בעיצומו של המשבר הכלכלי:

הממשלה מקדמת הטלת מס פקדון על בקבוקי משקה גדולים

"דווקא עכשיו בתקופה שבה המגזר העסקי נאבק קשות לשרוד עקב משבר בה החליט להטיל עליו רגולציה חדשה הכרוכה בעלויות נוספות" פגיעה קשה במשפחות ברוכות ילדים (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מס חדש על הציבור בעיצומו של המשבר הכלכלי: השרה להגנת הסביבה הגב' גמליאל החליטה להטיל מס פקדון על בקבוקי משקה גדולים, זאת בניגוד להחלטתו של השר הקודם זאב אלקין לא להרחיב את החוק.

לאחר שנים של דחיות והתלבטויות של המשרד להגנת הסביבה, החליטה שלשום השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, להחיל את חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים בנפח 1.5 ליטר ומעלה, בסגנון הדומה למנגנון הפיקדון שחל על מכלי המשקה הקטנים.

המהלך לא יצא לפועל מיד אלא תינתן למשק תקופת היערכות של כשנה ליישום החוק.

בעוד שארגוני איכות הסביבה בירכו על המהלך, בקרב חברות המשקאות מביעים פליאה על חוק החדש, שכן ההחלטה תייקר את המשקאות ותסרבל את תהליך המיחזור, בעוד שלדבריהם ניתן היה להעלות את שיעור המיחזור באמצעים אחרים, זולים ופשוטים יותר.

יו"ר ועדת החוקה, חה"כ הרב יעקב אשר, תקף את ההחלטה ואמר כי "מצער מאוד שדווקא שרה המגיעה מסיעת הליכוד שמתיימרת שות, דחתה הצעת חוק חברתית כתפי המשפחות ברוכות הילדים ומערכות היכולת".

ראש אגף התקציבים לשעבר מותח ביקורת חריפה על המהלך וקובע: המהלך שיזמה השרה גמליאל יגרום לתוספת הוצאה שנתית של משקי הבית בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה.

חברי כנסת שונים הצטרפו והתריעו מפני הטלת המס המיותר על משפחות חלשות דווקא מצד שרה המגיעה מסיעת הליכוד שמתיימרת לדאוג לפריפריה ולשכבות החלשות.

גם באיגוד לשכות המסחר מותחים ביקורות ותוקפים כי "דווקא עכשיו בתקופה שבה המגזר העסקי נאבק קשות לשרוד עקב משבר בה החליט להטיל עליו רגולציה חדשה הכרוכה בעלויות נוספות. המהלך יסרבל את תהליך המחזור ואף יעלה את יוקר המחיה. זהו ניתוק טוטאלי מהמציאות ופגיעה בציבור הצרכנים. בכוונת נשיא לשכות המסחר לפנות לראש הממשלה לקבל החלטה לדחיית המהלך עד אשר נתגבר על הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר