כיכר השבת

העיתונים החרדיים עולים להתקפה: "ממשלת זדון ושנאה"

הקמתה של ממשלת השנאה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכפוף וכנוע ליאיר לפיד ונפתלי בנט, זוכה להתקפה חריפה הבוקר בכל העיתונים החרדיים: "ממשלת זדון ושנאה" ו"ממשלת השבעים של מדינת תל אביב" לצד התקפות חריפות המאשימות את נתניהו בממשלה שהוקמה ובשנאת החרדים (חרדים)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בניסן | 14.03.13
לפיד, נתניהו ובנט
לפיד, נתניהו ובנט (צילום: פלאש 90)

ממשלה בהקמה - עיתונים בהתקפה: הקמתה של ממשלת השנאה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכפוף וכנוע ליאיר לפיד ונפתלי בנט, זוכה להתקפה חריפה הבוקר (חמישי) בכל העיתונים החרדיים.

אם בשעות הבוקר אתמול היה נדמה למי מראשי המפלגות החרדיות כי האופציה להקמת ממשלת ליכוד-חרדים ריאלית ורוקמת עור וגידים, בשעות הערב התברר כי "קואליציית השנאה" של נתניהו, לפיד ובנט יוצאת לדרך תוך הסכמות מרחיקות לכת על כל הנושאים הגורליים מבחינת הציבור החרדי ועולם התורה.

הבוקר בעיתוני היהדות החרדית ניתן לראות את הזעם הרב, זאת לצד תחושת החרדה העמוקה מפני הבאות והצפוי לציבור החרדי אל מול הממשלה החדשה.

בטאון תנועת 'דגל התורה' הליטאית, "יתד נאמן", יוצא הבוקר בכותרת ראשית "ממשלת זדון", כשלצידה כתבה מקיפה תחת הכותרת "פגיעה קשה בלומדי התורה ובכל המקודש לעם היהודי", עם דבריהם החריפים של חברי הכנסת של מפלגת 'יהדות התורה'.

בעמוד הראשון של העיתון מופיעה הפנייה למאמר נוקב של ישראל פרידמן, מעורכי העיתון, על החשש כי הממשלה החדשה תנסה להפוך בכוח הזרוע את היהודים לישראלים ציונים.

בטאון תנועת 'אגודת ישראל' החסידית, "המודיע", יוצא גם הוא בכותרת קשה על הממשלה החדשה. "ממשלה שונאת דת יוצאת לדרך, נתניהו נכנע לגחמות השותפות בקואליציה", נכתב בכותרת לצד מאמר פרשנות תחת הכותרת - "ממשלת השבעים של מדינת תל אביב".

גם מאמר המערכת של העיתון מדבר על ממשלת החרמה וכניעה והחשש מהפגיעה העתידית בעולם הישיבות ובחינוך החרדי.

מאמר מרכזי נוסף בעיתון כותב על "האגרופן שניצח", תוך האשמה מרומזת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה שותף להקמת הממשלה ללא חרדים. לדברי העיתון, "מהרגע הראשון שלאחר ספירת הקולות הוא כבר התווה את הממשלה ללא חרדים. לא לפיד-בנט נושאים את כל האשמה של החרמת חרדים, נתניהו גם, ואולי הוא אף זה שבישל את זה ושיחק את זה עד אמש".

גם עיתון "המבשר", המייצג את התנועה החסידית, יוצא בכותרת - "ממשלת הזדון, נתניהו נכנע והעניק את משרד החינוך למפלגת לפיד, חשש מפגיעה בעצמאות החינוך החרדי".

במאמרים בעיתון נכתב על נפתלי בנט מנהיג מפלגת 'הבית היהודי' כי הוא "אדריכל הזדון". במאמר נוסף נכתב כי נתניהו מנהיג חלש ומובל וכי מנהיגה האמיתי של הממשלה הבאה הוא יאיר לפיד. "הוא המורה, הוא הנהג, הוא ראש הממשלה", נכתב.

גם בעיתון "יום ליום", שופרה של תנועת ש"ס, הכותרת הבולטת הינה "ממשלת החרמות", זאת לצד מאמר חריף של אריה דרעי, ממנהיגי התנועה, המבטיח "נהיה אופזוציה לוחמת".

במאמרים בעיתון מכונה שר החינוך החדש שי פירון בתואר "רבאיי", ואילו בנט מרומז בפסוק "הצילני נא מיד אחי מיד עשיו".

יתד נאמן
המודיע
המבשר
תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
יושבים על זרי הדנה וזורים שנאה ומחלוקת... תבינו אנחנו כבר לא עדר שותה כמו פעם! הבנו את הנוסחא ולא נשתף איתה פעולה!@!!!
עסקנים רשעים!14.03.13
19
מתאימים את המציאות לדמיונות ההזויים שלכם..
יהודה14.03.13
18
כידוע אסור לאדון לחסום פיו של שורו בזמן שהוא דש עבור האדון, והנה כאן הממשלה מונעת מזון מהחרדים, אלא שהשור עובד עבור האדון, וכאן החרדים אינם עובדים ואינם תורמים לממשלה.
דן סגל14.03.13

הצגת כל התגובות

17
ישנם שני מיעוטים בארץ שהתקשורת שונאת החרדים והמתנחלים שניהם סובלים מדה לגיטימציה ומנסיונות להצר את צעדיהם ולהשחיר את פניהם ולמרבה החרפה במקום שתהיה אחחות נרדפים והבנה של אחד לצרכי השני מיעוט אחד הצטרף לרודפים. זיכרו כשיגמרו עם החרדים יעברו עליכם!
רפי14.03.13
16
גדולי ישראל החרדים תמיד העדיפו את הגלות על פני ארץ ישראל.כך הנשיאים, כך חכמי בבל שנשארו בבבל, וכך הרבנים באירופה שהעדיפו שואה על עליה לארץ. בדרום אמריקה יש חבל ארץ יפיפה ונתוש שהממשלה מוכנה להעניק אותו חינם לכל קבוצה שתרצה להתיישב שם. זה הזמן לעשות הצעד האמיץ.
דן סגל14.03.13
15
הרי עכשיו לא נהיה ישראלים ציונים כי החרדים בחוץ ודווקא ההבנות שבשתיקה שאנשי יתד ניסו לקדם זה מה שהיה הופך אותנו לחלק מהחברה הישראלית ברעבוי מדי צבא בתוכנו עלינו להודות שלפיד הלך עד הסוף ואילץ את החרדים לישאר בחוץ אחרת עוד היו מגיעים ל"הבנות שאפשר לחיות איתם ה"י"
בני14.03.13
14
אתם יושבים עם מרצ עם כל מי שבא. אזי הכל בסדר.. תתרעננו קצת , אתם צריכים זמן עם עמצכם , אם אתם אומללים במדינת ישראל מדינת ציון , למה ישבתם בה כל השנים?? מה הקשר שלכם עם כלל ישראל מה הקשר שלכם עם קיום התורה ומצוותיה, איך אפשר ללמוד תורה וגם לקימה, כל זה דורש הרבה מחשבה אצילות נפש ורגיעה. לקיים בעיקר
בת ישראל14.03.13
13
למסור את הנפש למען התורה טכנגד הגיוס!!!
יהודי14.03.13
12
יותר חשוב להיות אמיתי ונקי מאשר מקצועי
פעצער14.03.13
11
לכל מצביעי בנט היקרים: ביום שיגייסו את הבחור הראשון (שלומד תורה ברצינות - ויש אלפים כאלה) - הרי שאתם שותפים לפשע הזה. בית המקדש נחרב על שלא בירכו בתורה תחילה, וכאן עוקרים את התורה על ידי יהודים. ההבדל נעוץ במקום אחד: יראת שמים. כל אותם שותפים לפשע, אין יראת ה' בלבבם. אין להם פחד מיום הדין. אינם
דוד14.03.13
10
שראיתי בכל ימי חיי
עיתונות מגמתית14.03.13
רק שזה נגד חרדים זה טוב ושזה נגד חילונים זה רע
אתה סתום14.03.13
9
אומרים "עולם התורה" אך מתכוונים ל "עולם התורה שאין עמה מלאכה". בושו והכלמו לכם, אנשי "סופה בטלה וגוררת עוון". מחללי שם שמים בפרהסיא.
דוב14.03.13
8
אחרי כל ביטויי השנאה הללו, אתם מתפלאים ששונאים את החרדים. התקשורת החרדית היא מובילה בתחום כינויי הגנאי והחרמה של כל מי שלא חושב כדעתם. כל תלמיד חכם שאינו נראה בצלמם והבדמותם הוא רפורמי גוי או סתם רשע. הרי אפילו להתחתן עם מישהו שהוא פרענק הם לא מוכנים מקסימום יתנו אותו לאיזה חוזר בתשובה תמים שהרי גם
שמואל14.03.13
7
טור דעה חריף ותוקפני ביותר התרפסם אתמול ב'המבשר' תחת הכותרת יש עתיד לבית היהודי --- חזק ביותר !!!
מתבונן14.03.13
6
לבן ר"ת לפיד בנט נתניהו וזה אותיות נבל ונבלה זהר"ת נתניהו בנט לפיד התנועה וזה באמת ממשלה של נבילות ואמן שלפיד ובנט ימותו
אחד מהחלל14.03.13
5
אותנו הכל מן השמים הכל לטובה כל אחד מקבל כל מה שמגיע לו מה הם חושבים אין דין ואין דיין חלילה מגיע להם המצב הזה אם לא השם לא היה נותן להם
רבי אברהם 14.03.13
4
בסה"כ מבקשים שתתפרנסו מעמל כפכם ולא משלי. אפילו לשירות לאומי (בקרב הקהילה שלכם) תוכלו לבחור ללכת, במקום לצבא שם שירתתי אני ומשרת היום ילדי. חס וחלילה אף אחד לא יכריח אתכם להיות ציונים. ממשלת זדון? מכבסת מילים של מפסידים. שנים חגגתם ועכשיו הפסדתם. הפסידו בכבוד--את מר"צ אתם רואים בוכים כך? את הערבים?
דני, ת"א14.03.13
3
התורה תעלה כן יהי רצון
רבי אברהם 14.03.13
2
מדוע דורו של שאול המלך שהיו צדיקים גמורים היו יוצאים למלחמה יחד עם ארון ברית ד' והיו מפסידים ואילו דורו של המלך אחאב שהיו דור של רשעים היו יוצאים למחלמה ומנצחים? מכייוון שבדורו של שאול המלך אעפ"י שהיו צדיקים גמורים היתה בינהם שנאת חינם ואילו דורו של אחאב אעפ"י שהיו רשעים גמורים היתה בינהם אהבת חינם
דוד14.03.13
1
עברתי את זה לפני 75 שנה כאשר זרקו אותנו מבתי הכנסיות ואח"כ גם שרפו אותם. כך זה מתחיל
מור14.03.13
כך בדיוק קרה בגרמניה! שללו לנו את מלגות לימוד התורה, הכניסו לנו מתמטיקה ואנגלית ללימודים, העלו לנו את גיל הגיוס ל21 ולא נתנו לנו תפקידים של שרים. וכך ילדים החלה השואה.
יצחק14.03.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24