כיכר השבת

זילברשלג תוקף את הנציגות החרדית: "גן ילדים"

אין זה סוד שרבים חשים ממורמרים מתפקודה של 'יהדות התורה'. אחד מהם, שלא חושש לומר זאת בפומבי, הוא דודי זילברשלג. לדבריו, "אני חש מיוצג לא על ידי מייצגי לכאורה, אלא על ידי הנציגות הליטאית, גפני ומקלב, שבעיני אינם אלא "תינוקות שנשבו" בגן של ילדים, היפראקטיביים, שרמתם רמת גן"

54
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז בטבת | 29.12.12
זילברשלג תוקף את הנציגות החרדית: "גן ילדים"
(צילום: פלאש 90)

אין זה סוד שרבים וטובים הנמנים על בני הציבור החרדי מגלים אכזבה רבה מתפקודה של מפלגת 'יהדות התורה' במהלך הקדנציה האחרונה בכלל ובתקופת מערכת הבחירות בפרט.

לעיתים מדובר על כאלו הנחשבים לבשר מבשרה של היהדות החרדית ונמנים כביכול על מאגר המצביעים הטבעי של המפלגה אולם למרות זאת ביום פקודה הם מעדיפים להצביע למפלגה אחרת או במקרה הטוב יותר להביט מהצד ולא להצביע.

לפני כמה שבועות פרסם 'כיכר השבת' מחקר מהפכני שגילה כי פוטנציאל המנדטים של יהדות התורה הינו 8 מנדטים לפחות וכך גם גילו חברי הכנסת של המפלגה במהלך כינוסי הבחירות.

הסיבות לאי ההצבעה ולמורת הרוח של אותו ציבור גדול הן רבות ומגוונות החל מהיחס לחרדים העובדים לפרנסתם וכלה באפלייה במוסדות הלימוד.

מי שצבר אומץ בימים האחרונים ובחר להעלות סטטוסים גלויים על הנושא הטעון בדף בפייסבוק שלו הינו איש התקשורת החרדי דודי זילברשלג.

זילברשלג שהינו חסיד סרט ויזניץ בלב ונפש ובעבר אף היה חלק ממספר מערכות בחירות בציבוריות החרדית מתייחס לתופעות שהוזכרו בגילוי לב נדיר וכך הוא כותב: "אני חש גם מתגובות בעל פה וגם מחברים ברשת, כי הם מאוימים מן ה"גזירות" התלויות ועומדות נגד חרדים, אשר מתעצמות נוכח "מסעות הצלב" של מפלגות החופש וההפקרות".

גפני ומקלב - תינוקות שנשבו

"קשה לי להתנער מאחריות חרדית, באשר היא שם, היא מוצדקת, יש לה תשתית ערכית עמוקה ומוצקה, לכן אף אני איני חף ממנה, כי היא נוקפת חדרי בטן. אלא מאי שיש לה מענים אחרים, של תנועה גדולה יותר, שדאגה לא פחות לאינטרס החרדי, עד כדי כך (ויקפצו כל הקופצים) שאפילו חכי"ם כאורי אריאל ובן ארי, הגנו בלי "נגיעות" על ציפורי נפשינו. וכי גודלם אינו בדיוק המפתח להצלחתם, הוא נועד לשקט תעשייתי, שממילא לא מתקיים, בתוככי הכנופיה".

"ומכאן כמה הבנות שאינן ניתנות להפקעה, חברי הכנסת של יהדות התורה, הם מהמצטיינים, מהמשובחים והיעילים מבין חברי הכנסת. יחסם לשולחיהם הוא מן המפורסמות, נוכחותם במליאה ובוועדות, היא מן היותר עקביות שבין המפלגות. הישגיהם גם הם אינם נמוכים במיוחד. דא עקא, שתפקודם יחדיו, מעורר פלצות, אחריותם לניראות של החרדי מבית ומחוץ שואפת לאפס, דווקא בעיני חסיד שכמותי, אני חש מיוצג לא על ידי מייצגי לכאורה, אלא על ידי הנציגות הליטאית, גפני ומקלב, שבעיני אינם אלא "תינוקות שנשבו" בגן של ילדים, היפראקטיביים, שרמתם רמת גן".

הצעקה על ביטול חוק טל הייתה מינורית

"הבנה נוספת נעה סביב הישגים, הקדנציה האחרונה ואלו שקדמו לה, מבטאת נסיגה בכל ההסדרים שנקבעו לפני שנות דור, הכל מתפורר, הצעקה האמיתית על ביטול חוק טל הייתה מינורית, הקולות של היום לא נשמעו אז, כי הכסאות גדלו מן הגזירה, עתה לעת פרידה מאונס מן הכסאות, וריפוד הכסאות החדשים, פתאום צפה ועולה, כאיום על הנורא מכל. - הפרס המגיע לרוצח אביו, מחמת היותו יתום".

,דודי זילברשלג (צילום: פלאש 90)

זילברשלג ממשיך לתקוף: "החברה החרדית, גדלה, צמחה והתפתחה למרות התנועה האומללה הזו ולא בגללה. מעט היהלומים שהיו משובצים בכתרה, שרויים בקיפאון כמו "החינוך העצמאי", אפילו ה"דף היומי" זיקתו לאגודה רק עולבת בו, עיין ערך אירוע משותף שנכשל, הדוגמאות רבות ונעסוק בהם בקרוב"."עתה מניפים הלבלרים השכירים, ומועמדיה של התנועה שנשדדה על ידי בעלי זרוע, את להט החרב של ה"גזירות" שחלק ניכר מהם באשמתם הם. ישנם די יהודים יראים ושלמים המצייתים לרבותיהם, שיבטיחו את ארבעת המופלאים הנחוצים "להצלת" הספינה, כל מנדט מעבר לכך רק ינציח את השוד הגדול, אודותיו נפרט בקרוב, איך קנוניה בת ארבעים שנה! חורצת גורלות, מיעוט שולטת ברוב וגוזל את משאביו".

"אסור חלילה להשמידם, אך הסיכוי היחיד לשינוי, יהיה כאשר נוריד אותם על - ארבע" כותב זילברשלג.

"ליצמן מפעיל את המשטרה כשהוא צריך"

בסטטוס אחר שכתב זילברשלג לאחרונה, הוא דיבר ספציפית כלפי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "רק כח, תנו להם כח, הם יודעים בדיוק מה עושים עם כח. לרוב כח להשחית. אם הם לא משיגים בכח את מאוויהם, הם משתמשים בעוד יותר כח".

זילברשלג ממשיך: "סגן שר הבריאות כמשל, מפעיל את המשטרה כשהוא צריך ובולם אותה כשהוא לא צריך, תמיד הדגש על הוא צריך. או הוא - לא צריך. זה פעל נהדר בבתי וורשא, זה פועל בחסות האלימות, גם כחסות לאלימות. ולא מדובר ממש בו עצמו חלילה, הוא הרי שליח ציבור, משבר שיניים מחד ומעביר תקנות לתקנם מאידך. כל קול בקלפי, מעניק לו את הכח שלנו לפגוע בנו..."

עוד סטטוס תוקפני של זילברשלג, מציג דווקא את 'הבית היהודי' כסמל לחיקוי: "ה"בית היהודי" מבשר הצלחה משום שהוא משדר לכידות, יד אחת והתחדשות. ה"בית החרדי" משדר חידלון ותבוסה מוחצת משום שהוא משדר חוסר אחריות, קטטה, מצה ומריבה" כותב זילברשלג.

"איך אפשר להפקיד אחריות, בידים חסרות אחריות.איך אפשר לתמוך בכנופיית "שודדים" שכל מעיינם נתון כעת, לחלוקת ה"שלל" של תקציב הבחירות. שנועדה לפרנס, לרפד ולמשוח בשמן "משחת קודש" שפע של כיסים פרטיים, קופות ציבוריות כמו "המודיע" ואחוזת מרעיו, שהפכו מצבוריות למשפחתיות ומנכסי כלל ישראל למשאבי ר' ישראל. חולקות מאות אלפי שקלים".

"באישון ליל, בעלטה, מחלקים את האתנן כבר שנים, משאבים אלו כמו רבים ממשאבי ה"הישגים" של ה... והשבת, נועדו לעשות שבת, לאונדזערע מענטשין, כלומר לאנשינו"

"אנחנו ה"ילידים" בכיסם, ההבנה הבסיסית שהיתה להם שנים שלפחות בכנופיה פנימה יש לשמר את ההבנות והשקט התעשייתי, נמוגה. עד כדי כך הם בזים לנו. הביטוי הכי בוטה של התנהגות נקלה זו, הוא חוסר התחשבות מינימלי בבוחר החרדי. השכם והערב הם טורחים להזכיר לנו שלנו יש רק זכות הצבעה ולא זכות בחירה, לכן המצב בכי רע".

"בימים שנותרו עד הבחירות, ננסה ללא מורא וללא משוא פנים, להבהיר במילים פשוטות, איך הכח שאנו מעניקים להם, פוגע בנו. איך הכשלון המוחץ שלהם בנושא חוק טל יהפוך בדרך "ניסית" לפטיש, עימו יהלמו על ראשינו, במסע הפחדה שיחייב לתת להם כח".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
ביקורת זה נחמד אבל חוץ מזה מה עוד כבודו יודע
פווארוטי14.02.13
29
אחלה רגלים יש לך דודי שכחת אצלי את המגבת
נועם130.12.12
28
בזה אתה מומחה < בלעשות כסף> ובלא לשמוע לדעת גדולי תורה שאתה תטיף מוסר? ובמאמר המוסגר יהודי חרדי לא מצביע בגלל מחשבותיו על אדם כזה או אחר הוא מצביע רק ורק בגלל שרבו אומר לו מה לעשות ובטח לא מצביע נגד דעת רבו
אלי30.12.12

הצגת כל התגובות

27
לא היה מזיק עם הצדיק הגדול ודורש הצדק, דודי זילברשלג יחזיר ל"ביקור חולים" את מה שהרב יעקב ליצמן חשף לגביו. הזנאי הזה עוד פותח פה?
נתן ארליך30.12.12
26
אינני מזדהה בשמי האמיתי למרות שיש לי חשק גדול לעשות זאת. אתה יודע יותר טוב מאיתנו כי לכל דבר יש עיתוי. העיתוי לכתבה הוא גרוע ביותר. רק עכשיו חזרת מכפר יחזקאל. הדיו מעל העיתונות הצהובה לא יבש. בעיתוי הזה החוכמה היא לא להתבלט. ובוודאי לא להצית אש בישראל. אבל יש בעיית עיתוי גדולה יותר. הבחירות. כאשר הי
דווידי30.12.12
25
כיכר השבת!!!!, לא מתאים לכם להביא כזה מאמר, שכל מהותו לפלג את יהדות התורה שכבר ממילא משוסעת, זה ברור שהבית היהודי לא ידאג לאינטרסים של הציבור החרדי עם כל הכוונות הטובות אז בשביל מה לזרוע הרס ופילוג, אנא בבקשה הורידו מאמר זה, בנושא של ש"ס ידעתם איזה צד לתפוס וכמו שאתם מבינים מה לעשות בציבור הספרדי תק
יאיר30.12.12
24
כיון שכתיבתך מליצית קשה להבינה וחבל מאוד. תכתוב פשוט יותר ואז נבין יותר.
יעקב30.12.12
23
כל מילה נכונה! אני אוהבת את הדעות של דודי
מירית30.12.12
22
כי אנחנו יהודים
ליטאי30.12.12
21
דודי'לה. אפשר להציע איזה ג'וב במערכת הבחירות ואז תדע פתאום איך לשווק את ג'? מה? פרוש גם בגד בך ולא נותן לך ג'ובים?? כולללללללם לא רוצים להכיר בך?!
מאייר30.12.12
20
רק חבל שאנשים כדודיבמצבו[שלא באשמתו]אומרים בקול מה שכולם חושבים בשקט
אבי31.12.12
19
גם בפרשה המביכה שלו, וגם בפרשת האם המרעיבה, שבה מינה עצמו לדובר המשפחה והיהדות החרדית והטיל בוץ ורפש בביה"ח הדסה וברשויות הרווחה תוך הצגת האם החולה והבעייתית כקדושה מעונה.
נתי30.12.12
מדבר כטיפש מלא שנאה וריק משכל אני מתבייש שיש לי שם זהה
נתי30.12.12
18
רק הרב אמנון
מצביע30.12.12
17
ליפני יומיים היתה פה כתבה שלא בדיוק העלתה את רמת האמינות שלך,די תנוח שחרר אותנו מעצמך לאיזה מה שנה לפחות
דודו30.12.12
16
אחרת
אסתי30.12.12
15
זוכרים מה היה בירושלים עם פרוש לא מצביעיים ג'.
דייטש30.12.12
14
,,אשר אין להם רועה." וכי משה חשד בה' שלא ימנה מנהיג לאחר מותו? אלא שרועי הצאן הנראים כאילו רוצים בטובת הצאן, רוצים רק בטובת עצמם ושומרים על הצאן כדי שיוכלו למוכרם במחיר גבוה לשחיטה, וירוויחו כסף, כך ביקש משה מה' שימנה מנהיג כמוהו החושב רק על טובת העם.
דן סגל30.12.12
13
כשהוא מטיף לנו מוסר. בעעעעעעעעעע
יוסי30.12.12
12
אבל גדול, דודי הוא ממש לא חרדי כמו שיהודה משדי זהב לא, אז בתור מה אתה מדבר? דעותיך יותר קרובות הרי ליאיר לפיד
אברך ןתיק30.12.12
11
יודעים. וזה מבלי להזכיר את חקירת המשטרה בנוגע ל"ביצועיך המרשימים" בעמותה המנהלת של ביקור חולים ז"ל,שלך יש חלק גדול שהוא במצב זה.
אבי30.12.12
10
נמצא באותו דיאלוג עצמי, למי להצביע, ואני רואה במו עיני, בדיוק את התופעות הקשות עליהם מדבר, זילברשלג. ובסוף מה שנשאר זה באמת רק הצבעה לבן ארי,ותו,לא.
יוסף30.12.12
9
בגלל השחיתות עכשין רבים על תקציב הבחירות הכל מגיע למשפחת בריסק וכמוני רבים וטובים לא יצביעו יקבלו 4 מנדטים אז ילמדו
גידי 30.12.12
8
דודי אתה צודק במאת האחוזים, ליצמן לא הכיר את נדבורנה, עד הבחירות של פורוש, שאז הוא נכנס להרבה לדבר נגד נציגו מאיר פורוש
חיים דוד קובלסק30.12.12
7
ואם לצערינו הנציגים החרדיים מאכזבים ולא מייצגים יש ב"ה אלטרנטיבה, נצביע בן ארי שהוכיח שנלחם למען עולם התורה
מיכאל30.12.12
6
אחרי הסירחון שעוד מסריח, לך תדבר לתיקשרות החילונית שעושים מעשים כאלו(אולי אתה חושב להתקיף את אנשים שדאגו להסריח אותם אבל תעשה בחכמה בעקיפון) רק נגיעות כמעט מעשה(מזל שזה היה באלול) אצלנו זה כבר גרוע ה"י
חרדים30.12.12
5
את הפתעת הבחירות "כח להשפיע". אין לכם מושג כמה אנשים מדברים בינהם על הרב אמנון והדרך שלו. ממש לא יאומן
shai30.12.12
4
היום בקול ברמה היה מעניין לשמוע את ההוא שמספר 83 בדגל ואמור לייצג את החרדים העובדים, בושה וחרפה לתנועה הזו. החברים מטוב ענו להם כ"כ נכון.
ר' שמואל30.12.12
3
עם גפני ומקלב תינוקות שנשבו, זילברשלג נערה שנתפתתה...
דודי30.12.12
2
כל מילה בסלע. טוב שיש מישהו שמוכן להטיח את האמת בפרצוף.
מני30.12.12
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי30.12.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24