סיכוי וסיכון

אתם לא צריכים להיות משקיעי ענק בשביל למנף

איך אתם יכול למנף ולהכפיל 100 אל"ש מכספים שלקחתם בהלוואה • מה הסיכון ומה הסיכוי ועד כמה זה פשוט • פאנל עם מומחה השקעות ומומחה לכלכלת המשפחה (כלכלה)

משה מנס | כיכר השבת |
שרון שכטר ושלומי כהן מומחי טראסט פיננסים בפאנל מיוחד (צילום: כיכר השבת)

אני שומע כל הזמן את המונח מינוף, מה זה בדיוק מינוף ואיך נכון למנף? פינה מיוחדת עם המומחים שרון שכטר ושלומי כהן מטראסט פיננסים. שלום וברכה.

המשמעות של המונח מינוף זה בדיקה של האיתנות הפיננסית. אם ניקח למשל חברה, שבה ההון העצמי הוא 20% ושאר ההון זה 80%, המשמעות היא שהחברה ממונפת ב- 80%. ככל שאני ממונף פחות כך הסיכון שלי בחברה נמוך יותר. יש תחומים בהם טוב לי להיות בסיכון, כי הרבה פעמים, כגודל הסיכון כן גודל הסיכוי, והסיכון יכול להיות מאוד מחושב וסולידי.

תן לי דוגמא, איך אני יכול למנף 100 אלף שקלים?
במאה אלף שקלים, אני יכול להשקיע בנדל"ן ישירות, ולחילופין, אני יכול להשקיע בשוק ההון, לקחת הלוואה על חשבון הכספים שמושקעים, ולהשקיע אותם בנדל"ן, כך שבשורה התחתונה הכוונה היא לקחת את הכסף ולתת לו לעבוד בשני מישורים במקביל. בסופו של דבר יש לי תשואה גם משוק ההון וגם מנדל"ן. גם משכנתא זה סוף של מינוף.

למי זה מתאים הנושא הזה של מינוף, האם זה רק למשקיעים?
היכולת לקחת כסף, מכסף שמושקע בשוק ההון קיימת לכל מי שיש לו שם כספים כמו בקרן השתלמות, פנסיה או ביטוח מנהלים. בסופו של דבר, מדובר בלקחת את הכספים האלו, שמייצרים לי תשואה, להשקיע אותם במישור אחר, לדוגמה בנדל"ן, שמייצר גם הוא תשואה, ולייצר תשואה כפולה משני מישורים.

כשאתה מלווה משפחות להתנהלות פיננסית נכונה וצמיחה כלכלית, אתה מסתכל איתם כמה כסף הם יכולים למנף?
זה אחד הדברים שאני עושה עם המשפחות שאני מלווה. אני בודק כל לקוח, מלווה ומנחה אותם בתהליך המינוף, איך, כמה. זה יכול להתאים לכל משפחה שמוכנה להתחייב לתהליך. מינוף חכם- מכסף שיש לי אני לוקח הלוואה ומייצר עוד נכס, פיננסי או פיזי. ולכן, להרבה אנשים יש קרנות השתלמות, חסכונות, פנסיות, נכסים שעליהם אפשר לייצר עוד כסף.

אז אתה אומר לי לקחת הלוואה? אבל הלוואה צריך להחזיר.
אם אני לוקח הלוואה בעלות של אחוז וחצי, והכסף מושקע ומייצר 5%, אני מרוויח פה 3.5%

רגע, המינוף מסכן את הכסף שלי יותר או נותן לי בטוחה?
שלומי - תלוי באופן המינוף, בשוק ההון אני יכול להרוויח יותר ומסתכן יותר. אבל יכול גם לקחת הלוואה וקונה דירה הסיכון נמוך. יש מיגון הדדי. איך השקה בין שני התחומים האלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר