חצי שנה לעסקה, צה"ל מדווח:

"חלק מהמשוחררים בעסקת שליט - חזרו לעסוק בטרור"

לראשונה, צה"ל מודה רישמית כי חלק מהמחבלים ששוחררו במסגרת "עסקת שליט" שבו לעסוק בטרור, "פעילות חבלנית עוינת", כלשון צה"ל. עד כה נרשמו עשרות מקרים של הפרת תנאי השחרור מצידם של האסירים, וכעשרה נעצרו עד כה. הקושי הגדול: מעקב אחרי המחבלים שגורשו לחו"ל (ביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
חלק ממשוחררי עסקת שליט (צילום: פלאש 90)

לראשונה, צה"ל מודה רישמית כי חלק מהמחבלים ששוחררו במסגרת "עסקת שליט" שבו לעסוק בטרור - "פעילות חבלנית עוינת", כלשון צה"ל.

החזרה לטרור מתבטאת בשני מישורים: פעילות צבאית-טרוריסטית מובהקת, או סיוע לתשתיות ארגוני הטרור אליהם האסירים משתייכים.

מאז שוחררו האסירים לפני כחצי שנה, הם נתונים תחת מעקב צמוד של צה"ל והשב"כ בכדי לאכוף את תנאי שחרורם ולמנוע את חזרתם לפעילות טרוריסטית.

למרות זאת, דווח באתר צה"ל, נרשמו עשרות מקרים של הפרת תנאי השחרור, וכעשרה נעצרו עד כה.

למרות המאמצים הגדולים של צה"ל והשב"כ לסיכול הפעילות של האסירים השוהים בישראל, ישנו קושי גדול לעקוב אחר המחבלים שגורשו לחו"ל.

מגבלות לאסירים

כזכור, כ-200 אסירים תושבי יהודה ושומרון גורשו לעזה או לחוץ לארץ. מבין האסירים שגורשו לחוץ לארץ, ישראל אמורה לבחור בעוד שנה 18 מהם שיורשו לשוב ליהודה ושומרון או למזרח ירושלים. רק 55 מחבלים גורשו לצמיתות.

בצה"ל מזכירים כי רוב האסירים סירבו להתחייב שלא ישובו לפעילות טרור. המחבל הבולט יחיא סנואר, ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס ומחוטפי ורוצחי נחשון וקסמן ז"ל, הצהיר עם שחרורו כי "אזהרת ראש ממשלת ישראל למשוחררים מפני שיבה ל'התנגדות', לא תגרום לאסירים המשוחררים להפסיק לפעול".

לפי ההסכם, האסירים ששוחררו לאיו"ש יהיו נתונים תחת מגבלות. בין היתר הם לא יורשו לחצות את הקו הירוק או לצאת לחו"ל במשך עשור, ואחת לחודש יחויבו להתייצב במנהלת התיאום והקישור של המנהל האזרחי במחוז מגוריהם. כמו-כן, במשך שלוש שנים שהותם תוגבל רק למחוז מגוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר