כיכר השבת

"ישמש את המתנגדים לגיוס"

חייל חרדי נשלח ל-7 חודשי מאסר בגלל הכאת מחבלים

בית הדין הצבאי גזר שבעה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי, על לוחם חרדי מהגדוד "נצח יהודה" בגין שני מקרים בהם הכה מחבלים עצורים (חרדים במדים)

52
צביקה גרוניך | כיכר השבת | ב' באדר א' | 11.02.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג - פלאש 90)

בית הדין הצבאי גזר שבעה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי, על לוחם חרדי מהגדוד "נצח יהודה" בגין שני מקרים בהם הכה מחבלים עצורים בבסיס חרמש בו שהה הגדוד לפני מספר חודשים.

השופטים, סגן-אלוף אחסאן חלבי, רב-סרן אלדד אמריל וסרן מיכאל בן שימול הרשיעו את הלוחם בהתעללות ובהתעללות בנסיבות מחמירות.

בגזר הדין כתבו השופטים כי יש צורך להרתיע לוחמים אחרים מביצוע מעשים דומים, במיוחד על רקע הישנות המקרים של פגיעה במחבלים עצורים בגדוד נצח יהודה. "צרכי ההתרעה במקרה דנן ברורים מאליהם, והמסר צריך להיות חד וברור", כתבו השופטים כנימוק לעונש שהטילו על הלוחם.

במהלך ניהול המשפט, הביא סנגורו של הלוחם, עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, לתיקון כתב האישום המקורי שייחס ללוחם ארבעה מקרים של תקיפת מחבלים, ובסופו של דבר הוא הורשע בשני מקרים בלבד.

בנוסף נשמעו עדויות לטובת החייל. מפקדו העיד כי מדובר ב"חייל הכי טוב שיש, חייל שאפשר לסמוך עליו, עם ראש על הכתפיים, גם בתקופות עמוסות ופעילות מבצעית, שאלו מצבים לחוצים וקשים".

הרב יצחק בר חיים ממקימי הנח"ל החרדי העיד על קשריו עם החייל אותו הגדיר כ"צדיק", וכי המעשה המיוחס לו אינו מאפיין אותו והוא בטוח כי נבע מנסיבות השירות המלחיצות והקשות.

הרב בר חיים אמר כי עצם גיוסו של הלוחם כנגד עמדת הסביבה החרדית בה גדל היא "צעד נועז", וביקש שהשופטים יבינו כי גזר דין חמור ישמש את הקהילה החרדית המתנגדת לשירות צבאי, וכן ביקש לחשוב כיצד המשפחות החרדיות שכן שולחות את ילדיהם לצבא כדוגמת משפחת הלוחם הנאשם, אשר קיבלה באופן קשה מאוד את העמדתו לדין, יתייחסו לעניין.

"ההורים גיבורים, תראו אותם, זה הציבור ששולח לצבא, עכשיו גם הם לא ישלחו?", אמר הרב בר חיים.

למרות זאת, נציגי התביעה, סרן אבישי קפלן וסגן בר סיון, דרשו להטיל על הלוחם עונש משמעותי, וביקשו כי העונש שיוטל בגין כל אחד מהמקרים יהיה במצטבר וברף הענישה העליון ביותר, ובסופו של דבר נגזרו על הלוחם שבעה חודשי מאסר בפועל.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר ייצג את הלוחם, מאשים את פרקליטות המבצעים בנתק מהלוחמים, ומסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "גזר הדין בעניינו של החייל הינו גזר דין מחמיר שמבטא את מגמת ההחמרה בבתי הדין הצבאיים והניתוק המוחלט של בתי הדין והפרקליטות לעניינים מבצעיים מהשטח עצמו, והמציאות הקשה עמה מתמודדים הלוחמים יומיום במהלך פעילותם".

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
צהל כיום מורכב מהמון מערכות ותפקידים שונים, ובמערכת התביעה יושבים "הילדי כאפות החנונים" שאיבדו את הרגש והכבוד כלפי החיילים ששמרו עליהם, העבודה של אותם חנונים היא לגרום לשופט להשית עונש כמה שיותר גבוה על הנאשם (חייל) בבית הדין ועם כמות "ההצלחות" שלהם הם גם מתקדמים בתפקיד, וכך יוצא שאותו חייל שקרע תתח
יוצא כלא 4 01.07.17
26
אכן, מלכתחילה עדיף שכל החרדים ימשיכו ללמוד במקום להתגייס לצבא, אך יש בחורים שמסגרת ישיבתית לא מתאימה להם ובמקום להסתובב ברחובות ולהידרדר עוד יותר, עדיף שילכו לצבא. ואל תתווכח עם עובדות בקשה. ובנוגע אליך- חצי מהתגובות פה בכתבה הם שלך. זה מה שאתה עושה כל היום?? משוטט באינטרנט וכותב תגובות?? ולך אתה כן
אמת14.02.16
א,הרבנים יותר חכמים ממך וכולם פסקו פה אחד לצבא ללכת זו שמד בטוח ב,אני לא יושב כל היום על האינטרנט ח"ו אני רק רוצה להוציא לכולם את הדבריים המאתייים שכל אחד צריך לדעת ואיני מתבייש לקרוא לי חרדי כי זה אני ,ואיני צבוע כמו כל הכת שבנשיאות חזון איש 5 ג, אני ימסור את נפשי על קידוש ה בצבא השמד שהרי בננו
בני ברקי 14.02.16
כנראה זה בגלל שאתה לא יושב כל היום על האינטרנט...
דוד14.02.16
25
אם עדיין לא הבנתם!!!! הקב"ה הוא זה שמגן עלינו וחיילי צהל הם השליחים שלו!!!! מתי תקלטו את זה????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישי13.02.16
ואלו שמצערים אותו הם השליחים שלו
בני ברקי 14.02.16

הצגת כל התגובות

24
ל8 ינשאללה יגיסו אותך ובקרוב ואם אתה נשוי אז גם את אישתך
חייל חרדי בדם!!11.02.16
אני לא ייתגייס לצבא השמד אני ימות על קידוש ה ולא ייתגייס לצבא השמד הטמא והכופרת!!!!!!!!!!!!
בני ברקי 13.02.16
איזה שנאה דחפו לפה שלך... הם יהודים בדיוק כמוך!!! הם נולדו מאברהם אבינו כמו שאתה נולדת ממנו! יאללה תוריד טונים כי בסוף גם אתה תהיה חלק מהצבא הזה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 13.02.16
23
כפירה עמלקים עוכרי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן סרמאזה 27.02.16
כבר מקיומו של מדינת ישראל הציונית הכופרת זה כבר עוכרי ישראל
בני ברקי 01.03.16
22
אין ליתגיס לצבא של כופרים
לולב11.02.16
21
כנראה שקראת רק את השורה האחרונה, כי עניתי פשוט לך אין מה לענות אז אתה מנסה לעשות מאחרים דפוקים. חבל, לא הלך לך הפעם
אמת15.02.16
20
כול הכבוד לאתו חייל חמוד!!! בושה שאנשים כיאלו "חרדים" תוקפים את אתו חייל במקום שיגדו תודה שהוא מסכן את החיים שלו בשביל לישמור אלינו חצפה וחילול ה' זה כפיות טובה אולי אתו בחור לא יכול לילמוד תורה אולי יש לו בעיה מה עים לדון לכף זכות מרן הרב עבדיה יוסף אמר שרואים חייל ברחוב צריך לנשק לו את הידים מרן
יעקב תלמיד מרן11.02.16
כל חרדי שמתגייס לצבא הוא פושע ועמלקי וציוני וחרד"ק ומצווה להציק לו בכל הכוח כי הוא כופר בהקב"ה ותורתו אז יש מצווה להרביץ לו
בני ברקי 11.02.16
בזה שהם שמאלנים כמוך????? הם מגינים עליך כי אם הם לא היו המצב בארץ היה זוועההה!!! כי הם שליחי ה'!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 13.02.16
אני קורא לזה כופר כי הם כופרים בהקב"ה ועושים את כל העבירות שבתורה
בני ברקי14.02.16
19
לך לך שב בישיבה בשקט בלעדי החיילים החרדים אין צבא וממזמן ולא יהיה שליחים לקב"ה להגן עליך תבע קצץ שכל בן אדם אז שב בשקט ושים ת׳ראש שלך בגמרא אים אתה יהודי חרדי נורמלי ולא בני ברקי חסיד עם ריח של בצל רקוב בבית שכי ימסריח אתה אמור להשתתף בצערו אוקי!!! (אגב אני בת 14 ומדברת לענין ולא כמוך) (נשלח ב
מישהי שחתפה קריזה 11.02.16
שלא יהיה שליחים להקב"ה חוצפנית וכופרת קטנה תתביישו לך
בני ברקי 11.02.16
ואח"כ תגיד לאחרים להתבייש!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 13.02.16
תבקשי ממישהו שיסביר לך מה זה אמונה ובטחון מה הכוונה שליחים כל דבר ואפילו הקטן ביותר נעשה בהשגחתו יתברך ואפילו בלי להיכנס לנושא של צבא ניכר שהבסיס של האמונה שלך לא חזק וברור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי אחד12.02.16
ואיננו צריכים את המדינה והצבא הציונית השמד והכופרת הזה הסתדרנו אלפיים שנה בלי הממשלה הציונית החדשה שהגיע לפני איזה 60 שנה אוקיי אז את תירגעו מהר ואם יותר בהסבר אז השאירו את הטלפון שלך ואני יסביר לך בדיוק !!!!!!!!!!
בני ברקי 11.02.16
18
אם נשאר לך קצת שכל, אל תחזיר תגובה
אמת16.02.16
כי אתה יודע שזה תשובות לענין
בני ברקי 18.02.16
17
נניח וזה נכון מה שאתה טוען, שאי אפשר להישאר חרדי בנחל החרדי (למרות שאני מכיר באופן אישי כמה חיילים חרדים שנשארו חרדים. הכל תלוי בך אם אתה מחליט לשמור שם תומצ או לא- אז אתה צודק, צריך להיות חזקים בשביל זה וזה כנראה לא כל כך מתאים לך) כמו שאמרתי- יש בחורים שהמסגרת הישיבתית כבר לא מתאימה להם והאפשרויות
אמת16.02.16
16
אין שום הצדקה לפגוע בכבוד האדם ,בטח שהוא כפות ואין שום סכנה נשקפת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבל11.02.16
15
מה עובר על המדינה השמאלנית שלנו ??? חבל שא״א לרשום פה בפרוט מה באמת צריך לעשות כאן למחבלים....😡 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמונית...11.02.16
14
היכה מ ח ב ל י ם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטב11.02.16
13
המחניף לרשעים סופו שנופל בידם!
יצחק11.02.16
כך אתה מדבר על חיל חרדי שמגן עליך תתביש לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק אזוט19.02.16
12
מדינה גועל נפשששששש במקום להרוג את המחבלים רק עוצרים אותם ועוד מענישים מי שמכה אותם.... בושה וחרפה... מסכן החיל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית11.02.16
11
איך יתכן שיתנו עונש לחיל שרוצה להגן על עצמו ואפילו לא בשעת סכנה כל שכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק אזוט19.02.16
10
לא היית מגיע לכל זאת, וראה איך מתנכלים לך בגלל חרדיתותך שתהיה דוגמא
ראש ישיבה11.02.16
9
אבל החילונים רצו כור היתוך והנה התוצאה לפניכם מעניין אם היה אומר להם שהוא שונא אותם (דוגמת אותה מנובלת שאמרה שהיא שונאת חרדים ומאחלת להם שימותו) מה היה גזר הדין? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א11.02.16
8
פושע . חטא . נגד דין התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוננו11.02.16
7
חייל חרדי, פה במדינה הציונית ,??????????????????? אין כזה מושג של חייל חרדי בצבא השמד , ברגע שחרדי מתגיייס לצבא השמד הכופרת בהקב"ה אוטמטי הוא כבר לא חרדי או שהוא נקרא חילוני ומקסימום חרד"ק אז בבקשה החליפו את הכותרת השקרית תודה !!!!!!!!!!!!
בני ברקי 11.02.16
6
: הבני ברקי מתגייס/הבני ברקי הכופר / הבני ברקי המטומטם אני הייתי הולך על השם השלישי ...כי הוא הכי מתאים!
דוד14.02.16
5
בדקתי את העניין. ובכן, אם אתה מתגייס לנחל החרדי, אין בעיה לשמור תומצ בקלות. ומכאן ועד להידרדרות רוחנית- תלוי בך נטו. דבר שני- אין רשות כניסה לפעילויות מסנויריות בצבא ולכן זה לא הגיוני מה שאתה אומר. אז תבדוק את העניין. (חוץ מפעם אחת שנכנסו מסיונרים אך מיד כולם הזדעקו על זה ויותר זה לא קרה שוב) אגב,
אמת14.02.16
אז אתה אומר לך לך ללמוד חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בני ברקי 15.02.16
תורה ומצוות בנחל החרדי תגיד אתה מפגר תשאל את הרבנים מהנחל שהתפטרו בגלל שזה לא חרדי תבדוק את זה הרבנים שהיו שם התפטרו ואמרו שא"א לחיות שם כחרדים וחוץ מזה על מסיונרית היו שם לאחרונה מסיונרים דרך אגב ואפילו אם אין מסיונרים אבל רק להיות שם זה כבר לא חרדי ולא צריך מסיונרים יא דיביל
בני ברקי 16.02.16
4
כי התגייס לצבא השמד ואכן אנו רואים תוצאות ממי שהולך לצבא כחרדי אחר כך הולך ומרביץ כי זה מה שלמדו אותו בצבא בושה וחרפה
בני ברקי 11.02.16
3
שאסור ללכת לצבא, בין בחור ישיבה ובין בחור שאינו במסגרת לימודים!!! מסכן זה שלא שמע למרן, הסתבך בחיים!!!
מאיר11.02.16
2
זו עוד הוכחה לניתוק הפרקליטות מהשטח שכובלת את ידי החיילים גם במקרים של סיכון עצמי לחיילים (לא במקרה דנן)
שלמה11.02.16
1
נכון שלא ראוי להכות ולקחת את החוק לידיים. עדיין הפרקליטות מצויידת בשמולאניות יתר ולכן מבחינתה גזרה עונש מרבי בואו נראה שהפרקליט יגיע לשטח איך הוא יתנהג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי11.02.16
אולי גם יעניין אותך
חרדים בצה"ל
ש

