כיכר השבת

הרב יובל שרלו: "אין להחזיר בתשובה שלא ביושר"

הרב יובל שרלו: "אסור למרצי סמינרים של החזרה בתשובה להשתמש בטיעונים שקריים. אין להחזיר ילדים בתשובה ללא ידיעת הוריהם"

59
ב. ניסני | כיכר השבת | י"ח באב | 29.07.10
הרב שרלו
הרב שרלו (אלנתן גוטווירט, כנס כיפה)

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח-תקווה נשאל על-ידי אחד מתלמידיו, באתר הישיבה:

"בחופש זה עשיתי קייטנה לילדים משכונות מצוקה שכולם היו מבית לא דתי.

"והתעוררה שאלה האם מותר לנו לנסות להחזיר אותם בתשובה בלא דעת הוריהם כי אולי הם לא רוצים בכך?"

במענה לשאלה, השיב הרב שרלו: "אין לעשות פעולות של החזרה בתשובה שלא ביושר. נדבך יסודי בעבודת ד' הוא לבנות את האמונה על אדני יושר, וילדים הנשלחים לקייטנה על ידי הוריהם לא היו נשלחים אם היו יודעים שבקייטנה נעשות פעולות של החזרה בתשובה".

לדברי הרב שרלו, "לא זו בלבד, אלא שהדברים גם עלולים להזיק לילדים אלה, לפער בינם ובין ביתם, וכדו'. עמדתי בנושא זה היא עקרונית ורחבה, לא רק לגבי ילדים קטנים, כי אם גם לגבי היבטים אחרים של הסוגיה, כגון: החזרה בתשובה בסמינריונים בטיעונים שאינם נכונים, הסברים על מצוות ביהדות מתייפיפים שאינם נכונים וכדו'. ראש דברך אמת.

"בד בבד, ישנה חשיבות עליונה לקרב את עם ישראל לריבונו של עולם, ולהשיב את עצמנו ואת הציבור כולו בתשובה, ולפעול למען זה בכוחות גדולים. הקב''ה כרת ברית עם כל עם ישראל, ועל כן ישנה חשיבות גדולה למימוש הברית הזו בשמירת תורה ומצוות, בחיי אמונה, ובהליכה במידות הטובות של האבות. אנחנו חייבים לפעול למען זה".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
saf
sd05.08.10
32
כדאי שתכירו את הרב, במישור הלך איתי ורבים השיב מעוון
אהרן29.07.10
31
לא לשקר אני מסכים, כי הנזק רב על התועלת. אך לא להחזיר בן בתשובה ? וכי האב יש לו בעלות על בנו ? ואם האב מתעלל בבנו תתיר להתלונן נגדו, ולהוציאו מתחת ידו. ומדוע איפה ברוחניות מותר הכל. אתה עושה תורתך פלסתר.
סרוג לשעבר.29.07.10

הצגת כל התגובות

30
ההורים יודעים שקייטנות הם דתיות/חרדיות והם מבינים את כל הפעיליות הדתיות שיש בקייטנה. רב שרלו יש השקר הגדול את האתר "יהדות ב- ynet" שמשתף את כתבותיו באתר הנ"ל המושמץ והשקרי בנושא היהדות.
איילי29.07.10
29
מתי שמענו שבאתה בטענות לציבור החילוני.
אורי 04.08.10
28
כל כך חשוב לך למצוא חן בעיני אדוניך החילוניים שאתה מתיר להם לשפוך את דמם הרוחני של ילדיהם? זו לא רק חוצפה וכפירה, זה מסע הסתה על הדת, בל נשכח כי הציונים העלו ארצה עשרות אלפים מבני עירק, תימן ומרוקו והעניקו להם חינוך כפרני. כיום אחים אלו מהווים כמחצית מאזרחי המדינה ורובם ככולם חילוניים. הם עשו זאת מ
רוני29.07.10
- "השומר הצעיר" כשאתם דוגלים בדיוק באותו הדבר?
דתל"י.30.07.10
27
דין חילוני שנהיה חרדי, כדין גוי שנתגייר שהוא כתינוק שנולד, לכן הוריו הגויים אינם יותר הוריו. דין החילוני כגוי. בתנו לא ניתן לבניהם, ובתם לא נקח לבננו. יינם יין נסך,ופסולים לעדות. לכן הבן אינו חייב לשמוע להוריו החילונים. ולהחזיר חילוני בתשובה, כמו להציל מן הארי ומן הדב.
שריר29.07.10
בעל תשובה גם פטור מכיבוד אב ואם? לא צריך לומר קדיש על הוריו? מותר מדאורייתא לישא את אמו או את אחותו? התופס בנכסי בעל תשובה קנה?!
102.08.10
26
בתגובה לדבריו של אותו אדם שדיבר רע על יהודי שמחזיר בתשובה בשיריו היפים והמועודדים ולא ע"י איומים שונים ומשונים
שי קאהן29.07.10
25
ב"ה הרב שרלו, גם אם אינכם מסכימים לדעותיו הוא רב לכל דבר וגם אם מקל אז בגבולות ההלכה. במקרה הנ"ל הוא לחלוטין צודק!
ד"ל29.07.10
24
ב"סד "כבד את אביך ואת אמך " "ואת שבתותי תשמורו" להגיד לך ששומרים שבת מצוות גם נגד רצון ההורים לפעמים אני לא מבין ומתפלל לא להבין את הדעות האלה(ולא רוצה להבין) מי לה' אלי
יוסי29.07.10
23
איזה רב מוזר .יש לו פסיקות שאני לא יודע אם מישהו מהרבנים האמתיים מחזיק מהם.
גולן29.07.10
שכן מותר לשקר? שכן מותר להחזיר בתשובה ילדים ללא רשות הוריהם? בושה.
דתל"י.29.07.10
שמי שעשה בר מצוה לא צריך להחזיר אותו בתשובה גם ללא ידיעת ההורים- וימשיך לחלל שבת ומי יספוג את העבירות אתה או השרליל?
שרלילו29.07.10
ויגיעו לעולם האמת ולא יהיה מי שיגיד קדיש לעילוי נשמתם הם כל כך יצטערו שלא נתנו לילדים שלהם חינוך דתי. התורה אומרת "איש אביו ואמו תיראו ואת שבתותי תשמורו". קיום המצוות הוא כיבוד ההורים הכי גדול שיש גם אם ההורים לא מבינים את זה. יש מצווה להציל כל יהודי ודווקא הרבה ילדים שחזרו בתשובה בלי הסכמת הור
יעל29.07.10
22
להחזיר בתשובה ילדים, כיון שמי שמחוייב בחינוכם הם הוריהם, ולא אנחנו. לפי ההלכה יש דעות שמותר להאכיל קטן נבלות וטרפות בידים, וכ"ש שאין חיוב להפרישו אם אוכל מעצמו. לעומת זאת מי שמסכים שצריך לשכנע ילדים ללא אישור הוריהם לחזור בתשובה, מה לו כי ילין על המיסיונרים הנוצרים, הלא אף הם משוכנעים שהאמת איתם והם
102.08.10
בתור מי שמכיר את ההלכה באמת אני מוחה במה שאמרת. זה הבל וריק.
90004.08.10
21
רחמנא לליצלן זה לא רב מה שבטוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מישהו29.07.10
20
הילדים גורמים להורים לחזור בתשובה!!!
יהודי29.07.10
עמא דארעא תראה את התגובות נגדך הדתלים פסולים לעדות
דר מאיר המהיר30.07.10
19
למה אין חזרה בתשובה לכיון הציונות הדתית ? כי העם לא רוצה חיקוי זול רוצה את האורגינל , אני מבין את התסכול של רבני המפד"ל שרוב מצביעיהם לשעבר מצביעים לליכוד ולשאר מפלגות חילוניות כי גם הם לא רוצים חיקוי אם כבר אז את האורגינל
אורי29.07.10
18
אמת, האם מישהו חושב שכן מותר להחזיר ילדים בתשובה ללא ידיעת הוריהם?
יצחק29.07.10
17
אתם עושים פרובוקציות שלא לשם שמיים!אם יש לכם טיעונים הלכתיים לגביו תשמיעו אותם דרך גדולי התורה של הציבור שלנו,ואל תשאירו אותנו תלויים באויר
מרדכי29.07.10
16
הרב הזה הוא רב עם פסקים משונים ביותר כמו חברה מעורבת לכתחילה.. שגם בציבור הדת"ל מסתייגים מפסקיו.. הוא לא משקף כלום .. ( ולא חייביפ להביא את הפסקים האלה לכאן כדי לעורר מהומה.. ולחפש רייטינג חבל על סתם שנאת חינם..)
הראל 29.07.10
15
שאין לחזור בתשובה
ע.29.07.10
14
שילך ללמוד יותר חשוב , במקום כל שני וחמישי לעשות כותרות ! השטויות שהוא מוציא מהפה רק גורם אובדן הדת והיהדות . בושה וחרפה שאלה הנקראים בתואר רב בישראל השם ישמור ויציל.מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
סבתה29.07.10
דווקא חשבת לכתוב לך את הפסוק בעצמי... לגבייך.
JochaSchwartz04.08.10
13
ראוי לפרחח כזה להשתתף במצעד של הבהמות המתקיים בירושלים
נורמלי29.07.10
12
גם אסור להגיד לא שאם הוא יפול מ-6 קומות יימחק לו הפרצוף ולא יישאר לו עצם שלימה בגוף... גם צריך אישור מאבא ואמא שבנם בן השנתיים רץ באמצע כביש סואן - צריך קודם לבקש מהם אישור ואז רק אם הם יסכימו אבל רק רז מותר ללכת ולהציל את הילד וכמובן שלא נשכח.. בדרכי נועם בלי לשקר שיכול להיות שהוא יידרס כי הרבה הל
ارعسا29.07.10
11
זו האמת גם אם היא פחות מקובלת. מוטב לחזק אותם בבין אדם לחבו ולא לשגע אותם עם לבה רותחת וכדו'. בעז"ה מתוך המעשים נמשכים הלבבות.
דוד29.07.10
10
את הביוב שלך הסירחון שיוצא ממנו מגעיל ביותר
יהודי29.07.10
9
כשהוציאו רבבות מילדי עדות המזרח לשמד!!! זה בסיידר כי זו ציונות!!! אתחלתא דגאולה!! יש לומר 'הלל' על כך ולחגוג עם החילונים יום עצמאות. ללמד ילדי ישראל יהדות ?! חלילה!! זה מסיונריות!! נוגד את הלאומיות המתחדשת . נו שויין עוד ראביי דתילונצ'יק
משה אונא בקיבוץ29.07.10
8
אנא ממכם נא להחליף את התואר "הרב" לשמו של יובל שרלו ל"הראביי הרפרומי" (שלצערינו מסתבר שנמצאים גם בארץ הקודש)ידוע ומפורסם פסיקותיו המקוממות כל יהודי באשר הוא. ידוע גם שהוא אחד מ"רבניה" המוצהרים של "קולך" שאין כאן המקום לההאריך בעלילותיהם ופשעיהם.
אחד שאכפת לו29.07.10
7
אם יחזירו בחור ביושר, יהיה חרדי, ירצה להתחתן, יחייבו אותו לחתום על הכתובה בה הוא מתחייב לפרנס, בעוד שהוא מחוייב להמשיך ללמוד תורה, אם יחזירו אותו ביושר לא ירצה לשקר במעמד החופה. איך יביא ילדים כשרים לעולם? לכן אי אפשר להחזיר בחור בתשובה שיהיה חרדי, אלא אם כן מחנכים אותו כי העולם הזה כולו שקר.
ינון29.07.10
6
טיפש מטופש מארץ הטפשים מנסה להתחנף לחילונים בשביל כבוד ,גדולה וכסף להזכירך יובל המבולבל חנופה זה אסור מהתורה תלמד קצת לא יזיק לך אהבל
יהודי אמיתי01.08.10
קצת ענווה לא תזיק. גם אם אתה לא מסכים איתו, הרב שרלו הוא ראש ישיבה ופוסק. אם יש לך טענות, תעלה אותם. גידופים סתם מבזים אותך. (אתה רואה, תגובות כמו שלך הן בדיוק הסיבה שאין באמת כבוד לדרך המחשבה החרדית בקרב הדתיים לאומיים. אתה לא מתדיין, אתה מגדף, מחרים ומוציא מחוץ לגדר כל מי שאומר משהו שלא מסתדר
שמעלץ04.08.10
5
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. יהודים יקרים לא חבל איזה תגובות מבישות השם ישמור אותכם ויתקיים בכם הפסוק הנ"ל חי
מי שחושב שהוא 29.07.10
ותפסיק להצטדק ולשחק אותה יפה נפש
יהודי אמיתי01.08.10
4
יותר גרוע ממוטי אילון שהשם ישמור ויציל
דר מאיר המהיר30.07.10
3
שרלו הוא הכל, אבל הכל, ממש הכל, רק לא רב!
הסקוצ'בריט רב'ה29.07.10
2
כנראה שעוד לא מצא את הזכות שבחזרה בתשובה, אולי מן הראוי היה להחזיר אותו בשאלה על דרך בן סורר ומורה שנידון על שם סופו.
do2or30.07.10
1
"הקרן לישראל החדשה"
יעל29.07.10
אולי גם יעניין אותך
מה הדין?

האם וכיצד לעשות ויתורים בהליך משא ומתן

הרב יהודה שטרן | 29.03.24

מה הדין?

כיצד נחלץ משא ומתן שנתקע ואינו מתקדם

הרב יהודה שטרן | 22.03.24

כיצד מנהלים מול היריב משא ומתן בקור רוח ובאדישות רגשית

הרב יהודה שטרן | 15.03.24

מה הדין?

האם כוונת היריב אכן לסיים הסכסוך בפשרה?

הרב יהודה שטרן | 08.03.24

מה הדין?

מדוע סכסוכים נוטים להסלים וכיצד מונעים זאת?

הרב יהודה שטרן | 01.03.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

מה הדין?

כיצד פורץ סכסוך? / הרב יהודה שטרן

הרב יהודה שטרן | 23.02.24

מה הדין?

האם יש איסור בל תלין כשהעובד אינו דורש את שכרו מידית?

הרב יהודה שטרן | 16.02.24

האם מותר להפסיק לברכת הנהנין וברכת המזון באמצע יום העבודה?

הרב יהודה שטרן | 09.02.24

מה הדין?

האם המעסיק חייב בתשלום דמי נסיעה ואש"ל לעובד?

הרב יהודה שטרן | 26.01.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

האם הבוס יכול לדרוש מעל ליכולתו של העובד?

הרב יהודה שטרן | 19.01.24

מה הדין?

האם מותר לפטר עובד בלי סיבה הנראית לעין?

הרב יהודה שטרן | 12.01.24

מה הדין?

אלו אמירות נכללות באיסור לשון הרע / הרב יהודה שטרן

הרב יהודה שטרן | 05.01.24

מה הדין?

האם מי שאינו מתפלל על הזולת שנמצא בסכנה, עובר על איסור?

הרב יהודה שטרן | 29.12.23
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

מה הדין?

הזיק בשגגה רכב שחסם את יציאת החניה, האם חייב לשלם?

הרב יהודה שטרן | 22.12.23

מה הדין?

הזבל של השכן טפטף בחדר המדרגות האם עליו לשלם על הניקיון?

יאיר טוקר | 15.12.23

מה הדין?

חלק מהדיירים החליטו להעלות את תשלומי ועד הבית, האם ההחלטה תקפה?

הרב יהודה שטרן | 08.12.23

מה הדין?

האם ועד הבית מחויב להנפיק דו"ח הוצאות והכנסות?

הרב יהודה שטרן | 01.12.23
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם