כיכר השבת

שוקולד, קפה ועוגיות

מתייקר בכיס: אלו המוצרים שמחירם יעלה החל מעוד כשבוע

ענקית הייבוא וההפצה דיפלומט הודיעה ביממה האחרונה על העלאת המחירים של מוצרי השוקולד והקפה בשיעור של כ-15% | ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 במאי 2025 | בין המוצרים שהתייקרו: מוצרי מונדלי, הכוללים עוגיות שוקולד כדוגמת אוראו ומילקה; מוצרי JDE, הכוללים קפה נמס ג'ייקובס וקפסולות; וכן מוצרי FLORA ובהם מרגרינת "בלו-בנד" (צרכנות)

| 7 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ענקית הייבוא וההפצה דיפלומט הודיעה ביממה האחרונה על העלאת המחירים של מוצרי השוקולד והקפה בשיעור של כ-15%. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 במאי 2025.

בין המוצרים שהתייקרו: מוצרי מונדלי, הכוללים עוגיות שוקולד כדוגמת אוראו ומילקה; מוצרי JDE, הכוללים קפה נמס ג'ייקובס וקפסולות; וכן מוצרי FLORA ובהם מרגרינת "בלו-בנד".

"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של מוצרים שונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה", נכתב בהודעת החברה.

"לאורך זמן הצלחנו במאמצים ניכרים לשכנע את היצרנים המספקים לנו מוצרים להימנע או לדחות עליית מחירים, וכך הצלחנו לשמר את מחירינו ברוב הקטגוריות עד כה, חלק מהיצרניות הבין-לאומיות הודיעו לנו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נדרשים לעדכן את מחירי המוצרים של שלוש יצרניות בשיעור של בין 14% ל-15%", הוסיפו. "יודגש כי המחיר לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי ונתון לשיקול דעתו הבלעדי".

כבר בתחילת החודש, עם פרסום תוצאות כספיות של החברה לשנת 2024 היא איימה בהעלאת מחירים צפויה וציינה כי מספר יצרניות מוצרי צריכה מובילות בעולם פרסמו תחזית כי עליות המחירים החלו לפגוע בנתחי שוק שלהן, והן צופות מיתון בעליות המחירים בשנה הקרובה.

על אף הצפי למיתון בעליות המחירים, הבהירה דיפלומט כי אם בכל זאת יבצעו ספקיות שלה התייקרות במחירים, היא תיאלץ לגלגל אותן ללקוחות שלה (הקמעונאים), בכדי למנוע השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה הכספיות.

דיפלומט היא אחת היבואניות וחברת ההפצה מהגדולות בישראל ובין היתר מייבאת את מותגי המזון קלוגס, סטאר קיסט, מזולה, היינץ, אוראו, ג'ייקובס, קיקומן ועוד, ומוצרי הטואלטיקה והניקיון אריאל, לנור, פיירי, הד אנד שולדרס, ג'ילט, פנטן אולוויז ועוד.

על פי דיווח בכלכליסט, הכנסות החברה צמחו ב-2024 ב-5.4% ל-3.55 מיליארד שקל ונתמכו בהעלאות המחירים שביצעה החברה במאי אשתקד. עיקר הצמיחה של דיפלומט היתה בהכנסות בישראל שעלו ב-5.2% ל-2.11 מיליארד שקל, בעקבות העלאות המחירים, ואיחוד תוצאות חברת דורות, המתמחה במוצרי תיבול קפואים.

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
הכי טוב בלי כל הג'אנק
אבי
4
מסכנים.. הכנסות של 3.5 מליארד שקל בשנה.. מספר מטורף! והחזירים האלה לא מוכנים בשום אופן לרדת מההכנסה השנתית הזו ויהי מה, 2 מליארד בשנה זה לא טוב להם, הם חייבים רק להעלות רווחים אז שהצרכנים המסכנים ישלמו עוד ועוד ועוד.. חרם מלא מגיע להם.
שייקה
אל תבלבל בין הכנסות לרווח נקי.
דודי סגל
3
החזירות של בעלי ההון לא נגמרת עד שלא נתאחד ונחרים חברות חזירות אנחנו נמשיך לשלם מחירים ונמשיך לעבוד כמו חמורים .זה כבר טירוף מה שקורה פה
יחיאל
בחול לממדו אותנו כשמוצר מתיקר לא קונים .כך מאלצים את היצרן. לחשוב על מעשיו. בישראל הצרכן הטפש ירוץ יקנה. פי כמה יותר זה ענין. של. חינוך
المعلق

הצגת כל התגובות

2
מצער באמת! אבל כתוב שמזונותיו של אדם קצובים.. לא משנה כמה יעלה, ה' מחליטת שיהיה לך מזון וזהו.
אריק
1
עד לאן יסחטו אותנו עד לאן הממשלה לא מעשה משהו זה המלחמה השניה שאנחנו מרגישים גם מכלכלית וגם ביטחונית בושה בושה זה מה שיבאי לעוני והיעשרות החרידם הבכינים.?!
זיב
אולי גם יעניין אותך
צרכנות