אאא

התופעה אינה חדשה: מדי חג שבת ומועד אנו עדים לנהירה המונית לחנויות יין שצצו להם כמו פטריות לאחר הגשם אך לא כדי לרכוש את היינות הטובים והמוכרים, אלא כדי להתעדכן על יינות חדשים שיצאו זה לא מכבר, או על  יקב חדש, או ליין חדש של יקב ותיק שזכה בפרסים בתחרויות יין שונות.

אט אט נדחקו יינות היצרנים הגדולים והותיקים מחלונות הראווה ואת מקומם תפסו אותם יקבי בוטיק משפחתיים ואינטימיים שמצליחים מדי שנה לשבור את תקרת הזכוכית ולהפיק יינות שעומדים בסטנדרטים בינלאומיים בכל פרמטר.

אז מהו ההסבר על התופעה הזו? כיצד נדחקו היינות הותיקים? מהו סודם של אותם יקבי בוטיק?

מאז ומעולם יין היה המשקה שעלה על שולחנות השמחות בשבת חג ומועד. היין תמיד הופיע ברשימת הקניות שלנו ושל אבותינו, אך הם היו רוכשים אותו יחד עם כל שאר המוצרים, במכולת השכונתית או בסופר החסכוני באיזור המגורים שלהם. היין הופץ בתפוצה המונית על ידי יצרניות היין הגדולות שהרגילו את הצרכנים למגוון מצומצם של יין טוב ומשובח מחד אך בלי להפתיע, בלי לרגש ובלי לאתגר את המערכת. היין הופיע מדי עונה עם הטעמים המוכרים והמסורתיים, אדום יבש מרלו, סוביניון וכד' 

עם הזמן התוספו ליינות התעשייתיים גם יינות פרימיום יוקרתיים יותר והן אף זכו לשדרת יין מעוצבת בחנויות הגדולות, ואפילו פה ושם צצו להם חנויות יין קטנות, אך לא הרבה התחדש בגיזרה הזו.

מחסום היצירתיות

 השנים נקפו, עונות התחלפו והיצרנים נאלצו לספק את הסחורה המוכרת אותה חיפשו הצרכנים, על אף שיין הינו מוצר חי, אין פה פס ייצור, אין פה מרכיבים ומתכונים קבועים מראש, הכל נתון להשפעות רבות, הן של עונת הבציר, עונות השנה, גלי חום קיצוניים בקיץ  - כל המכלול הזה משפיע דרמטית על כל זן וזן כפי שהוא ועל התוצאה הסופית של היין.

אכן ללא ספק יצרן יינות המוני עלול למצוא את עצמו מול שוקת שבורה, כי בעוד הלקוחות מצפים ממנו לטעם המוכר והאהוב, כיוון שהבציר העונתי לא היה אחד לאחד כדאשתקד, היצרן נאלץ להפעיל מוניפולציות שונות על היין כדי להגיע לטעם הספציפי אליו הורגל הצרכן.

כיוון שיין הוא מוצר חי, משתנה ומתפתח, אי אפשר בצורה טבעית לשמר טעמים.

חד-משמעית!

בדיוק בשלב זה נכנסו לשוק אוהבי היין שאמרו לעצמם - די! אנחנו רוצים יין טוב ואיכותי, אך בנוסף אנחנו מחפשים את ההרפתקאה שביין, זני ענבים ובלנדים לא שגרתיים, שיטות ייצור שונות, ייחודיות ובעיקר ריגוש.

וכך, לאט ובשקט קמו להם ברחבי הארץ יקבים קטנים ומשפחתיים שמנוהלים על ידי מקצועני יין שלא מחפשים גבולות, בנוסף קמו להם כל מיני בתי ספר לייצור יין, יובאו לארץ חומרי התעשיה וזנים חדשים המתאימים לאקלים הישראלי והסצינה פשטה כאש בשדה קוצים.

המוטו של יקבי הבוטיק נגע בדיוק בנקודה זו, אם עונת הבציר הנוכחית לא מאפשרת העתק 1:1 לעונה הקודמת, אז פשוט תסמכו עלינו שנדע עם כל הידע והכלים העומדים לרשותינו להפיק לכם יין מפתיע אחר, חדש, עם טוויסט בעלילה, שיוכל לגרות את החושים ולספק את חווית השתיה לאניני הטעם יין הרפתקני ללא מוסכמות.

ואכן יקבים רבים הצליחו להגיע לתחרויות יין שונות ברחבי העולם ולקצור מדליות רבות, עם הישגים ששמטו לסתות של היצרנים הותיקים ובעיקר זכו לאהבת הקהל ולהגדלת העניין בעולם היין.

 הבשורה של 'קידוש'

יחד עם ההתפתחות המרשימה של ביקבים המדוברים, הצרכן הקטן נתקל בקושי מסויים - כיצד הוא יכול להגיע בצורה קלה ונוחה לבעלי יקבים קטנים אלו שלעיתים הם נמצאים ביישובים נידחים בקצוות הארץ וכיצד הם לא יהיו 'לראותן בלבד', אלא ממש 'להשתמש בהם'?

הקושי בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקופת הקורונה, הסגר והבידוד. חנויות היין לא יכלו להכניס לקוחות, והצורך בחנות אונליין הגיעה מלמטה.

נכון שקניית יין באינטרנט היא לא דבר חדש, אך כשמתקבצים ליוזמה אחת כמה משוגעים לדבר, ויחד עם מומחי יינות הבוטיק שוקדים על מיזם חדשני - זה כבר שווה התייחסות.

אתר קידוש שהושק לא מכבר, מציג חווית שימוש וקניה אינטימית ובוטיקית למרות ואולי בגלל שמדובר באתר אינטרנט שמאפשר לכל אחד לחוות את הקניה בדרך שנוחה לו וללא הפרעות.

הבידול המרכזי של אתר קידוש הוא בכך שהוא מביא את חוויית יקבי הבוטיק למסך הביתי, האתר הגביל את עצמו ליקבים שמייצרים עד 100K יינות בשנה ורק הם זוכים להציג בו את מרכולתם, וכמובן היקבים הם רק ישראלים, רק כשרים ורק קטנים.

היקבים הגדולים בעלי האמצעים והמשאבים יכולים ל'דחוף' את היינות שלהם, בכל החנויות ואתרי האונליין ובכך ל"העלים" את היקבים הקטנים.

בקידוש חיפשו לתת את הבמה דווקא לקטנים המיוחדים ש"נעלמים" בתוך שוק היין הענק והמרתק ולהדגיש אותן בחווית קניה מסעירה מלמדת ומרתקת עד לפתח ביתו של הצרכן.

היקבים שבחרו לעבוד עם אתר קידוש
בין היקבים שבחרו לעבוד עם אתר קידוש
הגדלה

הטענה המרכזית נגד קניות באתרי אינטרנט היא שאין תחליף לתמהיל האנושי - לא משנה כמה האתר זמין ונגיש את חווית הלקוח מול המוכר לא ניתן להחליף. ומה עם יש ללקוח שאלה או בקשה מיוחדת? על זה בדיוק עבדו בקידוש ובעקבות זאת הקימו עמוד באתר שבו כל אחד יכול לענות על מספר שאלות בודדות שנכתבו על ידי מומחי היין של קידוש וכפלא יופיעו לו היינות שמתאימים לו אישית מכל המגוון העצום שבאתר.
ובנוסף הוסיפו בקידוש קו וואטסאפ מהיר ויעיל שבו ניתן להתייעץ עם מומחי היין של קידוש בכל זמן.

אז אמנם הציבור החרדי התרגל לצרוך את המותגים הגדולים בחנויות כי זה מה שהוא מכיר וליקבים הקטנים שרובם לא היו מספיק מוכרים או כשרים הוא לא נחשף כלל אך כעת זוהי ההזדמנות שמביא לפתחינו אתר 'קידוש'.

באתר נוכל גם לסייר וירטואלית ביקבי הבוטיק וללמוד עליהם, לשמוע על כל מה שקשור בקידום תרבות היין, מה לשתות? איך לשתות? ומתי לשתות והכל בהתאמה לציבור החרדי ולאורח חייו.

ב'קידוש' גם מחזיקים גם את כל המוצרים המשלימים שדרושים לחוויית יין מושלמת, מקררי יין מקצועיים, פותחנים שונים ומעוצבים כמתנה ולשימוש עצמי כוסות יין יוקרתיות בכל הגדלים ועוד

והכי חשוב! היין מגיע לכל בעת בכל הארץ בתוך 3 ימי עסקים עם תנאי שליחה ושמירה אידאליים ליין כדי שיגיע אל הצרכן בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

רוצים להיתרשם ולחוות חווית קניה שלא הכרתם? כנסו>>

או כתבו ישירות לוואצאפ >>