כיכר השבת

לא רק בשמואל הנביא

רמות א' נגד 'דירת תועבה' חדשה: "יישפך פה דם"

עוד בטרם שככה המהומה סביב "דירת התועבה" בשכונת שמואל הנביא בירושלים, חושף 'כיכר השבת' סערה סביב דירה דומה, הפעם בשכונת רמות א'. "מגיעים לדירה עבריינים וערבים בכל שעות היום והלילה", מספר אחד השכנים, ומזהיר: "עוד יישפך פה דם של אברכים" (חדשות, חרדים)

84
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 07.11.12
רמות א' נגד 'דירת תועבה' חדשה: "יישפך פה דם"
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הדרמה שמתחוללת בשבועות האחרונים סביב הדירה בשכונת שמואל הנביא שנודעה בכינוי "דירת התועבה", הביאה לגילוי, כי אין המדובר במקום היחיד מסוגו בירושלים, וכי בשכונה חרדית נוספת, סובלים התושבים ממקרה דומה, כך עולה מפרטים ועדויות שהגיעו לידי כיכר השבת.

המדובר בשכונה החרדית רמות א', בבית בו מתגוררת אישה ממשפחה חרדית, אם לילדים, שהתגרשה, ולמרבה הצער – סרה מדרך הישר.

"עלייה לרגל"

עדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' מספרות, כי מזה זמן, הפך ביתה של הנ"ל מוקד "עלייה לרגל" עבור עבריינים, נערי שוליים, ואף בני מיעוטים. אלו, מבקרים במקום לכל אורך שעות היום והלילה, ומטילים את אימתם על השכונה כולה.

שלמה (שם בדוי), תושב השכונה, סיפר ל'כיכר השבת' את המתרחש בשכונה: "מדובר בפעילות הנעשית בעיקר בשעות הלילה, אז מגיעים לביתה נערי שוליים.

"בשבועות האחרונות המצב החמיר, מגיעים לכאן עבריינים ובחורים ערבים. הם מטמאים לנו את השכונה, את חינוך הילדים הקטנים ואת תלמידי הישיבות בשכונה".

"עוד יישפך פה דם"

בעקבות כך, ובתיאום עם רבני המקום, קיימו התושבים ביום שני האחרון עצרת תפילה וזעקה מול ביתה בשכונה. לעצרת הגיעו כמאה חמישים אברכים, עם ספרי תהילים ושופרות בידיהם.

"התפללנו וזעקנו לה', בתקווה שזה ישפיע עליה והיא תעזוב מרצונה את השכונה הקדושה אותה היא מחללת", מספר שלמה.

אלא שהמחאה לא הביאה לתוצאה הרצויה: "כתוצאה מכך היא צירפה אליה נער שוליים, ומעכשיו הוא נמצא עימה בשכונה שלנו, כביכול מגן עליה מהתקפות. בימים האחרונים הגיעו לשכונה בחורים ערבים עם נערי שוליים, הקיפו את הבית שלה, והודיעו שמי שיתקרב יחטוף מכות.

"אברך תמים שחזר מחתונה עבר שם, ובלי להבין במה חטא, הוא זכה לטעום מנחת זרועם. אחר כך עוד שני אברכים שחלפו במקום קיבלו מכות, וכשהגיעו אברכים למחות על זה, התפתחה במקום מהומה, עד שהמשטרה נאלצה לשלוח כוחות יס"מ".

הילדים חוששים

לדבריו, "כיום המצב הוא שנערי השוליים מטילים פה אימה ומאיימים שכל מי שיתקרב לדירה שלה, הם יביאו ערבים לפגוע בו. בסוף יישפך פה דם של אברכים".

"תבין, הילדים שלנו מפחדים לחזור מהתלמוד תורה, הם מפחדים לחטוף מכות, הקמנו כאן משמרת אברכים שמחזירה בצהריים את הילדים מהתלמודי תורה לבתים, תבינו לאיזה מצב זה הגיע".

"כבר קשה לנו לשתוק, הפכו דירה בתוך שכונה חרדית למקום הכי טמא שיכול להיות, עד לאן הם רוצים לדרדר את הרוחניות של השכונה?!" הוא מסיים בכאב.

הערת המערכת: מטעמים מובנים, פרטים רבים צונזרו מהכתבה.

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
במפלגות חרדיות בכלל ובחברה חרדית בפרט ולכן שוקל להצביע אך ורק למפלגת "עם שלם" של אמסלם.
רוני החכם08.11.12
משמע
רוני הטיפש08.11.12
גביר(ים) החלטתי שאני לא רוצה כסף...
זאבי08.11.12
27
אולי תפתחו רשת? יש כרטיס מועדון?
חני08.11.12
26
הגיע הזמן שתדעו לתת לנשים שלכם את מלוא תשומת הלב, אהבה, מחמאות על המראה והלבוש, על ההתנהלות, על החיוך, תביאו לה פעם בשבוע איזה מתנונת- ואם לא, אל תתפלאו שנשים בבני ברק ובירושליים מסתובבות במיני ומנסות למשוך תשומת לב מגברים זרים (גם נשים בנות 40!!). ותזכרו שדרך ארץ קדמה לתורה וקל וחומר לגלישה באינטרנ
מורן08.11.12
ומה הקשר בין נשים חרדיות בלבוש מודרני, לבין מילה טובה של הבעל בבית??? בלבולי שכל של אשה מבולבלת.
דוד08.11.12
עם הייתם נותנים את "תשומת לב" שהגברים צריכים בבית , הם לא היו מחפשים אותה בחוץ ! ודי למבין ....
חיים08.11.12
כמה שנותנים לגבר הוא רק רוצה עוד. והאישה מה מבקשת?? מילה טובה. זה הרבה יותר קל ופשוט ממה שאתם עושים מזה. רק מה? אתם בחיים לא תתנו מילה טובה לאישה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אישה09.11.12
יש בעיה מאד גדולה בתקשורת בין זוגות, זה סוג של גאווה שלא מאפשרת לנו לומר שנעים לנו לקבל מחמאות ומילים טובות. צריך להתגבר על זה ולהסביר לצד השני מה זה נותן לנו.
מורן 09.11.12
ברגע שתתן לאשתך את תשומת הלב שמגיעה לה - אין לי ספק שהיא תחזיר לך במנות גדושות. אגב, זה לא שווה להיות נחמד רק שבועיים בחודש- אלא כל החודש. ועוד משהו, אם אחרי מה שעשית היא לא ספקה את הסחורה - אז או שאתה לא יודע להסביר לה מה בדיוק אתה רוצה, או שיש לה בעייה אחרת שניתן לפתור אצל אנשי מקצוע... בהצלחה
מורן09.11.12
אני מיישם את זה על אישתי וזה פועל לטובה. אבל גם אתן צריכות לדעת להראות טוב לפני הבעל ולמשוך את תשומת ליבו ולתת לו חיזוקים ויחד עם זה להצטנע לפני גברים זרים
ROI08.11.12
לא בטוח שאשתך יודעת שזה מה שאתה צריך. אולי פשוט תאמר לה.
+++09.11.12

הצגת כל התגובות

25
מה הבעיה לתת לה כמה מכות עש שישברו לה את הרגלים ותיהפך לנכה....
אני07.11.12
24
מדובר באישה חילונית שלא הייתה דתייה מעולם. באים אליה ערבים בלבד. דיברו איתה יפה ולא עזר, יש לה דירה של עמידר, ולכן היא לא תעזוב ביפה. יש לה 3 ילדים בני 3-11 שלא הולכים לבית הספר, פניות רבות לרווחה לא נענו. המשטרה מגנה עליה בכל הכח.
תלמיד מרן08.11.12
ש"ס גרמו לחרדים להיות בלתי נסבלים,הרב חיים אמסלם יציל את המצב.
המציאות09.11.12
23
אם זה נכון,למה מפרסמים את זה,שיקימו יחידת חיסול ושיחסלו אותה(אם היא לא שבה בתשובה)
יהודה08.11.12
22
לחתוך לקצץ לפזר פלפל
שמשון דלילה07.11.12
21
אני לא מבינה למה אתם צריכים לדבר על זה בכלל ? יש פה כאלה שנכנסים לאתר ובכלל לא יודעים מהדברים האלה . אני לא חושבת שזה ראוי בכלל זה בדיוק כמו ההפגנות נגד מצעד הגאוה . מי ידע בכלל מה זה ? מי ידע מה הולך שם ? ברגע שהפגינו נגד זה - כל ילד בן 3 התחיל ללמוד מושגים....
מיכלי07.11.12
20
כמובן שלא שמתי פעמיי במקום אך אני רואה לא מעט ילדים צעירים שמגיעים לשם זה פשוט מזעזע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודה07.11.12
להזמין התשקורת לעשות כתבה ויפסק ב1000%
זלמן07.11.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
6907.11.12
גועל נפש שיש לך אינטרנט
איש08.11.12
19
סוף הפרשה הגיעה לסיומה בסוף השבוע האחרון הרב של השכונה קיים פגישה עם מפכ"ל המשטרה והגיעו להסכם שתוך חודש תפנה האישה את ביתה דרך חברת עמידר שהדירה שייכת לה. אם תשאלו איך כל כך מהר ולא כמו בשמואל הנביא פשוט מאוד, כשאשכנזים עושים הפגנה הכל מהר יותר.
איצי12.11.12
18
זה השיטה הציונית ובעזרת המשטרה שלהם מנסים לארוס כל חלקה טובה
ישראל08.11.12
מה קשור???
מיכל08.11.12
גם את הליכלוך החרדי אתה מנסה להדביק לציונים ?
ROI08.11.12
17
אני לא ידוע מה באמת קורה שם, אבל כולנו מכירים את התופעה הנרחבת של נערים ובחורים שפשוט לא מתאימים ללמוד תורה כל היום, אבל בכוח מנסים לאלץ כל ילד שנולד לאבא עם זקן וכובע ללכת לישיבה, במקום לנסות לחנכו שיהיה יהודי שומר מצוות שעובד לפרנסתו. מתמקדים בטפל במקום לנסות ולהכיר בבעיה המרכזית ולטפל בה.
האברך דוד08.11.12
ממש שיטה טובה כל בחור לפני חתונה שיוצא לעבוד בדר''כ מתקלקל זאת עובדה בשטח שישבו ילמדו בישיבות אחרי החתונה שילכו לעבוד אמסלם מבחינתו שכולם יהיו חילונים הוא עושה דברם של החילונים
ממש עצה טובה08.11.12
איך עם ישראל התקיים במשך דורות, בלי שכל שומר תורה ומצוות ישב בישיבה ובכולל? היו יחידי סגולה שלמדו תורה, והשאר היו יהודים טובים שעבדו לפרנסתם. במקום להתמודד עם המציאות אתה מדבר בסיסמאות אמסלם, כולם מתקלקלים וכד'. תתחילו להתמודד עם המציאות אחרת דירות התועבה רק יתרבו
האברך דוד08.11.12
16
למה באתר חרדי צריכים לפרסם כאלה דברים
שלומית08.11.12
15
מה זה קשור למכות? מעבר למכות ולשיבוש חייהם של המגיעים במקום, ישנם עשרות דרכים לסגור את המקום: התקנת מצלמות בכניסה וביציאה מהבית, תלונות במשטרה ובעירייה, בקלות מאוד היא יכולה להסתבך עם רשויות המס, הרווחה, רק מה?חרדים פרמיטיבים אין ביניהם עורכי דין שקצת מתמצאים בחוקים ולכן הם מתנהגים כמו ברברים ומסבכי
עורך דין צעיר08.11.12
להגיב לכתבה
רון08.11.12
