השפעת משבר הקורונה על עסקאות האשראי בישראל

מהנתונים שמפרסם בנק ישראל עולה כי במהלך משבר הקורונה בישראל, חלה ירידה חדה בהיקף הרכישות בכרטיסי האשראי מ – 1.5 מיליארד שקל ביום בחודש ינואר לכ – 690 מיליון שקל בחודש אפריל (כלכלה, מקודם)

כיכר בשיתוף גרין | כיכר השבת |
חלה ירידה חדה ברכישות באשראי בתחומי המסעדנות, התיירות, התחבורה והדלקים

הצעדים שנקטה הממשלה על מנת להילחם בהתפרצות המגיפה הביאו לשינויים משמעותיים באופי הרכישות של הציבור הישראלי. מגבלות התנועה וסגירתם של עסקים רבים, גרמו לירידה בהיקף העסקאות המבוצעות בכרטיסי אשראי.

שינויים בהרגלי הצריכה בשל משבר הקורונה

הציבור הישראלי משקיע כיום פחות במוצרי איכות חיים ויותר ברכישה של פריטי מזון, ריהוט לבית, מוצרי צריכה בסיסיים. אובדן ההכנסות שחווים רבים מהישראלי, מחייב לחסוך בהוצאות על ביגוד, תכשיטים ומגוון מוצרי פנאי ומותרות.

עיקר העסקאות המבוצעות באמצעות קורא כרטיסים מגנטי הינן של מוצרי מזון, מוצרי בריאות ותרופות, לעומת זאת חלה ירידה חדה ברכישות באשראי בתחומי המסעדנות, התיירות, התחבורה והדלקים של חצי מהמחזור היומי.

במהלך תקופת הסגר, ניתן לראות כי חלה ירידה של כ – 30 אחוזים בממוצע בפעילות הכוללת בכרטיסי אשראי. חברות האשראי סובלות מפגיעה קשה ברווחיותן וזאת בשל הירידה ברמת ההוצאות והשימוש בכרטיס האשראי. כרטיסי האשראי מהווים אמצעי תשלום מרכזי וכמעט בלעדי בעידן המודרני, כאשר רובן של הרכישות בכל תחומי החיים מתבצעות באמצעות סליקה באינטרנט או קורא כרטיסים מגנטיים.

ירידה בצמיחה ופגיעה במקורות ההכנסה

משבר הקורונה פגע קשות בהיקף פעילות הסליקה באשראי וזאת כתוצאה מירידה בצמיחה ובמקורות ההכנסה. לאור העצירה בעלייה בתחלואה והסרתן של חלק מהמגבלות בשבועות האחרונים, צפויה התאוששות איטית במשק שאמורה להתבטא ולהשתקף בנתונים.

היקף עסקאות האשראי צפוי לגדול בצורה הדרגתית וההתאוששות במשק תביא לעלייה במספר הרכישות המבוצעות בכרטיסי אשראי. לצד הירידה בהיקף הפעילות במגוון ענפים במשק, הרי שחלה עלייה במספר העסקאות המבוצעות ברשת. נתון זו מאזן מעט את הירידה בסך רכישות האשראי ומגדיל את מספר העסקאות המבוצעות באמצעות סליקה באינטרנט.

טלטלה בעולם העסקי

במהלך השבועות האחרונים עסקים רבים חוזרים לפעילות ולאחר הטלטלה שהם עברו, יש צורך בהגדלת האשראי למימון עסקי. ההשלכות של משבר הקורונה כעת ובעתיד הנראה לעין הינן חמורות ויוצרות טלטלה בעולם העסקי. הקשיים אליהם נקלעו עסקים רבים, הביאו רבים להגיש בקשה למימון אשראי, אולם הבנקים מקשיחים את התנאים למתן הלוואות וזאת נוכח החשש לאי עמידה בהחזרים.

ירידה בהיקף עסקאות האשראי בחו"ל

הירידה הדרמטית בהיקף עסקאות האשראי נובעת גם מהעובדה כי האפשרות לצאת לחופשה בחו"ל אינה קיימת בשלב זה והקהל הישראלי אוהב לערוך קניות בחו"ל.

עסקאות רכישה אונליין מאתרים בחו"ל חוו ירידה בשלב הראשון של פרוץ המגיפה וזאת בשל החשש כי הנגיף נותר על אריזות ומשטחים. עובדה זו הביאה לעצירה של המשלוחים מחו"ל על ידי חלק מהחברות ולירידה בהיקף עסקאות האשראי אונליין.

כיום, ברור כי הנגיף אינו נותר לאורך זמן על גבי אריזות ומשטחים מה שמאפשר חזרה של פעילות המשלוחים באופן מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר