כיכר השבת

"חייל חרדי הוא חלל צה"ל"

פשקווילים בערים החרדיות: חרדי בצה"ל הוא 'חרד"ק'

בריכוזי הערים החרדיות הופצו פשקווילים נגד החרדים המתגייסים לשורות צה"ל בעיקר דרך מסלולי השח"ר, בהם הוצמד לחיילים הללו כינוי גנאי חדש: חרד"ק, שפירושו - חרדי קל דעת. בנוסף, נעשית השוואה כי מי שמתגייס לצה"ל הוא נחשב "חלל צה"ל". חיילים חרדים זועמים ומבטיחים להילחם בתופעה (חדשות חרדים)

80
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ב בניסן | 02.04.13
חיילים חרדים
חיילים חרדים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשורות צה"ל משרתים בשנים האחרונות אלפי חיילים חרדים, רובם במסלולי השח"ר - שילוב חרדים, שנוסדו והותאמו עבור החיילים החרדים. כעת, נאלצים החיילים להתמודד עם התקפות מבית.

ב'גלי צה"ל' דווח הבוקר כי בערים החרדיות בבני ברק, ביתר עילית וירושלים, הופצו פשקווילים נגד החיילים החרדים, בהם צוירו קריקטורות מלגלגות לצד כינויי גנאי.

במודעות, בהם כונו החיילים החרדים "חרדקים", נכתב: "למען עתידנו, למען ילדינו, שומרים על הנקיון! איזור זה נקי מחרדקים". באיור המצורף, נראה חייל חרדי רץ לעבר ילדים חרדים, וממלמל, "הידד, איזה כיף, יש לי רובה". הילדים נמלטים באימה ואומרים: "אמאלה, הצילו, חרד"ק".

למודעה מצורף הסבר לפירוש המילה חרד"ק, בה נכתב כי "חרדקים", אלו "חרדים, קלי דעת". בהסבר נוסף נכתב כי שורש המילה הוא מהמילה "חיידקים", כאשר לטענת מפיצי הפשקוויל, "הציבור החרדי רואה אותם כחיידקים הרסניים המסכנים את היהדות כולה".

בהמשך המודעה נכתב כי המטרה היא להרוס את הצביון החרדי, והאמצעי לכך הוא גיוס חרד"קים לצה"ל ולשירות אזרחי לאומי.

למודעה, אף צורפו תמונותיהם של חיילים חרדים, אליהם צורפו כביכול ציטוטים שנאמרו על-ידם, בהם הם משבחים כביכול את שינוי הזהות והפיכתם ל"חרדקים".

באחד האיורים, צויירה כיפה סרוגה, לצדה נכתב: "יופי... החרדקי"ם שלי כבר התחילו להתפשט... הצלחתי לסרוג לא מעט בני נוער חרדים שהפכו לחללי צה"ל והשירות אזרחי לאומי", בכך נעשית השוואה חמורה לפיה מי שמתגייס הופך לחלל צה"ל.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, החיילים החרדים החליטו להילחם בתופעה ולא לשתוק. חייל חרדי סיפר כי "להשוות לחללי צה"ל זה דבר מזעזע. קודם כל להשתמש בחללי צה"ל כמונח, וגם להסביר לקהילה החרדית שמי שנכנס לצה"ל נחשב חלל".

"הם מציינים בעלונים שהיו בדורות חסידי שבתאי צבי, רפורמים, כל מיני כינויי גנאי לאלה שסרחו מהדרך החרדית. הם אומרים שחרד"ק זה הדור הבא, 'חרדי קל דעת' . הם רוצים שכל מי שרואה אותנו יאמר לעצמו: 'הנה חרד"ק'. זה כינוי גנאי", הוסיף החייל.

"מדובר בעסקנים, שמפיצים את הפליארים באישון לילה", אומרים החיילים, "הם מנסים לזרוע פחד, למנוע את הגיוס ההולך ומתרחב. ולעיתים גם מצליחים. כי נשים מפחדות שהדבר יפגע בילדיהן בגנים, יפגע ביכולת שידוך הבנות. לעיתים הן מנסות למנוע את גיוס הבעל בשל כך. משפחות אחרות, עוברות לערים מעורבות. נמאס, וצריך להילחם בתופעה".

צילומים: ניב סלע, חדשות 24
תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
בס"ד. תוכלו לעטוף את עצמכם בשקרים והזיות, אבל במבחן המציאות החרדים שם מתקלקלים, הופכים להיות חילונים, ואם לא אז מקילים בהלכה מאוד, יענו חצי דתיים חצי חילונים. מעטים נשארים יראי ה'. אל תשלו את עצמכם כאילו צה"ל הוא שיא הטוהר והיופי בבריאה, ממש לא.
Shout4Heaven05.04.13
שמתם לב שהשנה בפשקוויל הראשון היא בלועזית(2013).אזמעניין מי מושפע..
יהודי05.05.13
צה"ל מקלקל? הנהגתם פה תרבות של פילוג, שנאה, הומופוביה, גזענות, שנאת נשים ושנאת האחר, התחמקות מעבודה, התחמקות מתשלום מיסים, התחמקות משירות המדינה בה אתם חיים. אז צה"ל הוא זה שמקלקל? וכשיש כמה צדיקים בסדום- תוקפים אותם במכות, קללות ובשקיות זבל. תתבייש.
לך חפש12.07.13
28
מארצך אל הארץ אשר אראך"
זזזזז02.04.13
27
אני גאה שאני בצבא ובזכות זה שהלכתי לצבא הצלחתי ברוך השם גם לפרנס את הבית וגם ללמוד תורה אפילו יותר ממה שלמדתי לפני אז לכל המסכנים שלא יודעים איך לאכול את המצב הזה שחרדים מחפשים מקור פרנסה ומוצאים את זה צבא שיקפצו כי זה לא יעזור לכם
בני ברקי02.04.13
לא נראה לי שאתה אחד כזה (זה מה שכתוב בפשקוויל בקטן מאוד בצד)
מיקי04.04.13

הצגת כל התגובות

26
הפרזיטים האמתיים שכל היום ברחןבות הם החרדקים האמתיים הם בשולי החרדים ומשעמום משרבטים הבל
איציק03.04.13
25
איפה ואהבת לרעך כמוך איפה דרך אק מושחתים צבועים קצת לכבד ישר כח עצום למי שמתגייס לצבא ה' אין בזה בטול תורה! הם הגיעו למסקנה שהם לא מתאימים לכולל ולכן הם הלכו לצבא! תעזבו אותם! איפה התורה שאתם לומדים? תיישמו!
יהודי ציוני02.04.13
24
הרבנים והעסקנים מפחדים הם רוצים להשאיר את החרדים עדר של זומבים מפחדים שאם ילכו לצבא אח"כ רחמנא ליצלן ירצו לעבוד, יפקחו להם העיניים ויבינו באיזו ביצה חשוכה הם חיים. העסקנים מפחדים שהעדר שלהם יטעם מפרי הדעת
אבישי02.04.13
בס"ד. עם כל הכבוד לצבא הוא ודאי לא תורני והוא מקלקל, 30% מהדתיים שם חוזרים בשאלה... זה לא מקום אופטימלי לחרדים.
Shout4Heaven02.04.13
23
תנועת 'טוב' שתקפה אותם (וגם משה גליק ממשפחה) אמרה חרדי יכול להיות חרדי גם בעבודה/צבא(אם הוא לא יכול ללמוד) . 1)אבל בצבא זה לא (כי זה יגרום לאחרים להתגייס וכו,),זה כמו להגיד אפשר לשמור על המצוות גם בלי להיות פרימיטיביים, [אנו יודעים שהתורה מתאימה גם להיום] אתם יודעים שהוא רפורמי... 2)לתקוף חיילים פי
מענדי ברגר05.05.14
22
אני מכיר באופן אישי הרבה
new03.04.13
21
ישר כח לאחים המתגייסים לצה"ל-צבא ה'
מזרוחניק גאה02.04.13
יצר הרע מדמה לכם שזה אור אומר לכם אור אור אור אבל זה חושך!
12302.04.13
20
לפיד ובנט מאז שנכנסתם לתמונה יש פה המון ליצנות!! כמו שנכנסתם בבדיחות הדעת והצחקתם את העם כך תבעטו בקרוב בצחוק גדול!!
שקשוקה02.04.13
19
זה ברור שללא כפייה חרדי מבחירתו ורצונו החופשית משרת בצה"ל..
לא הבנתי?02.04.13
18
מטרת המושג חרד"ק הוא שכל מתגייס חרדי יחשב בעצמו ובביןהסובבים אותו לקבוצה ומגזר שונה ומופרד מחרדים אמיתיים כמו הקבוצות של הצדוקים הרפרופמיםוכדו' וע"כ האמת כאובת נגעו להם בנוקדה !!!!!!!!!!!!!!
שלעפער02.04.13
17
השימוש בשם התואר חרד"ק הוא ממש מזכיר את התעמולה האנטישמית
בועז04.04.13
16
אכסיומות: צה"ל הוא כור ההיתוך לעם המתחדש בארצו. בצבא תעוצב דמותו של הצעיר הישראלי כחופשי ללא דת . זו הייתה המטרה של בן-גוריון וחבריו כשקבעו שחובת הגיוס על כל צעירי העם כולל נשים וכמובן במעורב!. (עיין ערך: "מודל_צבא_העם" בויקיפדיה) לשם כך הם יצרו תעמולה הולמת והפכו את צה"ל לפרה קדושה שחייבים לסגוד לה
מושון02.04.13
צודק בכל מילה.
Shout4Heaven02.04.13
15
אותם רשעים מפיצי המודעות המסיתות הללו, אינם אלא חרדמי"ם - חרדים שופכי דמים!!! גועל נפש!
מאיר02.04.13
14
לאורך כל ההסטוריה של העם היהודי, היו הרבה מלחמות, היו חיילים יהודים במלחמות האלה. הם היו חילונים? הם היו חרד"קים? וחוץ מזה, אותם יהודים לאורך כל הדורות, שהיו קמים בבוקר והולכים לעבוד אלה היו חילונים? הדתיים לא עבדו? על שלושה דברים העולם עומד: על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים. מדובר בעבודה מהסוג:
ירדן12.07.13
13
בס"ד למפרסמי הפשקווילים וחבריהם ההולכים בהשקפותיהם ואתם חרדוסים חרקים
אברהם03.04.13
12
הצדיקים האלה שילבשו את מדי הצבא היהודי הגאה, פותחים לעצמם דרך לחיים טובים יותר. יציאה מחושך לאור.
pop02.04.13
בס"ד. אם אתה מתכוון ב"יציאה מחושך לאור" לעזוב את הדת ולהתחלן כמו שליש מהחיילים הדתיים בצה"ל, אז בהחלט המושגים אור וחושך אצלך מוטעים.
Shout4Heaven02.04.13
לא רואים כלום
פריצות ומנעולים02.04.13
אצלם בגידות. אונ.. . גניבות. רצח זה אושר? חסר דעה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חרדי02.04.13
11
מי שלא לומד זו מצווה עבורו!
105.04.13
10
של החיילים! לפחות הם דואגים לכללללללל עם ישראל ולא רק ל100 שערים ושונאים את כל השאר. כידוע הגר"א אומר שמי שמקטרג על עם ישראל (עם ישראל זה כולם גם כאלה בלי כיפה) ואפילו הצדיקים - הקב"ה שונא אותם! וכ"ש אנשי פשקווילים שאין קשר ביניהם לבין יראת שמים
שם04.04.13
9
מה כל הדיבורים נגד בנט על "החרמה" כשאתה בעצמך מחרים
שוקי02.04.13
8
אם לא ירדפו אחריכם חרדקים אז ירדפו אחריכם מוסלמים שמבקשים להמיתכם תתבישו לכם פרזיטים משניאי הדת היהודית מומחים בפדופיליה ומשכב זכר ושאר סלט דמיונות למה אותם אתם לא מוקיעים ,מכחישי המציאות חיים בגטו ולא יודעים להפגש עם המציאות שהבורא מחדש בכל יום, לא תעמוד על דם רעך, מבטלי מצוות עשה דאורייתא מצוות כ
צדק משמיים נשקף02.04.13
7
אולי משהואה חרדי חכם כתב את ואולי שמנדריק שרוצה ללהית את השנאה. כל אחד בשביל יסתכל מכף רגל ועד ראש על השני ויחשוב - הוא חרדק-והוא מודרני-והוא צדיק -והוא פרנק- למה אתם נותנים במה לזה אולי משהו מחוץ למחנה חשב על זה? לי לא נראה שמשהו שמזדהה עם הציבור התוני אנש יכתוב על חרדי חרדק - זה חייב להיות מבחןץ
טוהר02.04.13
6
זה כבר לא עין הרע או כשל מוסרי שמביאים מחלות? זו סוג של התקדמות, לא?
דודו05.05.13
5
תביאו משהו לרסס אותם! גועל נפש המתגייסים האלו... חילול ה' ובזיון היהדות. יש פה שונאי דת לא פחות מווינט. רק שכאן הם עם כיפה, מצבור השבאב הלאומי...
מישהו שאכפת לו02.04.13
4
חחחח
כיכר השבב02.04.13
3
כמה בחורי ישיבה התקלקלו בישיבה מחבריהם המקולקלים בישיבה?
אחד שמבין02.04.13
2
שהם לא לומדים בכלל!
כיכר02.04.13
שיקרו לך שלא לומדים! אתה מוכן לבוא לבקר בישיבת -מיר ... .וביישיבת -חברון ביישיבת -פוניבז' ועוד ועוד..... תראה ששיקרו לך -זה הוצאת לשון הרע-שם רע שקר וכזב זה רק סיבה למסיבה בכדי להילחם ולפגוע בעולם התורה בעולם החרדי!
מה אתה מדבר?02.04.13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Rr02.04.13
1
התשובה פשוטה, אני בעד שמי שלא לומד שיתגייס הבעיה היא שאני לא מוכן שהצבא יקבע לו את אופי החיים ברגע שהצבא יהיה מוכן לקבל מהות מגדולי ישראל מרנן ורבנן שליט"א רק אז המילה גיוס לא תהיה מילה גסה, כי המקום יהיה מותאם לציבור החרדי ואם יבוא חילוני וישאל: "למה לי לא מתאימים את הצבא" אגיד לו: אין מקום במדי
חרדי אסלי02.04.13
בס"ד. אתה צודק לגמרי, אבל תבין שהפניה שלך מיועדת לאנשים שאכפת להם שיהודים ימשיכו להיות צדיקים ולא יתקלקלו. את רוב הציבור החילוני זה לא מעניין, וגם חלק גדול אם לא הרוב בקרב ציבור הד"לים. התורה לא מעניינת אותם, מעניין אותם להשתלב עם הציונות החילונית.
Shout4Heaven02.04.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24