כיכר השבת

ימי תשובה > בלעדי ל'כיכר השבת'

האדמו"ר שחזר בשאלה מדבר: "אני בוכה כל יום"

זה סיפור בלתי נתפס, יש שיאמרו מוזר, על האדמו"ר מקורסטין, ר' אהרון לייב ברגר, שהשליך את הכיפה מראשו, גילח את הזקן ויצא לתרבות רעה. היום, חודשים ספורים אחרי השינוי הדרמטי בחייו, הוא מכה על חטא ומודה: "עשיתי טעות". ראיון בלעדי (חרדים)

155
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב באלול | 09.09.12
(צילום: ישי כהן)

קוראים לו ר' אהרון לייב ברגר. הוא שימש רב בעיירה קורסטין שבאוקראינה. היה האדמו"ר של הקהילה, מנהיגה הבלתי מעורער.

בחודשים האחרונים נפל דבר בקהילה: האדמו"ר הנערץ נטש את דרך ישראל סבא, גילח את זקנו והוריד את הכיפה.

השינויים הדרמטיים בחייו לא נעצרו גם בשלב הזה. לפני שבועות ספורים, הוא החל שוב להתקרב ליהדות. בימים אלה תוכלו למצוא אותו בישיבת 'מקור חכמה וחיים' בירושלים, שוקד על ספרי הלימוד ואפילו מוסר שיעורים לתלמידי הישיבה.

השבוע פגשנו אותו במהלך לימוד במבנה הישיבה. בראיון בלעדי הוא סיפר מה גרם לו לחזור בשאלה, מה הרגיש כשחילל את קדושת השבת, ודיבר על הרגע שבו החליט לשוב אל חיק היהדות.

בתחילת הוא מדבר על שנותיו הטובות שלפני הנפילה: "שימשתי כאדמו"ר. קירבתי, ב"ה, הרבה יהודים לאבינו שבשמים. אני חלילה לא רוצה לשבח את עצמי, אבל מי שמכיר יודע שבכל העולם יש תלמידים שלנו".

במילים זהירות הוא מתאר את הסיבה שגרמה לו לקשיים, בעקבותיהם עזב את הדת: "היה משבר משפחתי שמאוד העיק עליי. לכל אחד בעולמנו יש את המשברים שלו. הבעיה היתה שלא היה לי למי להסביר את עצמי. ואז היה 'שבירת הכלים'. אי אפשר להסביר את זה בדרך הטבע. זה מאוד קשה להסביר את זה".

"עשיתי טעות"

באומץ רב הוא מכה על חטא: "אני ודאי מבין את הטעות שעשיתי. אני מסתכל כל בוקר במראה ובוכה". מנגד, הוא חש צורך לשוב ולהבהיר כי בתוך תוכו הוא מעולם לא השתנה: "השתניתי במראה החיצוני, במראה הפנימי נשארתי אותו דבר".

(צילום מסך)
עם הרב פינטו. חיבור משמים (צילום מסך)

לדבריו, היו גם רגעים של אור בתוך האפילה: "אפילו כשלצערי הייתי בתוך מועדונים בשבת קודש, הייתי מתחבר עם בחורים יהודים נוספים שסרו מן הדרך והיינו מחזיקים ידיים יחד. הייתי אומר להם באידיש "יש ה' בעולם". ההורים שלנו יושבים בבית עכשיו ושרים זמירות שבת, ואנחנו כאן במועדנים עם הסיגריה בפה. לכולנו ירדו אז דמעות. היו כל הזמן געגועים, היה הרגשה שמשהו חסר".

לדעתך, אחרי מה שעשית אתה כבר ראוי לשוב ולהנהיג קהילה?

"גם כשהייתי בשיא הטומאה גרמתי להרבה אנשים להניח תפילין. הפנימיות שלי נשארה אמיתית. כשהייתי במצב קשה הייתי מזהיר בחורים צעירים שלא להסתובב סביבי, כי אז ידעתי שאני עובר דברים שאסור שישפיעו על אחרים. זה לא בשבילם. אבל עכשיו חזרתי בתשובה".

הוא מנצל את הבמה בכדי להעביר מסר לתלמידיו שראו בו את מנהיגם: "קודם כל, שיידעו שאני מביע חרטה גמורה. שיבינו אותו כי הרי אין צדיק בארץ שלא יחטא. כל אחד יכול ליפול. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברתי, אבל אנשים צריכים לגלות הבנה שעברתי דברים קשים וזה גרם לי לנפילה הגדולה. אבל עכשיו אני מתחזק ועולה למעלה ב"ה".

בימים אלו לומד ברגר בישיבת "מקור חכמה וחיים". הרב ישראל פינטו, ראש הישיבה, מתאר את הסוגיה מנקודת מבטו: "הרב ברגר כבר שלושה שבועות בישיבה וגילינו נשמה שבוערת לה'. זהו יהודי שעבר את מה שעבר, אבל עכשיו רואים שהוא לא רק מתחזק בעצמו אלא אף מחזק כאן את כל האווירה ומוסר שיעורים לבחורים".

הרב פינטו מגלה ביטחון ברב ברגר ומביע בו אמון מוחלט: "אפשר לזהות נקודות אמיתיות. ברב ברגר רואים מיד שהוא מחבר לנקודות האמיתיות. אני חושב בהחלט שהוא יהודי מוכשר ונעלה והוא חייב לחזור, להנהיג ולקרב יהודים".

(בעריכת הכתבה השתתף מענדל גרוזמן)

תוכן שאסור לפספס
155 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדם רציונלי וחופשי19.02.17
72
לכל הליצנים כאן זה לא עניין לבדיחות תתביישו לכם. מדובר בטרגדיה שעבר וידע לקום. תלמדו ממנו
מם29.08.19
71
גם האדמו"ר שליט"א ממישקולץ משפחתו היא ברגר. יכול היות שגם הוא יחזור בשאלה? הבעיה שלמרן שליט"א ממישקולץ אין חסידים רק בנים ועוד כמה הזויים והומלסים.
שדה908.05.14

הצגת כל התגובות

70
בס"ד מה הוא סלבריטי?
לא משנה11.09.12
69
אני מכיר אישית את הבן אדם הכל בלוף!!! חכו שבוע שבועיים ותראו איך הכל חוזר בחזרה אין לו כסף אז הוא במצוקה...
אחד10.09.12
* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. גם אם זה אמת עברת על לשון הרע... עוד פחות משבוע ראש השנה....והמלחמה מאיימת להגיע...
"רחלי בתך הקטנה"10.09.12
תתביש לך במקום לחזקו
שלום10.09.12
68
בעז'ה יחזור בתשובה והקב'ה יסלח לו
ושב ורפא לו10.09.12
67
איזה טמבל איזה צדיק קוף רישין תו... חראדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרע ביילע19.02.17
66
בכותרת אתם מטעים את הקוראים ומחללים את השם. משך כעשרים שנה שלח "קרן וולפסון" אברכים להיות שליחים לחזק את היהודים ברוסי', אוקראינה ואוזבקיסטאן. אבל הכל הי' ריק מרבנים לכן, למשל, האברך ששלחנו לבריסק הי' קורא את עצמו ה"בריסקער רב" אבל גם הוא התכוון רק כצחוק בעלמא. אני שלחתי את האברך ברגר שיחי' להשפיע ב
ברי11.09.12
ולגבי המימון קרן וולפסון לא שלחה אותו לקורסטין הוא התחיל בברדיצוב ואחרי כמה שנים הגיע לעירה קורסטין ובנה את הבית הספר והמוסדות במו ידיו ,ואני יכול להגיד לך בצורה הכי ברורה קרן וולפסון לא נתנו שקל למסדות שלו היו קרנות אחרות ,ולגבי הכתרה הוא לא הכתיר את עצמו אבל התלמידים כינו אותו בשם רבה כמו שילדים
מאיר לונדון11.09.12
65
מי יחליט שלחזור בשאלה לטבע שלנו זה לפול? כול אחד והדרך שלו
ללא שם06.09.21
64
אבל עכשיו הוא התחיל מסלול של ילד שהתחיל הכל מהתחלה ,כן 'נשמה טבה' וכו אבל אחרי מה שעשה אין לתת לו שום קרטיד שבעולם , וברור לגמרי שבשום אופן לא לשים אותו רב ומלמד אולי אולי רק למתחילים שבמתחילים לחזור בתשובה ,אם יותר מזה זה יהיה אסון להם ולנו!. מהקשר הוא יודע מה זה החושך איזה מן שטויות אלה?!מה אנחנו
נתי05.01.16
63
לפני כ200 שנה קרה כזאת לאדמו"ר חשוב מנצר ממלכת חסידות מפוארה, כך היא טענת הדו"ר רודצקי בספרו על החסידות, וצריך לקחת דבריו בערבון מוגבל
העילוי11.09.12
62
קידוש ה׳ כי נפלתי קמתי
המעניש10.09.12
61
אין כמוך !!!!!
תום10.09.12
60
חסידים אמתיים אכן לא עונבים עניבה. נקודה. ולגבי 'הקושיה'שלכם מרוזין ובאיין - לא קשיא! לבית רוזין יש את הקטע של 'מלכות' ובגלל זה העניבה (ועוד... מכירים את המגפיים המפורסמים של האדמו"ר מרוזין זצ"ל??). ובאיין הם צאציהם. כך שלא הקשתם ולו כלום על תגובה 75 לבד מלהביך את עצמכם!!! תשכילו.
למגיבים ל-7527.07.15
59
מלפגוע מאדם ששב בתשובה??? הלוואי ואני הייתי מעיז כך לומר מול המצלמות טעיתי, אשריך הרב ברגר, זכית לדרגה עליונה, (אני לא ברסלבר) זכית לקרבת אלוקים, עוד ודאי נשמע ממך רבות.
אבי הצפוני10.09.12
58
זה נקרא תשובה אמיתית בעייני הוא חשוב כמו אדמורים מהדורות הקודמים
דוד10.09.12
57
לאיזה חסידות הוא משתייך?
בנק קוועטשער10.09.12
56
אשריו ואשרי חלקו.אם תנא כמו אלישע בן אבויה נפל...אני מאמין שעוד יחזור להנהגה ביתר שאת.כי אדרבא,זה יתן עידוד עצום לכולם באומרם אם זה נפל,וגם קם,אז כל שכן שגם אני יכול."וכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה".וזה כדי להורות דרך תשובה לרבים.
אברך.09.09.12
55
זה לא היה אדמו"ר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי09.09.12
לא אדמור ולא נעליים מישהו כאן הסביר שהוא לא קיבל את התואר הזה בהכתרה האברכים קראו לו כך........הוא אכן צריך טיפול נפשי יסודי!!! אחרת ימשיך במעלליו ויפיל אחרים.ויזיק לעצמו
מקורב17.03.17
54
הוא שואל את ברגר שאלות קשות, שבמצבו השברירי והעדין מהוות התעללות מול המצלמה. חוסר הרגישות צורם ממש.
יוסי09.09.12
הוא הזמין את זה!
נחמן10.09.12
זה לא צורה
שלמה10.09.12
איזה שאלות היית רוצה שמראיין ישאל אותו? אם הרב ברגר הסכים לראיון הזה הוא הבין שזה השאלות שהוא יישאל, מה היית מצפה שהוא ישאל אותו???
תהילה09.09.12
53
סע לאומן ותתמלא יותר ממה שהית איני במקום שלך אבל אני חוזר בתשובה (לאחר שאלה) ואני מרגיש שרק רבי נחמן הצליח ומצליח להרים אותי כל רגע מחדש זה כוח מיוחד שנותן כאלו כיסופים ענקיים לעבודת ה' יתברך בהצלחה ודע שה' אוהב אותך ומצפה לך
שלומיקו14.10.14
52
כמי שהכיר את הרב ברגר מקורעסטין אני רוצה לומר שהעניין מאוד כאוב ואני בטוח שתשובתו שלמה, מתי ששמעתי שחזר בשאלה ( אם אפשר לומר עליו מושג כזה)מאוד הזדעזעתי,וכאבתי את כאבו משום שידעתי שזה לא בפנימיותו ח"ו אלא משבר של רגע ,ואם מישהו היה יודע את הפעקלע'ך צרות שהוא נושא על גבו כבר שנים ארוכות היה מזיל דמעה
יהודה10.09.12
51
אותי לימדו שעל אדם כזה אומרת הגמ': "ילבש שחורים" וכו' זה נהדר שהוא חזר, אבל אולי ילמד תורה בשקט ובצניעות ולא יצא לדבר בקולי קולות.
נתי10.09.12
לך באמת תלמד גמרא,לשון הרע וכף זכות. יש אנשים שלומדים רק גמרע
"רחלי בתך הקטנה"10.09.12
50
השם ישמור איך נפלט לרבי לומר כך להחזיק אצבעות זה מנהג נוצרי = צלב, ראו תמונות של cross your fingers תבינו על אני מדבר. זו פעם שניה שאני שומע מפי חרדי אומר זאת. פשוט מזועזע!!!
עמיחי10.09.12
יפה שקראת יתד השבוע
יסכה10.09.12
49
הספרדים עובדים עלינו בגלויי והאשכנזים עובדים עלינו בסתר
עומר09.09.12
אני בטוח שהוא היה מהמר בקזינו ויש לו עד היום קשר עם העולם התחתון
שומר אמונים09.09.12
תבדוק לפני שאתה מצהיר הצהרות............
הגיוני10.09.12
יציל אותנו ממך ומאנשים כמוך!!! "אני בטוח" איזה מרושע זה להעלות ספקולציה זולה מאין זו לרשת. קצת רחמנות.
-הדס-10.09.12
48
הוא אל היה אשכרה אדמו"ר, כמו האדמו"ר מבעלז למשל
תפסו לי את השם09.09.12
47
מכיר הרבה באותו מצב וגם אני במצב הזה ,רק שלא זכיתי לחזור בתשובה עדיין ...
חרדי אנוס 09.09.12
מתוך בדיקה מקרוב (לצערי), היגעתי למסקנה המתבקשת: אין יותר טוב נעים, חם ומתוק מהיהדות האמיתית.
אילנה09.09.12
כך כתוב ברמב"ם
יוסל'ה09.09.12
ההפך ,עם תבדוק טוב ,החרדים סילפו והקצינו היהדות !
חרדים אנוסים 10.09.12
46
אם תסכית לעצה, קבל על עצמך לא להנהיג קהילה, שיעורים ודברי מוסר אני לא יודע, אבל אל תנהיג קהילה (זה לא מפחית מערך התשובה שעשית). ואם לא נשמע לך הרעיון, לך ושאל אדם גדול.
מאיר09.09.12
הוא לא היה מגיע למצב הזה. הבעיה של כל החסידים של אדמו"ר זצ"ל. שבשעת ניסיון אין להם מי שיחזק ויחזיק אותם.
מכר מביתר10.09.12
45
מכיר אותו אישית 30 שנה .הוא עבר משבר קשה כי אין לו ילדים מזה 25 שנה והשקיע מאות אלפים בדבר.עזבו אדם שבור. והוא לא אדמור .דרך אגב תמיד היה קצת מוזר אבל בסך הכל בסדר.
א11.09.12
44
באתרים חילוניים כל שבבניק הופך ל"בשר מבשרה של היהדות החרדית". נראה שגם אתם החרה החזקתם אחריהם. לא מדובר באדמו"ר, שכן אין בחבר המדינות חצרות חסידיות. טוב, בעצם אם אתם קוראים לניר בן ארצי "רב", אז כל אברך מעורער בנפשו יכול להפוך אצלכם לסיני עוקר הרים.
שאול11.09.12
43
מסתמא הוא עוד יגיע לאומן השנה ..
נתיבות10.09.12
42
כל הסיפור מוזר - הלואי שישתקם. אבל אסור לו לנהוג קהילה.
מכיר מקרוב10.09.12
41
הבחור מצטער על כך שנטש את חיי הנוחות והחיים הברורים והקלים שדרך הדת מציעה, הוא הבין שמחוץ לדת החיים קשים מכוון שאתה צריך לבחור את דרכך שלך ולכן החליט, למרות שהפסיק להאמין ביהוה, לחזור לחיק הדת המחבקת.
איציק09.09.12
40
בס"ד לעניות געתי זהו מקרה נפלא ביותר , וחשוב לפרסמו, אני אישית מכיר שני אחים אדמורי"ם, שאמנם לא שינו את לבושם או גילחו את זקנם , אך היו ממש בשפל המדרגה ואף למטה מזה, והיום הם חזרו לעבוד את ד' בקדושה וטהרה ומחזקים רבים ואני מתחזק על ידם. יהי רצון שכולנו נחזור כל יום בתשובה
יצחק09.09.12
לא כל מי שאבא שלו היה אדמו"ר הוא צדיק צריך עבודה עצמית.......
הגיוני10.09.12
39
אדמור רק צריך חליפה וכובע!!!
המוכיח09.09.12
38
סתם... שחלקי יהיה עמו...
יוסי09.09.12
37
אשריו שהבין..
eyal136009.09.12
36
אפשר לחזור בתשובה אפילו מתחת לשאול תחתיות
arikel09.09.12
35
עם ישראל מתקרב לאבינו שבשמים כל הכבוד לרב שעזר לו להגיע לאמת.
ויזניץ09.09.12
34
כל מי שהיה מגיע עליו היה מרגיש ממש בבית ,אני שמח ממש לשמוע שהוא חזר ליהדות ,אני לא אשכך איך בדרך לאומן עברנו דרך הבית שלו היתי אז חילוני ואיך הוא קיבל אותנו בחדר האוכל של המוסד שלו אים כל טוב והיו שם כלי נגינה והוא שר לנו שירי ב"ה הוא התברך בקול יפה ושר כמה שעות זה ממש קירב אותי ליהדות ,ואחרי שנה הו
ש. לונדון10.09.12
33
אשריו ואשרי חלקו במקום שבעלי תשובה עומדים אפילו צדיקים גמורים אינם עומדים
הרב מוישלה09.09.12
32
בראש השנה אנו אומרים: "שנהיה לראש ולא לזנב". יש כאלה ששמים זנבות של חיות טמאות מעל הראש שלהם. מה הפלא שהם מפסיקים להיות ראש והופכים לזנב?
moshe09.09.12
31
ישנם כאלה שיוצאים לתרבות רעה בפנימיות שלהם, בעוד שבמראם החיצוני אין שום שינוי.
דוד09.09.12
30
מנהג נוצרי המדמה שתי וערב
מוישהלה09.09.12
יחזיק אצבעות ,גם לא לך..
ערן09.09.12
29
חברה הכול זה רבי נחמן מאמן
יוסי גרין11.09.12
28
אין מילה אחרת אלא: קוקוריקו תרנגול ק קו קוק קוקו קוקור קוקורי קוקוריק קוקוריקו תרנגול
יעקב10.09.12
טוב החום משפיע עליו......
לונה11.09.12
27
שישי בלילה במועדון: "נעים מאד, שני המהממת" "נעים מאד, האדמור מקורסטין, מה להזמין לך?" חחחחחחחחחחחחחחחח
מגיב10.09.12
כת ליצנית היא אחת מהם.. מעניין בראש השנה באיזה כת תהיה.. יש גם כת מדברי לשון הרע...כת שנאת חינם
"רחלי בתך הקטנה"10.09.12
סוף סוף דברים כדרבנות.
כתר לי זעיר23.09.12
חבל. ר"ה עוד רגע.
מישו10.09.12
26
האם באמת הוא היה אדמו''ר דהיינו שהיה ראש החסידים
דן 10.09.12
25
כל התגובות כאן הן "מטעם", מכור הכל. וגם הכתבה.
XHHR10.09.12
24
אני עובר אותו מצב בדיוק. ועכשיו אני צריך עוד יותר חיזוק בגלל שהוא לא מתבייש לצאת לאוויר העולם ולומר עשיתי טעות אבינו שבשמיים אני רוצה לחזור בתושבה שלימה.. אני בלי נדר מקבל על עצמי יותר להתחזק.
מאיר09.09.12
23
כל יהודי עובר משבר, הוא התוודה ברבים, ואני מאמין לו, שהקדוש ברוך הוא יקבל את התשובה של כל אחד מאיתנו, כל אחד יכול לעבור משבר, רק שרובם לא חושפים את זה ברבים. יש גם הרבה מחללי שבת שעדיין הולכים עם שטריימלים,
דודי09.09.12
22
לתקן את חילול ה שעשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי09.09.12
21
הוא היה רב של קהילה שלימה ולכל אחד יש את החבילה שלו ולא יכול שהרב דווקא יהיה זה שיפרוש מהדרך... בלתי אפשרי לתפוס את זה!!!אני חושבת שזה פתחון פה למייחלים לך...במיוחד שמדובר בתקופה כזו...שכל יום יוצא עוד דיבור נגד החרדים!!!והנה ההוכחות..והעוד דוגמאות.. מאחלת לך דרך צלחה אך חושבת שצריך לשאול דעת חכם אי
לאה כהן09.09.12
20
ה' יעזור לו. אמן
-הדס-09.09.12
19
ירידה לצורך עלי'ה גבוה יותר,, במעשה זה יחזיר בע"ה נפשות אבודות יותר מאשר באדמו"ריותו
מרים אפרת09.09.12
18
איזה כיף להיות יהודי יש כאלו שאין להם את הנקודת אמת וזה לא אומר הבגדים כלל וכלל
במקום שבעלי 09.09.12
אין דבר כזה חוזר בשאלה יש חוזרים מתאוה........
לייזר10.09.12
17
אשריו שזכה לחזור בתשובה.הציל את עצמו. מקוה שכל שאר שהלכו בשאלה יקבלו את האומץ ויחזרו לאביהם שבשמים. זו הגדולה כשאתה נופל את יודע לקום חזרה.
מם29.08.19
16
אצל הספרדים מקבלים בזרועות פתוחות. יהי רצון שיהיה מל"ו צדיקים . הנפילה לא באה מאי אמונה. אין ספק שהוא שימח את בורא עולם. גרם לרבים שנפלו שתמיד הנר דולק אפשר לשוב לאבא שבשמים.
שועל המדבר10.09.12
15
כולה רב קהילה באוקראינה. לא מדובר באיזה יהודי קדוש מרחם... מה שכן, במצבו הקודם הוא ודאי לא היה במדריגה נמוכה יותר מרוב האדמו"רים בדורנו, ויסלחו לי מראש כל החסידים.
דניאל10.09.12
לא סולחים ולא יסולח לך משמים גם אוויל !
ת10.09.12
14
אין לו ילדים וזש"ק רח"ל וגם אני שמתי לב לפני כמה שנים שהוא בודד בעולם ואין לו אנשים קרובים איליו
חייםחעזקל10.09.12
13
וללמוד מהספרדים יושר ואמונה.
לטאי09.09.12
סייג לחוכמה שתיקה.
מזרחי10.09.12
12
אני נולדתי וגרתי בעיר הזאת עד עלייתי ארצה. לדעתי, אין מה לעשות ליהודים במקומות כאלה. עלו לישראל!
דובער13.04.15
11
הוא בסה"כ אברך שנשלח לאוקראינה
שניאור11.09.12
10
איזה טשולנט טעים היית מאכיל אותנו בשבת איזה הכנסת אורחים . אין דברים כאלה אוחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מושיס10.09.12
9
זה שני דברים שונים בתכלית תפזיקו לערבב את שניהם ותפסיקו לאחז עינים
שי10.09.12
8
וגם איזה וילה 3 קומות.....
באיאן09.09.12
7
מערכת בוגרת, יודעת לקבל ביקורת, וכתבתי ביקורת על הכתב חסר הרגישות שלכם ששאל שאלות חסרי רגישות את המרואיין שנמצא ממילא במצב נפשי מספיק קשה. במקום ללחוץ דליט ולמחוק תגובה תוכיחו בגרות.
דודי09.09.12
6
פעם שאלו אותי איפה זה הרי חושך אמרתי להם תסתכלו בתגובות שאנשים כותבים בלי שום רגש בסיסי כלפי הדמויות בכתבה....שם זה הרי חושך
הרי חושך28.10.19
5
יה מתחזק ומחזיק מעמד כי איך נחזיק מעמד בלי ספרי אשר בנחל של הצדיק שמחזקים אותנו יום יום
אלי03.01.13
4
גם מי שלא יצא בשאלה, לכל אחד יש מה לתקן, ולא הרבה מאיתנו זוכים לשנות אחד או כמה מההרגלים שלהם לקראת יום הדין, כמו שהוא הצליח להתהפך חזרה. הלואי שנזכה גם אנחנו
חרדי שפוי09.09.12
3
זה כאילו הוא היה בשאלה והוא חוזר לשם, זה צריך להיות יוצא בשאלה כי הוא יוצא ממה שטוב והולך להפך....
אחד שיודע09.09.12
2
הכרתי את הרב ברגר -בקורסטין-תמיד היה לו לב פתוח לכל להודי בכל שעות היממה-מסירות נפש ואהבת ישראל ! ואני מקווה שמזכויות אילו הוא יזכה לשוב על כנו ועל ממלכתו -ולקרב יהודים לאביהם שבשמים מה שהוא עשה פה זה גם קידוש השם-שמודה ומתוודה על חטא בפרהסיא כמה אנשים ראיתם שיעשו ככה. -כן ידוע שהיו לו חיים לא פשוטי
YOSSINCA09.09.12
1
אני לא מקנא בו - אשריו ואשרי חלקו שזכה להתחזק שוב. צריך לקרב אותו ולחזק אותו באהבה ותמיכה תמיד. לא פשוט להגיע למדרגות נמוכות אחרי דרגות גבוהות כפי שהיה. אשריו שיש לו מידת אמת והסכים לחשוף את עצמו גם אחרי שנפל, זה רק מראה שהוא באמת איש אמת. יהי רצון שהשם יצליח אותו ואותנו בכלל עם ישראל ושנזכה להתחזק
טלקו09.09.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24