המתנדבים החרדים של זק"א התאמנו עם צה"ל וצבא ארה"ב

בשעת חירום, כך מודים בישראל, פיקוד העורף יתקשה להתמודד לבד עם נזקי מתקפת טילים נרחבת או רעידת אדמה גדולה. במקרה כזה, יחידת החילוץ של צבא ארצות הברית תוזנק לישראל. וכדי להתכונן לתרחישים שהיום אולי נראים מציאותיים יותר מתמיד, היחידה הזו הגיעה לכאן לאימון משותף עם יחידת חילוץ ארצית של פיקוד העורף

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום: זק"א)

בשעת חירום, כך מודים בישראל, פיקוד העורף יתקשה להתמודד לבד עם נזקי מתקפת טילים נרחבת או רעידת אדמה גדולה. במקרה כזה, יחידת החילוץ של צבא ארצות הברית תוזנק לישראל. וכדי להתכונן לתרחישים שהיום אולי נראים מציאותיים יותר מתמיד, היחידה הזו הגיעה לכאן לאימון משותף עם יחידת חילוץ ארצית של פיקוד העורף בו לקחו חלק מתנדבי זק"א מישראל ומהיחידה הבינלאומית.

במשך יממה תרגלו על אתר הרס בירושלים, שיטות של מינהור בתוך ההרס על מנת להגיע לניצולים, חילוץ ניצולים וטיפול בחללים. כתף אל כתף עבדו מתנדבי זק"א, חיילי פקוד העורף, וחיילי המשמר הלאומי וניכר היה הניסיון הרב שצברו היחידות הישראליות באירועי אסון ברחבי העולם.

קצין האנו"ח ביחצ"א ומפקד היחידות המיוחדות של זק"א חיים אוטמזגין ריכז את הטיפול בחללים, חילוצם וזיהויים, מפקדי 'המשמר הלאומי' קבלו הסברים ותדרוך על הטיפול בחללים הן בהיבט היהודי-הלכתי והן בהיבט של 'כבוד המת'. חיילי 'המשמר הלאומי' תרגלו יחד עם מתנדבי זק"א וחיילי פקע"ר את כל השלבים בטיפול בחלל, החל באיתור בזירת ההרס, החילוץ ועד לאיסוף מקסימאלי של פרטים הנחוצים לזיהוי החלל.

מפקד היחידה של זק"א בארה"ב צבי גלוק אמר: "זה פעם ראשונה שאנחנו משתתפים בתרגיל בסדר גודל כזה ועם כל כך הרבה כוחות, למדנו המון על העבודה במתאר הרס עם חללים ושילוב בין כוחות".

מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומית אמר: "אני מברך על כך שניתנה הזדמנות למפקדים וצוותים מהעולם להיות חלק מתרגיל בסדר גודל כזה זה מעלה את הרמה המבצעית לאין ערוך".

(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)
(צילום: זק"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר