נוסעים לדובאי או לאבי דאבי? אלו האתגרים הכשרותיים שאתם עשויים לגלות

הרה"ג אהרן חסקל, ראש מערך הכשרות סטאר-קיי בישראל ואירופה, ואחד ממומחי הכשרות המובילים מספר: "במדינות המפרץ מרבים להשתמש בחלב נאקות שהינו חלב טמא, דבר שמהווה אתגר למכשירי המטבחים, כך שגם מכונת הקפה צריכה לעבור הכשרה מיוחדת מחלב טמא לחלב כשר"(כשרות)

חלב פרה וחלב גמל נמכרים ביחד ברשתות (צילום: חיים אייזקוביץ)

הרה"ג אהרן חסקל, ראש מערך הכשרות סטאר-קיי בישראל , המזרח התיכון ואירופה, ואחד ממומחי הכשרות המובילים, מספר על האתגרים העצומים להענקת כשרות במדינות המפרץ, שבקרוב מאד יהוו יעד תיירותי גם בקרב ציבור שומרי המצוות.

"כל הכשרה של מטבח בבית מלון שהיה עד כה לא כשר והפיכת המטבח לכשר, הוא אתגר מורכב כשלעצמו", אומר הרב חסקל. "מערך המשגיחים עובר הכשרה ארוכה ודקדקנית וההשגחה במקרים אלו חייבת להיות דקדקנית, על מנת שמי שמבקש לאכול בכשרות מהודרת יוכל לאכול ללא כל חשש".

"בשבועות האחרונים כולם מדברים על הסכמי השלום עם מדינות המפרץ ועל כך שבחודשים הקרובים יעדים כמו דובאי, אבו דאבי ובחריין יהפכו ליעד תיירותי. ישנן בעיות רבות שעלולות לצוץ, אני אתן דגש על בעיה מרכזית אחת שרבים לא יודעים עליה והיא דווקא בדברים הקשורים למטבח החלבי. עד היום המשגיחים ברחבי העולם על תעשיית החלב וייצור גבינות, היו צריכים להכשיר קווי ייצור של מוצרים בחלב נכרי לטובת ייצור של מוצרים בחלב ישראל. זוהי הכשרה מסוג אחד. לעומת זאת, במדינות המפרץ בהם נפוץ מאד גם חלב גמלים (יותר נכון חלב נאקות) שהינו חלב טמא, ההכשרה של קווי הייצור מורכבת יותר כיוון שמדובר מייצור של חלב טמא לחלב כשר. זה נוגע לא רק לקווי הייצור אלא גם למכונות הקפה ולשאר המכשירים שמשמשים להגשת חלב, גבינה ושאר מוצרי חלב".

(הרה"ג אהרן חסקל, ראש מערך הכשרות סטאר-קיי בישראל)

הרב חסקל מציין עוד כי כבר 35 שנה שהוא מסתובב בכל מדינות העולם וזהו אתגר חדש גם עבור מערכות הכשרות ברחבי העולם. בנוסף, מבקש הרב חסקל להדגיש, כי גם אלו הסומכים וצורכים חלב נכרי מכח ההיתר המפורסם של מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, חשוב שידעו שני דברים: ראשית, ההיתר ניתן רק לכאלו שנאלצים להשתמש בחלב נכרי בדיעבד ובוודאי לא לכתחילה. שנית, ההיתר יכול להיות בתוקף במדינות כמו ארה"ב ובמרבית מדינות אירופה, ששם הרשויות מפקחות על תהליכי הייצור של החלב, אך בוודאי אינן רלוונטיות במדינות כמו המפרץ הפרסי שע"פ חוקי האיסלם – חלב דבר אחר אסור בשתייה ובאכילה אך בשר וחלב והגמל מותרים באכילה ובשתיה.

לסיום, מסביר הרב חסקל, "חשוב שמי שנוסע להתארח במלונות בדובאי או בשאר מדינות המפרץ, שיידע שייצור חלב פרה אינו פשוט כלל , אולם מצוי מאד חלב נאקות, משום שבחודשי הקיץ החמים הטמפרטורה עשויה להגיע לחמישים מעלות, וגם בשאר חודשי השנה, מדובר במדינה חמה מאד, תנובת החלב של הפרות דלה באופן משמעותי. קיים קושי גדול לגדל פרות בחום הזה, אם לא דואגים להם לרפת ממוזגת בכל שעות היום. זו הסיבה שחלב גמלים נפוץ יותר במקומות האלה".

הנהגת נסיכויות – אמירויות המפרץ משקיעים בשבועות אילו מאמצים רבים לטובת ולרווחת התיירים הישראלים האמורים בקרוב להגיע לאמירויות ובהם גם שומרי הכשרות , בעבודה מקצועית יוכלו בעז"ה להגיע לרמת כשרות גבוהה ומהודרת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר