משאירות חותם: שש נשים חותמות את השנה לטובה

נשים ועשיה שלובות זו בזו: נועה ירון, רמה בורשטיין, פנינה סורסקי, סוניה סודרי, רחלי ביטון ונחמה דינה שור - שש נשים שעשו בתשע"ו כל אחת בתחומה והשאירו חותם בספרות, בתרבות, באומנות, בעיצוב, בהעצמה ובמודעות - חותמות את השנה שהיתה להן לטובה * גמר חתימה טובה (יום הכיפורים תשע"ז)

רון בן ישי, ynet | כיכר השבת |
גמר חתימה טובה

נועה ירון - סופרת

תשע"ו היתה שנה שהביאה איתה בשבילי הכל מהכל. מה שנקרא לא נשארה חייבת גם בטוב וגם למוטב, מורכבויות ממורכבויות שונות בהמון תחומים אישיים, ומנגד ברוך השם הרצאות בכל הארץ, נסיעות לאומן עם נשים נפלאות למסע רוחני ומשמעותי, והכי משמח - השנה יצא הספר השני שלי "שירה גאולה" בהוצאת עם עובד והפך לרב מכר. הספר מספר את סיפורה של נערה חרדית נושרת שעוזבת את הבית ומתגלגלת לכיכר החתולות בירושלים.

הספר עוסק ביחסי הורים וילדים, ובכאב הגדול שעובר על אמא שהבת שלה לא מחזיקה מעמד במסגרת משום סוג ופשוט נשמטת החוצה. אני מקבלת תגובות מדהימות מאמהות ואבות וגם מנוער. אם אצליח להגיע אפילו לאמא אחת שבוכה בלילות, ולעזור לה להתמודד עם הכאב ולא לנתק קשר עם הבת שלה, אז עשיתי את שלי....

גמר חתימה טובה!

רמה בורשטיין - במאית ויוצרת

אחרי שקבעה הישג נהדר בשנת 2012 עם סרטה "למלא את החלל", שזיכה את הדס ירון בפרס השחקנית הראשית 'בגביע הוולפי 'וזכה לביקורות נלהבות, חוזרת רמה בורשטין לפסטיבל ונציה ה-73 עם סרטה החדש "לעבור את הקיר", רמה במאית ויוצרת הביאה השנה את היצרה המחברת בחוטים דקים ושזורים בין העולומות, בין המגזרים.

בסרטה החדש 'לעבור את הקיר' הדמות שמגלמת את מיכל המטלטלת בין אמונה לשיגעון, בין תמיכת המשפחה לזלזול מצד כל האחרים, בין הטרגי לקומי ובין מרחב האפשרויות שלה למחויבויותיה". אומרת רמה בורשטין "כל אלו מייצרים דו-שיח בין עולם קסום למחוספס שנוכח בסרט על כל מרכיביו".

את מילות השיר כתבה בורשטין בהשראת תורתו של רבי נחמן מברסלב ולדבריה: השיר הולך ובא, נובע מהתנועה של הסרט. רבי נחמן אומר שכל התנועה בעולם היא של הלוך ושוב, במילים אחרות: תנועה קוטבית בין יאוש ותקוה, הצלחה וכישלון, שמחה ועצבות וכן הלאה. גם אם נישאר באותו המקום נחווה את התנועה הזו ומוסיף, שכל ענייננו זה להיות בקיאים בתנועה הזו. להיות אמני לוחמה מקצועניים, עד כדי שנחייה את התנועה מבלי להשתגע ממנה." ומוסיפה "זאת התנועה שנמצאת בכל דמות מהסרט ובעיקר אצל מיכל (נועה קולר), ששמה את עצמה במצב קיצוני מאוד.

שתהיה לכולנו שנה טובה, וגמר חתימה טובה..

סוניה סודרי - מנהלת נהר אפרסמון, בית ספר לאמנויות הבמה לנשים חרדיות.

"גדלתי בצרפת, למדתי אומנות הבמה באופן מקצועי באקדמיה וגם התעסקתי במקצוע הרבה שנים עד שהגעתי ארצה והתחזקתי ביהדות. ברגע שרכשתי שליטה בשפה העברית, התחלתי ללמד במסגרות שונות והעליתי הפקות וסרטים קצרים עד שפתחתי את בית הספר 'אפרסמון' לפני 11 שנה כי הבנתי שהכישרון שטמון בתוכי הוא גם טמון בתוך הרבה נשים אחרות. ההבדל הוא שלא היתה להן את האפשרות לפתח אותו .

כך נמשכו הרבה נשים לבית הספר: נשים ממקומות שונים, נשים שחלמו לשחק, לבטא את עצמן באופן מקצועי, לחוש את הבמה, את הקשר לדמויות שונות, לתת פתח לדמיון שלהן, ולהפוך את הדמיון למציאות. חוט דק מפריד בין הדמיון למציאות. חוט דק מפריד בין האשליה, האילוזיה, הפנטזיה לחיים וגם בין הרגשות האמיתיים לדמות הלא ריאלית".

בית הספר שבנהלתה של סוניה מכשיר את התלמידות למשחק, לבימוי ולהוראת הדרמה. המטרה היא להשיג כלים מקצועיים אבל תוך כדי כך, התלמידה בונה את עצמה, מחזקת את המודעות העצמית, את יכולת התקשורת האמיתית עם העולם ועם הזולת.

כל שנה התלמידות נבחנות בסוף שנת הלימודים על ידי צוות מקצועי ואנו מעניקים להן תעודה. התלמידות המצטיינות שלמדו לפחות 3 שנים נכנסות ללהקה המקצועית של המשחק. הקבוצה קיימת כבר 5 שנים, מפיקה כל שנה מופע חדש ברמה אומנותית, מקצועית ועכשווית. בתקווה שהקבוצה תתפתח ותקבל מימון מוגדל על מנת לפרנס בצורה הולמת את המשתתפות.

רוב התלמידות רוצות להשתתף בכל מחיר במסירות נפש כי העשיה האומנותית מאירה את הנקודה הפנימית בתוכן ונותנת להן אושר ומשמעות נוספת בחייהן ועוזרת להן לפרוץ ולהתמודד יותר טוב עם נסיונות החיים. היצירה המשותפת מביאה לגיבוש קבוצתי עמוק בלי מחיצות של גיל מעמד או מגזר ותורמת לנפש.

סוניה סודרי זכתה בפרס מפעל הפיס לאומנות, ומשמשת כנציגה חרדית בוועדת היוצרים של מועצת התרבות והאמנות.

שנה טובה ומלאה בעישיה חיובית, גמר חתימה טובה..

רחלי ביטון - מעצבת כיסויי ראש

‏אני באמת תוהה איך אפשר לסכם שנה שלימה גדושה בעשייה בכמה שורות.. אתאר זאת במילה אחת - "תודה". תודה לכן לקוחות שלי על ששוב בחרתן בי ונתתן לי את הכוח לייצר עבורכן ולהמציא בשבילכן. השנה פיתחתי כמה רעיונות חדשים ששנה שעברה עוד היו אצלי בגדר חלום, אני רואה אתכן מתהדרות בפיתוחים החדשים שלי. וזה ממלא אותי בגאווה גדולה וברצון גדול להמשיך ליצור עבורכן את המיטב.

המוטו שלי תמיד דבק במטרה שכיסוי ראש הוא כתר שאמור להחמיא לך, לפאר אותך, הרגעים היותר טובים שלי השנה הם כשאני רואה אתכן אצלי בסטודיו מביטות לראי ואוהבות את שניבט בו, כשאני נפגשת עם כלות שבוחרות בכיסוי ראש - כבחירה ראשונה ואני הכתובת שלהן, למצוא את הכיסוי שיכסה אומנם את שיערן - אך ידגיש את יופיין.

היום הכיסוי הוא אופנתי, הוא עדכני והוא לגמרי משאיר אותך יפה אצילית ונשית. השנה גם השקתי אתר אינטרנטי חדש שפרץ דרך ונתן לי להגיע אלייכן גם מעבר לים - rachel.org.il.

אם להיות כנה, אני בוחרת ומעדיפה תמיד להשאר מאחורי הקלעים ולתת לכיסויי הראש לדבר בעד עצמם, התחושה האמיתית שבתוכי היא - שבאתי לייצר שינוי תפיסתי - מחשבתי בכל הקשור לכיסוי ראש, לא הייתי כותבת מילים אלו, אילו האמנתי שתחום כיסויי הראש פרץ ויפרוץ דרך וייתן לנו להמשיך, לדבר, לנשום ולחבוש אופנה.

מברכת אתכן בברכת גמר חתימה טובה, לשנה שתגרום לפרץ יצירתיות ותביא איתה משב רוח חדש של השראות...

פנינה סורסקי - מנטורית להעצמה

הגשמת חלומות לאנשים רגילים, יש דבר כזה? אני הגשמתי חלום. פנינה סורסקי, נשואה לבעל מדהים אמא ל-7 ילדים וסבתא ל-21 נכדים, כבר חשבתי שזהו, אלו הם חיי, ככה מבינים אותי, זה ההישגים שלי, כסף הולך לכסף, אין לי מזל. כזאת אני, מה שאני יודעת - יודעת. חשבתי ונוכחתי שטעיתי. סבלתי, ממש סבלתי, הבנתי שאפשר להגשים חלומות.. הרבה חלומות.

בזוגיות, במערכת היחסים עם הילדים, במינוף של זמן, הייתי למעלה והייתי גם למטה, הרווחתי המון לפעמים ולפעמים גם לא היה לי כרטיסיה לילדים. ניהלתי שיחות משפחתיות והרגשתי שלא מעריכים אותי ואני רק כספומט. חוויתי התרסקויות רגשיות. ויצאתי מזה, איך? עם כלים עוצמתיים שלמדתי.

כל הזמן קיבלתי ומקבלת תובנות חדשות, וגיליתי שנפתחות אפשרויות חדשות ותקשורת חדשה בוודאי , למשל עם בני המתבגר, שלא מצאתי את הדרך לליבו, בתובנות של אחד השיעורים ומצאתי את עצמי מיישמת את התרגיל. חזרתי עליו שוב ושוב, וחשתי שינוי ועוצמת רגש מאד גבוהה, ומצאתי את עצמי מדברת עם בני שיחות שמעולם לא עשיתי.

לא חייבים לעבור מרע לטוב, אפשר מטוב לטוב, אפילו יותר כיף, בתנאי שיודעים לחגוג את זה. למדתי על בשרי כמה סבל יש כשאין. מצאתי את הדרך של שילוב בין המודע לתת מודע. מצד אחד יש הגיון ויש רגש, יש מציאות ויש חיבור פנימי, יש אמונות מעצימות, ויש אמונות מגבילות הבנתי שצריך לחזק את האמונות המעצימות ולהחליש את האמונות המגבילות.

לקחתי החלטה לצאת מדיכאון, קיבלתי עזרה שהיום זאת העזרה וההכוונה שאני נותנת, החלטה אחת שמעצבת חיים. החלטה אחת שבעקבותיה דלתות נפתחות, אפשרויות נפתחות, החלטות נכונות משנות חיים. לפעמים החלטות מתקבלות על סכומים גבוהים בהינף יד ולפעמים הם לא נלקחות על סכומים קטנים ומפסידים חיים שלמים.

לקחתי החלטה משנת חיים - החלטה מדוייקת וזה מה שאני עושה היום, מכוונת אותך לחיים מדויקים בתחום האישי והעסקי .קחו אומץ ותתחילו לחולל שינויים אצליכם.

מאחלת ימים מלאי אמונות מעצימות, וגמר חתימה טובה..

נחמה דינה שור - תחקירנית

נחמה דינה שור, כתבה לא מעט טורי דעה, עובדת כיום כתחקירנית בתכנית פנים אמיתיות בערוץ עשר, בתחומים שונים וגם בכתבות חרדים. "הגעתי לתפקיד כדי להביא מרואיינים איכותיים ויראי שמים שייצגו אותנו בכבוד. תחום סיקור החרדים הוא עובדה קיימת בטלויזיה הישראלית, ואני סבורה שהאינטרס החרדי הוא להיכנס ולהשפיע מבפנים על סוג המרואיינים. עבורי זוהי רק התחלה, ישנם תפקידים רבים ומגוונים בתקשורת, וכל חרדי שנכנס משפיע לאט לאט על הייצוג הטלויזיוני שלנו, שכבר אינו מה שהיה בתקופת קונילמל. ממליצה לחרדים נוספים להיכנס לתחום, במיוחד לנשים".

גמר חתימה טובה ושנה של ניסים ונפלאות..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר