פרסום ראשון

מרתיח: עונש מופחת במיוחד לשוטר שתקף חרדי בסגר

הסדר טיעון נחתם הבוקר בין מח"ש לשוטר שתקף מפגין חרדי באגרוף לפנים במהלך הפגנה בימי הסגר. הורשע ע"פ הודאתו בתקיפה - ויקבל עונש נמוך במיוחד (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

פרסום ראשון: הסדר טיעון נחתם הבוקר (חמישי) בין מח"ש לשוטר שתקף מפגין חרדי באגרוף לפנים במהלך הפגנה, והוא הורשע הבוקר על פי הודאתו בתקיפה. למרות חומרת העבירה, קיבל עונש מופחת במיוחד בדמות תשלום 3,000 שקל פיצוי בחמישה תשלומים ומאסר על תנאי.

במהלך הדיון בבית המשפט התוודה הנאשם וציין כי "עברה עליי תקופה קשה. אבא שלי נפטר באותו זמן, לאחר האירוע הייתי צריך לעלות לקברו. הייתי תשוש", מספר השוטר, "התחנכתי במסגרות חרדיות ואף למדתי בישיבה חרדית וכיום אני לומד בישיבה, אין לי משהו נגד החברה החרדית", הדגיש לסיום.

כאמור, הנאשם קיבל עונש מזערי במיוחד של חודשיים מאסר על תנאי לשנתיים הקרובות, ותשלום קנס של 3,000 שקלים שאף יוכל להיפרס לכמה תשלומים.

כתב האישום מתייחס לתקיפה שהתרחשה בעת תקופת סגרי הקורונה. כ-100 תושבי קריית בעלזא הגיעו להפגין בצומת הרחובות ירמיהו-שמגר בירושלים נגד הסגר שהטילה עליהם המדינה בגלל התפרצות הנגיף בשכונתם. המפגינים טענו שמדובר באכיפה בררנית ובסגר לא מוצדק, ולאחר מכן לקחו את המחסומים ואת ציוד המשטרה והזיזו אותם מהכביש.

המשטרה, בתגובה, החלה לפזר אותם ביד קשה במיוחד, והזעם התעצם אל מול התמונות מתל אביב, שם הפגינו אלפים, בצפיפות וכמעט בלי מסכות, אך לא פונו בדרך דומה. הפינוי האלים גרר מהומות קשות ולמקום הגיעו כ-400 איש, אשר חוו מנחת זרועה של המשטרה, שהתפרעה קשות במשך שעות ארוכות.

במהלך ההפגנה, תיעד 'כיכר השבת' את האלימות בה נקטו שוטרים כלפי מפגינים. אחד משוטרי היס"מ תועד כשהוא נותן אגרוף לפנים של אחד המפגינים החרדים, רק כי שאל אותו מדוע אין לו מסכה. הסרטון הועבר מיידית למחלקה לחקירות שוטרים, שם פתחו בבדיקה שכאמור הסתיימה היום בהסדר טיעון.

כעבור דקות תועד אותו שוטר, חוזר אל הבחור המוכה, שכבר נראה עם נפיחות בראשו בשל האגרוף, כשהוא מספר לשוטרים אחרים "הוא דפק לי את הקשר", ובתגובה הם עוצרים אותו. עדי הראיה שנכחו במקום העידו כי הבחור לא נגע בקשר של השוטר.

בסיום האירוע, כתב השוטר הנאשם דו"ח פעולה כוזב, בו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה, הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו ובשל כך נאלץ לתת מכה למפגין עם מכשיר הקשר בפניו, כדי למנוע חטיפת המכשיר - זאת חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של הנאשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר