ליצמן הטיל וטו, והקואליציה הקפיאה את "חוק דרעי"

הנהלת הקואליציה החליטה אתמול להקפיא את הליכי חקיקת "חוק דרעי", לפיו נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עימה קלון ונידון למאסר לתקופה של לכל הפחות שנה אחת, לא יוכל יותר להתמודד בבחירות לכנסת. ההחלטה להקפיא את החוק באה לאור בקשת סגן השר יעקב ליצמן שהטיל וטו בטענה כי "אם רוצים, יש להחיל חוק כזה מכאן ואילך ולא רטרואקטיבית". במסדרונות הפוליטיים טוענים, מאחורי המהלך עומדים גורמים פוליטיים בכירים

מרדכי לביא | כיכר השבת |
סגר השר ליצמן (צילום: פלאש 90)

הנהלת הקואליציה החליטה אתמול (שלישי) להקפיא את הליכי חקיקת "חוק דרעי", אותו יזמה חברת-הכנסת ציפי חוטובלי מהליכוד, שנועד למנוע מדרעי את האפשרות לשוב אל הכנסת.

בתחילת השבוע, דנו חברי ועדת השרים לענייני חקיקה בחוק שכונה על-שמו של אריה דרעי, והחליטו להעביר את ההחלטה האם לתמוך בחוק לידי הנהלת הקואליציה, זאת למרות שהוועדה היה צפוי רוב לאישור החוק, מאחר ונטען כי מדובר בחוק יסוד הדורש את הסכמת כל סיעות הקואליציה.

לפי הצעת החוק, נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עימה קלון ונידון למאסר לתקופה של לכל הפחות שנת מאסר בפועל, לא יוכל יותר להתמודד בבחירות לכנסת, גם לאחר תום תקופת הקלון.

סגן שר הבריאות, חבר-הכנסת, יעקב ליצמן מ'יהדות התורה', התנגד לחוק המוצע ולא בפעם הראשונה, וביקש מיו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין להקפיא את הליכי החקיקה.

במסדרונות הפוליטיים רחשו השמועות כי מאחורי המהלך והבקשה להקפאת החוק של סגן השר ליצמן עומדים גורמים פוליטיים בכירים מהקואליציה, שלא רצו להזדהות עם הבקשה ומצאו את ליצמן כמי שיבקש זאת במקומם ויטיל את הוטו הדרוש להקפאת ההליך.

מלשכת סגן השר ליצמן נמסר כי חוק דרעי הוא רעיון לא נכון ולא צודק. "אם רוצים", נמסר מלשכת ליצמן, "יש להחיל חוק כזה מכאן ואילך ולא רטרואקטיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר