פיצה יפנית או פסטה הודית?

מי אמר שפיצה או פסטה חייבות להיות איטלקיות? אם בא לכם לגוון קצת ולהפתיע את המשפחה או האורחים, אתם מוזמנים להתנסות במתכונים שיוצאים מהקופסה העממית (מתכונים)

אילוסטרציה (צילום: פריפיק)

ההצעה להכין מתכונים שונים מהצפוי ולהכיר טעמים חדשים תמיד מביאה איתה אהבות חדשות ושילובים מעניינים. לא את כל המתכונים יאמצו כולם בזרועות פתוחות, אך הטעמים החדשים יפתיעו, וחלקם יהפכו למתכונים קבועים עבור המשפחה והחברים.

הפיצה של ארץ השמש העולה

יפן היא מדינה גדולה, עוצמתית מבחינה כלכלית, תעשייתית ובעלת השפעה תרבותית רבה גם מבחינה קולינרית. אין מי שלא מכיר את הסושי, המאכל המזוהה ביותר עם המדינה בתרבות המערב, אך ליפן יש טעמים רבים ושילובים מעניינים שכדאי להכיר. את הפיצה היפנית יש המכנים פנקייק יפני או חביתייה ויש לה גרסאות שונות, אך יש דמיון כלשהו לפיצה שאנו מכירים. הפיצה היפנית עגולה, יש לה תחתית ועליה מונחים שלל ירקות ולפעמים גם גבינות. הנה מתכון לפיצהשיעזורלכם להפתיע את יושבי השולחן.

פיצה יפנית

להכנת הפיצה הזו אין צורך להכין קמחאו ללוש את הבצק. כל מה שצריך הוא ביצים, ירקות שאוהבים על הפיצה כמו פטריות, פלפלים, בצל, גבינה מגוררת ותבלינים. את ההכנה מתחילים במחבת, בדיוק כפי שמכינים חביתה רק השתמשו בשתי ביצים לפחות. לאחר שהחביתה מוכנה, מעבירים אותה לתבנית ומכניסים לתנור כדי שתהיה פריכה. כשהחביתה מתקשה מעט, הניחו עליה את הירקות והגבינה הצהובה המגוררת והכניסו לתנור לעוד מספר דקות.

פיצה יפנית עם בצק

זוהי גרסת פיצה יפנית והפעם עם בצק דקיק שדומה למה שאנחנו מכירים כפיצה, ועליו ממרחים שונים כמו תרד, מיונז, רוטב עגבניות, גבינה צהובה, סוגים רבים של ירקות ולפעמים גם נתחי סלמון.

פריחת הדובדבן אצלכם על השולחן

אם מדברים על יפן, אי אפשר שלא להזכיר את עונת פריחת הדובדבן. זהו סמל תרבותי והיסטורי ביפן, וחפצי נוי רבים מציגים את הפריחה היפה אך קצרת הימים המסמלת את זמניות החיים ויופיים. כמו הפריטים המציגים את עצי הדובדבן, גם על השולחן יש לה ייצוג, והנה הפיצה היפנית בגרסת פריחת הדובדבן. הבצק של הפיצה דקיק, עליו מונחות כמה שכבות של גבינה צהובה, ועל כל זה מונח גוש צמר גפן מתוק, "שערות סבתא" בשפת הילדים, בצבעי ורוד או לבן, כמו צבע פריחת הדובדבן. על כל היופי הזה מזלפים סירופ מתוק בטעמי דבש, ג'ינג'ר או מייפל. הנוזל גורם לצמר גפן להפוך לעיסה נמסה ומתוקה על בצק הפיצה, ולפניכם גרסה מעניינת של פיצה בטעמים מפתיעים.

פסטה הודית

כשמדברים על בצק, להודים אין מה להתבייש והם אפילו תרמו תרומה משמעותית לקולינריה העולמית. ההודים הביאו אל השולחן את הנאן, לחם הודי עגול ונהדר העשוי לרוב עם יוגורט וכולל תוספות ועשבי תיבול. הפסטה ההודית היא גרסה של בצק הפסטה, אך טעמי הרוטב בסגנון הייחודי עושים את ההבדל. בניגוד לרטבים המוכרים של הפסטה, בגרסה ההודית אין פסטו או עגבניות. בטעמי הרוטב ההודי ניתן להבחין מיד בקארי, בשילוב עם קינמון, גרם מסאלה, ציפורן, כורכום, שומר וכמובן כוסברה טרייה להשלמת הארומה. רוצים להפתיע את האורחים? הנה הצעה להכנת פסטה הודית עם עוף או צמחונית. מבשלים פסטה לפי הוראות היצרן ובינתיים מכינים את הרוטב. מטגנים בצל ומוסיפים נתחי עוף חתוכים לגרסה הבשרית. מתבלים בתבלינים ההודיים ומוסיפים חלב קוקוס. לתוך הרוטב הזה מכניסים את הפסטה המבושלת, מערבבים ומוסיפים עלי כוסברה טריים. זה הזמן לתת לטעמים להיספג ולהתמזג, והנה פסטה הודית שלא תרצו שתיגמר.

הודי פיקנטי אש

אם אתם אוהבי האוכל החריף, הודו היא המקום המתאים למצוא בו את מבוקשכם. בגרסת הפסטה ההודית הרוטב יכיל ג'ינג'ר קצוץ, פלפל צ'ילי אדום או פלפל ירוק חריף, שום קצוץ, בצל ירוק, פלפל אדום, מחית קארי צהובה או אבקת קארי, חלב קוקוס ותיבול של מלח ופלפל שחור לפי הטעם. את כל המרכיבים מטגנים במחבת עם שמן שומשום, ולאחר כמה דקות מוסיפים פנימה את הפסטה המבושלת. מומלץ לפזר גם כוסברה קצוצה טרייה, היא משתלבת נהדר עם הטעמים. הנה מנה שנראית מוכרת, אך מפתיעה את החך ואת יושבי השולחן בטעמי המזרח הרחוק ממש בצלחת שמולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר