לראשונה:

יום עיון לציבור האחיות החרדיות בישראל

עשרות אחיות חרדיות מכל קצוות הארץ השתתפו ביום עיון ייחודי מסוגו, במהלכו התקיימו הרצאות מגוונות בנושאי רפואה והלכה וכן פאנל ושיח משותף בין המשתתפות (בריאות)

חלק מהמשתתפות ביום העיון הייחודי (צילום: באדיבות המצלם)

בהשתתפות אישי ציבור ואנשי מקצוע מן השורה הראשונה נערך יום עיון ייחודי מסוגו עבור האחיות החרדיות בישראל.

עשרות אחיות חרדיות מכל קצוות הארץ השתתפו ביום עיון ייחודי מסוגו, במהלכו התקיימו הרצאות מגוונות בנושאי רפואה והלכה וכן פאנל ושיח משותף בין המשתתפות.

יום העיון התקיים בסמינר אופק של רשת נצח, בשיתוף ארגון "אחיות משלנו" והינו הכנס הייעודי הראשון מסוגו עבור אחיות חרדיות.

במהלך היום נשאו דברים הרב ד"ר בצלאל פרל, ד"ר אהובה ספיץ, גברת חיה צ'סרק מנהלת סמינר אופק ועוד.

פרופסור יונתן הלוי, נשיא בית החולים שערי צדק ויו"ר הועד המנהל של רשת נצח, נשא דברים בגודל חשיבות תפקיד האחות והשפעתה על המטופלים, תוך שהוא מדגיש את החסד ועבודת הקודש הטמונה בתפקיד זה. במהלך דבריו עמד אף על החיבור בין התורה, המצווה על חסד ועזרה לזולת, ובין עבודת האחיות שהינה חסד לזולת ועבודת קודש.

כמו כן, סקר פרופסור הלוי את ההתקדמות הניכרת במעמד האחיות במערכת הבריאות בישראל בשנים האחרונות והוסיף שהתקדמות זו מוכיחה את חשיבות תפקיד האחות בעיני כל.

ד"ר אהובה ספיץ ראש החוג לסיעוד במרכז האקדמי לב ומנהלת מיזם "אחיות משלנו" הרחיבה על נושא האתגרים הייחודים בהם נתקלות אחיות חרדיות מהזווית האישית שלה, וחלקה עם המשתתפות טיפים ונסיון עשיר מעברה רב השנים בתחום הרפואה.

לאחר מכן, הנחתה ד"ר ספיץ פאנל בין כלל משתתפות הכנס. בפאנל הועלו חוויות, והתמודדויות שונות המתעוררות במהלך העבודה, כאשר כל אחת מביאה את הזווית שלה באתגרים שונים. הדבר יצר שיח משותף ופורה סביב המושג אחות חרדית ותרם רבות למשתתפות.

בכנס השתתפו אחיות מכל הארץ יחד עם בוגרות סמינר "אופק" במסלול סיעוד אשר החלו לאחרונה את עבודתם בשטח.

סמינר אופק הינו סמינר חרדי המשלב בין לימודי יהדות ברמה גבוהה בד בבד עם רכישת תואר אקדמי מבוקש.

בסמינר לומדות כ 350 בנות במסלולי סיעוד ופסיכולוגיה, והינו חלק מרשת 'נצח' המונה כיום אחד עשר מוסדות, בתי ספר יסודיים, תיכונים לבנות וישיבות תיכוניות חרדיות לבנים, וכן מוסדות על תיכוניים.

גברת חיה צ'סרק מנהלת סמינר אופק הודתה למשתתפים והדגישה את חשיבות הכנס ואת תרומתו הרבה הן לבנות הלומדות והן לאחיות בפועל על ידי שיח ולמידה משותפת.

הרב מיכאל נכטילר סמנכ"ל רשת נצח ציין בסיפוק את הצלחתו של היום הייחודי: "חשיבות העצמת האחות החרדית וזהותה האיתנה, היא חלק בלתי נפרד מהחזון של רשת "נצח" בהעצמת התלמידים והתלמידות מתוך יראת שמים ומיצוי יכולותיהם האישיות בכל התחומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר