סערת הסרטון

הנשיא פרס: "הזדעזתי לראות את התיעוד; זהו מקרה בודד"

נשיא המדינה שמעון פרס גינה את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר, שהכה באמצעות נשקו האישי פעיל אנרכיסט מדנמרק. "הזדעזעתי, כמו כולם, לראות את התיעוד של האלימות. חשוב לזכור כי זהו מקרה בודד, ואת המקרה הזה צריך לעקור ולהוקיע". ראש-הממשלה מיהר לגנות (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסרטון)

גל הגינויים על הקצין שהכה מפגין, נמשך: נשיא המדינה, שמעון פרס, התבטא על הסרטון שחולל סערה, בו נראה סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר, מכה באמצעות נשקו האישי פעיל אנרכיסט מדנמרק.

"הזדעזעתי, כמו כולם, לראות את התיעוד של האלימות", אמר הנשיא פרס במהלך ביקור שערך ברמת הגולן, "חשוב לזכור כי זהו מקרה בודד, ואת המקרה הזה צריך לעקור ולהוקיע".

למרות זאת, הדגיש פרס כי המקרה "בשום אופן אינו משליך על הכלל". עוד אמר הנשיא: "אני חושב שצה"ל הגיב בצורה ברורה והוא חוקר את המקרה".

מלשכת ראש-הממשלה נמסר אמש: "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי ומפקדי צה"ל, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל".

גם דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס לאירוע: "האירוע החמור שהתרחש בבקעה נוגד את ערכי צה"ל ולכן הקצין הושעה לאלתר מתפקידו עד לסיום תחקיר יסודי ומעמיק בנושא. ישנם גורמים שונים, ביניהם אנרכיסטים ומחרחרי ריב, שמשמיצים ומגדפים את חיילינו בניסיון ליצור תהודה תקשורתית, אך עלינו מוטלת האחריות לשמור על ערכי צה"ל ולא להיגרר לפרובוקציות".

עוד הדגיש דובר צה"ל כי "מפקד חטיבת הבקעה איתו שוחחתי הבוקר מתחקר את הנושא והלקחים שיופקו יופצו לכלל מפקדי צה"ל".

בתוך כך, הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, הורה על פתיחת חקירת מצ"ח, בסופה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית ויוחלט האם להגיש נגד סא"ל אייזנר כתב אישום.

{{{http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uL-GmYBNDqY&oref=http%3A%2F%2Fs.ytimg.com%2Fyt%2Fswfbin%2Fwatch_as3-vflF75dGN.swf&has_verified=1}}}

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר