיש לספק?

בנוסף לכל אלו יהיה עליכם להגיש מסמכים התומכים כי בקשתכם לוויזה היא למטרת תיירות ואו עסקים בלבד וזאת למול העובדה כי האמריקאים נזהרים בכל הנוגע לאלו המעוניינים להגיע למדינה למטרת מגורי קבע או תעסוקה.

על מנת לאשרר שכוונתכם להגיע לארצות הברית למטרת תיירות ואו עסקים בלבד תתבקשו להביא לשגרירות או לקונסוליה אישור לימודים באחת ממסגרות הלימוד האקדמאיות בישראל, אישור עבודה חתום של המעסיק שלכם ותלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, אישור שירות בצה"ל ואישור על החזקת נכסים בישראל אם יש כאלו.

לאחר העברת מסמכים אלו תוכלו לשלם את אגרת הוויזה.

שימוש בחברות המטפלות בבקשה

באפשרותכם לחסוך זמן והתעסקות בהליך חידוש או הוצאת וויזה לארה"ב. חברות רבות יטפלו בבקשתכם כשאתם בעצם תוכלו למלא עותק של טופס הבקשה בעברית והחברה תתרגם אותו לאנגלית ותשלח המסמכים לאמריקאים בתוך 24 שעות. בתוך ימים תוכלו לקבוע לעצמכם תאריך ושעה לריאיון.

טיסה לארה"ב בסמוך למועד פקיעת הוויזה

במקרים ובהם טסתם לארה"ב בסמוך אך לפני מועד פקיעת הוויזה שלכם יהיה עליכם לשוב לישראל בטרם פקיעת הוויזה. שהייה בארה"ב לאחר פקיעת הוויזה אינה חוקית ותביא לבעיות עתידיות כשתרצו לחדש שוב את הוויזה. בנוסף לכך, שהות במדינה לאחר פקיעת הוויזה יכולה אף להוביל לבעיות ביציאה מהמדינה.

במקרים ובהם טיסתכם עוקבה בשל אילוצים של חברות התעופה והיא גורמת לכם לשהות במדינה לאחר פקיעת הוויזה, הדבר לא ייראה בעין יפה על ידי האמריקאים. ההמלצה היא לעזוב את המדינה מספר שבועות לפני פקיעת הוויזה על מנת להימנע מסיטואציות דומות.

מדינות עם פטור מויזה לארצות הברית:

אוסטריה, אוסטרליה, איטליה, איסלנד, אירלנד, אנדורה, אסטוניה, בלגיה, ברוניי, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יוון, יפן, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, ליכטנשטיין, מונקו, מלטה, נורווגיה, ניו זילנד, סן מרינו, סינגפור, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פורטוגל, פולין, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קוריאה הדרומית, שוודיה, שווייץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר