כיכר השבת

חשיפה ראשונית

הר ציון; המסתורין, הגילויים ומדוע גם כוהנים יכולים להיכנס

סיור מרתק בהר ציון ובקבר דוד • היכן בדיוק זה נמצא • על הציון המזויף בחדר הסעודה האחרונה ולמה הסיפור הנוצרי אינו הגיוני • וגם חשיפה ראשונה של מערת התהלים, צפו בסיור מצולם מרתק (מעניין)

28
אלי דן ומשה מנס | כיכר השבת | ד' בסיון | 03.06.22
(צילום: דודי פלוג)

בחג השבועות את קוראים את מגילת רות בה מסופר על שושלת בית דוד. שבועות הוא גם יום פטירתו של דוד המלך וציון מלכות בית דוד, על כל המשמעויות שבכך.

מה קורה כיום בהר ציון ובקבר דוד והיכן בדיוק זה נמצא? על המסתורין והמדהים שסביב קבר דוד - מקום שזוכה להתחדשות ופריחה, חיצונית ופנימית, אחרי שנים של הזנחה. משה מנס ואלי דן - אשר למד, עבד ומכיר היטב את המקום והנפשות הפועלות - יצאו לצלם כתבה מצולמת ומרתקת שתפתיע אתכם עם דברים רבים שלא ידעתם.

התחלנו מהכניסה הדרומית להר ציון, ראינו את החורשה בה כל שנה מאות משפחות מקימים אוהלים בליל שבועות. שם גם ראינו את המחילות בהם הסתתרו העולים לקבר, מהצלפים הירדנים. זה גם המקום בו הרב אשר פרויינד זצ"ל היה מתפלל, כאשר לדבריו שם הוא המקום המדויק בו טמון דוד המלך.

משם עלינו ל'חדר הסעודה האחרונה', במבנה שקדוש לשלושת הדתות, ראינו את החדר והבנו למה הסטורית זה לא יתכן שישו התהלך במבנה הזו שמשוערך ללפני 800 שנה בלבד. ראינו בתוך החדר דלת נעולה, כאשר מאחוריה ציון מזויף שנבנה עבור היהודים בתקופה שנאסר עליהם לרדת לציון.

עלינו לגג, לתצפית 270 על כל ירושלים. בגג גם נמצא חדרו של נשיא המדינה, מהימים בו זה היה המקום מרכזי יותר לעם היהודי. במקום עמדת הנצחה למגיני ירושלים שנפלו במלחמת ההגנה.

משם ירדנו לישיבת התפוצות, שם ראש הישיבה הרב יצחק גולשטיין קיבל את הכתב משה מנס באהבה, למרות שחולצתו הייתה בחוץ. "אנחנו מקבלים את כולם באהבה", אמר הרב בחיוך.

"יש לנו כאן 5 ישיבות בסגנונות שונים. מישיבה ליטאית נחשבת, לבחורים בני עליה, וישיבות למתחזקים וחוצניקים בסגנון שונה. לכל ישיבה מבנה ופנימייה נפרדים, כאשר לדבריו, "ב"ה המקום הולך וגדל ואנחנו זוכים להקים ישיבה על קברו של דוד ורואים ישועות מעל הטבע".

הרב הוריד אותנו למחילה תת קרקעית וחשף בפעם הראשונה לעיני המצלמה את מערת דוד המלך, חדר בו עד הקורונה היו לומדים ומתפללים כל לילה. חשף מה גילו שם הארכיאולוגים ואיך זה מתכתב עם המסורת והכתובים. הדבר המפתיע הוא המיקום ההנדסי המדוייק של המבנה שמסביר את מה שהוא קיבל מרבותיו ומסביר מדוע כוהנים יכולים להיכנס לציון הקדוש.

ראש הישיבה אף הרחיב על המקום וסגולתו, על ההסטוריה, היכן היה גר רבי עובדיה מברטנורה, על השיך דאוד שסיפר להם על החכם היהודי ועל העמוד בן 2000 שנה מזמן הורדוס והבניין שנחרב ונבנה. צפו.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
קברו של דוד המלך הוזכר בתוספתא מסכת בבא בתרא פרק א : " מרחיקין את המשרה מן הירק ואת הכרשין מן הבצלים ואת החרדל מן הדבורים רבי יוסי מתיר בחרדל שאומר לו כדרך שעשית בתוך שלך אף אני עושה בתוך שלי וכן היה רבי יוסי אומר מרחיקין את הדבורים מן העיר חמשים אמה כדי שלא ינטשו את בני אדם ר' נתן אומר מגדל דבור
ללא שם13.06.22
26
מדהים,משפחת רבני גולדשטיין עושים עבודת קודש, יישר כוח!!!!
דן03.06.22
25
מרתק באמת
דני 03.06.22

הצגת כל התגובות

24
מאד מעניין תודה
בני ברק03.06.22
23
יופי של כתבה. ושילוב מצויין של שחור ולבן
גרכע07.06.22
22
מעניין מאד תודה רבה על התיעוד
המגיב03.06.22
21
למדתי שם. והרב גולדשטיין הוא משכמו ומעלה בקיא בכל התורה כולה! ןמקבל כל יהודי באשר הוא. מדגיש שחשוב מאד לעלות לקבר דוד המלך ע''ה. כמו שנרמז ואולי לא הבינו... שונאי ישראל טוענים שזה שייך להם. עפר''ל. ועליהם נאמר ''שועלים הלכו בו''. ואנן נתאחד בבחינת ''ועלו מושיעים בהר ציון''. חג שמח
שמעון03.06.22
20
מרתק!
תודה רבה03.06.22
19
או רק כשזה נוגע לחלל הסעודה האחרונה הארכאולוגיה תקפה? מה יהיה עם עבודת האלילים שלכם?
ללא שם04.06.22
18
כל הכבוד שאתם מביאים את הכתבה הזאת. אני יודע מקרוב כמה כסף ארגוני הנצרות שילמו לגורמים במדינה דרך ארגונים כמו הקרן החדשה, עמק שווה וכו' ולרשות העתיקות כדי לטשטש את זהות קבר דוד המלך בהר ציון, כדי להשתלט על ההר. ולספר שהיה שם רק את הכנסייה שלהם, וזה שייך רק להם. ולספר שהמבנים של דוד היו רק באזור שקרו
דודוי03.06.22
17
חייבים להדגיש שזו המסורת של הרב גולדשטיין לגבי עניין הכהנים אך הדעות חלוקות בנושא
תנחום מלוביצקי03.06.22
16
וואו, מרתק!!!
הלמדן07.06.22
15
שלוש הדתות --?????! ! ! ! ! איך אפשר לכלול בחדא מחתא את תורת ה' עם האיסלאם והנצרות הבזויים?! בערב חג מתן תורה???! ! !
יהודי03.06.22
14
דוד ומלך וצאצאיו היחידים שנקברו בתוך החומות בזמן בית המקדש הראשון. הר ציון הוא מחוץ לחומות בימי מי דוד המלך. לכן דוד המלך נקבר בעיר דוד זה הכפר סילואן ונחל הגיחון הזורם מתחת לבתי הכפר סילואן, אשר תחתיהם קבור דוד המלך, מוציא את טומאת הקברים לנחל קידרון.
נביא אמת06.06.22
13
מעניין מאד ומרתק, אך הכתבה בצורה חובבנית למדי מצלמה רועדת גיבבוים מיותרים של הכתבים
שייע זליג03.06.22
12
מדהים ככל הנראה בבין הזמנים נבא לבקר עם הילדים
11105.06.22
11
ב"ה זכיתי לסיור בהר ציון ובישחבת התפוצות ע"י הרה גולדשטייין ולהגיע לקבר דוד האמיתי צדיך להכנס דרך דלת צדדית שרק להשפחת גולדשטיין יש את המפתח שהם הבעלים של החלק היהודי בהר ציון
שמחה03.06.22
10
ואווו ואווו ושוב וואוו 😲😲😲 מושלםםםם😄😄😄 אהבתי ממש ❤❤❤ תעשו עוד דברים כאלה פשוט נהנתי מכל שניה!!!! 😁😁😁😁
ברסלבית16.06.22
9
אוסף שטויות. הר ציון זו מסורת שתחילתה מוסלמית, והיא רק בת 1000 שנה, אבל דוד המלך הלך לעולמו לפני 3000 שנה. ומסורת אבותינו היא התנך והגמרא, ושם כתוב שהוא נקבר בעיר דודו ליד השילוח
מישהו שיודע03.06.22
לא כתוב שעיר דוד זה ליד השילוח אולי עיר דוד זה בהר ציון וגם ידוע מהמהרי"ל דיסקין ששם קבור דוד המלך ומהצבעים שנכנסו והגיעו עד לארונות הקבורה ליפני מאה שנה
דוד07.06.22
8
מרתק. כאחד שמכיר שם המון לא ידעתי שמותר להיכנס לחדר ולא ידעתי על הדלת והציון המזוייף. מרתק. תודה רבה
יששכר03.06.22
7
קברו של דוד המלך הוזכר בתוספתא מסכת בבא בתרא פרק א : " מרחיקין את המשרה מן הירק ואת הכרשין מן הבצלים ואת החרדל מן הדבורים רבי יוסי מתיר בחרדל שאומר לו כדרך שעשית בתוך שלך אף אני עושה בתוך שלי וכן היה רבי יוסי אומר מרחיקין את הדבורים מן העיר חמשים אמה כדי שלא ינטשו את בני אדם ר' נתן אומר מגדל דבור
ללא שם13.06.22
6
סתם שתדעו - הר ציון של היום הוא לא אותו הר ציון מהתנ"ך ! זאת המצאה של הנוצרים ששיבשו את זה ! הר ציון בפשטות הוא הר המוריה=הר הבית ! וגם לפי המסופר בתנ"ך קברי מלכי דוד נעלמו המסורת המקום המדוייק שלהם !
צצ03.06.22
5
אם כל ההסברים לא הבנתי איפה הקבר
תחרס03.06.22
4
איזה חמודים! שילוב מדהים ופרויקטים מיוחדים כאלה ממש מקסים! הקלילות של מנס, והשני (לא זכור לי שמו?) תמיד רהוט וידען וממש נכס לתקשורת של היהדות החרדית.
כל הכבוד03.06.22
3
כל הכבוד לכם כתבה מושקעות ומרתקת!!
חיים03.06.22
2
מרתק
יוני03.06.22
1
אלי דן מגיש ברמת עללללללללל
דודו פלרמו08.12.22
אולי גם יעניין אותך