הקהל דמע: טקס פתיחה מרגש למחזור 2 של 'קודקוד'

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

ערבות הדדית

מנכ״ל זק״א ת״א במכתב מרגש לחייל שהותקף בבני ברק

כיכר בשיתוף זק"א ת"א | מקודם
ש

חרדים לישראל

גל חרדי: אלפי חרדים פנו לצבא וביקשו להתגייס

כיכר בשיתוף צה"ל | מקודם
ש

השבת ששינתה את ישראל

גם בגיל 40 : החרדים שעושים את הדרך ללשכת הגיוס

כיכר בשיתוף צה"ל | מקודם
ש

הזדמנות ייחודית

מפתח תוכנה בשב"כ או במוסד במסגרת השירות האזרחי

כיכר בשיתוף שירות לאומי | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"עדים לנצח"

עשרות בוגרי המסלולים החרדים בצה"ל השתתפו במסע מיוחד לפולין

כיכר השבת | 06.01.22

אחרי החשיפה

מנכ"ל עמותת הגדוד החרדי עלה למתקפה

ב. ניסני | 01.11.21

בן האדמו"ר נפגש עם תורם הנח"ל החרדי

בשיתוף הנח"ל החרדי | 01.04.21

לצד ילדיה

חיילים מ"נצח יהודה" הצילו חיי פלסטינית

דניאל הרץ | 04.02.19
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

החוקר מאשים

מחקר: החרדים מתגייסים מטעמים כלכליים

עמוס ביסמוט | 03.02.19

פרסום ראשון

השנה שעברה מציגה: שיא היסטורי בגיוס החרדים לצה"ל

אלי רוטמן | 28.11.18

הגיע רחוק

לראשונה בהיסטוריה: חייל חרדי בשייטת 13

כיכר השבת | 17.07.18

"קלה כבחמורה"

דו"ח קובע: צה"ל מזלזל בצרכי חיילים דתיים

אלי רוטמן | 25.06.18
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בוידאו

מרגש: זעקת הלוחמים החרדים לבורא עולם

ב. ניסני | 21.06.18

תיעוד מרגש

'לשם ייחוד': תפילת הלוחמים החרדים • צפו

כיכר השבת | 17.06.18

הרבנות הצבאית ערכה ערב לזכר הרב רונצקי

כיכר השבת | 10.06.18

וידאו ותמונות

תיעוד מסכם • המטס בירושלים ובתל אביב

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת • צילום וידאו: זיו סוקולוב | 19.04.18
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

יום הזיכרון תשע"ח

אימץ את לוחמיו: סיפורו של החלל מנצח יהודה

משה פריגן | 17.04.18

"הדתה"?

האתר הכי ישראלי אצל חיילי צה"ל: הכותל

ב. ניסני | 17.04.18

סיור ביטחוני מצולם

גנבים סביב לה - אבל העיר החרדית שקטה

נתנאל לייפר | 04.04.18