14
להוקיע מעשים אלו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף08.11.12
13
כנראה כך היא מקבלת תשומת לב שכולם מתרגשים מהניוול שלה כמה אפשר לרדת נמוך?מה זה הכיעור הזה ? ה' ישלח רפואה למכתה
אפרתוש07.11.12
12
קהילה גזענית שדוחים כל ספרדי וכל חוזר בתשובה! ואלו התוצאות של מעשיכם הנלוזים תאכלו את הכובע על השנאת חינם ועל הדחייה והזלזול! תעשו חשבון נפש ותבינו שהבעיה נעוצה בכם!
דוד אור08.11.12
11
שכחתם מי היתה רחב שהתחתנה עם יהושע לכן צריך לדון לכף זכות תשלחו רבניות שידברו לאותם נשים ויצילו אותם מהגיהנום.
רחלה 08.11.12
10
יש מצב להגיע להדברות אם אותה סוררת ופתות אותה בממון רב כדי שתצא מהשכונה והיו דברים מעולם במקומות אחרים ואכ"ל
פינדרוס07.11.12
9
ערבי מזמן לא היה זכר לבית התועבה כבוד זה שם המשחק...
אלי הגרוזיני08.11.12
8
אולי כדאי לפרסם שמה ואז המשפחה המורחבת תרגיש בושה עם זה ותפעיל עליה לחץ לחזור בה מדרכיה הרעות או לפחות לעזוב את השכונה. זהו לחץ בדרך עקיפה.
בני ברקית08.11.12
7
זה השפה היחידהה שתעזור.
avi201107.11.12
שונא ישראל!
ברגר08.11.12
6
אלא אם כן יש לקוחות ויש פרנסה. מדובר בשירות לציבור החרדי, שאפילו ההלכה מתירה למי שאינו יכול לכבוש יצרו, ללבוש שחורים וללכת שמה.
דן סגל07.11.12
יש לך היתר.תלבש שחורים ותלך לשם.
ר' יוסף קארו08.11.12
ללמוד. הגמרא שם עוסקת במי שכבר אין לו שום ברירה ובוודאי יחטא ואז אומרת לו למעט בחטאים שכן על חילול השם אין תשובה ולכן אם כבר יחטא לפחות שימנע מחילול השם כדי שיוכל לעשות תשובה. ועוד עניין שמראה כמה דעתך קצרה - כתוב לנסוע לעיר אחרת וללבוש שחורים, בלילה!! אתה יודע איך היו נוסעים לערים אחרות בתקופת הגמ
meow08.11.12
כי את כל נעלם יביא בדין אין שום היתר שבעולם לעשות דבר כזה חזל דברו על אחד שכבר כן עושה ועובר על איסור,ומה עם איסור כרת????‏,ומה עם איסור לבוא על הפנויה???‏,ומה עם ז"ל???‏,ומה עם מראות אסורות???‏,ומה עם יד ליד לא ינקה???‏,אדם בשביל כמה דקות מאבד עולם!‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים08.11.12
אין שום היתר גם לא למי שיצרו תוקפו
יעקב07.11.12
וזו גם הסיבה מדוע החרדים אימצו לבוש שחור, כדי שלא יהיה צורך להחליף בגדים.
דן סגל08.11.12
קרעתם אותי מצחוק!
בני08.11.12
5
גם כאן, כמו במקרה של שכונת שמואל הנביא, מדובר באשה חסודה שבעלה החליט לנקום בה בסיפורים כוזבים ומרושעים על מנת להפוך את חייה לגהינום. ולאן תלך המסכנה? ומדיע שתלך כשאין עוול בכפה? מקומם שהמנהיגות החרדית – על תוהורת הגברים – תומכת באופן אוטומטי בגבר. בעינהם האשה היא ייצור נחות. ואין רחמים כלפיה
צדיק בסדום08.11.12
ואם אותו אחד הוציא שם רע עליה יש בורא עולם שרואה הכל הוא ישלם לו
צריך לבדוק08.11.12
4
אני לא מבן מה החרדים יושבים בשקט שיגנו על עצמם וישיבו מלחמה וגם אם מדובר בנערים יהודים מכיוון והם משתפים פעולה עם ערבים צריך להחזיר להם מכה אפיים
די להפקרות07.11.12
3
להתחיל לקרוא תהילים כולם
בן08.11.12
2
לדבר איתה בנחת שתעזוב את האיזור החרדי לא עוזר שישלמו לה כסף ותעזוב את המקום למה להחטיא אנשים שתלך למקום שלה האיזורים החילונים
הכל בדרכי נועם 08.11.12
1
שמגיע לשם
עומר07.11.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם