כיכר השבת

היבואן הקטן מנסה לשווק בישראל את 'החיתול הטורקי'

השוק הרווי של חברות טיטולים למיניהם, נשלט בעיקר על ידי חברת חוגלה, וסיכויי ההצלחה של רוני דוברת להרגיל את הצרכנים לחיתול זול ופשוט תוצרת טורקיה, לא נראה גדול במיוחד (צרכנות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ו בתמוז | 21.07.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רוני דוברת, מי שמוכר בישראל כיבואן תכשיטים, החליט לאחרונה לנסות לייבא ארצה מותג בשם מאיה בייבי, שמיוצר על ידי חברת KALESANAGLIK שממוקמת בטורקיה, בעיר גזינטאפ.

30-27 שקל לאריזה, 60-50 אגורות לחיתול - אלו המחירים בהם הוא מעוניין למכור פה, כשהמחיר הממוצע הנוכחי לחיתול היום, הוא 90-80 אגורות ויש גם חיתולים ב-48 אגורות ליחידה ויש אפילו ב-1.4 שקלים ליחידה.

הגדלים שמתכוין רוני לייבא רצה, הם: שלב 2 (48 יחידות), שלב 3 (44 יחידות), שלב 4 (40 יחידות) ושלב 5 (36 יחידות): "המוצר עבר את מכון התקנים ומחכה לאישורי משרד הבריאות", הוא אומר ל-ynet. "בכוונתנו ליצור אלטרנטיבה ראויה לצרכן והוא זה שיחליט האם לנטוש את המותגים היקרים ולנסות מוצר חדש".

סיכויי ההצלחה שלו אינם גדולים במיוחד, וזאת מאחר והשוק נשלט על-ידי חוגלה קימברלי שמשווקת את 'האגיס', המותג הכי נמכר כיום בישראל, את המותג 'טיטולים' הזול יותר, ואת המותג הפרטי של רמי לוי. חברת פרוקטר אנד גמבל, שמוכרת את המותג 'פמפרס', מפגרת אחרי חוגלה בפער ניכר.

גם DPL, חברה מהצפון, שמייצרת את חיתולי 'בייביסיטר' ואת המותג הפרטי של שופרסל, וסופר-פארם שמשווקת את 'לייף בייבי'ז', חיתולי המותג הפרטי שלה, מתוצרת בלגיה - תופסים עוד כמה אחוזים משוק החיולים בארץ.

"לכל רשת יש אינטרס לא להכניס אותי, היות וכל קמעונאי בישראל חייב כדי להצליח להחזיק בהאגיס ופמפרס", טוען דוברת. עם זאת, דוברת ינסה למכור לקמעונאים קטנים יותר.

רוני דוברת פנה לבעלים של אחת הרשתות, וזה מספר שהוא נתן את המוצר שלו להתנסות אצל ארבע אימהות שמשתמשות בפמפרס והתגובות לא היו מספיק טובות. אבל דוברת טוען, ש"בבדיקה עיוורת ייתכן שהתוצאות היו אחרות".

בבדיקה שערך אתר ynet, המוצר ניתן לחמש הורים. הם השתמשו בו חצי יום, לילה ובוקר. אמא שמשתמשת במותג טיטולים פרימיום, לא ראתה הבדל ניכר והמותג מצא חן בעיניה. הורים שמשתמשים ב'בייביסיטר' אמרו שהם חושבים שבייביסיטר טוב יותר, אבל לא יתנגדו לרכוש את המותג הטורקי אם הוא יהיה זול יותר. הורים שמשתמשים בהאגיס, אמרו שלא ראו כל בעיה בחיתול הטורקי אבל הם עדיין מעדיפים את האגיס. זוג הורים נוסף שמשתמש בהאגיס אמר, שהחיתול בבירור סופג פחות טוב מהמותגים שהוזכרו, שכן גרם לאדמומיות רבה. יחד עם זאת – הוא לא דלף.

עוד אמא, שמשתמשת בהאגיס, פמפרס ולייף (בוחרת לפי המבצעים), אמרה שבשל ספיגה לא מספקת או מחסור בגורם מרכך או בולם זעזועים - החיתול הטורקי הגביר אדמומיות אצל התינוק בעת השימוש. זה קורה לו לעיתים, הוא רגיש, אבל זו פעם ראשונה שהאדמומיות (תפרחת חיתולים) מאוד שרפה לו. היא מאוד לא אהבה את החיתול.

אבל דוברת, מגד טוען: התגובות במכון התקנים היו טובות, המפעל משווק לכל העולם - אז החיתול כן עומד בסטנדרטים. מכולה ראשונה תגיע לארץ באוגוסט: "השוק צמא לעוד מותגים. המפעל שמייצג את החיתולים משתרע על פני 18 אלף מ"ר ומייצר גם מותגים פרטיים. נראה היה לי שיש לי פה מוצר טוב. בדקנו אותו גם עם צרכנים. נמכור את החיתולים באופן שיאפשר לנו ולקמעונאי להרוויח ויהיה משתלם לצרכן. גם האריזות יהיו אחידות. לא נשחק משחקים".

מה תהיה הרווחיות שלך?

"15%. רווחיות מאוד נמוכה. אני מניח שעל חיתולים ממותגים הרווחיות של החברות היא 100%. הרשתות מפסידות עליהם".

יש חבילה של 60 חיתולים, שהמחיר שלה יכול להיות נמוך עוד יותר. היא תשווק בארץ?

"לא. התאמנו עצמנו לשוק מבחינת מספר חיתולים באריזה, אחרת לצרכנים קשה להשוות מחירים".

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
אולי גם יעניין אותך
צרכנות

העלאת מחירים בזמן מלחמה | זה התיקון שאושר ויחסוך לכם

בני סולומון | 20.03.24
ש

פרגנו לעצמכם

הארנק של רמי לוי: נוחות בקניות ומגוון הטבות שוות במיוחד

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

צפו

בדקנו: היכן תצאו עם הקנייה הכי גדולה במחיר הכי נמוך?

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

מותג מחיר

אלי דדיה- מנהל המותג 'רמי לוי' חושף את סודות המותג

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

השילוב המושלם

'עכשיו תורי' עם יוגורט יופלה

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

מתעסקים בספורט?

GO מותג התזונה של תנובה לפעילות גופנית מתרחב

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

בין חום לקור

כמה כוסות מים שתיתם היום? תנו לי לנחש...לא מספיק

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם
ש

להרבות במאכלי חלב

תנובה לקראת חנוכה: מגוון מוצרים ומארזים מיוחדים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

בשל המצב

רשתות השיווק מודיעות: הגבלה על רכישת מוצרי יסוד

ארי טננבוים | 10.10.23
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

החלטה מושכלת

חקור את הסוגים השונים של מיטות קומותיים לילדים

כיכר בשיתוף sleeperz | מקודם
ש

אירוע השנה

טקס ההשקה הנוצץ של מותג המטבחים "אורכיד"

כיכר בשיתוף אורכיד | מקודם

החברה אוספת את המוצרים

שימו לב: זה מה שהתגלה בגלידת תותים בשמנת של 'נסטלה'

בני סולומון | 20.08.23

אלו יהיו המחירים

דווקא לקראת החגים: מחירי הדגים צפויים להתייקר | זו הסיבה

בני סולומון | 20.08.23
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

שוק הקפה הקר רותח • הקצפה בשקשוק

סדרת "שייק קפה" של תנובה: לראשונה בישראל קפה קר לא ממותק בכוס

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

לאור הגידול החד בחומרי הגלם

תנובה הודיעה על עדכון מחירים של כמה ממוצריה

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

עיצוב ויוקרה

'סביון' - מתנות בעיצוב יוקרתי לכל ארוע

כיכר בשיתוף סביון | מקודם
ש

לראשונה • תחת המותג 'תנובה GOLD'

תנובה פונה לקטגוריית גילאי 65+; יוגורטים מועשרים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

הטעות של כולנו

רוצים לחסוך בענק? תשקלו קנייה במכולת השכונתית

בני סולומון | 29.12.22

שיחות סגורות

עובדים עלינו: אלו המחירים שיעלו ברשתות למרות ההבטחות

בני סולומון | 20.10.22
ש

מתחדשים לקראת השנה החדשה

נמצא המקום המשתלם ביותר לרכישות לבית לחגים

כיכר בשיתוף DCITY | מקודם