החלטות קבינט הקורונה

כל השבים מחו"ל יכנסו לבידוד, האיכונים יחזרו, חנוכה כרגיל

החל ממחר בחצות ולמשך שבועיים: כל השבים ממדינות חו"ל יכנסו לבידוד, כולל מחוסנים • האיכונים יופעלו בצורה חלקית • אירועי חנוכה יתקיימו ללא שינוי • אלו החלטות הקבינט שהתקבלו הערב (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
קורונה.אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבינט הקורונה התכנס הערב (מוצאי שבת), בצל ווריאנט החדש שהתגלה בישראל. צוות המומחים הציג בפני חברי ועדת השרים את עמדתו, לפיה החיסון לקורונה חשוב בשלב זה יותר מתמיד, במטרה להגן על בריאות הציבור מפני תחלואה קשה.

להלן ההחלטות שהתקבלו בדיון:

- מתווה הכניסה והיציאה מן הארץ:

• תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

• ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות (רשימה מלאה הופצה ע"י מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה) יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הנ"ל יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

המדינה תיידע את הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכן שינוי בהנחיות בעת שהייתם מחוץ לישראל, וכי הם ישאו באחריות לעמוד בהנחיות העדכניות בעת שובם לישראל.

• בהידברות בין משרדי האוצר והתיירות, יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם.

עוד הוחלט כי יעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש "אומיקרון", במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה, בתקנות לשעת חירום. במקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

- בחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

- מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

ההחלטות ייכנסו לתוקף מחר בלילה (בין ראשון לשני) בחצות, ויהיו בתוקף למשך 14 ימים.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה: "שבוע טוב לכולם. אנחנו נמצאים כרגע במרחב אי ודאות, זה מרחב לא פשוט ולא נוח להיות בו. אני הגדרתי את זה מוקדם יותר היום כ"תקופת הערפל.

"המפתח פה הוא זהירות, ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר. אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא – ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה.

"לשם כך אנחנו נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה. בכל יום אנחנו נלמד יותר ונדע יותר. אנחנו כרגע מקדימים את העולם באיסוף מידע, וגם בקבלת החלטות מהירה".

בנט הוסיף: "במהלך השבת קיימנו הרבה מאוד דיונים, עם אנשי משרד הבריאות, עם קבוצות מומחים, ובמוצאי השבת קיימתי שיחה עם מנכ"ל פייזר ומנכ"ל מודרנה. ההמלצות שנביא הלילה הן המלצות של ראש הממשלה, של שר הבריאות ושל משרד הבריאות. יש פה עמדה אחת של כולנו, וזה חשוב מאוד לאמון הציבור.

"אני מבקש להעביר פה מסר חשוב, גם לקראת האירועים ההמוניים של חג החנוכה: האינדיקציות מראות שחיסון מונע תחלואה קשה והבוסטר משמעותי מאוד להגנה מפני מחלה קשה. כלומר, גם אם נדבקת, הבוסטר שומר עליך ועלייך מפני מחלה קשה".

ראש הממשלה קרא ללכת ולהתחסן מפני הנגיף, במנה השלישית, לאלו שטרם עשו זאת: "לכן, דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן. זה בדיוק חלון ההזדמנות להגן על בני המשפחה שלכם, על הילדים שלכם, על עצמכם.

"מי שעוד לא התחסן בבוסטר, פשוט מוותר מרצונו על שכבת הגנה חיונית, בזמן קריטי. לקראת אירועי החנוכה, כדי שהילדים יוכלו לצאת ולחגוג בבטחה, קחו אותם להתחסן. אני מבקש לאחל לכולם שבוע טוב וחג חנוכה שמח".

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, שר האוצר, השר לביטחון פנים, שרת התחבורה, שרת הכלכלה והתעשייה, שרת הפנים, שרת החינוך, שר השיכון והבינוי, שרת האנרגיה, השר לענייני דת, שרת החדשנות והמדע, שר התיירות, שר התרבות והספורט, שר במשרד האוצר, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), מזכיר הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, מנכ"לית משרד התחבורה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, מפקד פיקוד העורף, מנהל רשות האוכלוסין, פרופ' ערן סגל, פרופ' רן בליצר, פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' אלי וקסמן, וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר