"היו חודשים ארוכים שאכלנו רק דגים ותפוחי אדמה"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשת בחוקותי", ארחנו את חתונה קיפניס, שעוסקת בתרבות ואומנות. היא מספרת על הילדות בגיאורגיה, העיסוק המעניין ומסבירה למה לדעתה אי אפשר לחיות בלי אומנות (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

המילה 'בחוקותי' מסמלת את עשרת הדברות שהיו חקוקים על שני לוחות הברית. ההבדל בין אות כתובה לחקוקה: אות כתובה נפרדת מהדבר שעליו היא נכתבה ולעומת זאת, אות חקוקה הופכת להיות חלק מהאבן.

מה לומדים מזה? שכאשר הנפש האלוקית עובדת ופועלת בנפש הבהמית, היא צריכה להיות בנושאים שמעניינים את הנפש הבהמית, כי אם לא, זה לא חודר, אלא נשאר ב'מקיף', מלמעלה. זה צריך להיות חקוק ואז נוצרת עליה גם בנפש האלוקית שנקראת 'מהלך'.

נקודה נפלאה: קחו תחום שאתן אוהבות, נהנות וכיף לכן ממנו והכניסו בו משהו אלוקי מאיר.

רק כך נצליח למלא את השליחות, להביא אור חדש ללא פחד, אלא מתוך עוצמה והכרה בכוח האלוקי שבתוכנו וביחד עם רבי שמעון בר יוחאי נצא ונצעד בתהלוכה כאיש אחד בלב אחד, עם מלך המשיח בראשנו.

השבוע הגיעה אורחת נפלאה לתוכנית "נפלאות בפרשת בחוקותי": קבלו את חתונה קיפניס, אמא לחמישה, שנולדה בגיאורגיה וגרה כיום בחולון. חתונה היא מנכ"לית בית הספר לקולנוע יהודי ובנוסף, בעלת משרד לאסטרטגיה שיווקית ויזמית חברתית. היא מגיעה מעולם התרבות והאומנות עם רקורד של עשייה בתחום של למעלה מ-20 שנים.

ביקשנו ממנה לספר על משמעות השם שלה, הילדות בגיאורגיה והעיסוק בתרבות. שאלנו אותה מה לדעתה חסר כדי שתהיה יותר אומנות יהודית בעולמנו, מה ההבדל בין עבודה עם המגזר החילוני לחרדי והיכן היא מוצאת את החיבור שלה לר' שמעון בר יוחאי. היה מרתק ומלא בהשראה.

הכותבת היא נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר