אמנון לוי: "הדיון הציבורי על החרדים לוקה בבורות מדהימה"

"הדיון הציבורי על החרדים לוקה בבורות מדהימה, נגד העניין הזה החלטנו לצאת", כך מסביר העיתונאי אמנון לוי, יוצר הסדרה "חרדים" - סדרת הדוקו הנצפית ביותר בהיסטוריה של ערוץ 10. לוי מסביר את פשר ההצלחה של התוכנית, כמו גם מה עומד מאחוריה ומדוע עשה זאת, ואומר: "משמח אותי שהציבור החילוני היה מוכן לקחת את הסיכון שהדעות שלו ישתנו". האזינו

אמנון לוי. "בורות מדהימה" (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים, שודרה בערוץ 10, סדרת הדוקו "חרדים", של אמנון לוי ואיתי דנקנר, וגרפה שיאי צפיות נדירים, ומדובר בסדרת הדוקו הנצפית ביותר של הערוץ.

אמנון לוי, התראיין הבוקר אצל מרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה', וניסה להסביר את פשר ההצלחה של התוכנית, כמו גם מה עומד מאחוריה ומדוע עשה זאת.

"הדיון הציבורי על החרדים לוקה בבורות מדהימה", אומר אמנון לוי בפתח דבריו, "נגד העניין הזה החלטנו לצאת, וזו הייתה המטרה בעשיית הסדרה. זה נורא משמח אותי שהיה רייטינג כזה גבוה לסדרה בגלל שזה אומר שהציבור החילוני היה מוכן לקחת את הסיכון שהדעות שלו ישתנו, לאחר שיסתכל על החרדים בצורה אחרת והלך איתי כל הדרך".

- למה עשית את זה? משום שיש בורות? אתה מרגיש שהחילוני לא מכיר את החרדי שאתה מכיר?

"גם. אבל אני גם חושב שבסוגיות המרכזיות יש המון דעה ומעט ידיעה. למשל בעניין השירות בצבא, למשל בעניין עמידת דום בצפירה, שאני חשבתי שהוא עניין משמעותי, ופרק שלם כמעט הקדשתי לעניין הזה. דרך זה רציתי להראות את החברה החרדית. והתגובות של האנשים היו מדהימות. אנשים חילונים גמורים מתקשרים אלי כל הזמן ואומרים 'לא ידענו, נתת לנו חומר למחשבה'".

- אתה בעצם אומר שהתקשורת יצרה תדמית ואתה מנסה לתקן?

"לא אוכל בסדרה אחת לתקן תדמית, אבל מי שראה, והרבה ראו, קיבל זווית מחשבה אחרת. הוא חושב על-זה מחדש, וזה המון. ואני נורא שמח על-זה. לא כל הביקורת על החברה החרדית לא נכונה, יש גם לי ביקורת, אבל צריך שהיא תהיה ביקורת מבוססת, צריך לדעת את העובדות, מה נכון ומה לא נכון, ואני חושב שקצת תרמתי בנושא הזה.

- התקשורת כל הזמן עוסקת בחרדים, מה קרה הפעם שהסדרה הזו היא סדרת דוקו עם ממוצע הצפייה הגבוה ביותר בערוץ 10. מה קרה?

"הטקטיקה שלי בהכנת הסדרה הייתה שאני לא הולך להתווכח, גם אם המרואיין שלי יגיד משהו שמרגיז אותי. אני מביא דברים בשם אומרם, אני רוצה לתת לחילוני לשמוע את העמדה החרדית במלוא רוחב היריעה. זו גישה שאף פעם לא נקטו בה".

- זו הסיבה של הרייטינג הגבוה?

"אני לא יודע, החרדים הם אנשים מעניינים כי יש פה צורת חיים אחרת ושונה מאוד מבית חילוני. החילונים מפסידים את החרדים בזה שהם רואים אותם רק דרך היריבות האידיאולוגית. זה משמעם והם מפסידים המון דברים".

- מעניין את החילונים לראות את החרדים מבפנים?

"הויכוח כבר משעמם. כל העמדות על נושא הגיוס, משני הצדדים, כבר נאמרו. גישה אחרת שתראה את החברה הזו, כשלעצמה, זה חדש לציבור החילוני".

בהמשך השיחה, הצטרף העיתונאי ישי ויינר, שהשתתף בסדרה והצליח לרגש את הצופים בסיפורו האישי כאשר התחנן בפני האדמו"ר מטהאש שיגזור עליו שיהיה בריא אך האדמו"ר סירב.

ויינר אומר כי הוא נותן לאמנון לוי ציון 10 פלוס, כי "תמיד הסתכלו עלינו בצורה מאוד אכזרית, ואמנון בא ואמר אני מצלם ומביא דברים כהוויתם וכל הכבוד לו".

"כיון שאני נוסע על קולנועית גדולה", מספר ישי ויינר, "מבול התגובות שאני מקבל מהציבור החילוני הוא מדהים. כולם שואלים אותי אם כל הסיפורים שלי נכונים, ואני אומר לכולם את אותה התשובה, שהעם יהודי בבסיסו הוא אדם מאמין ועם האמונה התמימה הזו אנחנו חיים את החיים שלנו".

(האזינו לדיון המרתק והמלא באדיבות רדיו 'קול ברמה')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר