תחליפי שומן בריאים ששווה לאמץ
(צילום: shutterstock)
אאא

לכל אחד יש את היום הזה בו הוא מחליט לפתוח בדיאטה, והצעד הראשון שהוא נוקט, הוא התנזרות מוחלטת מכל דבר שמכיל שומן. נכון, שומן רווי עלול להוביל לבעיות לב וכולסטרול, אך השומן הוא הדלק של הגוף. לכן, יש להתמקד בסוג השומן אותו אנו צורכים.

שומן בלתי רווי מכיל אומגה 3 ואומגה 6, שהן חומצות שומן שחיוניות לתפקוד הפיזי, כיוון שהגוף אינו מסוגל לייצר אותן בעצמו. חומצות אלו מסייעות בהגברת הכולסטרול הטוב ולהפחית את רמות הכולסטרול הרע.

צריכת הקלוריות היומית של מבוגרים צריכה לכלול 20-35 אחוזי שומן בלתי רווי ועד 10 אחוזים של שומן רווי, לפי המלצת איגוד התזונאים בארה"ב. כל גרם של שומן מכיל 9 קלוריות, כלומר תזונה יומית המורכבת מ-2,000 קלוריות, צריכה לכלול בין 44 ל-78 גרם של שומן טבעי.

אז היכן נמצא השומן הבריא? להלן 6 מאכלים המכילים שומן טבעי ששווה לאמץ:

אבוקדו

חצי אבוקדו מכיל כמעט 15 גרם של שומן טבעי. נסו אבוקדו במקום מיונז בכריך הבא שלכם, ולא תתחרטו.

שקדים 

מרבית האגוזים יכולים להוות תחליף נהדר לחטיף בריא, אך השקדים מכילים את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר. כ-23 שקדים שלמים שווים יחד קצת יותר מ-14 גרם שומן.

זיתים ושמן זית

תוספת של 10 זיתים גדולים לסלט הירקות, יעניק לכם כ-5 גרם של שומן טבעי. אם אתם מתחברים פחות לטעם של הזיתים, כדאי לאמץ את שמן הזית, שהוא אפילו מקור מרוכז יותר של שומניים בריאים. כף אחת של שמן זית מכילה קצת יותר מ-13 גרם שומן.

ביצים

בכל ביצה גדולה יש כמעט 5 גרם שומן. הן מומלצות בגרסה המבושלת. ואם אתם מעדיפים חביתה, טגנו אותה בשמן זית.

סלמון ודגים שומניים

הסלמון ידוע כאחד הדגים השומניים יותר, אך גם לטונה, למקרל ולסרדינים מציעים מנה של שומן בריא ללב. סלמון טרי כמובן יהיה אפקטיבי יותר,אך גם יקר יותר. הוא מכיל כמעט 9 גרם שומן טבעי לכל 3 גרם דג.