כיכר השבת

"לא מזלזלת"

למה לא בחרתי בחתן 'בן תורה' // חיילי קרול

הייתי מספיק כנה לוותר על הפנטזיה של המורה שטענה "יפה עניות לישראל כמו צעיף אדום לסוס לבן" והזכות הגדולה ביותר היא להתחתן עם בן תורה // חיילי קרול בטור על שידוכים (טור)

89
חיילי קרול | כיכר השבת | כ"ג בניסן | 05.04.21
למה לא בחרתי בחתן 'בן תורה' // חיילי קרול
(צילום: בנצי לוי)

בשלב מסוים בתקופת השידוכים, הבנתי לאט לאט עם עצמי שבחור ישיבה רגיל לא מתאים לי. אין לי כלכלית ופיזית את האפשרות להחזיק אברך, אחרי הכול אני סטודנטית בעצמי.

אז הייתי מספיק כנה לוותר על הפנטזיה של המורה מהתיכון שטענה "שיפה עניות לישראל כמו צעיף אדום לסוס לבן" והזכות הגדולה ביותר היא להתחתן עם בן תורה.

לא מזלזלת לרגע, אבל ההיכרות שלי עם בחורי הישיבה הייתה קשה ולא אפרט יותר. חיפשתי תורה עם דרך ארץ בחור שלמד מקצוע ומשלב.

אחרי תקופה, ברוך ה' מצאתי את בעלי היקר שהתחיל ללמוד מקצוע ובמקביל למד בישיבה שהגישה בה היא ששום דבר לא מובן מאליו, אף אחד לא חייב לו. אף שווער לא צריך לקנות לו דירה, הוא עובד, מפרנס ולומד דף יומי.

היום, ארבעה חודשים אחרי החתונה, הוא סיים מסכת פסחים. בהתמדה, בהשקעה של הדף היומי כל יום אחרי 8-9 שעות עבודה בלי לפספס יום אחד. "שלי, שלך הוא" הוא אמר לי, "את נותנת לי את הפניות ללמוד, לא יושבת לי על הראש, מכינה לי תה ועוגיה ואת החשק והמתיקות לגמרא".

מה אני רוצה לומר?! בנות שימו לב ותהינה עם יד על הדופק! לא כל מה שמתאים ועבד בסמינר עובד גם בחיים עצמם. תהיו כנות, פתוחות להצעות. אל תפחדו להיות עצמכן, ללמוד, להתפתח, להתקדם.

אל תחכו בשילוב ידיים. גם בחור עובד, גם בחור מישיבה פחות נחשבת מסיים מסכתות. אל תבכו אחרי החתונה שהוא ישב לכם בכולל ויש מינוס בבנק ואת רוצה לחיות את רמת החיים שהתרגלת אליה, אל תתעקשו סתם! - קחו אחראיות על עצמכן, מבטיחה לכן אתן עדיין תהיו מאושרות.

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
86
תרומת ביצית
מעבר לזה שזו מצווה, ואין מספיק תורמות יה07.11.21
85
קודם כל, הטור הזה כתוב בנימה ממש מזלזלת לגבי האברכים שבאמת מקדישים את חייהם ללימוד התורה ועליהם העולם עומד. בדור המודרני שלנו, לפעמים אנחנו שוכחות את הבסיס שעליו עם ישראל נשען לאורך אלפי שנים וגם אנחנו נסחפות אחרי העולם החילוני המסתכל על לומדי התורה כבטלנים. נכון, בעבר היו משלבים לימוד תורה עם פרנס
אשת עובד21.04.21
84
מי שמצטט את הרמב"ם שיפה תורה עם דרך ארץ שוכח שהרמב"ם לא נפסק להלכה וכל גדולי ישראל חלקו עליו (הרמב"ם בפירוש המשניות גם אומר זאת, שכל ואולי רוב גדולי ישראל חולקים עליו).
אודי21.04.21

הצגת כל התגובות

83
חוסר הבנה וידיעה. באופן כללי (בלי להתייחס לאנשים מסוימים אישית), בחורים המצהירים מראש שאינם לומדים הם בדרך כלל בעלי רמה רוחנית ירודה ולרוב גם אינם מצליחים בלימודי מקצוע. 'הטובים לטיס...' 'הטובים ללימוד-תורה'. הכותב אינו משתייך (לצערו) בין לומדי התורה, אבל אוהב אותה מאוד.
יוסי14.04.21
82
אני עומד ומשתהה כל פעם מחדש איך הצליחו האשכנזים להערים על השכל הישר. הרמב"ם כותב בפירוש בהלכות תלמוד תורה: כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה. אמרו
חילול ה' 11.04.21
81
ראיתי הרבה תגובות נשים מאושרות שנשואות לבן תורה שיושב ולומד . ראיתי כאן גם תגובות לא נכונות שחברת הלומדים התחילה בשנת 48' וזאת עובדה לא נכונה. בעבר רק גבירי העיריה יכלו להרשות לעצמם את התענוג והיום ... זה שונה. בהצלחה!
איילה 07.04.21
80
כדאי לשים לב בתמונה איך הזרוע המגולה מונחת על הגמרא הקדושה, ודוק.
אברהם בנימין06.04.21
79
לא אהבתי את הפוסט, גם אם הוא נכון בחלק מהמקרים, זו צריכה להיות החלטה פרטנית ולא הוראת כלל "תבדקו דברים אחרים"
ריבלין06.04.21
78
עדיף אברך בכולל מאשר כסף ובלי בעל הדברים ידועים
ככה זה מתחיל 05.04.21
77
כל הכבוד על הכנות ועל האמת
בבר מבבר שבע05.04.21
76
למה להוריד לבנות ישראל את הרוח מהמפרשים?
אליהו05.04.21
75
תודה בורא עולם שזכינו לחסות בצילך
אאא07.06.21
74
הגזמת....
אחת27.04.21
73
איזה הוגת דעות מדופלמת עדיין לא ניגבה את החלב מהשפתיים
שמעון18.04.21
72
כל כך תינוקי ! 4 חודשים נשואה, וכבר רוצה ללמד את העולם כולו על משמעות הנישואין והחיים? הייתם הולכים ליועץ זוגיות עם ניסיון של 4 חודשים בלבד? בואי תספרי לנו אחרי 4 שניות בעולם הבא, מה האמת בנושא. שם כל פירור של מחסור והתמסרות שוים הון ועושר שאין לתאר. אז גם אם אין לך אומץ לחשוב על עתידך האמיתי,
שכל14.04.21
71
אני בחור שלומד חצי יום ועובד חצי יום.ואני הרגשתי שהכתבה פורסמה באיזה אתר חילוני, הסתכלתי שוב ושוב לראות ש"אתר חרדי" פירסם זאת, ולא האמנתי אברך אמיתי שהוגה בתורה יומם ולילה הוא ה"שיא של האנושות כולה". לסיכום: בת סמינר, "אל תהרסי את חייך בגלל כאבי בטן של מישהי שלא איכפת לה מחייך.."
נתי11.04.21
70
הייתי מספיק כנה לוותר על הפנטזיה של המורה שטענה "יפה עניות לישראל כמו צעיף אדום לסוס לבן" והזכות הגדולה ביותר היא להתחתן עם בן תורה פנטזיה??? אני פשוט מזועזעת מהכותרת!!! איך אתם מפרסמים דבר כזה?? אתם חיבים לפרסם מיד כתבה חדשה שהכותרת שלה היא "הזכות הגדולה ביותר היא להתחתן עם בן תורה"!!! ומי שלא יודע
מזועזעת08.04.21
69
על מה אתם מתפלספים במציאות רוב מוחלט של בוגרי הישיבות יוצאים לעבוד באיזשהו שלב
ויכוח מיותר07.04.21
68
נכון שבמקרים מסוימים אפשר וצריך להתפשר על בעל עובד אבל ברור שבעל אברך שיושב ולומד הוא פסגת השאיפות למה להישאר בתחתית ההר כשיש פסגה?????
בת סמינר07.04.21
67
גם אם קשה לך ואת לא יכולה לחיות בלי האוצר הגדול ביותר בתבל, בעל שלומד תורה כל היום, את לא חייבת להביע את חסרונותיך בפני כולן. בסך הכל לא זכית בלוטו. לא נורא. תנסי בס"ד בגלגול הבא שלך.
אסנת06.04.21
66
ואו כל כך צודקת הלואי שהגישה הזאת תישתנה ויבינו שבעל עובד זה הכי טוב שאפשר ובכלל שישתנה היחס לחרדים עובדיםמודרניםחולצות כחולות
.06.04.21
65
לא קראתי את השטויות שלך, רק ראיתי את הכותרת ורציתי להגיב את שואלת שאילה למה לא כך וכך?? התשובה זה לא מעניין אותנו כלל למה לא, ותשמרי את התסכולים שלך על בני תורה בבטן!!
רוחי06.04.21
64
לא מבין מה הסיפור? לכל סיר יש מכסה... יש אחת שלא מתאים לה בעל אברך - שתיקח אחד שרוצה ללמוד חצי יום ולעבוד חצי יום או לומד דף יומי, יש אחת שכן מתאים לה בעל אברך - מעולה! זה לא סותר... מה שכן..קצת צרם לי הטור הזה.. אין שום טעם לשכנע בנות לקחת בחור שלא מעוניין ללמוד אחרי החתונה, כמובן שאם זה לא מתאים ז
בחור ישיבה רגיל06.04.21
63
יש הרבה חוטבי עצים, שואבי מים, כורי פחם. בחרי לך חתן כלבבך.
איילה06.04.21
כל מלאכה מכבדת את בעליה
שקד07.08.23
62
מילה בסלע
ללא שם05.04.21
61
זו תורת אמת יגיע כפיך כי תאכל...
יוסי05.04.21
60
לא מזלזלת אבל בהחלט חוסר מודעות לערך לימוד תורה לעומת הרווחה כלכלית, לימוד דף יומי יכול בהחלט להיות קביעת עיתים לתורה אך ממש לא שקידה וגדלות בתורה. מצטער לראות שכנוע של נערות יראות שמים להתפשר על בניית בית שאין קול התורה עיקרו.
.05.04.21
59
כל הכבוד על האומץ. "חברת הלומדים" לא הייתה קיימת מעולם, לא עד 48... אין לה שום סיכוי להצליח באמת לאורך ימים. איך אברך כולל שיש לו 8 בנות, יתן להן 8 דירות???
אחד העם05.04.21
58
4 חודשים אחרי חתונה מה היא יודעת מהחיים שלה???שתראה אחרי כמה שנים וחינוך ילדים מה ההבדל בינה לבין בית של תורה ואז תכתוב זו זכותה אבל עכשיו???
רינת05.04.21
57
אורנה , איזה בעסה לכתוב כך..... כל מ שלמדו אותך בסמינר, נשמע שמבחינתך זה רק תאוריית וחבל.... חבל שזה מה שאת חושבת על בית של תורה, אשרייך שאת שמחה בחלקם על הדף היומי של בעלך, ויותר אשריכם נשים שיודעות להעריך את ערך התורה וערך דל בין תורה. מקסימות שמאוד השנה ועד ראש השנה נקבע לפרנסתו של האדם. כל כך
ללא שם30.07.21
56
היא צודקת, א} הרושם הרע שהותירו עליה בני התיירה, ב} פשוט שכל ישר.
מוישה12.04.21
55
צורם מאוד הפתיח שלה לאדם לא דתי זה נראה תמוהה..את יכולה לכתוב את השקפתך בלי לשלוח את הארס שלך..
ענבל08.04.21
54
כי יש בני תורה שחושבים שכל העולם חייב להם, וכבר ידוע הסיפור על אחד שבא לרב שלו ואמר שאשתו אומרת לו להוריד את הפח, וזה לא "כבוד התורה" , אמר לו הרב, זה באמת לא כבוד התורה , אבל תגיד לה שתשים את השקית מאחורי הדלת ואני כבר אדאג שיאספו אותה משם.......והרב הוריד את הזבל. הסיפור הזה הוא דוגמא בתמצית למה
אני07.04.21
53
חוצפה ועזות מצח לפרסם כזה דבר. מי שלא רוצה לזרום עם הקו החינוכי של בית יעקב, זכותה. אבל להתגאות בזה ולעשות מזה פרסומת וכתבה זאת טיפשות ועזות שאין כדוגמתה.
איש ירושלים06.04.21
52
להיות כל איש בישראל עובד ומפרנס זו חובה מלכתחילה (ולא בדיעבד... כמשתמע מחלק מהכותבים כאן). ולהלן כמה ציטוטים המדברים בעד עצמם: מסכת אבות (ד, ה): "רבי צדוק אומר: אל תעשם עטרה להתגדל בהם (להתגאות בתורה), ולא קרדום לחפור בהם (להתפרנס מהתורה). וכך היה הלל אומר: ודאשתמש בתגא חלף (המשתמש בכתרה של תורה חול
זאב זאב06.04.21
51
אני גם למדתי בישיבה וגם עובד היום אולי את צודקת אבל תנסי לעזור לי להבין למה הכולל יש 400 אברכים ולא שמעתי על גירושים של אף אחד ואתל האנשים העובדים כל יום נפתח ארגון חדש לעזור לגרושות??? אולי החיים לא כל כך יפים אצל האנשים שעובדים?
דודי05.04.21
50
גם ככה מרבית בחורי הישיבות מעדיפים לצאת ולעבוד אחרי החתונה ורק בגלל השם שלהם בשידוכים הם מצהירים (מן השפה ולחוץ) שהם רוצים ללמוד כל חייהם בכולל ובלי הכללה
נטע05.04.21
49
וואו! טור אמיץ וכנה, מעזה לומר בקול את מה שרבים חושבים בשקט...
ישיבעבוחער05.04.21
48
רק לא לשכוח שאותו רבמ,ם גם כותב בהלכות תלמוד תורה שדרכו של בעל הבית שעובד לפרנסתו זה ששלש ארבע שעות עובד, והשאר הוא לומד תורה. לא נראה לי שבעלה עושה כך כי אם היה עושה כך היה יכול לסיים עוד כמה מסכתות בזמן הזה
יעקב25.04.21
47
שמעו אתם הזויים!!!! אני חיי באזור חרדי, אני לומד בכולל מהבוקר עד ערב, ובלילה עובד. אבל בתפילה פשוט אי אפשר להתפלל נכנסים לתפילה עשרות של אברכים צעירים ומבקשים כסף, זה נראה לכם הגיוני? זה הזויי.. אני לא רגיל למציאות כזאת, בהתחלה זה צרם לי, גם עכשיו זה צורם לי, אבל צורם לי על זה שפשוט בגדלים אותם למצ
אתם10.04.21
46
להתפתח ולהתקדם... יש בחורות שלא מתאימות לחיי אברכות. אך לקרוא לזה התפתחות והתקדמות?! אני אשת אברך, ללא שום מינוס בבנק. ואפי' נשאר לנו סכום של 4 ספרות כל חודש... והוא סיים יותר ממסכת אחת... איני מזלזלת בשום אדם ובשום מסכת. אך יש דרגות מפותחות ומתקדמות יותר.
נעמי07.04.21
45
כמה שאת צודקת כל אחת צריכה את מה שמזמן לה ה'
פרומי06.04.21
44
מנסיון, השאלה היא לא כמה מרויחים, השאלה היא כמה מוציאים.... שהיינו זוג צעיר חיינו טוב עם 4000 ש"ח בחודש ועכשיו גם 15,000 לא מספיק... הרי בני חיי ומזוני תלויים במזל אני מאחלת לך הרבה בריאות אושר ופרנסה ובעיקר הרבה לימוד תורה אבל אל תשכחי מהיכן הכל מגיע.......
אלה05.04.21
43
הכותבת מועמדת מטעם מפלגת "ישראל ביתינו"של ליברמן???
ורנר105.04.21
42
כל הכבוד, לא כל הבנים מתאימים להיות אברכים, ולא כל אחת יכולה לחיות עם בעל אברך. וכבר אמרו חז"ל:"גדול הנהנה מיגיע כפיו יותר מירא שמיים".
איתמר עידן05.04.21
41
והאמת שכולם בוחרים להתעלם ממנה, רק החסידים יודעים איך לעשות את זה לעבוד ולקבוע עיתים לתורה והכי חשוב להישאר חסידישערס(רוב גדול, לא מכלילה בכל חברה יש שוליים) וראויים לתואר אברכים
חיה28.04.21
40
לתגובה 69 כבר ענו לך טוב מאד בתגובה 61 לא חושב שיש למישהו מה לענות על תגובה 61, הוא מדבר לעניין, ממש ישר, מילה בסלע אחרי שתקרא את התגובה שם, תבין שהכותרת שלך "חילול ה'" מגוחכת
לתגובה 6912.04.21
39
חיילי יקרה התור מעניין ברוך ה' שזכית להתחתן עם בחור נאמן האמרה הזו היא לא משלנו 'אל תפחדו להיות עצמכן, ללמוד, להתפתח, להתקדם' ואיך את מבטיחה על סמך 3 חודשי ניסיון? - מבטיחה לכן אתן עדיין תהיו מאושרות.
שירה 08.04.21
38
קראתי חלק מהתגובות, ואני חושב שלא מספיק הובן להן מה שכתוב היא לא באה לזלזל, אלא רק לומר שיש כאלו אחרות
אורי07.04.21
37
מסכנה... אין לך מושג מה הפסדת. מאחלת לך חיים מאושרים למרות הכל
אישה מאושרת06.04.21
מסכימה עם כל מילה
אנה20.12.23
36
36, אתה צודדק מאה אחוז, אהבתי את מה שכתבתה.
אילה06.04.21
35
לא מה עושים...
שאיפות06.04.21
34
אתם יודעים מה הבעיה? נכון הכול יכול להיות אבל למה לפעמים כישלון נהפך לדרך?1
הה05.04.21
אני רוצה להבין למה אתה חושב שמישהו עובד הוא כישלון
הודיה11.04.21
33
זה לא יאומן שהבחורה אומרת שזה בסדר אדם עובד לפרנסתו לעומת להתחתן עם אוכל חינם שלא יעבוד יום בחייו. מקסימום יגיע להפגנה ויקרא לשוטרים נאצים וגם על זה הוא יקבל בונוס מהרב. יבוא יום ואתם תממנו את הישיבות שלכם ואז נראה כמה בני תורה ישארו
יואל05.04.21
32
יש סיפורים קשים על נשים שהסיתו אחרים לא ללמוד ואח"כ חטפו כל החיים. מה שטוב לעצמך לא חייב להיות טוב לאחרים.
זלמן05.04.21
31
הי, אני חרדית ובעלי עובד ולומד, דעתי על הנכתב: לכתבה יש טונים צורמים של זילזול בלומדי התורה. מזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה של העם היהודי , גם שם זילזלו בלומדי התורה וגימדו חשיבותם בעולם. כל מי שיש לה צורך ביותר כסף בחשבון תמצא היא ובעלה את הדרך לעשות זאת בהמשך הדרך. אבל מראש לבוא ולומר שעדיף עובד ו
חרדית 20.05.21
30
היא סה"כ ניסתה להסביר שמה שמתאים לסמינר ללמד לא בהכרח מתאים לכולן... ויש בנות שמתאים להן דרך קצת אחרת... בלי זלזול בשום דבר.. הבעיה זה שמלמדים אופציה אחת של אברך (ואני חלילה לא מזלזלת בדרך) אבל זה ממש לא מתאים לכל אחת... ואם קצת יצאת וחרגת ממה שלימדו אותך את כבר נחשבת פחות. היא לא אומרת לעשות את זה
ללא שם11.04.21
29
מאמר גס רוח ושטותי אתר של משכילים ורפורמים................
שרלי מבת ים07.04.21
28
לא ברור לי למה צריך לחשוב בקול?! אם את מרגישה שטוב לך עובד קחי עובד אבל למה לגרום לערך בעל אברך לרדת??? אין כמו בעל אברך בעולם!!! זאת השאיפה שלי בעז"ה! התורה מגנה ומצלה - ואת הסיעתא דשמיא שיש לאברכים אף אחד לא יוכל לקחת! להנשא לאברך זאת זכות שלא כולם זוכים לה!
אלמונית06.04.21
27
