כיכר השבת

בלעדי

חרדי עתר נגד אריה דרעי: "לאסור עליו לרוץ לכנסת"

בשבוע שעבר, שעות לאחר ההסכם, הוגשה לבית הדין 'משפט וצדק' תביעה כנגד שובו של אריה דרעי. בתביעה שנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת' קורא עו"ד החרדי אורי שטיינמץ לאסור על דרעי להתמודד על תפקיד ח"כ או שר לעולם. "דרעי לקח כספים רבים מגורמים שונים וטרם החזירם" (אקטואליה, חדשות)

91
יוסף פאר | כיכר השבת | ד' בחשוון | 20.10.12
דרעי לצד כתב התביעה
דרעי לצד כתב התביעה (צילום: פלאש 90, כיכר השבת)

לא כולם שמחים משובו של אריה דרעי לש"ס, למרות האחדות שהוצגה מול המצלמות. מספר גורמים מאיימים להביא לסילוקו של אריה דרעי מסיעת ש"ס ומהפוליטיקה בכלל.

בכתב תביעה שהוגש בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר ההחלטה על שובו של דרעי, לבית הדין 'משפט וצדק' שבראשו עומד הרב מאיר מזוז, קורא עורך הדין אורי שטיינמץ לפסול את דרעי מכל תפקיד פוליטי שהוא לעולם.

הצטרפו לדף הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

התביעה שמסתמכת על מקורות הלכתיים דורשת מבית הדין לאסור על אריה דרעי להתמודד כח"כ או כשר "עד שיחזור בתשובה שלמה כהלכה".

מתוך התביעה: "פסק הציץ אליעזר (הרב אליעזר יהודה וולדנברג שישב עם הגר"ע יוסף באותו בית דין במשך שנים רבות. י.פ) בספר 'הלכות מדינה', וציטט את דברי הרדב"ז, שכל האמור שעבר עבירה בצנעה ועשה תשובה הוא רק כשדבר העבירה לא היה נוגע באופן ישיר לעצם התפקיד, אבל בעבירת מעילה בעצם התפקיד, כל שמתברר הדבר שאמנם כן הוא, אין מרחמים בדין ומעבירין אותו".

פירוש: אדם העובר עבירה הנוגעת לעניני ציבור רשאי לחזור בו ולקיים תשובה כפי שנכתב בספרות ההלכתית, ולמרות שכידוע את העובר עבירה מדיחים מתפקידו, כיוון שחזר בתשובה - ניתן להחזירו. אך כל זה, לא כשמדובר בעבירה הנוגעת באופן ישיר לתפקיד בו נשא עובר העבירה, במקרה הזה, טוען התובע, כי אין לרחם על דרעי, ואסור להשיבו לתפקידו, אפילו אם עשה תשובה.

דרעי לקח כספים וטרם החזירם

עו"ד אורי שטיינמץ ממשיך ושוטח את טענותיו כנגד דרעי: "הנתבע לקח בניגוד מוחלט לדין תורה, ובניגוד מוחלט לחוקי המדינה, כספים רבים מגורמים שונים וטרם החזיר למי שלקח אותם מהם מי במישרין ומי בעקיפין".

עו"ד שטיינמץ מציין את הסיבה מדוע אסור על דרעי לכהן כח"כ או כשר, ואומר: "כל ח"כ או כל שר, נוגעים בתפקידם בנושאים כספיים".

לכן קורא עו"ד שטיינמץ, לפסול את הנתבע עולמית לכהן כשר או כח"כ עד אשר יעשה תשובה שלימה כמפורש ברמב"ם, דהיינו, שיחזיר את כל הכסף, ולאחר מכן יוכל אולי לעסוק בנושאים שאינם כספיים.

כמו כן דורש עו"ד שטיינמץ מבית הדין להנפיק צו מניעה שיאסור על דרעי לרוץ בבחירות.

כידוע, לפי החוק, למרות שהורשע בעבר, אין איסור חוקי כלשהו שאוסר על דרעי להתמודד לכנסת, אולם עו"ד שטיינמץ סבור, כי לפי ההלכה יש לאסור עליו, ובכוחו של בית הדין לעשות זאת.

יצוין כי בית הדין אליו פנה עו"ד שטיינמץ, משתייך כאמור ומתנהל על פי פסיקות והוראות של הרב מאיר מזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' שאף יושב בחלק מן הדיונים. אולם למרות הקרבה של הרב מזוז לרב עובדיה יוסף, בשנים האחרונות יצאו מתחת ידו של הרב מאיר מזוז פסקים שלא תאמו את דעתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א. כך, שגם אם בית הדין יפסוק כנגד דרעי, לא מן הנמנע שמרן הגר"ע יוסף יתעלם מהפסיקה ויגבה את דרעי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מטרתה האמיתי של התביעה, היא לגרום לדרעי לסרב לבוא ולדון בדין תורה, מה שיתיר לעו"ד לעתור לערכאות בגיבוי של בית דין, שם, הם צפויים לשלוף את שלל טענותיהם נגד דרעי.

נציין, כי למרות האחדות שנראית מעל פני השטח, ישנם גורמים בכירים בש"ס, שיקבלו בשמחה כל הצלחה של עתירה הקוראת למנוע מדרעי לרוץ במסגרת הבחירות הקרובות. האם הם עומדים באופן ישיר או עקיף מאחורי התביעה? ימים יגידו.

את תגובתו של אריה דרעי לא היה ניתן להשיג.

כתב התביעה שהוגש בשבוע שעבר. צילום בלעדי: כיכר השבת
תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
50
שטיינמץ אתה עו"ד פשוט משועומם כנראה אין לך עבודה .
אריה21.10.12
49
אלי ישי התוניסאי מנסה להתסיס את העדה התוניסאית כנגד המהלך של מרן הרב עובדיה שליט"א .וזאת ע"י רתימת מנהיגם של יהודי תוניס הרב מאזוז לצד המתנגד. אלי שמע לי רד מזה מהר מהלך כזה רק יעבוד לרעתך זה מבחן הנאמנות האמיתי לדעת תורה.
מני20.10.12
48
רבותי! תיזכרו את השם הזה של העו"ד "החרדי" ולהזכירו בתפילה. והשם יושיענו מכל מבקשי רעתינו.
אייל שקד20.10.12

הצגת כל התגובות

47
צריך דבר ראשון לחוקק חוק לאי קבלת פושעים כנסת. חילוני או דתי,ולא כמו היום מתקבלים רק אם יש לך לפחות 3 תיקים.
נתנאל20.10.12
46
מה הוא חושב שהוא יכול להביא פסקים והלכות שמרן שליט״א אולי לא מכיר ולא יודע... מרן פסק שאריה דרעי זכאי. נקודה להפגין מול ביתו של העו״ד עוכר ישראל
יוסי גושן20.10.12
45
לא יתכן שבא איזה עוד מטופש ומערער נגד דברי מרן שאמר על פי דין הוא זכאי בושה שהביאו את זה פה ועוד בכותרת ממש תת רמה
אלי ישי20.10.12
44
הרי מבחינת התורה אריה דרעי זכאי! כל ההתבססות המשפטית נגד אריה מתבססת על עד מדינה עברין ומושחת, שהביאו אותו להעיד בבית המשפט כשאזיקים על ידיו, מדין תורה עד זה פסול לחלוטין. ועורך דין זה רוצה להשליך את חוקי הערכאות על חוקי התורה. ממש עם הארץ!
קובי10020.10.12
43
כל ההליך שהתנהל נגדו בבית משפט אין לו שום תוקף. א. הם דיינים פסולים = חילוניים. ב. הליך קבלת הראיות אינו תואם לד"ת כגון קבלת עדות פסולים, ופסיקה על פי אומדנא. זה בקצרה, אפשר להאריך עוד, אבל המסקנא היא שאין שום משמעות לפסיקת ביהמש"פ. כך שמאיפוה העותר יודע שבאמת דרעי עבר עבירה.
דיין20.10.12
42
רק כסף? קול דמי אחיך נרצחי אוסלו, למעלה מאלף חמש מאות הרוגים, זועק!!
ברסלב20.10.12
41
קנאים!!!!!!!!! קנאים!!!!!!!!!!!!!!!!! קנאים!!!!!!!!!!!!! הקנאה אוכלת אותכם. מרן החליט וזה מה שיהיה חבל על הזמן. מותר לכם לאכול את הלב זה בסדר. אך התוצאה תשאר בעינה.
מאושרת מהתוצאה21.10.12
40
כך שביה"ד של הרב עובדיה יאשר את חזרתו, וכשלו כל העיקולי עקלקלות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.10.12
39
תשיבינו אחור, מני- צר; ומשנאינו, שסו למו.
ר20.10.12
38
ככל שאתם מפרסמים אותנו חינם אנחנו גודלים
עוד פירסום 20.10.12
37
עם מרן אמר שדרע זכאי א6ז באמת הוא זכאי ושום ב"ד לא יכול לערבב אותו . מה גם שהוא ע"פ חוקי הגוים שילם את חובו לחברה
רוני20.10.12
36
יפוי כח למועצת החכמים לייצג אותו. וחכמי התורה רבני ש"ס. ילכו במקומו. אז יצא כל העוקץ של השפלת דרעי. ורבנים גדולי עולם יתעמתו עם שטיינמץ [כמובן א כולל מרן שליטא] ואם תשאלו למה כל כופר צריך שרבנים יופיע בבית הדין? למען ישמעו ויראו שפסיקת מרן הוא סופית ואין להרהר אחריו. ולמען מרן מותרררר למועצת לכה"פ ל
לעניין20.10.12
35
הולכים אחר הנתבע.
מסיר המסכות20.10.12
34
כל מי שאכפת לו ממרן שיצור קשר ישירות לשטיינמץ הנ"ל. בלי איומים ובלי צעקות. רק לדבר בנועם ושכנוע. כששיצטבר מאות שיחות והודעות. יבין שהוא אמור להסתבך וכדי לו לרדת מהעץ מהרר [יבין מכמות הפונים ולא מתוכן מאיים], אין מה לפנות לבית הדין בבקשות. כי הם סך הכל עושים המוטל עליהם. ומבחינת הלכה אסור להעמיד פנים
מוחההה20.10.12
33
אריה דרעי וחבריו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה20.10.12
32
כתב התביעה המגוחך שלך זועק דבר אחד: לעולם אל תעיזו לקחת אותי לייצג אתכם, גם לא בחינם, דרך הסיוע המשפטי. איזה מין עו"ד אתה, שלא מקדיש אפילו רבע שעה בכדי ללמוד את החומר הנדוןן. אז ככה: אפם בדין תורה, תבעת את אריה דרעי, הרי שמרן הרב עובדיה פסק שהוא זכאי, ושנית גם לפי משפט הערכאות של הפרקליטות המגמ
מסיר המסכות20.10.12
31
נהייה יותר חכם ממרן. וכי מרן לא יודע את מה שה"עורך דין" יודע חחחחח מסכן. עוד אחד עם בלבולים רציניים
יהודי וישראלי20.10.12
30
אבל על פי התורה הוא זכאי הוא לא הורשע בב"ד רבני. אז מה הוא מביא מקורות מהתורה שהוא הולך נגד פסק מרן מלכא שהלכה כמותו בכל מקום.
אייל שקד20.10.12
29
אנשים איבדו את כבודם העצמי ואת הפחד מבורא עולם?! באיזו חוצפה מי שקורא לעצמו חרדי כך לצאת נגד חכמי וגדולי ישראל בתורה שרוח השם מנחה אותם רק לטובת עם ישראל?! איזו עצות מצח לחשוב שאתה חכם יותר מחכמים, זה רק מראה שטיפת יראת ה' אין לו - ראשית חכמה יראת ה'. בנוסף לאלה אוכלי הטריפות והשרצים מחללי השב
א. לוי20.10.12
28
שום בי"ד לא קבע שדרעי גנב או מעל אלא בימ"ש חילוני, שפסיקתו לא מחייבת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב אגמון20.10.12
27
טיפש מטופשששש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמחה20.10.12
26
העורך דין הזה צריך לחזור בתשובה שלימה..והוא רחום יכפר עוון
חסיד מרן20.10.12
25
הרי כל ההסתמכות של אדם שמעל בצנעא וכו' זה כשבי"ד ראו ופסקו וכו' אבל כאן לפי ההלכה הוא זכאי לפי חלק גדול מגדולי הדור והגר"ע יוסף אמר בפירוש הוא זכאי...... אז על מי אתה מסתמך תובע אומלל??? על בתי המשפט של האפיקורסים??? לך למאורה שלך ושב בשקט!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי120.10.12
24
כבר נפסק על ידי גדולי הדור בראשות מרן שהרב אריה דרעי זכאי לחלוטין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם מ20.10.12
23
האשכנזים רועדים מפחד
אבי20.10.12
22
שבוע טוב בוא אלי אם חסר לך תשומת לב אני מסכים קצת כמה דק לתת, אני בטוח שנוכל למצוא כאן עוד כמה שיסכימו לתת לך צומי וככה תפסיק לבלבל את המוח לכמה אנשים טובים וראויים,
יעקב20.10.12
21
מי שחולק על מרן כאילו חולק על השכינה ואוי לנפשו
אחד20.10.12
20
אין שום בעיה !
6620.10.12
19
הרב עובדיה אמר שאריה דרעי זכאי
ישראל20.10.12
הוא לא אמר שהוא לא גנב, הוא אמר שעל פי דין תורה הוא זכאי כי על פי חוקי התורה על פי שניים עדים יקום דבר ולא כמו במשפט שלו שההרשעה התבססה על פי עדות עד אחד. בברכה יענקי דרעי אגף רישום הקריה האקדמית אונו שלוחת ירושלים המסונפת לעדינה בר שלום ולחתנה משה שמעוני
יואל גרוזמן20.10.12
18
1. מריצים אותו מן השמאל על מנת לפגוע ברוב היהודי בארץ ישראל ולהשאיר פה אפריקאים שהסתננו באופן בלתי חוקי. 2. הוא רץ על מנת לפגוע בציבור האשכנזי החרדי ולפצל את הציבור החרדי. על פי פסיקת בג"צ תפילה בהברה אשכנזית נחשבת "גזענות". במקום להקים סמינרים ספרדיים ולחזק את המורשת הספרדית הוא יקרע קרע עדתי בקרב
נקודות למחשבה21.10.12
17
החלו העוד"ים שלהם לאיים בתביעות נגדו זו "מלחמה".
מישאלי21.10.12
16
ברור שאני ציני
יהודה20.10.12
15
בימי ממשלות הימין היתה הסתה נגד הציבור החרדי
מצביע ש''ס21.10.12
14
עוד חרדי, שמבין בהלכה. לא שווה אפילו תגובה.
יעד22.10.12
13
לא לדרעי.....לך.תהיה מנהל בית ספר ..מספיק מצאת משרות לקרוביך..מה קרה???נגמר לך הכסף???????
נבונה21.10.12
12
כל אחד יצביע כראות עיניו אם אתה חושב שהמפלגה לא מתאימה לך אל תצביע להם
חיים20.10.12
כל מי שרואה עצמו כחרד לדבר ה-ירחק מכל מה שקשור לדרעי!! כל מי שרחוק מהקב"ה-בוחר שס
חילול ה גמור!22.10.12
11
מי שישב בכלא לא מתאים לייצג ציבור (במיוחד חרדי)
אריאל..2320.10.12
אם הרב עובדיה שהיה אב''ד דיין פסק שהוא זכאי אז הוא זכאי נקוד סוף קח את כל השופטים ביחד לא יגיעו לציפורן של הרב עובדיה בחוכמה בגאונות ובפסיקה ודבר שני אנחנו לא פוסקים לפי בג''צ חוקות הגויים הפסיקה שלהם לא שווה הכל שם מושחת ואינטרסים אין שם דין אמת
יהודי20.10.12
ללא עוול בכפיהם, תכנס ליוטיוב ותכתוב משטרה, ותראה כמה!
קובי10021.10.12
10
בערכאות התירו לו ללכת לפוליטיקה אז מה הוא ירוויח עוד איזה משועמם
ישיבישר20.10.12
9
ראה נא הוזהרת. וכל מי שמזלזל בהחלטות תלמידי חכמים אין רפואה למכתו.
מצביע ש''ס20.10.12
דרעי אינו התורה ואינו הקב"ה הוא אדם שסרח ולא מגיע לו תפקיד ציבורי
klozone21.10.12
אין רפואה למכתו
מצביע ש''ס21.10.12
8
טיפש מטופש.אוהבים אןתך ר'אריה,לא שוכחים מה שעשיתה לציבור הספרדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימחה20.10.12
7
גם דין תורה לא ירתיע אותו, אדם מוסרי לא היה יוצא מביתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד20.10.12
6
יש לו בית עם ילדים שצריך לחתן. הוא לא עו"ד או רו"ח כל הכשרתו הוא פוליטיקאי. ועוד גם אולמרט לקח מעטפות...
וחי אחיך עמך20.10.12
5
אולי העו״ד המדופלם יודע משהו שמרן הרב שליט״א לא יודע?....
יוסי גושן20.10.12
4
תתן לו לנצח סבלנו מספיק כשהוא לא היה
דוד20.10.12
3
המנחיג היחיד ללא חשש מחלוקת ללא חשש לשון הרע ללא חשש שנאת חינם
חרדי שפוי וחרד20.10.12
2
על זה נאמר תחיו ותתפוצצצצצצצצצצצצו די עם הקנאה, תנו לאריה להרים את קרנה של יהדות ספרד ובמי שצריך לטפל גם זה יגיע בבא הזמן
מושיקו20.10.12
1
כך פסק הרב עוביה יוסף
אלי20.10.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24