
ענקית הייבוא וההפצה דיפלומט הודיעה ביממה האחרונה על העלאת המחירים של מוצרי השוקולד והקפה בשיעור של כ-15%. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 במאי 2025.
בין המוצרים שהתייקרו: מוצרי מונדלי, הכוללים עוגיות שוקולד כדוגמת אוראו ומילקה; מוצרי JDE, הכוללים קפה נמס ג'ייקובס וקפסולות; וכן מוצרי FLORA ובהם מרגרינת "בלו-בנד".
"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של מוצרים שונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה", נכתב בהודעת החברה.
"לאורך זמן הצלחנו במאמצים ניכרים לשכנע את היצרנים המספקים לנו מוצרים להימנע או לדחות עליית מחירים, וכך הצלחנו לשמר את מחירינו ברוב הקטגוריות עד כה, חלק מהיצרניות הבין-לאומיות הודיעו לנו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נדרשים לעדכן את מחירי המוצרים של שלוש יצרניות בשיעור של בין 14% ל-15%", הוסיפו. "יודגש כי המחיר לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי ונתון לשיקול דעתו הבלעדי".
כבר בתחילת החודש, עם פרסום תוצאות כספיות של החברה לשנת 2024 היא איימה בהעלאת מחירים צפויה וציינה כי מספר יצרניות מוצרי צריכה מובילות בעולם פרסמו תחזית כי עליות המחירים החלו לפגוע בנתחי שוק שלהן, והן צופות מיתון בעליות המחירים בשנה הקרובה.
על אף הצפי למיתון בעליות המחירים, הבהירה דיפלומט כי אם בכל זאת יבצעו ספקיות שלה התייקרות במחירים, היא תיאלץ לגלגל אותן ללקוחות שלה (הקמעונאים), בכדי למנוע השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה הכספיות.
דיפלומט היא אחת היבואניות וחברת ההפצה מהגדולות בישראל ובין היתר מייבאת את מותגי המזון קלוגס, סטאר קיסט, מזולה, היינץ, אוראו, ג'ייקובס, קיקומן ועוד, ומוצרי הטואלטיקה והניקיון אריאל, לנור, פיירי, הד אנד שולדרס, ג'ילט, פנטן אולוויז ועוד.
על פי דיווח בכלכליסט, הכנסות החברה צמחו ב-2024 ב-5.4% ל-3.55 מיליארד שקל ונתמכו בהעלאות המחירים שביצעה החברה במאי אשתקד. עיקר הצמיחה של דיפלומט היתה בהכנסות בישראל שעלו ב-5.2% ל-2.11 מיליארד שקל, בעקבות העלאות המחירים, ואיחוד תוצאות חברת דורות, המתמחה במוצרי תיבול קפואים.
הצגת כל התגובות