אני מאוד מאוד מעריך את הכותבת וזה נכון שכמו שיש בצבא חיילים וגנרלים, כך גם בצבא ה'. וכמו שבצבא אף אחד לא מזלזל בחיילים שמוסרים נפשם, כך גם בצבא ה'. ועם כל זה אסור לנו לשכוח לכבד את הגנרלים שלנו שמקריבים את כל חייהם ללימוד התורה ובזכותם אנו קיימים....
ללא שם06.04.21
26
איך את מבטיחה לי אושר בלי להכיר אותי? למרות שאבי וחמי עובדים, אני מאושרת שבעלי בן תורה ויושב ולומד בנחת. והמינוס... לא ! אין לנו מינוס.... ויש לנו את צרכינו בנחת ובשמחה. נכון אין לנו רכב צמוד (בבין הזמנים אנו שוכרים) ואנו לא יוצאים לבתי מלון אלא שוכרים דירה או צימר אבל כן אנו מאושרים!!!
אחת05.04.21
25
מדברת כמו חילונים 'להתפתח ולהתקדם'? וד"ל. אבל דבר אחד נכון מאוד, שאדם צריך להיות 'אמיתי', ולהתחתן עם מי שמתאים לו.
א 05.04.21
24
א. תפסיקו לריב, היא בחרה מה שבחרה ושמחה בחלקה, ב. אל תכניסו לפה חסידים, ליטאים וכו' ג. זה נכון שאצל חסידים יודעים לשלב יותר תורה ועבודה לפרנסת הבית ד. אצל ליטאים פעם גם ידעו לעשות את זה עד ש"גדוילים" מסויימים לא החליטו שכולם חייבים לשבת בכולל ולקבל דירה מהשווער...לכן מי שבוחרת תלמיד חכם, למדן האמי
יוחנן25.10.21
23
מה אני רוצה לומר?! בנות שימו לב ותהינה עם יד על הדופק! לא כל מה שמתאים ועבד בסמינר עובד גם בחיים עצמם. תהיו כנות, פתוחות להצעות. אל תפחדו להיות עצמכן, ללמוד, להתפתח, להתקדם. היא מנסה לשכנע להתחתן עם עובד? מה המטרה? רדוד
לא דוסית07.04.21
22
זה נכון שאין בעיה להתחתן עם מישהו שעובד לפרנסתו, בואו נזכור גם שהוא מקיים את מה שהתחייב על זה בכתובה, לדאוג לאשתו ולפרנסה, אבל, למה צריך לזלזל בלומדי התורה? אדם שבטוח בעצמו ובדרך שבחר בה לא חש צורך להשמיץ את השני, זה דעתי גם מול לומדים שמשמיצים עובדים, יש דרכים רבות לעבוד את ה', אבל אל תזלזלו במי שד
אורטל06.04.21
21
אמלה כמה שאת צודקת. זה מה שחשבתי ולא היה לי אומץ להגיד. לא רציתי בחור תלותי וגם קצת יהיר... (אלו שיצאתי איתם , לא כולם ) התחתנתי עם חוזר בתשובה , ראש בריא שלא חייבים לו כלום.
.06.04.21
20
''אשר דרך בדרך''
גם אם את צודקת05.04.21
19
לא אהבתי את הכתבה.. נכון שלא לכל אחת מתאים בן תורה וזה לא אומר שהיא לא ראויה.. העיקר להשתמש בשכל טוב עם מה שבורא עולם נתן לנו.. הזכות לבן תורה אמיתי לא מגיעה לכל אחת וזה בהחלט פרס! הברכה שיש בכסף היא אינסופית.. האמונה והרוגע גם.. תרשמי אל תבכו אחרי החתונה שגילית שיש לך בעל בטלן.. שיושב ושותה קפה..תב
אחת05.04.21
18
גם את מבינה שעדיף גבר מפרנס מפרזיט שיהפוך את המשפחה שלכם לעוד מקרה סעד.
ללא שם05.04.21
17
ואני שואלת את עצמי למה בחרתי בבן תורה?? העול פרנסה על הכתפיים של האישה, הבית על האישה , הילדים על האישה אז מה החלק של הבעל הבן תורה???
יפי25.04.21
16
צרם לי: "הפנטזיה של המורה שטענה יפה עניות לישראל כמו צעיף אדום לסוס לבן", זה לא פנטזיה של המורה, זה דברי חז"ל הקדושים במסכת חגיגה דף ט' עמוד ב' לעצם הדברים, ברור שלא לכל אחת מתאים כל דבר, אבל להשוות בין תלמיד חכם לבעל-בית שלומד דף היומי מבחינה רוחנית, זה כמו להשוות בין מיליירדר למישהו שגומר חודש על
הערה קטנה07.04.21
15
זה שהוא סיים מסכת יפה מאוד וכל הכבוד לו. אני לא מזלזלת. אבל זה לא איזה גדול הדור הבא... עם כל הכבוד לך. ומה הקשר תה ועוגיות.. ולמצוא גבר שעובד הכי קל כי רוב הבנות לא רוצות לשמוע על עובדים. בחורים שעובדים יש בשפע.
אחת שמבינה את החיים07.04.21
14
אלו ממש דברי היצר הרע וכי אתם חושבים שהיצר מדבר רק שטיות אבל הוא עדיין היצר הרע
אהרן06.04.21
13
הכת החרדית המציאה את שיטת "הבעל לומד בכוילל והאישה מפרנסת" רק בעשרות השנים האחרונות. ואנחנו המודרניים? לפרנס את המשפחה שלך זו פחיתות כבוד? עולם הפוך ראיתי.
הייטקיסטית06.04.21
12
לתגובה 35 האגרות משה כותב שאדם שרוצה לצאת לעבוד בגלל הרמב''ם ושאר המקורות הנ''ל זה עצת היצר פעם נשים לא עבדו והבעל היה מפרנס יחיד וגם הרמב'''ם מדבר על לעבוד 3 שעות ביום וכל הפוסקים כס''מ ש''ך ועוד הרבה אחרונים לא פסקו את הרמב''ם הזה אבל ודאי אם האשה עובדת ואפשר לחיות אפילו בדוחק המשנה באבות אומרת פת
מ ב06.04.21
11
אשמח להבין מהי מטרת הכתבה.
מישהו/י06.04.21
10
ממש שטויות.. מנסה להצדיק את עצמה.. רק בן תורה!
.05.04.21
9
מכיר את בעלך. זהב!!
דנא פולימראז 305.04.21
8
מוכרת את הבכורה בעד נזיד...
סתם05.04.21
7
מנהלי האתר חייבים למחוק את הטור הזה בדחיפות. השטן מדבר מתוך גרונה. נכון, יש כאלו שלא מסוגלים להתמסר לבית של תורה, אבל מכאן ועד לקרר אחרים?!
אשת אברך מתמיד25.04.21
6
אני המומה שפרסמו טור כזה ,
פרץ רחל07.04.21
5
אוקיי, ארבעה חודשים אחרי החתונה, תה ועוגיה, סיום מסכת. כל כך יפה! כל כך אציל! זהו עמוד החוסן היהודי שהחזיק אלפי שנים את כולנו סביב עץ החיים. יהודי עייף בסוף יומו יודע שלישון בלי דף גמרא הופך אותו לשקץ מהרחוב, אז הוא נוטל את העוגיה ואת הגמרא ועוסק בתורה. אשרייך שזכית להיות אשת חיל צעירה ליהודי אורגינ
דינה06.04.21
4
תודה לה'! זוכה כל רגע!!!! אין שיעור לבית של אברך (כמובן כשמגיע ממקום נקי ישר וטוב!) אשראי ואשרי חברותיי שזוכות להקריב לא רק שעה בערב לא בוקר/צהריים/אחה"צ/ערב/טי וכו השורה הראשונה בגן עדן חשובה הרבה יותר מעוד טיול או בגד יפה....
אורית האברכית06.04.21
3
זה כל כך נכון!!! כל מילה בסלע!!
ללא שם05.04.21
2
ווואוווו תודה! את מאוד צודקת במשפט "גם בחור מישיבה פחות נחשבת מסיים מסכתות"
ג05.04.21
1
אני עובדת הייטק כבר שנים רבות נשואה באושר לבעל אברך.בעבודה יוצא לי לפגוש אנשים מדהימים (באמת!) שהם עובדים .אני היחידה מבין החברות שלי שהתחתנתי עם אברך. אבל, כל פעם אני מתחרפנת מהעניין שחברות שלי שנשואות באושר לא יודעות באמת על מה הן ויתרו. יש אנשים טובים, אבל יש מלאכים שהם נדמים כבני אדם. ליגה אחרת.
אנה20.12.23
אולי גם יעניין אותך
בית

10 טיפים לעיצוב ארונות מטבח פונקציונליים ומסוגננים

טובה אור | 06.02.24

השפיעו על הפנים

כך תעצבו חדר ילדים מענג ויצירתי בקלי קלות

טובה אור | 29.01.24

'לא תעמוד על דם רעיך'

"לאף אישה לא מגיע להיות עצובה" • ריאיון עם קצינת החקירות מבני ברק

ארי טננבוים | 11.01.24

לדירת "סלח לי"

די לצפיפות: פתרונות אחסון חכמים לחללים קטנים

טובה אור | 11.01.24

טור מלחמה

עד שלא תרגישי את זרועם של ה'בלתי מעורבים', לא תשתקי?

אתי קצבורג | 25.12.23
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

ארגון וסדר

איה הגמד המקפל?- מדריך  לקיפול כביסה מהיר

טובה אור | 19.12.23

טיפים לארגון הבית בחורף

כיצד תתמודדו עם פלישת המעילים והמטריות למרחב בבית?

טובה אור | 06.12.23

האמא המופלאה

עשרת התפקידים המובילים שרק אמא יודעת לבצע בבית

טובה אור | 05.12.23

קשיי החסד

"אתם יוצאים לשבת? אפשר את הדירה?"

טובה אור | 05.12.23
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

עונת הקטניות

טיפ לארגון ארונות המטבח בחורף • צפו

ורד כהן | 29.11.23

מדריך להורים

כך תשמרו על בית נקי ומסודר לצד ילדים שמחים

טובה אור | 23.11.23

המדריך לסדר

טיפים לארגון ארון הבגדים במהלך עונות מעבר

טובה אור | 15.11.23

מטלות במטבח

טיפים מובילים לניקוי סירים: היפרדו משאריות מזון עקשניים

טובה אור | 07.11.23
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"אני טובעת"

למה הילדים לא עוזרים? הם לא רואים את הבלגן??

טובה אור | 06.11.23

לכל ה'באלעבוסטעס'

טיפים לשמירה על הלובן של החולצות הלבנות

טובה אור | 05.11.23

10 טיפים לשנה החדשה

איך נוכל לאזן בין עבודה, משפחה ורווחה אישית?

טובה אור | 13.09.23

מצוקת הדיור

גרים בדירת "סלח לי"? | פרק 4 - "סולם יעקב"

טובה אור | 08.08.23
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בלגן לא כאן!

תריסר טיפים לארגון הבית בחופשת הקיץ

טובה אור | 02.08.23

מתחם ציבורי

גרים בדירת "סלח לי"? הכתבה הזאת בשבילכם! פרק 3

טובה אור | 01.08.23

פרפקציוניזם

רוצה להיות מרוצה גם אם לא הכל מושלם? ערכי שינוי בשלושה צעדים

טובה אור | 31.07.23