כיכר השבת

גלאט? גֶעלט > בלעדי ל'כיכר השבת'

העושק נחשף: כך גזלני הבשר עושים קופה על חשבון הציבור

מאמרו של הרב אבא טורצקי ב'כיכר השבת' שעסק בשחיתות תעשיית הבשר הכשר, עורר סערה. עכשיו, הוא חושף מסמך חסוי שקיבל ממשגיח בכיר ● המשגיח מודה: "החרדים ישלמו כל מה שיבקשו מהם" ● טורצקי: "העולה מהמכתב שעדיין אין אנו יכולים לתאר עד כמה המערכת כולה נתונה בידי שרלטנים" (צרכנות)

198
הרב אבא טורצקי | כיכר השבת | ט"ו באב | 15.08.11
העושק נחשף: כך גזלני הבשר עושים קופה על חשבון הציבור

בראש ובראשונה אני מודה מקרב לב לאותם מאות המתקשרים יום יום ומודים על המאבק הצודק בנוגע לעושק מחירי הבשר היקרים. לא האמנתי ולא צפיתי מראש את ההיענות הגדולה של הציבור בנוגע למערכה חשובה זו.

לאחר שכתבתי את מאמרי הראשון בנוגע ליוקר הבשר והעושק הנורא הקיים בקרטל מכוער זה, קיבלתי מאות שיחות של אנשים פרטיים שמעודדים ומחזקים את ידי בהבאת מחאה חשובה זו לתוך התקשורת החרדית.

זה צו השעה אין דבר יותר צודק ממאבק זה השמיעו שוב ושוב באוזניי .

לפלא בעיניי היו אותם שיחות של אנשים שמתעסקים באופן ישיר בנושא שחיטת הבקר וגם הם, שמכירים את העניין מקרוב, מחזקים את דעתי האיתנה שמדובר כאן בשוד ציבורי מתמשך על פני שנים.

העולה מכל השיחות הללו הוא: שחייב להיות פיקוח שיוביל את כל מערכות השחיטה הגלאט לאיזה שהם נורמות מוסכמות להפסקת השוד הציבורי הנורא הזה.

העושק נחשף

גם אם קיננו בליבי ספקות קלות בנוגע לחומרת העניין, שאולי ואין הדבר כצעקתה, קבלתי מכתב מפורט ביותר ממומחה בעל שם בתחום שחיטת הבשר והייבוא מחו"ל (שמטעמים מובנים שמו שמוט ממכתבו) המתאר שלב אחר שלב את תעשיית שחיטת הבקר ועלותם המדויקת.

עיקרו של מכתב זה מעיד יותר מכל שאין אנחנו יכולים לתאר עד כמה המערכת כולה נתונה בידי שרלטנים העושים בכיסנו ככל העולה על רוחם. הגזילה והעושק היא במימדים גדולים יותר ממה שעולה בדעתנו.

המשפט המכוער של אותם שרלטנים האומרים "הציבור החרדי ממילא ישלם את מה שנבקש בשם הכשרות" - מעליב, משפיל ומבזה.

גם אם אותם שרלטנים בעלי הקרטל עושקי הציבור אינם ועדי הכשרות המהודרות חלילה, אלא הם כל המאכערים והסוחרים בדרך, עדיין אחריותם המלאה להפקעה נוראה זו מוטלת אך ורק על צוואריהם של ועדי הכשרות המהודרות. כי הם ורק הם שנותנים גיבוי למערך מכוער וגניבת הציבור בשם השם המקודש לכולנו "הכשרות".

להילחם בשרלטנים

אני חוזר ואומר את אשר כבר אמרתי: אין בדעתנו בשום פנים ואופן לוותר אף לא על אחת מהחומרות של שחיטת בשר ועופות בצורה מהודרת. אדרבה, אנו מעוניינים בחומרות הלכתיות שנותנות מענה לכשרות מקסימאלית, אך בד בבד חובה עלינו להילחם בשרלטנים המתעשרים על כספו של הציבור ללא שום הגיון וצדק וללא שום קשר ל"כשרות".

במכתב זה שנשלח ע"י מומחה העוסק כיום בתחום הכשרות (כפי שציינו לעיל) ונגעו הדברים לליבו תוכלו לראות עד היכן מגיע עומק השקר הבלוף והעושק.

חייבים לעצור את השרלטנות הנוראה הזו!

198 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
117
הלוואי! נראה לי שהשינוי יקרה רק כשיבוא משיח!!! בואו נזרז את ביאתו!
רחלי16.08.11
116
הייבואן מביא את הבשר ב7$ לקילו אבל הרבנים של הבדצ"ים דורשים תוספות שערוריתיות עבור החותמת - כגון טיסות במחלקה ריאשונה + אירוח במלונות מיוחדים ויוקרתיים + משכורות שמנות לצוות הנוסף שלהם כדי לנפח עוד כמה כיסים וכו'... ואח"כ הם גם דורשים מחיר התחלתי של שקל על כל קילו חלק ועוד..... להזכירכם הבדצ"ים הם
מתוך המערכת17.08.11
115
מי מאלץ לקנות הכשר זה או אחר אבא אתה רוצה תפתח הכשר לבד אין פה בעיה אמיתי
יענקי16.08.11

הצגת כל התגובות

114
בכשרות 30 שנה אפילו היה מדריכו של הרב. מחפוד. יישר כח לע. א. מחבר הספרים הרבים על עניני כשרות.
יעקב סבג16.08.11
113
לא קונים בשר מהגלנים הללו במשך שלושה שבועות לכה"פ וממשיכים במגמה התקשורתית הנוכחית ללא הפוגה עד שידרש.... רבותיי, השינוי לכל השחיתויות הללו בידינו אך ורק בידינו , כולנו יוצאים למלחמה עד הנצחון המוחלט , בהצלחה בס"ד
דוד15.08.11
112
צריך להתארגן ופשוט לא לקנות חודש בשר חוץ משבתות ואז יגמר כל הקרטל המרושע הזה,‏ אם בקוטג‏' זה הצליח בבשר בודאי זה חייב להצליח,‏ גם בגלל שמדובר בסכומים גבוהים ומעיקים יותר,‏ וגם יבואני הבשר הם כרישים קטנטנים לעומת תנובה ושטראוס,‏ בשם ה‏' נעשה ונצליח לשמחת ולתועלת עשרות אלפי יהודים‏!‏‏!‏‏! ‏ (נשלח באמ
יהודי שאכפת לו15.08.11
111
"אורות אליהו " ע"ש הרב מרדכי אליהו זצ"ל .העניין הוא שכנראה עוד אי אפשר להשיג אותו ברשתות אלא רק בהזמנה ישירה מהם
שמעון15.08.11
אני מוכן לשים מודעות בחינם בשכונה שלי, תשרשר, תן תמייל שלכם ונהיה בקשר. כך נבנה מערך שיווק זול.
ירושלמי מבסוט15.08.11
תמצא בכל מנוע חיפוש ( גוגל )ושם יש פרטים, מס' טלפון ומחירים .
שמעון15.08.11
שבוע ברחבי י-ם, רק בבתי כנסת, אני מוכן להתנדבר בשכונה שלי.
ירושלמי מבסוט15.08.11
110
הגאון אמר שאם כל העשירים היו נותנים חומש לא היה עניים ואני בעניי חושב (לפי השפע של היום) שאם כל העשירים היו נותנים מעשר לא היה עניים .......... לא צריך יותר מזה
מאן דאמר17.08.11
109
יה"ר שלא אכשל בלשון הרע אבל בהיותי בחור בישיבה לפני בין 9 ל10 שנים זעק על זה הרב בן ציון מוצפי זעקות שמנצלים את הציבור החרדי ועושקים את האברכים (היה מדבר הרבה ברדיו שובה ישראל, בזמנו) ועד שהחליט שכדאי להקים שחיטה שיותאם לציבור האברכים ללא שיעשקו אותם. ופתאום לאחר שקיבל את האהדה בציבור חרדי (הספרדי,
אברך מזדמן חד"פ16.08.11
אני יודע אישית שהגאון הרב מוצפי עושה ימים ולילות לספק מוצרי בשר ועוף במחירי עלות כל השנה בכלל, ובימי החגים בפרט, יש עצלנים שקונים מהסוחרים במחירים מופקעים, אך תכנסו לאתר של הרב ותמצאו מחירים מינימליים . בנוסף כשרות טובה בהחלט מעסיקה עוד כעשרים וחמש עובדים מקצועיים וחייבים לשלם להם כהוגן, וזו הסיב
אחד שמכיר16.08.11
108
הרב טורצקי צודק בכל מילה
ב16.08.11
107
ייאמר לשבחו של מוטי לביא שהוא נתן לזה ביטוי נרחב וגם הבטיח לא להרפות מזה בשידור איכפת לו ולכן שפו לו
רועי15.08.11
106
אבל הפעם הוא צודק ב100 אחוז!!!!!!!!
חיים15.08.11
105
אני פונה לכל אחד ואחד מאיתנו אנא הגיבו עוד ועוד זה מערכה של כולנו באו נתאחד רגע ואולי יש סיכוי לשנות את המצב העגום גם כך
חנה15.08.11
104
לדעתי יש להפסיק לקנות מהבדצים, ולא בגלל הרבנים העומדים בראשם שהם לא יכולים לעשות כלום מכל מיני סיבות הידועות למבינים. אלא גם בגלל שהמשווקים עושים ומכתיבים תנאים, אחרת לא ישווק שום בשר. די להעיר שאם הרבנים באמת איכפת להם מהציבור, שישימו תנאים ומיגבלות על ריווח הבשר והעופות. הנתונים והמכתבים של הרב אב
בבקשה רק עוף17.08.11
103
לצערנו הרב בדור שלנו כל מה שקשור לדת נהיה ביזניס במיוחד בתחום הכשריות אך דא עקא שצריך להפריד בין המינים למפורסמות אין צריך ראיה שהשודדים הגדולים בתחום הכשרות הם בדץ עדה החרדית ירושלים הם היחידים שדורשים מהמפעלים לקנות חומרי גלם (לאו דווקא חומרי מזון ממש) בהכשר הבדץ הם היחידים שנותנים אישור בדץ לכל
עכואי16.08.11
102
חוץ מאצל ההורים שלי ושל אשתי אני בכלל לא אוכל עם המחירים הקיימים (יש לי עוד איזה גוש או שניים במקפיא מקמחא דפיסחא דאשתקד)
עני16.08.11
101
אשריך הרב אבא טורצקי, המאבק שלך יחקק בספרי ההסטוריה החרדים כמי שעזר לאלפי משפחות אברכים שלא מסיימות את החודש. יותר חשוב מיד אליעזר ועזר מציון!! אשריך אל תכנע!!
אמא לשבעה15.08.11
100
הגיע הזמן למחאת החרדים. נמאס ששוחטים אותנו ולא את הבשר!. דבר ידוע ומפורסם שבשביל חותמת של בד"ת גובים תוספת של 20 ש"ח ומעלה לק"ג! דווקא אצל המשפחות ברוכות הילדים הנאנקות תחת הנטל הכבד.... הגיע הזמן לעצור את השחיתות של גזלני הבשר!!!!!!!! די!!!!!! די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הרשל15.08.11
99
מה קרה? למה הם לא מגיבים?
לימונדה15.08.11
98
חייבים לדרוש שקיפות כספית אצל כשרויות המהדרין, עליהם לפרסם מאזן שנתי הכנסות, הוצאות, ובעיקר משכורות, ואז יתברר כי מדובר בעובדי אליל הכסף, והכשרות רק אמצעי ולא מטרה.
דן סגל15.08.11
97
אתם תראו שהמאבק הזה יצליח הציבור לר פראייר ולא ייתן לזה לרדת מהכותרות צריך לאיים על הרשתות שהם יכולים להביא לשינוי
דוד לייב15.08.11
96
בנחישות‏ ‏ואמונה בצדקת הדרך ולא בהתלהמות נבער את הרע מקרבינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל -2415.08.11
95
מאתר חדשותי הפכתם לאיכפתיים שפו לכם תמשיכו כך
חיזקיהו15.08.11
94
קודם כל הערה"במכתב מצויין שהעלות ליבואן 30ש"ח לק"ג אז איך אתה רוצה שימכור בפחות מזה? עכשיו. יש מקומות שיותר זול להביא משם אוליי מאירופה יותר קרוב יותר מהר. להגביר את התחרות ע"י היתר להציף את השוק בבשר. יבוא אישי ע"י קבוצות רכישה חוסכים בפערי תיווך.
אורי16.08.11
93
שיסביר לנו ולכל השואלים אם כל הצוות הוא רק רבנות, ואפשר לשאול ברבנות, ואדם אחד בלבד שבא מטעם מוצפי. אז למה הבשר שלו יקר כמו כל בד"ץ אחר. אם זה לא גניבה לאור היום. אז מה זה?. הרב מוצפי חייב להפסיק עם גניבת דעת, וגניבת ציבור האברכים המסכנים, ואנשי עמל. הרב מוצפי תקום ותתן לנו תשובה עכשיו !!!!
בד"ץ מוצפי16.08.11
הרב מוצפי הוא הבעיה שלך! או שאתה מנסה לסגור איתו חשבון אישי אם תבדוק את המחירים דרך האתר של הרב תמצא שכל דברך שקר וכזב
ינון16.08.11
1. אני מבקש להזכיר שרמת המחירים לפני 9-10 שנים עמד על 22-24 שקל לכל ק"ג עוף וכל זאת לפני שהרב בן ציון מוצפי החליט שראוי להעמיד הכשר מהודר לכל הדעות ובמחיר שווה לכל נפש בעיקר לאברכים ,בני תורה ומשפחות מרובות ילדים . בזכות זאת המחיר כיום עומד על 18-20 שקל לכל ק"ג עוף . 2. מי שמאפשר לבצע רכישה ישירה
שמואל16.08.11
צורת הכתיבה שלך מעידה על המידות ודרך הארץ . הגאון הרב בן ציון מוצפי לא חבר שלך ולא חייב לתת לך דין וחשבון אבל למרות כך הוא האיש שעמד וטרח והקים מערכת כשרות איכותית וזולה ובזכותו המחירים ירדו.אם היית מכיר את הצוות ובעיקר את איכות הבשר ! כן את איכות הבשר היית זוחל ומבקש את
מוסיוף16.08.11
לא נראה שהכוונה בכלל הייתה לפגוע בכבוד הרב שליט"א, חלילה וחס. ומי שחושב כן, פשוט לא מבין את הנקרא. כוונת הכותב היא מתוך כאב של רבים מהאברכים הזועקים לשמים שבקושי קונים בשר ועוף לשבת ומשכורת עלובם מאוד. ועל זה הייתה קול הזעקה. והכתבה של הרב אבא מוכיח זאת. אבל לפגוע בכבוד הרב מוצפי שליט"א חלילה וחס.
כאב זועקלשמים17.08.11
eich ata meiz ledaber kacha?????????????????ti lecha
yasmin16.08.11
92
בבני ברק יש רק משחתה אחת של הרב לנדאו והוא שולט במחיר הבשר והרב לנדאו נותן לזה גיבוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שד משחת16.08.11
91
אני ימשיך לאכול בשר עופות רק מאותו שוחט שאני מכיר. אני ימשיך להכשיר לבד בבית כמו כמסורת של אלפי שנים אני ימשיך לאכול רק משוחט שבני ביתו הולכים בצניעות המחיר לא יחליף לי את האמונה למה על פאה משלמים 1600 $ למה על צבע משי משי משלמים אלפי שקלים למה על פוצלן משלמים אלפי שקלים למה על עגלת תינוק מש
משה ראשגולד15.08.11
אתה עוזר להם לגזול!!!! בעברית: אמשיך- גוף ראשון מדבר....
daneilli16.08.11
90
עד היום קנינו אולי בלא לדעת והדבר היה בבחינת מקח טעות, היום כבר נקנה על דעת שהמחיר מופקע. ולכן מן הראוי שלא נקנה במחיר מופקע. ואם הברירה היחידה היא להפסיק לאכול בשר עד שירדו המחירים, אז זה מה שראוי ונכון לעשות.
חיים15.08.11
89
רק שכחת כמה דברים, זה שהיבואן מוכר בעצמו בתוך שיטחי רשתות וכך מגדיל את הרווח זה לא אומר שאפשר להוריד את המחירים בכלל החנויות, קח קילו בשר שליבואן עולה כ30 ש"ח הוא מוכר את זה למשווק המקומי ב35 פלוס מע"מ שזה יוצא 38 והמשווק המקומי בשיקלול הובלה ואחסנה ובלאי מוכרי לי ב42 פלוס מע"מ ואם אני לא אמכור ב52
אריה15.08.11
ובשר לא עולה 35 למשווק, בשר ממוצע עולה למשה יוסף גג 20 ש"ח לקילו! הוא גורף רווחים אדירים ע"ח הציבור המסכן ובשיתןף רשתות השיווק שגם מקבלות תמלוגים של עשרות או מאות % % % % % % !!!!!!
צבי חקק15.08.11
88
סוף סוף קוראים על האמת כמה קופון גזרו מוכרי הבשר שמנצלים בציניות "עניות" של תלמידי חכמים לעשוק אותם ולהתכסות בחותמות כשרטות למהדרין המכניסות כסף טוב ויקר. אוי לנו מבושה זו ששנים ראיתי את העוול ואת "התאווה" על מחירי העוף הנשקים אלעל. ומי משלם ? תלמיד חכם שמשכורתו 3000 ש"ח עם 6 ילדים. דוגמא אחת מני ר
אורי עמר 16.08.11
87
הגל ביזנעס לך תאמין למישהוא
שי16.08.11
86
1. אני מבקש להזכיר שרמת המחירים לפני 9-10 שנים עמד על 22-24 שקל לכל ק"ג עוף וכל זאת לפני שהרב בן ציון מוצפי החליט שראוי להעמיד הכשר מהודר לכל הדעות ובמחיר שווה לכל נפש בעיקר לאברכים ,בני תורה ומשפחות מרובות ילדים . בזכות זאת המחיר כיום עומד על 18-20 שקל לכל ק"ג עוף . 2. מי שמאפשר לבצע רכישה ישירה
שמואל הנגיד16.08.11
מי שמדבר על הרב מוצפםי לא יודע איזה עונש מחכה לו. אני מצפה שמקורבי הרב מוצפי יעשו מכירות ברחבי הערים בארץ בתדירות גבוהה! כל שבועיים מכירה!
תלמיד הרב מוצפי16.08.11
85
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל הכבוד16.08.11
84
בשחיטתו
איפכא מסתברא16.08.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב16.08.11
83
כפשוטו! אני עצמי עובד בבדץ בעל שם עולמי וזה פשוט נורא לראות את בעלי המפעלים גורפים הון עתק ללא שום פרופורציה ובלי שזה מזיז לראשי מחלקת הכשרות בבדץ.וללא שום צרות עין זה פשוט עוול על חשבון הציבור. פשוט מצער
אבי115.08.11
82
זה דבר ידוע שהבדצים עושים הון על חשבון בני ישיבות,כל מי שעובד בחו"ל יודע, אני חרדי מזמןהפסקתי לאכול בד"ץ אוכל כשרות חלק רבנות ברכע מחיר,ותאמינו זה לא פחות מיבד:ץ,להפסיק לקנות מהם והם יורידו את המחירים ,כל הבדצים התעשרו מבחורי הישיבות ,
בעילום שם15.08.11
81
השחיטה תעשה ע"י צוות ירא שמים מהפרקליטות, שחיטה חלקה בהשגחת הנשיאה בייניש. ועכשיו ברצינות: ראו מה כתב 67.
מכלוף ...16.08.11
80
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף16.08.11
79
חבל שהמגיבים לא קראו את הכתבה. המכתב שחשף כאן הרב שליט"א מלמד שלא נותני הכשרות עושקים אותנו חלילה, אלא היבואנים שמשתוללים במחירים. אין כאן שום עניין דתי, כמו בקוטג', המונופולים הגדולים חוגגים על חשבוננו.
שוב הטייקונים16.08.11
החותמת, והבד"צים יכולים להתנות את החותמת במחירים שפויים. חוץ מזה, המכתב נכתב ע"י איש מערכת כשרות, וודאי שלא מתייחס לקופון שגוזרים גופי הכשרות, ומטיל את כל האחריות על היבואנים!
שלומי16.08.11
78
תודה אבא טורצקי אולי בזכותך הילדים שלי יטעמו טעם עוף לא רק בחגים
חני15.08.11
77
אין כמו הבדצים מכניסים רבבות אלפי דולרים לחודש על חשבון הענים והאברכים.ומשלמים פלאפונים.רכבים למשגיחים ומפקחים אוכלי חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל דרעי מפקח בדץ בית יוסף ורבנות עכו15.08.11
76
אם זה נכון שאלו המשווקים והיבואנים מצוה לפרסם את שמם ואת קלונם ברבים היכן הרבנות הראשית לעשות כאן סדר
חנן15.08.11
75
כל הכבוד למאבק שלכם אתם נהדרים איכפת לכם מהציבור כן גם אני מגיב כי גונבים אותי תתביישו לכם גנבים שפלים
יוסי15.08.11
74
עכשיו, אחרי שראינו איזו תאוצה צברה החרם על הקוטג', צריך להתחיל את החרם על הבשר הגלאט. אבא טרוצקי, התחלת להרים את הכפפה, צריך להמשיך, להכריז על חרם על מספרים מסויימים בכל הרשתות ועם קצת סבלנות, המחירים ירדו.
אסתי16.08.11
73
באו נתחיל חרם מיד ועכשיו אחרת זה ישאר רק בדיבורים נגד כל הנבלות שעושים כסף על הגב של הילדים הרכים והנבלות האלה אחראים לסלוגן אמא הבטחת לנו עוף לשבת עד היכן מגיעה החמדנות ואל מערכות הכשרות הנכבדות לעולם על תגידו שלא ידעתם מושחתיםםםםםםםםםםםםםםםםםם נמאסתם
מוטי16.08.11
72
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל16.08.11
71
הגיע זמן גאולתכם, ואם אין אתם רוצים, ואם אין אתם רוצים, ראו באבא כטורח.
המשורר15.08.11
70
רוב מי שעובד בכשרות, זה כדי לחתן את הילדים. כמובן שמנסים להוציא כמה שיותר. כל מי שחשב אחרת הוא תמים.
דויד15.08.11
69
אני משווק בשר בכשרות מהדרין אני מודע לאמת שיש במכתבים הללו יש לי אמנם הערות על הגזמת יתר. אבל ברמת העיקרון הוא צודק מאד לא פעם הערתי לראש צוות השחיטה ושלתי אותו למה אתם מרשים שזה יקרה והוא ענה לי לי אין חלק בעניין הלואי ותצליחו לשנות.
רפי15.08.11
68
הם חושבים שיהיה עוד מעט שקט ויעבור זעם בשום אופן לא הפעם הולכים עם זה עד הסוף
חיים15.08.11
67
אני קורה לכיכר השבת לא להעיז לגעת באייטם הזה שבוע ימים תשאירו אותו עד שירדו המחירים אנא מכם
ירוחם15.08.11
66
למגיב 26 אין מה הלאה אם כל אחד יגיב ויראה שזה כואב לו זה ישפיע בגדול תאמינו לי מאן דהו מקרב הרבנים יתעורר ויתחיל מאבק שיביא לקץ השוד הציבורי החרדי הגדול מכולם
דניאל15.08.11
65
באיזה חלק מהשולחן ערוך יש להם היתר לגזול כספים מאברכים אלמנות ויתומים וקשישים וממשפחות ברוכות ילדים . דייי אני לא אוכל יותר מהכשר גזול. אלא ממי שיתן לי הכשר טוב ומחיר עוד יותר טוב . העם רוצה צדק הלכתי.
אלחנן15.08.11
64
תתביישו תתבישו משפחות עניות ממנות את המדינה בושה וחרפה ללא גבול באו נתאחד לשבור אותם עד היסוד
לוי15.08.11
חרדים למהדרין עושים קופה על גבינו ונוסעים ברכבי יוקרה שעליהם רק תחלום.
שחר15.08.11
63
אמרו לי קח בחינם מה שאתה רוצה :)
הגולם15.08.11
62
שמעתי ממקור מוסמך שכולל חשוב בירושלים למד לאחרונה חולין בעיון ואח"כ הלכו למשחטות של כל הכשריות ומצאו שבד"ץ בית יוסף מקפיד על כל כל ההידורים (הם בדקו בעופות) ולמי שיודע הוא הרבה יותר זול משאר הכשריות אם כן למה שלא יכניסו מפקח מצד האשכנזים ותיראו שכווווולם יאכלו עופות בית יוסף ואחרי כזה מהלך גם בבשר ה
חזי26.08.11
61
אני עבדתי כמשגיח בצוות שחיטה מהודרת ויכול להעיד נאמנה במיליון אחוז שהבשר של הרבנות הראשית נשחט ע"י צוותים באותה רמת שחיטה ויראת שמים (במקרה שלי היה אותו צוות ממש)של הבד"ץ שאני נשלחתי והמחיר שלו שווה היום לבשר רגיל (כשר לא חלק)כי כנראה אין שמה מאפיה שמרוויחה על הגב שלנו ושל מיעוטי יכולת ועיין בשו"ע ש
אחד שלצערו יודע16.08.11
אל תטעה את הבריות , השחיטה אינה אותה שחיטה , את זה כל אחד יודע , יש שוחט נוסף בתא שחיטה. יש בדיקת סכין וושטות בכל שחיטה. יש הקפדה של משגיח מיוחד פנים ומיוחד חוץ . יש תיגבור של משגיחים שנשלחים על חשבון הבד״ץ. מהירות הליין איטית ב- 60 לשעה , בעוד שברבנות זה 120 לשעה . יש השגחה צמודה על הפירוק
בודק16.08.11
אני שוחט בחו"ל מטעם הרה"ר לישראל . כל הפרטים שציינת נמצאים גם בתקנון של הרה"ר לישראל!!!!!עוד לא מצאתי שמהירות הליין 120 לשעה.
שוחט16.08.11
גם אם אתה צודק ואומר שיש הקפדות ותיגבורים מיוחדים ,עדיין אין להצדיק את המחירים המופקעים!!!!
רואה חשבון16.08.11
תקשיב ידידי אם לא היו ההוראות של הרבנות הראשית בעניין השחיטה והבדיקה אוי ואבוי היה לנו ראה מה קורה בבדצים בעולם אז לידיעתך 1 הרבנות הראשית מקפידה לשחוט רק 400 ראש ליום על ידי שלושה שוחטים בבדצים אני ראית שניים ואפילו אחד על 500 ראש שאם לא ידוע לך השחיטה היא דאורייתא 2 הסכינים שעל ידי שוחטי הרבנות
שוחט ותיק17.08.11
60
בלי פורפורציה
המגיב16.08.11
59
טורצקי אני חוזר בי בתגובה הקודמת שכינתי או בשם ה' (רב) ממש לא . לא כל אחד שמשועמם וכותב כתבות באינטרנט על אנשים ועובר בלא תרצח על המקלדת אפשר לכנותו כרב ואם נפגעת כדאי שתתקן זה לא מוסיף כבוד לרבנים הזהר בלשונך לבל תיכשל "הוכח תוכיח וגו"
אברך מזדמן חד"פ16.08.11
58
עושקים את הציבור החרדי צריך לשים לזה סוף רוצים בשר כשר אם מחיר הוגן ולהפסיק את" החזירות" של בצע כסף
שלויימה15.08.11
57
אמש קבלתי טלפון מאחד ממשווקי הבשר שהוא צועק ואומר לי שאף אחד לא מתייחס אלי למאבק וחכה קצת הכל יעבור. אמרתי לו כנס לכיכר השבת ותראה כמה תגובות ואיך אנשים מתיחסים לאחד כמוך. שהכסף שנו נתון בתוך ארנקך. הלה פתח את האתר חזר אלי ואמר לי אתה יודע מה זה כבר נראה אחרת. רבותי..... אין לכם מושג כמה זה עוזר
אבא טורצקי16.08.11
הרב אבא שליט"א כשוחט מזה עשר שנים אני מחזק את ידך וכל מילה שלך ממש נכונה ברכה והצלחה
שוחט בחול17.08.11
כי אז תיפול ברשת היצר ותמכור ג"כ במחירים מופקאים אנשים קל להם לדבר על כסף של השני ועל קמצנות עד שהניסיון מגיע אליהם תדע לך שזה ניסיון גדול מאד מאד מניסיון...
יהודה המשתדל17.08.11
56
אברגל שליטא אישר. לי לקנות חלק רבנות. החשבון פשוט 10 נפשות.5 ק"ג לשבוע כפול 20 שנה לפחות 210.000. הפרש של 35 שח לק"ג שח
עולה חדש16.08.11
הרב אברג'ל היה חבר בבד"ץ מסוים וכל הצוות היה מטעם הרה"ר לישראל .[רק התויות נשאו שם של הבד"ץ]
מצגר16.08.11
55
למי שעוד זוכר לפני יותר מעשרים שנה התחילו בזה "עטרה" של בית יוסף שהיה בהשגחת הרב מחפוד, שסיפק "חלק" בהשגחת הרבנות של ישראל והדביקו תויות של "עטרה", כדי להמכר יותר בזול ממה שמוכרים בשחיטה של הארץ. אבל מאז שהגיעו כבר העלו את המחיר יותר יקר מ"חלק" מהמדרין של הרבנות הראשית שבא מחו"ל. אז בזמנו קילו בשר
אליהו16.08.11
54
גם בריא, גם מצפון נקי,גם חזרה לערכי מוסר של לפני ירידת הדורות, וגם אי שיתוף פעולה עם גזלנים.
חסידה16.08.11
53
הביא את המהפיכה ויביא שוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי16.08.11
52
כל העוסקים בצורכי ציבור באמונה הקב"ה משלם שכרם
המגיב15.08.11
51
צריך לרתום את ועד הרבנים לענייני צדקה ואת קופות העיר למאבק. כי המאבק יכול לחסוך הרבה משפחות נזקקות!!! (למרות שזה יהיה מאוד קשה, כי גם שם הכל פולטיקה, וכמה שפחות עניים - פחות כסף למנגנונים!!!)
yuda15.08.11
ועדות הצדקה הם העושקות הראשיות.... אולי גם שם יהיה מישהו אמיץ שירים את הכפפה... תסתכל סביבך ותנה לזהות את בעלי הקופות... הם עושים חסד בעיקר לעצמם.... נוסעים ברחבי פאר ומשתתפים בדינרים יוקרטיים.. טסים לחו״ל וחובשם ארמני.... כבר ציטט כאן מישהו לפני, עושים את התורה (המצוות נגזרות ממנה הרי... ) קרד
daneilli16.08.11
50
שבמשך שנים רבות אנחנו החוג החרדי הוצאנו דיבה רעה על כשרויות ובד"צים אחרים. סברנו שההכשר הראוי והטוב הוא הכשר יקר והכשר פחות טוב כגון רבנות מהדרין הוא הזול ביותר עד כדי כך שלא אכלנו אצל אוכלי הכשר אחר בטענות שוא ועברנו על איסורי דאורייתא שבין אדם לחברו ועתה מתברר שרק ממננו וחיזקנו את הגנבים שבתוכינו
minayoav15.08.11
49
התצלום ששמתם אינו מטעים וקצת מוגזם אבל עדיף שהדברים יחלחלו עמוק בתודעת כולם כי מדובר כאן בשחיתות מרקיעת שחקים אני מגיב ובקשתי מכל מכרי שיגיבו כל הכבוד
נתן15.08.11
48
אולי אריה היחיד שיכול להזיז ענינים למה לא מעלים אותו על הקו אתם רואים שזה לא מעניין אף לא אחד מהפוליטיקאים בושו לכם פוליטקאים עלובים שרואים רק את טובת עצמם
אבי15.08.11
47
אנחנו משפחה חוזרת בתשובה ומתקרבים עוד ועוד המאבק הזה יציל אותנו כי מאז שאנו שומרים על כשרות עלה כלכלת ביתנו במאות אחוזים לא רק בבשר אני מתחננת להרב שנלחם פה אנא אל תרפו אתם מקדשי השם בעולם אני גאה שיש עוד אנשים שחושבים על השני תודה לאתר הזה על המלחמה חשרת הפשרות
אורטל15.08.11
46
גזל מקטרג בראש ועוד איזה גזל ציבור מובס ומסכן שהורסים לו את החיים בשם הכשרות תתבישו לכם
אבי15.08.11
45
זהו לא קונים יותר חברה תתעוררו זה ממש זוועה מיום ליום גילוים מפתיעים
לייבל15.08.11
44
נו עכשיו בא נראה מי מוכן להתמודד עם רשימה מדויקת כזו. אנחנו ממנים את כול הציבור ועוד קוראים לנו פרזיטים כל הכבוד אני הראשון שאצא למאבק
יוסי15.08.11
43
אבא אבא מחאות בסוף נהיות לא אפקטיביות .ואל תחשוב שזו הדרך לשיג היטם כמו מוביל מחאת הקוטג' .וחוץ מזה זה לא המקצוע שלך .תעסוק במה שאתה טוב באמת ....וענין הבשר דעתי היא שתביא נתונים מהשטח כגון: מה הבדל בין בד"ץבית יוסף לבין בד"ץ העדה החרדית .דהינו כמה משגיחים יש בבית יוסף וכמה פיחוק ודיקדוק יש שם??? ו
רציונל 16.08.11
42
כל הכבוד, הגיע הזמן לעשות סדר במחירים של כל המוצרים המהדרין. עושים עלינו קופה, ואנו כמו פריירים ממשיכים לשלם. להחרים ולהפסיק לקנות ואפילו לזמן מסוים.
יוד15.08.11
41
בדוק. ועדי הכשרות של הבשר גורפים אחוזים מהשיווק של הבשר תשאלו את הרב משה יוסף למשל .עטרה בע"מ .הידעתם שכשהרב אלבז עשה שחיטה נפרדת כדי להוזיל עלןיות לאברכים מרן קרא לרב אלבז וביקשו להפסיק את השחיטה כי זה פוגע בהכנסות של עטרה ומשה ,שיתבעו אותי על זה ,והכל ייחשף ,אשריכם ככר השבת שהרמתם את הכפפה למען הצ
שלום15.08.11
אין שום כשרות רק כסף וכסף. לכן קמו בדצים כמו פטריות אחרי הגשם. ואם הייתה להם ידיעה בכשרות ניחה אבל הם אין להם שום ידיעה בכשרות בחיים שלהם לא ראו איך שוחטים ופתאום הם מומחים ויודעים הכל . בושה וחרפה הכל טרף אפילו לא כשר. ובכך מכשילים את כל עם ישראל.עשה מוצפי כשרות בחיים שלו לא אכל בשר ולא יודע מהוא כ
שלמה חבשוש16.08.11
40
שצריך להפסיק לקנות בשר כשהיבואנים ירגישו את זה בכיסם אז יחשבו פעמיים לפני לעשוק ציבור כה יקר של אברכים ומשפחות ברוכות ילדים אין שום מצוה לאכול בשר בשבת המצווה היא רק ביו"ט שנא':"ושמחת בחגיך" אין שמחה אלא בבשר ויין אבל בשבת עוף מספיק. אז נפסיק לקנות וככה המחירים יירדו
יוסלה15.08.11
39
מה איכפת לי? אני ממלא ב59 שקל.
אילן15.08.11
38
זו מלחמה על קיבתנו אנו רעבים והם עלינו מרויחים סוף וקץ לחזירות הזו
דניאל15.08.11
37
אני מצטרף לאמור זה נורא ומזויע ילדי לא אוכלים בקר בגלל כמה שרלטנים מושחתים די לשחיתות שמכרסמת את קיבתנו
יאיר15.08.11
36
די הציבור התעורר הוא לא יתן את הלחי לסטירות כה כואבות זהו נגמרו הימים שעושים מאתנו סיבובים וכפרות
אהרון15.08.11
35
אני בהלם בהלם בהלם צריכים לפנות ליועץ המשפטי ולמבקר המדינה על הזוועה
אהרון15.08.11
34
מדהים חשבתי שזה רק אייטם אפשר לראות ניצנים אמיתיים של מאבק אמיתי כן וצודק כל הכבוד לכם אומץ אומץ זה השינוי העומד בפתח
אריה15.08.11
33
מדוע בית יוסף ועטרה זולים ושאר הכשרויות יקרים מה עם משפחות ברוכות ילדים ואברכים מסכנים האם לא הגיע זמן להחרים אותם כן ולקנות עטרה הם יסכימו לעשות מחלקה שתענה לציפיות האשכנזיות מושחתים נמאסתם
שי15.08.11
32
צו השעה הוא לחזק ולעודד את הרב אבא שימשיך במאבק הצודק והנכון הזה. אז בבקשה בתגובות שלכם בראש ובראשונה תנו לו הרבה עידוד ותודות.
י.י.ב15.08.11
31
ה"אני מאמין " שלך גדול מידי בעולם של העושקים ..הא לך שגם טייקוני הכשרות בשם הגדולים הם עומדים והמחירים בשמים ממעל
ירושלמי15.08.11
30
מרוב שזה נראה כ"כ אמיתי מעניין מה ככר השבת כה אכפת לו מכל מקום מגיע לכם שכר טוב על פועלכם כל הכבוד מי זה האבא הזה?
אורי15.08.11
29
כן אולי הגברים כאן אינם יודעים מה עובר עלינו שאנו קונות ברשתות קניתי בשר לא מזמן ושילמתי עליו מאתיים שקלים הזדעזתי אתם לא מבינים כל חתיכת בקר היא בערך שני קילו שזה יותר ממאה חמישים שקלים תתעוררו
יפה15.08.11
28
המעט שאנו יכולים לעשות זה לכתוב עוד ועוד תגובות זה משפיע תאמינו לי תכתבו עוד ועוד זה מאבק של כולנו שבוע שעבר אבא שאג ברדיו בגלל שהיו הרבה תגובות העלו אותו הוא לא ויתר ונתן בראש חברה אנא תגיבו
אורי15.08.11
27
בא נהיה אופרטיבים במקום לצעוק כל היום צריך לארגן משלחות לגדולים לעצור את השוד הציבורי הזה זה לא יאומן לא חלמתי שזה עד כדי כך
יהודה15.08.11
26
האם מערכת הכשריות עושקות אותנו רק בבשר הרי כל מוצר שרשום עליו בהשגחת הבדץ עולה כפול ממוצר שרשום עליו הרבנות רגילה תכנסו לצרכנייה חילונית ללא כשריות של בד"ץ ותראו כמה אנחנו משלמים יותר האם על זה אנחנו לא צריכים לצאת למלחמה
יוסי15.08.11
* צרחניה בלע״ז!!!
דוס16.08.11
25
איך שהם עושקים וגוזלים בני תורה עניים ומסכנים.
י.י.ב15.08.11
24
אני תורם את חלקי ומודה לאבאלה שנותן בראש והוא איכפתי אל תפחד זה זכות גדולה להילחם בשביל הציבור האמן לי הגנבים הם העם הפחדן ביותר
יוסקה15.08.11
23
למה אין שום ועדת כשרות או משווק שמגיב הם מחכים שיעבור זעם רבותי........ לא ניתן להם לא ניתן להם לא נרפה בשמי ובשם כל ידידי למלחמה לא נרפה
רחל15.08.11
22
טוב יאלה טורצקי ... תקים ועדה משהו כמין קורת גג לכל הכשרויות במקום למכור ב56לק"ג תמכור ב50 ותגרוף מהצד את הוצאות תיווך הזול, וחלאס... לא שאני ממעיט מערך הכתיבה. מאמיתותה.- פשוט עייפתי ממחאות חברתיות שלא מפתחות שום הליך שיצור הורדת מחירים קבועה עיין ערך הקוטג
ירושלמי15.08.11
21
תודה תודה נילחם על כיסנו כנגד הפושעים בעלי רולטות הקרטלים
לוי15.08.11
20
האם הרבנים יודעים מדברים אלו סביר להניח שהם יאסרו לקנות יותר בקר
יורם15.08.11
19
חרם על הבשר (החלק) לא יקרה כלום אם לא נאכל בשרעד להורדת המחירים-שודדים!
יצחק בועז15.08.11
18
לא האמנתי שאתה כה נחוץ ומלא אנרגיות להיטיב עם ההמון תודה לך ותודה למגיבים
יהונתן15.08.11
17
איך הוא הצליח להגיע לפירוט כה נרחב מדוקדק ומעמיק יישר כח לו שהוא לא מרפה ומביא נתונים מדויקים ומעמיקים תודה לכם
מיכי15.08.11
16
בעלי סיפר לי שכמה אברכים בשכונתינו פנו כבר לאחד הרבנים וסיפרו לו על המאבק הנורא הוא שגם הרבנים לא מודעים לשחיתויות שעושים על גבינו לכן חשוב שכולנו נזעק ונצעק
רננה15.08.11
15
מקבלי ההחלטות בצבור החרדי בכל התחומים:רשום לגן ,סמינר ,ישיבה רשתות השיווק ואפילו אתרא קדישא הם סתם עסקנים שרלטנים ולא הרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק ...15.08.11
14
אפשר לאכול רבנות אותה גיברת בשינוי אדרת יש רק בעית צניעות לישרוף חנויות כדי לקבל כסף כמו שמידל הרוצח והגנב מתים זהבעיה שלהם גאטס גנבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שורה תחתונה שכולם רוצחים גנבים נואפים בכ15.08.11
13
צריכים אבל להמשיך את זה למקומות אחרים!
חיים15.08.11
12
אבא טורצקי מישהו חייב אותך לאכול בשר אל תאוכל את זה אם זה יקר לך באותו מידה שאתה לא קונה מרצדס מה כל הקטע הבכייני הזה יש משווקים שרוצים להרויח יש לך בעיה עם זה? תפתח שיווק בשר חדש. תפסיקו אם הלאום הצבוע והמתחסד הזה
רפי15.08.11
טיפש מטופש אם כן תאמר על כל דבר מי חייב אותך ולא תאכל ולא תקנה חלב קוטג ולא לחם ותמות . זה אמת שהם גנבים בבקשה אנו יודעים את עלות הבשר ואת ההוצאות שיש לבדצים. אין אלא רק גניבה וזאת בעידוד הרבנות הראשית. כי כל בשר חיב לבוא עם כשרות של הרבנות שיפסיק לתת להם אפשרות להביא בשר וזה יגמר . כמו שעשו לרב של
עמרני בנימין16.08.11
11
אולי כדאי להכניס את רמי לוי לסוד העניינים הוא אוהב דברים כאלה
מורגין15.08.11
10
האם מישהו יכול להסביר מדוע אבא טורצקי כל כך נלחם על זה אולי יש לו עניין בבלגן הזה או שמא הוא אמיתי
דוד15.08.11
9
כל הכבוד ומזל שלכם שעליתם על נשא שהוא קונצנזוס וחוצה מפלגות רק בא נראה אם אתם רציניים וממשיכים עם המאבק הזה
רמי 15.08.11
8
תאמינו לי שיש התעוררות בעניין מדברים על זה בכל מקוםוזה תופס תעוצה רבה אל תרפו ונגיב כמה שיותר ונצליח ביחד להתקומם על שלנו
דן15.08.11
7
אני מצטרף לעניין ההגבה ככל שנגיב יותר זה יחלחל רבותי זה מאבק הכי צודק בעולם הם מרויחם עלינו רגע רגע.
ברנר15.08.11
6
אני מקפיד זמן רב לקנות מהדרין ולא מבין איך החרדים מצליחים לעמוד במחירים שערוריה אנא אל תרפו למען רבבות חילונים שרוצים לאכול מהדרין ואין להם יכולת
אביר15.08.11
5
אני שמעתי את הרב הזה שכתב את המאמר מתראיין ברדיו וענה בצורה רהוטה ללא משוא פנים גם השדרן הבין וגילה אמפטיה למאבק כולם מבינים שחייבים שינוי אני מגיבה ותורמת את חלקי הקט
רינת15.08.11
צריכים להקדיש לזה שעות רבות!! זה לא יאומן הגזל לאור יום
האחד והיחיד15.08.11
4
הכל כל כך רקוב שלא תצליחו גועל נפש ממש איזה חילול השם בשם הכשרות
משה15.08.11
3
מה יעזור שאתם צועקים תתחילו להילחם חזק בתופעה אנני מבין היכן הם העסקנים למיניהם שהכל מעניין אותם חוץ משוד הציבור
יוסי 15.08.11
2
בשיחיטא רגילה עול 15 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי15.08.11
1
מעניי עירך תצא תורה. אוי לתאבי הבצע שמנצלים את טוב ליבם של בני התורה לגזול אותם כי מצווה לאכול בשר בשבת! אוי להם ולנשמתם של הפושעים האלה מיום הדין.
א. לוי15.08.11
צרכנות

העלאת מחירים בזמן מלחמה | זה התיקון שאושר ויחסוך לכם

בני סולומון | 20.03.24
ש

פרגנו לעצמכם

הארנק של רמי לוי: נוחות בקניות ומגוון הטבות שוות במיוחד

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

צפו

בדקנו: היכן תצאו עם הקנייה הכי גדולה במחיר הכי נמוך?

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

מותג מחיר

אלי דדיה- מנהל המותג 'רמי לוי' חושף את סודות המותג

כיכר בשיתוף רמי לוי | מקודם
ש

השילוב המושלם

'עכשיו תורי' עם יוגורט יופלה

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

מתעסקים בספורט?

GO מותג התזונה של תנובה לפעילות גופנית מתרחב

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

בין חום לקור

כמה כוסות מים שתיתם היום? תנו לי לנחש...לא מספיק

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם
ש

להרבות במאכלי חלב

תנובה לקראת חנוכה: מגוון מוצרים ומארזים מיוחדים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

בשל המצב

רשתות השיווק מודיעות: הגבלה על רכישת מוצרי יסוד

ארי טננבוים | 10.10.23
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

החלטה מושכלת

חקור את הסוגים השונים של מיטות קומותיים לילדים

כיכר בשיתוף sleeperz | מקודם
ש

אירוע השנה

טקס ההשקה הנוצץ של מותג המטבחים "אורכיד"

כיכר בשיתוף אורכיד | מקודם

החברה אוספת את המוצרים

שימו לב: זה מה שהתגלה בגלידת תותים בשמנת של 'נסטלה'

בני סולומון | 20.08.23

אלו יהיו המחירים

דווקא לקראת החגים: מחירי הדגים צפויים להתייקר | זו הסיבה

בני סולומון | 20.08.23
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם
ש

שוק הקפה הקר רותח • הקצפה בשקשוק

סדרת "שייק קפה" של תנובה: לראשונה בישראל קפה קר לא ממותק בכוס

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

לאור הגידול החד בחומרי הגלם

תנובה הודיעה על עדכון מחירים של כמה ממוצריה

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

עיצוב ויוקרה

'סביון' - מתנות בעיצוב יוקרתי לכל ארוע

כיכר בשיתוף סביון | מקודם
ש

לראשונה • תחת המותג 'תנובה GOLD'

תנובה פונה לקטגוריית גילאי 65+; יוגורטים מועשרים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

הטעות של כולנו

רוצים לחסוך בענק? תשקלו קנייה במכולת השכונתית

בני סולומון | 29.12.22

שיחות סגורות

עובדים עלינו: אלו המחירים שיעלו ברשתות למרות ההבטחות

בני סולומון | 20.10.22
ש

מתחדשים לקראת השנה החדשה

נמצא המקום המשתלם ביותר לרכישות לבית לחגים

כיכר בשיתוף DCITY | מקודם