דעה: היכן החינוך לכבוד הבריות?!

"מה גורם לילדי חמד מבתים טובים לרוץ אחר כל רכב הצלה או ניידת משטרה. דווקא אנו, בני העם שבכל הדורות התאפיין בעדינות וביישנות, הפכנו לרומסי צנעת הפרט?!" * ישראל לביא על תופעת המציצנות במגזר החרדי * מזדהים עם המאמר? ספרו לנו באמצעות מערכת התגובות (דעה, חרדים)

ישראל לביא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

זה קרה כשחזרתי מן העבודה, בדרכי לביתי. שעת אחר הצהריים בשכונה חרדית טיפוסית. אמהות מלוות את ילדיהן החוזרים הביתה מגני השעשועים, בעוד שילדי תתי"ם שזה עתה סיימו את הלימודים נראו משחקים בכדור.

לפתע קורעת את הדממה יללת סירנות. היו אלה רכבי הצלה הממהרים ככל הנראה לאירוע באחד הרחובות הסמוכים.

עד כאן תרחיש שיגרתי בהחלט. אלא שלפתע הבחנתי בהמולה חריגה בעברו השני של הכביש. חבורת ילדים רכובים על אופניהם התארגנה לה והחלה לדלוק בשעטה אחר האמבולנס המתרחק.

כשהתקרבתי יותר לזירה שבה עצרו רכבי ההצלה, הבחנתי באדם מסכן המובל על אלונקה בידי שני פרמדיקים - הנאלץ להתפנות מביתו כשהוא מלווה בעיניהם המסוקרנות של אותם ילדי חמד מסולסלי פיאות עד להכנסתו לניידת.

כשדלתותיו של הרכב נסגרו והאמבולנס פרץ בשעטה לעבר בית החולים התפזרה חבורת הילדים בחזרה לעיסוקיהם. שמא מחכים הם לניידת הבאה...

תראו, האמת היא שאם היה מדובר במקרה ספציפי לא הייתי בוחר לשתף אתכם. אך לצערי, מדובר בסיטואציה המתרחשת מידי יום ביומו, כשלתופעה המשונה הזו יש אחיות בדמות סקרנות בלתי מרוסנת המתפרצת לא אחת לרשות הרבים החרדית.

הזדמן לי מספר פעמים להבחין בילדים המצמידים פניהם לחלונות רכב, זאת כדי להבחין במכשיר חדיש המותקן בו וכדומה.

עד כמה שמביך לשמוע זאת - אצל אחינו שאינם שומרי תורה ומצוות מקרה כזה לא היה מתרחש. היאך נהפכנו לחברה כה לא מנומסת?! היכן החינוך לכבוד הבריות?! זוהי הרי שפיכות דמים של ממש. ובכלל, מה גורם לילדי חמד מבתים טובים לרוץ אחר כל רכב הצלה או ניידת משטרה. דווקא אנו, בני העם שבכל הדורות התאפיין בעדינות וביישנות, הפכנו לרומסי צנעת הפרט?!

הבה נחנך את ילדינו לנימוס ודרך ארץ. אולי אף נעודדם ללמוד משניות בעל פה, מה שוודאי יועיל לחולה יותר מאשר נעיצת מבטים מביכים וחסרי תועלת. ומאחל אני לכולנו שלעולם לא נצטרך לעבור חוויה דומה כמו אותו אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר