אכזבה למסיתים: נכשל חוק הדרת נשים

מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק של בוז'י הרצוג, שביקשה להטיל עונש מאסר על החוטאים בהדרת נשים. ועדת השרים לענייני חקירה הצביעה נגד. בהצעת החוק שהגיד הרצוג נכתב: "המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל הושתת מאז קום המדינה על סטטוס-קוו עדין בין זכות ציבור הנשים לשוויון זכויות מלא לבין הרגישות למסורת ישראל"

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בשיאה של פרשת "הדרת נשים", העלה חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג (עבודה) הצעת חוק ולפיה תהווה 'הדרת נשים' במרחב הציבורי עבירה פלילית, ומי שיואשם בה יגזר עליו עונש חמור של עד חמש שנות מאסר.

היום (רביעי) דחתה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של יצחק בוז'י הרצוג. חברי האופזיצייה התנגדו לחוק, מלבד שלושה: יואל חסון, רוברטר טיבייב ונינו אבסדזה.

יצוין כי ביום ראשון העלה הרצוג את הצעת החוק לוועדת השרים לחקיקה אך לאכזבתו חברי הוועדה הצביעו נגד החוק.

בהצעת החוק שהגיד הרצוג נכתב: "המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל הושתת מאז קום המדינה על סטטוס-קוו עדין בין זכות ציבור הנשים לשוויון זכויות מלא לבין הרגישות למסורת ישראל.

"ואולם בשעה שחל שיפור אדיר בנוכחותן וחלקן של נשים במרחב הציבורי הבינלאומי ובמדינות דמוקרטיות אחרות, בישראל מתגברת דווקא המגמה ההפוכה, ומקומן של הנשים במרחב הציבורי הולך ומצטמצם תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון עליו מושתת המשטר הדמוקרטי.

"התופעה הזאת מתחילה להיות מזעזעת. לאחרונה קיבלתי לא מעט פניות מנשים על מקרים חמורים שחוו. זו העת למחאה ציבורית של גברים ונשים גם יחד - וזו תהיה מטרת החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר