כיכר השבת

לא יהיה לך שטפנשט אחרים על פני / דעה

העבודה זרה הנוראה ביותר בדורנו לא נמצאת בכנסיית הקבר, היא ממוקמת רק עשר דקות מבני ברק בבית הקברות נחלת יצחק • פולחן השטפנשט הפך מזמן לעבודה זרה מודרנית (חרדים)

108
ניסים בן חיים | כיכר השבת | י"ט בתמוז | 17.07.14
הגה"ק אדמו"ר רבי אברהם מתיתיהו פרידמן משטפנשט
הגה"ק אדמו"ר רבי אברהם מתיתיהו פרידמן משטפנשט (צילום: מתוך ויקפדיה)

לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ קֹסֵם קְסָמִים מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים. כִּי תוֹעֲבַת ה’ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה; וּבִגְלַל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה ה’ אֱלֹהֶיךָ מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ. תָּמִים תִּהְיֶה עִם ה’ אֱלֹהֶיךָ.

כִּי הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה אֲשֶׁר אַתָּה יוֹרֵשׁ אוֹתָם אֶל מְעֹנְנִים וְאֶל קֹסְמִים יִשְׁמָעוּ; וְאַתָּה לֹא כֵן נָתַן לְךָ ה’ אֱלֹהֶיךָ.

האדמו"ר רבי אברהם מתתיהו פרידמן משטפנשט זצ"ל היה גדול בענקים ואחד מן עמודי התווך של יהדות רומניה. כמו גדולים רבים אחרים בזמנו, גם עליו נפוצו שמועות כפועל ישועות, עושה חדשות ובעל נפלאות, וגם הרומנים הגויים היו מדפקים על דלתו בבקשת ברכה או עצה טובה.

אך גם הוא מבחירי בניה של חסידות רוז'ין, לא העלה על בדל מחשבתו שעצמותיו יטולטלו לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים, ושאחוזת קברו תהפוך למכונת סחיטת כספים מהזן הנחות ביותר.

גם על גדול ישראל זה השתלטה תרבות ה'בבאות', הנפלאות והניסים. שכפי שנראה אינה נחלתם הבלעדית של יהודי המזרח. יהודים טובים מבני אשכנז הבינו שמוקדי ישועות הם מנוע קפיצה לעתיד כלכלי טוב יותר (עבור משפחתם כמובן) וכי ביקוש לנפלאות יש בכל המגזרים.

למען הסר ספק, השטפנשט'ער לא השאיר אחריו ילדים, ואחיינו שאמור היה לרשת את מקומו נפטר חודש לפניו. אך בכל זאת ואולי בגלל זאת, אי שם לפני עשור וקצת נחשפו כמה יהודים טובים לדמותו הגדולה של האדמו"ר והבינו שיש להם ביד סטארט-אפ.

בשנים הבאות, הם יהפכו את קברו את של הרבי למוקד עליה לרגל על ידי השקעת הון בפירסום נפלאות (שהיו או לא היו) האדמו"ר, ידפיסו ספרים על נפלאות (שהיו או לא) הצדיק כמו "מחולל הפלאות משטפנשט", יקימו אתר אינטרנט און-ליין לקבלת ברכות וישועות וייהפכו את מקום קברו של הגאון הקדוש לעבודה זרה של ממש.

דורשים אל המתים ועשים מזה כסף

לכאורה אין דבר רע בהשתטחות על קברי צדיקים. אבל בשטפנשט (ושטפנשט היא רק סימפטום של בעיה רחבת היקף) ההשתטחות על קבר הצדיק הפכה לפולחן עבודה זרה עם כל הגאדג'טים.

אם בהתחלה הם שיווקו את הצדיק שזכרו נעלם במשך השנים, בהמשך הם כבר הפכו למוסד פיננסי שמשווק לעולים לרגל "שמן משחת קודש" ב-1000 שקל אחרי הנחה (בחנות הקרובה לביתך ב-30 שקל), "ערכת זיווגים", תמונת הצדיק ב-600 שקל וקמעות לשלל ישועות ונפלאות. והכל כשברקע מתנגן השיר ה"ים תיכוני" -'מחכה לנס'. הזמר מסלסל בקולו ומתחנן שיקרה לו נס 'עוד הלילה', המאמין הפשוט מתחבר למילים ושובר תוכנית חיסכון כדי לקנות קסמים וכישופים. חסר היה בחנות הוירטואלית שלהם רק כיסוי לאייפון עם תמונתו של השטפנשט (סגולה למניעת שריטות).

תמונה ב-600 שקל (צילום: מתוך אתר שטפנשט)

התרמית בשטפנשט כל-כך בולטת שכל בעל נפש מזדעזע מהעובדה שכך היה לו לצדיק לאחר מותו, שקברו הפך למסחטת כספים משומנת ומיוח"צנת, דווקא מאותם קשי היום. אותם אוכלוסיות מצוקה שבוודאי היו באים אליו לקבל ברכה בימי חייו והוא היה מעשירם מכספו והונו ולא הם.

"והצדיקים, אין בונים להם נפש על קברותיהן - דבריהם הם זכרונם"

שמא תגידו: "מה זה עניינך, תחוב את עינך בתלמודך ואל תתערב בעסקיהן של ישראל שמוטב יהיו שוגגין ואל יהיו מזידין".

האמת שטענה טובה יש לכם עלי, אך אני מזדעק על הכפשתה של תורת ישראל כולה והכתמתה בכתם עבודה זרה אנטי-מוסרי זה.

אותם אנשים מכלים את ממונם של ישראל, והכל בכח התורה, התפילה והצדקנות. האם אין צריך כל בר ישראל לצווח ככרוכיה כנגד התופעות הנלוזות הללו?! הלא בכך אנחנו מאשרים כי זו התורה וזו שכרה - משווקים ניסים, בבאות, נפלאות ורוכשים ארמונות פאר ומכוניות שרד. זו התובנה אותה אנחנו רוצים להעביר לילדנו?!

ומה התורה הקדושה אומרת?

כתב הרמב"ם: "איזה הוא דורש אל המתים?... לובשים מלבושים ידועים, ואומרין דברים, ומקטירין קטורת ידועה, וישנים לבדם--כדי שיבוא מת פלוני, ויספר עימו בחלום. כללו של דבר: כל העושה מעשה כדי שיבוא המת ויודיעו--לוקה (הלכות עבודה-זרה, פרק יא, הלכה יז).

ואם תאמרו כל זה נאמר רק בקברו של מת סתם, אבל קברן של צדיקים דין אחרו לו, באים הדברים הבאים ומבהירים כי האיסור בקברו של צדיק חמור יותר.

"תני רבן שמעון בן גמליאל אומר אין עושין נפשות לצדיקים דבריהם הן הן זכרונן... כיון שאומרין דבר הלכה מפיהם של צדיקים שפתותיהן מרחשות עמהן בקבר". (תלמוד ירושלמי, מסכת שקלים, פרק ב, הלכה ה).

והרמב"ם כשמביא הלכה זו מבאר: "ובונין נפש על הקבר (של אדם פשוט); והצדיקים, אין בונים להם נפש על קברותיהן -
דבריהם הם זכרונם. ולא יפנה אדם לבקר הקברות".

לאיזו מטרה הולכים לבית הקברות?

בהקשר זה ראוי להביא את דבריו של אחד מגדולי הראשונים: "אמר מהר"י סג"ל מה שרגילין ללכת לבית הקברות בתעניות, ואמר דנראה לו טעם אחר משום דבבית הקברות מקום מנוחת הצדיקים, ומתוך כך הוא מקום קדוש וטהור והתפלה נתקבלה ביותר על אדמת קדש. והמשתטח על קברי הצדיקים ומתפלל אל ישים מגמתו נגד המתים השוכבים שם, אך יבקש מאת השם יתברך שיתן אליו רחמים בזכות הצדיקים שוכני עפר תנצב"ה". (מהרי"ל, מנהגים).

אומר לנו המהרי"ל, לבית הקברות לא הולכים בשביל צדיק מסוים ("אל ישים מגמתו נגד המתים"), ולא מובטחת לנו שום הצלחה, ישועה או זיווג מביקור בבית הקברות. מלכתחילה ברור כי מנהגם היה שבבית הקברות מתפללים רק בתעניות בגלל שהוא מקום קדוש יותר בזכות הצדיקים הקבורים בו, או מפני "שהקדוש ברוך מרחם עלינו שרואה אותנו באבלינו בבית הקברות" כפי שהוא כותב בהמשך דבריו.

אומנם הזוהר חלוק על הפשט הפשוט שהבאנו עד כה, ומתיר את איסור 'דורש אל המתים' בקברי ישראל. אך שימוש בסגולות וכשפים אפילו הזוהר אוסר בכל חומרת הדין.

וזה לשון הזוהר: "אמר רבי ייסא, בשעה שהעולם צריך למטר, למה הולכים אל המתים והרי כתוב "ודורש אל המתים" ואסור?
ענה לו רבי חזקיה: "עד עתה לא ראית הכנף של הצפור בגן עדן!"

"ודורש אל המתים – יש לדייק שרק אל המתים אסור שהם מעמי ע"ז שהם תמיד מתים, אבל ישראל שהם צדיקי אמת קרא עליהם שלמה בקהלת 'ושבח אני את המתים שכבר מתו', שמתו פעם אחת באוהלה של תורה ועכשיו הם חיים".

"ועוד,שבשאר העמים כאשר באים למתיהם, באים בכשפים לעורר המינים הרעים, וכשישראל באים למתים באים בתשובה, בלב שבור ובתענית, הכל כדי שהנשמות הקדושות תבקשנה רחמים לפני הקב"ה עליהם, והקב"ה מרחם על העולם בשבילם". ע"כ.

האדמו"ר הרציונליסט הפך למיסטיקן ועושה פלא

לסיום, אי אפשר בלי להתייחס לאירוניה שבהצגת האדמו"ר משטפנשט כעושה פלאות ובעל סגולות מיסטיות. לא רבים יודעים, אבל דווקא אדמו"ר זה חיבב והעריך מאוד את ההשכלה (הדתית כמובן), הפילוסופיה והחשיבה הרציונלית.

אחיינו של האדמו"ר, הגה"ק ר' מנחם נחום מאיצקן, היה חריג בנוף החסידי של אותם ימים, הוא חיבר מסות ומאמרים פילוסופיים, ועסק בנושאים ששום אדמו"ר חסידי לא עסק בזמנו.

ר' מנחם נחום, חיבר ספרים הנוטים לרציונליות מוחלטת, וייתכן שהיה הרב החסידי הראשון בעת החדשה שהתעסק בנושאים כמו אסטתיקה, פילוסופיה ואף בפסיכולוגיה של פרויד (בספריו, "על היופי", "החלום ופתרונו" ובפירושו הגדול על מסכת אבות). האדמו"ר ר' אברהם מתיתיהו - בניגוד לאדמו"רים אחרים - חיבבו והעריכו, ואף הועיד את 'הפילוסוף' מאיצקן לרשת אותו על כיסאו בשטפנשט!

והנה היום - צחוק הגורל - דווקא את אדמו"ר בית רוז'ין זה, שחיבב את הרציונליזים והחשיבה הביקורתית, הופכים לאליל ולעבודה זרה או פשוט ל"מסחטת" כספים.

תוכן שאסור לפספס
108 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
תעשה הבדלה בן מסחרה שעושים אנשים לבין הצדיק הקדוש שפעל ישועות עבור כולם
ללא שם01.10.21
63
רבותי אין אין !! פשוט לא יאומן כל יום סיפורי מופתים גלוים אצל הרב הרצמן בבית החיים בני ברק ליד קברו של הרב שך והב גודלבסקי תנסו תרחמו על עצמכם ומשפחתכם
הרצמניסט22.07.14
62
כל המסחרה, המיסטיקה, אביזרי הסגולות, הם ניצול ציני של מצוקות אנושיות לגריפת כסף. מי שעומד מאחורי הגופים והעמותות האלה הם טיפוסים ציניים ונלוזים.
מאיר22.07.14

הצגת כל התגובות

61
סוף סוף שפוי שמתעורר רגע לפני שהציבור החרדי הופך לעוד כת פגאנית
יהודי פשוט20.07.14
60
הצדיק בא אלי בחלום ואמר לי שהיום כל הישועות רק אצל הרב הרצמן מייסד מוסדות "קרו הילד" עוד בגלות שנחאי אשר בסין ולקיים את צוואתו הקדושה לתמוך במסירות נפש במוסדות הקדושים "קרן הילד" כמבואר בספרו "עולם המוסר והדעת" חלק ב' בהספדם על הרב והרבנית גודלבסקי זצ"ל עמודים רפ"ט ורצ"ב
אזויאידאס17.07.14
59
איפה, באמת, היתה חסידות רוז׳ין? אני יודע שסדיגורא עלתה קצת על ראש שמחת החלוצים, אבל הם אוקראינה לפי מה שזכור לי.. איפה בכלל שכחנו שארץ-ישראל נקנית בייסורים, למרות הרצון העמוק להתפטר מהם כבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל17.07.14
58
איך מבטאים "שטפנשט"? מכיר שלי אומר שזה כמו Step-in-shit באנגלית. האם זה נכון?
מנדי17.07.14
57
כל מי שלוקח כסף מעניים וקשי יום אוי וי בעולם האמת ישלם בריבית בעולם הזה הם יכולים לעשוק בשם צדיק ושם השם אבל יש מחיר כבד לזה בטרקלין
א08.07.18
56
ואכן הבאת באמת ראיית מין בשאינו מינו האדמו"ר משטפינשט היה צדיק יסוד עולם ובדרך המקובלת של מברך ומשתתף בצרותיהם של ישראל בלב וברוח .אחיינו של האדמו"ר היה באמת בעל נפש מיוחדת ודי מוזרה בנוף האדמור"י ולא לחינם שמעתי פעם מאישיות שלא היהי לו רבי אחד מאז פטירת השטיפונשטער אודות האחיין (ברוך המקום שהוא נפט
מגיב 18.07.14
55
רבינו נסים שציטטתי ?? ממ פסל בהם בדיוק ???? מה זה צריך להיות ????
לוי17.07.14
54
חוץ מהכותרת, קצת צורם באזניי שיקראו למקום עצמו שם של ע"ז, המקום עצמו קדוש כמו כל קברי צדיקים, זה רק המארגנים והמשוגעים לדבר שמוציאים מפרופורציה.
דוס18.07.14
53
איני יודע איפה אתה חונכת, אבל אותי חינכו לעלות לקברי צדיקים ביום ההילולא. ואם מישהו עושה מזה כסף, אין זה עסק שלך.ולא שלי. גם מעליה למירון עושים כסף. אז אולי גם נפסיק לנסוע למירון? אתה הוא זה שעושה פשע גדול, בזה שאתה קושר את שם הצדיק משטיפנשט, שלא היו לו ילדים, לעבודה זרה. ובפרהסיה. יש לי רגש שאתה
מני17.07.14
52
צודק. ולראיה!!! אני בת לעדה התימנית ואני חילונית. אבל שבוע לפני ציון פטירת הצדיק, נגלה אלי סוד והתבקשתי לקרוא על הצדיק במשך כל אותו שבוע, בקריאת תהילים עד ממש ליום ציון פטירתו. הנחתי לעצמי שאני, שמעולם לא שמעתי שמעו של הצדיק וכל כולי בהתעמקות שורשי אבותיי ועדיין חילונית ובכל זאת נגלה לי הסוד.. סימן
ירדנה קאפח11.09.17
51
רבותי אל תלכו רחוק עד גבעתיים פה בבני ברק לפי צוואתו שחרות גם על המצבה וכפי שביקש בספריו לתמוך במוסדות "קרן הילד" ולהגיד תהילים על קברו הרב אלחנן יוסף בן שמואל וציפורה הערצמאן
לבבי19.07.14
50
הכתבה לא חידשה לי שום דבר כולם מנצלים את המתים לעשות לביתם .חילול השם גדול איני רב ואיני מחזיק את פינקסו של הקב"ה אבל אולי בגלל זה באים הגזרות על בני התורה וד"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר17.07.14
49
ואף אחד לא מקשיב, אמת!!!!!!!!
סלומון17.07.14
עזבו את הנוכלים רק הרב הערצמאן
רחלזון17.07.14
48
פטירת הגאון הקדוש רבנו חכם בן ציון אבא שאול זצוקל"ה זה היה צריך להיות בראש הכותרות שלכם איפה כבוד התורה ? ?? עלמא דשיקרא רח"ל
יוסף ששון17.07.14
47
עבודה זרה נמצאת אצל הגויים הקוסמים והמכשפים כבילעם הרשע שדרכם דרך טומאה ותועבה! ואצלינו היהודים,תורתנו תורת ישראל אמת וקדושה!
תורת אמת!17.07.14
46
כן מה שמעניין אותם זה כסף שאתה מתקשר ליתרום להם פתאום הגיברת שם בטלפון מתחילה להציע לך כל מיני דילים ....ואך לנסות שאתה תיתרום להם יותר אולי נחלק לך ל10 תשלומים או אפילו ל30 תשלומים כולה רצינו ליתרום 18 שקל הם ניסו 1800 אבנו אם מי יש לנו עסק ואז גם את ה18 לא תרמנו להם ומי עומד מאחורי זה איזה אדם צעי
אהרון ליב17.07.14
45
אני בשנים האחרונות משתדלת ללכת לציון ביום ההילולה. אומרת את פסוקי התהילים, מדליקה נר ומבקשת בקשה אחת. כל מה שביקשתי שם התקבל, זיווג (חודשיים אחרי) הריון אחרי זמן שלא התעברתי (נפקדתי באותו חודש של ההילולה)ועוד.... בלי כספים, תרומות ושטויות פשוט לבקש מהצדיק שזכותו תעמוד לנו... בהצלחה וישועות לכולם
א23.07.14
44
עברתם על כל העברות בתורה בשביל בצע כסף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך09.07.17
43
" האמונה בש"י ובתורתו היא המביאה אל הצלחת נפש בדבר הרוחני, וזה דבר שאימת אותו הניסיון לפי מה שבאה בו הקבלה הנמשכת,כי לעולם לא נמצא לאחד מהפילוסופים ולא לשום חוקר שישיג למעלת הנבואה ,והוא הדבק הרוח האלוקי עם השכל האנושי ,כמו שנמצא לבעלי התורה שנדבק שכלם בשם יתעלה דיבוק חזק, עד שיגיע מהדבקותם לשנות ט
לוי17.07.14
42
עזבו את הכל הקבר שבאמת מחולל פלאות זה של הרב הערצמאן בבית החיים פונוביז
לבאיש17.07.14
41
נודה על האמת. : האורטודוכסיה החרדית מלאה עבודה זרה, במיוחד החסידות והספרדים. אבל גם הליטאים נפלו בפח היקושים הזה. מפולחן האש במירון,פולחני נתיבות, חבד עם השטויות שלה, פולחן בקבוקי היין של נכדי קנייבסקי, התרמות יאני למען מטרה נעלה- חבר הפעילים עם הפמותים, נסיעות לקברי צדיקים שלא היו ורק נבראו למען הב
יוסי 17.07.14
הליכה לקברי צדיקים היא מנהג ישראל ומצווה גדולה במיוסת על הגמרא, המדרשים,הזוהר הראשונים והאחרונים. אמונת ח"בד ברבם ,מיוסדת על הגמרא שאומרת שצדיקים במיתתם קרויים חיים וישנם בגמרא אגדתות המספרות על רבי ועל רבי אלעזר שחזרו אחרי פטירתם ופסקו הלכות והוציאו בני בתם בקידוש. המדורות במירון הינן מנהג
אחד 17.07.14
40
והם הביאו לי אותו יבש, והחזרתי להם אותו. וכפיצויי הם הביאו לי שמן מנוע לסגולה שמתי אותו ברכב ומאז הרכב נוסע רק רוורס
עומר17.07.14
39
למה להכניס לאנשים שטויות?! אני הולכת כל שנה ואני לא מפסיקה לראותץ ישועות!ב"ה! אף אחד לא חייב אתכם לתת תרומה לא בקופה ולא למוסדות כהוראת קבע. בן אדם צריך לדעת לקבל את החלק שמדבר אליו מכל דבר. בקיצור! אתה רוצה לדבר על ביזנס תדבר למה על כותרת של האדמור?! זה ממש חוצםפה ולעג. במיוחד באתר חרדי. חילו
חני17.07.14
שטפנשט, נראה שעדיין את/ה מסובב/ת על הראש.
לאחר העיון18.07.14
38
שימותו הקנאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימותו הקנאים 28.09.17
37
מתגלגלים בדגים. ונראה שהצדיק משטעפענשט נתגלגל ב'סלומון'........
שער הגלגולים18.07.14
36
אחרי הכל עדיין לא הבנתי: מה הקשר בדיוק לעבודה זרה?
נתי17.07.14
אם היית הולך לקברו של הרב הרצמן היית מבין!!! כדאי מאד תרוץ
ישמבין17.07.14
35
פירסום נפלאות (שהיו או לא היו) האדמו"ר. ידפיסו ספרים על נפלאות הצדיק כמו "מחולל הפלאות משטפנשט". יקימו אתר אינטרנט און-ליין לקבלת ברכות וישועות וייהפכו את מקום קברו של הגאון הקדוש לעבודה זרה של ממש? בור וע"ה אתה. אתה עבודה זרה בדמותו של בלעם והמן.
משה17.07.14
34
והשטפנשטער מגולגל בדג סלמון...
אברהם יעקבסלמון22.07.14
33
ללכת לקברי צדיקים זה דבר גדול. השאלה איך עושים את זה. אצלנו הולכים, מתפללים וחוזרים. פשוט נוסעים בלי לבקש רשות מאף אחד ובלי לתאם עם איש. אז גם לא צריך לתרום לאף אחד. זו תפילה אמיתית. אינני פוסלת ישועות של אנשים, אבל למה לצעוק חמס? כל אחד יעשה כפי ראות עיניו.
איילה19.07.14
32
זה הסוד תיקון הכללי בקבר הרב הערצמאן ןתרומה ל"קרן הילד" לא צריך יותר מזה
בןארי17.07.14
עוד אחד שהחליט לשווק קבר מי זה ומזה הרב הערצמאן??.
מיכאל בן ארי19.07.14
31
רק בבני ברק אל תלכו לשום מקום אחר קברו של הרב הערצמאן צדיק אמיתי ופועל ישועות
זייגיזונט17.07.14
30
כל העבודות זרות שהיו וישנם בעולם הכל מטרתם זה כסף כסף כסף ו(גם ניאוף כי אם יש הרבה כסף ושליטה למה לא "להרוויח" ניאוף על הדרך לא עבדו בנ"י ע"ז אלא כדי שיותר להם ג"ע בפרהסיה) והעיקר זה זה כסף עם כסף משיגים הכל גם שליטה וגם כבוד איפה שאתה רואה את הדברים הללו תברח מהם כמו מאש ושלא יספרו לך סיפורים
הכל זה כסף 17.07.14
אהה! הנה הגיע האדם המושלם. ותאמינו לי שהוא נואף בעצמו
ההה25.07.14
29
שרוצה לעשות כסף גדול
לאחר העיון17.07.14
מי עומד מאחורי קברו של הרב הערצמאן עומד צדיק גדול ממשפחת גודלבסקי!
לבבי17.07.14
28
מחיר השמן באמת מוגזם!
משה17.07.14
27
כל הכבוד לכותב המאמר. די לממססחחרה נו נראה אותם שיעשו איזה מויפס שהחיילים לא יפגעו
בן ציון23.07.14
26
ממש מגעיל כל הספסור הזה בנשמות הצדיקים. מבלי לזלזל ולו במעט בדלותו הנשגבת של הצדיק הגדול. הביקורת היא על ה"מסחרה" שעושים מעצמותיו... השאלה הינה אם כותב המאמר גם נזעק על גביעי הישועות למיניהם ושאר קמיעות של חסידויות אחרות, או שמא רק שטפנשט מעצבנים אותו...
אבי20.07.14
25
אני פוקד את קברו של הצדיק פעמיים בשנה , הייתי מרגיש במקום שהקב''ה שומע לתפילותי בזכות הצדיק , יש שם בחור שמטפח את קיברו ומנסה לעזור לפוקדים . אני הבטחתי לצדיק ברגע שיסתדרו הדברים אתרום למוסדותיו בסך של 100 שקלים, ב''ה העניין הסתדר הגעתי להודות לצדיק , ותרמתי שם בקברו לאדם אחד שהזדהה כגבאי שמתעסק במ
יצחק17.07.14
24
במזג רע[ דברי רבי נחמן מברסלב ]
לוי 17.07.14
23
אם אנשים נושעו אז מה לעשות??? עובדה כל הסלב'ס של ישראל עוצרים בגבעתיים בציון הק' כי כנראה יש משהו בזה!!! אם לך מפריע אז אל תתרום
יקיר17.07.14
22
כמו שכתבת, שטפנשט היא רק סימפטום. כל ההבטחות של הקופות הגדולות והארגונים השונים, לא היו מעולם מקובלים בעם ישראל. העניין הוא שהעסקנים גילו דרך מתוחכמת לעשות כסף על גבם של תמימים. יש להמשיך בכתבות מעין אלו ולשנות את תרבות התרומות תמורת הבטחות של ברכות ומתנות. צריך לחזור לדפוס התרומות הצנוע לידי רב השכ
ישראל17.07.14
21
או לערבייה מיפו ששואלת בקפה ובקלפים?????? ידוע זה שם עושים דרך טומאה!
שאלת תם17.07.14
20
ולמה אין אף פוצה פה ומצפצף על חלק מחסידות חב"ד שאין חולק על זכויותיה הרבות אבל הם מאמינים שאכן הוא מלך המשיח למרות שהוא מת מאד. זה עבודה זרה כי זה מזכיר את הנצרות שם לכאורה משיחם קם לתחייה. לאחרונה גם ראיתי כתובות באיזור מירון חידוש החסידות ברסלב שם אומרים "נ נח נחמ נחמן משיח" צריך להוקיע את זה. (
יוסי סויסה18.07.14
19
של משה ? שמא יבואו למקום קבורתו של משה ויעמדו בבכיה ויתחננו למשה ויאמרו לו ,משה רבינו עמוד בתפילה בעדינו ,ועומד משה ומבטל את הגזירה ,מפני שחביבים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם " וכן המדרש והגמרא על כלב שהשתטח על קברי אבות ,ואמר להם "אבותי התפללו עלי שאנצל מעצת מרגלים " איסור פנייה לצדיק מנין ??? י
לוי17.07.14
18
האם מותר לגנוב תחת הכותרת, אמונת צדיקים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטוואק17.07.14
דיבר על זה בכלל ? דיברתי על ההתנגדות העולה מהמאמר ,למנהג הקדוש של השטתחות על קברי צדיקים ,או לחלק מסויים מהמצווה עצמה ,ולכינוי של אמונה בכח הצדיק,פנייה ישירה אליו או אמונה בסגולות כ "עבודה זרה , הס מלהזכיר
לוי17.07.14
על זה דיברתי בכלל. דיברתי על הכינוי הדוחה והחמור והקשה עובד של עבודה זרה ,למי שמאמין בסגולה מסויימת ,או במי בא לציון של צדיק ופונה אליו בתמימות שיעתיר בעדו לבורא עולם.הבאתי כמה לשונות מהגמרא כמו של כלב שאמר -"אבותי התפללו עלי שאנצל מעצת מרגים , או מהגמרא בסוטה על עם ישראל שעלול לבוא לקיברו של משה
לוי17.07.14
17
אם הצדיק היה יכול לצאת מהקבר ולתת לסלומון שתי סתירות הוא היה עושה את זה חוצפה של אדם שחוגג על גבו של צדיק שניפטר עד כמה אדם יכול להיות מושחת
אריה17.07.14
16
ללא קשר ל'עסקני שטפנשט', הצדיק משטפנשט היה צדיק קדוש ונורא שלא השאיר אחריו ילדים, לפני השואה היו צדיקים ורבים מאוד עושים סעודה ביום ההילולא לזכרו, גם באירופה. היזהרו בדבריכם במי אתם מזלזלים! הקטע האחרון שנכתב בכתבה ראוי לפרשני ערוץ 2, זכותו הגדולה של הצדיק תעשה לנו נפלאות להם אנו כה זקוקים כעת!!!
קצת שפיות17.07.14
15
ראיתי איך המקום הפך למסחטת כספים וכשפים עם יין הישועות וכו' ויהודים תמימים נופלים בידיהם...ידע הציבור וישפוט.
אמת17.07.14
14
צריך מאוד להיזהר מסוג כתבות שכאלה כי אף פעם אי אפשר לדעת מי יקרא אותם ויתקרר ח''ו מהאמונה התמימה וזה יכול לגרום מצב הפוך אני מבין שאתה מתכוון לטוב אבל צריך לזכור שיש יהודים רחוקים וזה דווקא מה שיקרב אותם. תודה וסליחה על ההערה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינחס18.07.14
13
כותב כך -" הנה הדברים האלה אשר לא ישיגו בדרך הקש ההגיוני, כפרו בהם הפילוסופים היוונים, כי הקש זה מכחיש כל מה שלא ניגלה לו כמסקנה מפעולתו, הנביאים עומת זאת אישרו את הדברים כי לא יכלו להכחיש מה שראו בעיניהם הרוחניות,ולא שמענו מעולם על אחד הפילוסופים שהגיע למעלת הנבואה,ואילו ראו הפילוסופים היוונים את
לוי17.07.14
12
זרעים ,מביא שכל תכלית בריאת בני האנושות הינה להיות צוות לצדיקים ולחכמים ,ולשמש את האדם השלם, כדברי חכמינו "כל העולם לא נברא אלא לצוות לזה ".
לוי17.07.14
11
בניגוד ךדברי המה"ריל על כך שלא ישים מגמתו אל המתים השוכנים בבית הקברות ,כותב רבי חיים אלעזר שפירא ממונקאטש בש"ות מנחת אלעזר חלק א סימן סח ,כי אין בכך שום שמץ או בדל איסור ,אלא אדרבה מצווה גדולה וגמורה ,ומוכיח זאת באותות ומופתים מלשון הגמרא שכותבת שכשכלב בן יפונה השתטח על קברי אבות אמר להם,להם דייק
לוי17.07.14
חצוף מחוצף. אתה מביא לי איזה אדמו"ר חסידי שחולק על המהרי"ל?! חסיד שוטה. מלבד שדבריו של האדמו"ר ממונקאטש תמוהים מאוד. ההפך מאותה הגמרא מוכח שהחשש היה מפני שיקימו מעין 'שטפנשט' על קברו של משה רבנו, ולכן לא נודע עד היום היגיון מעוות של חסידים
ליטוואק שפוי17.07.14
החזון איש כותב שלאחרונים ישנה רשות ואף חיוב לחלוק על הראשונים ולא נושאים פנים בתורה -לאמיתה של תורה.וקבל את האמת ממי שאמרה.בפרט היכן שהראשונים סתמו דבריהם ללא ראיות או סברות [כמו המהר"יל ]והיכן שלאחרונים ישנם ראיות מוצקות כמו לבעל מנחת אלעזר בסוגיא דידן איזו עם הארצות איומה אתה מגלה לחרפתך -הרי הג
לוי17.07.14
מאך מיר א טויבע. מעבר לכך שכל הטיעונים שלך מכוונים לחזק את אמונת הצדיקים, אך הם לא לעניין, כי לא ראיתי כאן אף אחד שכתב נגד אמונת צדיקים. מה שנכתב בתגובות ובמאמר זה נגד - גנבת כספים בחסות אמונת צדיקים.
ליטוואק שפוי17.07.14
צדיקים,שמתחילה בת"נך עם האיש שנקבר נגע בעצמות אלישע והנביא וקם לתחיה [חכמינו אמר ושהיה רשע, ולכן אלישע לא רצה אותו לידו -ראה כוחם של צדיקים אחרי פטירתם,שבשנייה אחת יכולים להקים לתחייה אדם אחר שמת,כשהם בקיברם ! ] וממשיכה בגמרא, מדרשים ,ראשונים ואחרונים, קבלה וחסידות -בשם עבודת אלילים או עבודה זרה כמ
לוי 17.07.14
לשון השו"ע: ויש מקומות נוהגין לילך על הקברות ולהרבות שם בתחינות (מהרי"ל), ונותנים שם צדקה לעניים (כל בו). לא כתוב קברי צדיקים, להפך, כתוב להרבות בתחינות משום שהמקום קדוש, וכדי שיזכיר לו יום המיתה.
יואב21.07.14
10
כל מילה בסלע. זה אותם אנשים עם אותם רעיונות. פעם קוראים לזה שטפנשט, ופעם קוראים לזה "תומכיה" ופעם קוראים לזה רשב"י ופעם זה "לקראת" (מחלקים נרות--- מיליונים בשביל נרות---( הם יושבים באותןם משרדים, עובדים עם אותם אנשים, אותם חברות הפצה, אותם דפוסים. הכל אותו דבר. רק הנושא משתנה לפי הזמן. זה אנשים שרוב
שאולי17.07.14
אני מוחה על "לקראת" ושרבובה לנושא. אם אתה היית יודע את השפעת הנרות על הצבור הכללי לא היית מדבר בכלל. אני עובדת במשרד ממשלתי, ומחכה כל יום חמישי לנרות שמביאה אחת המתנדבות, כבר יותר מ15 שנה. כל משפחתי מדליקה נרות ומתחזקת בכל עניני הבית היהודי, טהרה, כשרות, שמירת שבת וכו' ומחוברת לשעורי תורה. הם לא מב
זיוה22.07.14
שרבוב הארגון לרשימה שלך פשוט שקרית ואתה תחטוף משמים. הם מימנו עשרות כוללי בין השמנים ואני אישית אברך קיבלתי מהם כמה מאות שקלים על ביה"ז שלם שלמדתי בזכותם.
אחג25.07.14
9
רבי יוסף אלבו בספר העיקרים כותב כך -_בשעת מתן תורה הגיעו כל ישראל ,חכמיהם עם טפשיהם למעלת הנבואה,והגיעו אליה באמצעות משה ובחסד אלוהי,וכן יהושוע הגיע למדרגה שהגיע באמצעות משה,יהושוע מצ עצמו לא הי ראוי שיגיע למדרגה שהגיע אליבה אלא באמצעות משה הוא שהשיג מה שהשיג ,ולכן פני משה כפני חמה ופני יהושוע כפני
לוי 17.07.14
הוא לא חי קצת לפני תקופת בעל שם טוב ? אני מעתיק ממה שכתבתי ולמדתי לא מאף אחד אחר. אני בא להראות שגם ראשונים דיברו על התקשרות לצדיקים כיסוד גדול מאוד ושורשי ביותר בעבודת השם,ולא כתבו שזה קשור לאלילות וכדומה שאר הבלי הבלים השם ישמור.
לוי17.07.14
אתה מביא מאות מילים - העתק הדבק מכל מיני מקורות באינטרט. בעיקר של רבני חסידים, ומסיק דברים שאינם קשורים. סיבה אינה קשורה למסובב, ספר העיקרים אינו קשור לשטפנשט וכן הלאה. לבד מכל זאת, האם מותר לגנוב תחת הכותרת אמונת צדיקים????? בכל ההוכחות שהוכחת לא מצאתי אפילו איזכור אחד כזה.
ליטוואק שפוי17.07.14
8
כותב המאמר מביא מהזוהר,אבל משמיט בכוונה תחילה את כל הזהר השייך למאמר הזה,בו נכתב שהחיים בעולם הזה , קיימים אך ורק בזכות הצדיקים שהלכו לעולמם שמתפללים עליהם בשמיים,,כי אמונת צדיקים אמיתית ממנו והלאה.כותב המאמר לוקה בקטנות אמונה נוראה וחמורה בכוחם של צדיקים, ובתחבולות ומסווה של איסור עבודה זרה [שלא ה
לוי17.07.14
ראיות מהתלמוד קבילות, מהזוהר לא. אם ר"מ דיליאון כתב משהוא זה לא מחייב אף אחד.
חרדי אחד20.07.14
7
נוכלים זה לא חדש אך תמיד יש טיפשים חדשים ומנצלים תמימים הסלמונים נוכלות ראו הוזהרתם
איציק17.07.14
6
האמת תובעת את עלבונה ואנחנו אנא אנו באים? מי יערוב לנו שהתורה שלנו היא לא פוליטית ואפנתית ונמכרת בכמה גרושים עודפים? ואין הדברים מסורים אלא ללב מקום של סתר ומחבוא חדר לפנים מחדר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל17.07.14
5
שמבין איך היהדות אמורה להראות!!!
איש אמת17.07.14
4
על דברי הרמבם שמביא בעל המאמר ,כותב בעל הגהות מיימוניות בהילכות עבודה זרה פרק י"א הלכה י"ג ,בשם הר"אם ,שמותר להשביע את החולה שישוב אליו לאחר מיתתו להגיד לו את אשר ישאל ממנו -" ואין זה דורש אל המתים כיון שאינו דורש לגופו של מת ,אלא לרוח, והרוח אינו נקרא מת ,וכן אשכחן בברכות פרק ג בחסיד אחד שלן בבי
לוי17.07.14
תגיד שבעל ההג"מ חולק. אבל לומר דברים בטלים? זה כבר הזוי. גם שאר התגובות שלך מראות שיש לך אינטרס ברור. אתה מוכן להכשיר כשפים, גזילות וגניבות העיקר לא להודות בטעות
שפוי17.07.14
ההגהות מיימוניות רק מפרש את הרמ"בם ולא חולק עליו כלל.אין לי שום אינטרס ואני נגד ניצול ציני של כספי ציבור או גזילות. הבעייה שאתם יוצאים נגד המצווה עצמה ועוד מחציפים פניכם לכנות עושי מצווה בשם עובדי אלילים וזה חמור שבחמורים וצריך כפרה ותשובה עצומה להוציא לעז ושם רע על הכלל, בלאין שום מקור תורני בו נכ
לוי17.07.14
3
פשוט לא תאמינו איזה פשע הולך שם. הם מביאים את הרב... שיתקע בשופר של הבבא סאלי מלפני 200 שנה וחותם את שמו על בקבוקון ערק שעולה 10 ש"ח בחנות תמורת 100X36 ארגון שמגלגל מיליונים רבים בשנה שכל הפעילות שלו היא חלוקת כמה סלים של מזון לאברכי הכולל (עשרות בודדות שמקבלים כסף קטן כל חודש) והחזקת ת"ת (רווחי...)
אריק17.07.14
2
מבלי להתייחס למכירות המבוצעות שם צריך לבדוק אם יש הסכמות רבנים אמיתיים על המקום והאם הכסף הולך למטרות קודש יתכן שכן ויתכן שלא אנני יודע צריך לבדוק מלבד זאת יש לך בלבול גדול מאד בנושא ההשטתחות על קברות צדיקים ובנוסף לא ירדת לסוף דעתו של הרמבם זל
שפוי17.07.14
פעם הבאה תכתוב לעניין ולא "לא ירדת לסוף דעתו של הרמב"ם " למשל... טוב כפרה? טיפש. מי שמבולבל פה זה אתה
שלמה20.07.14
1
עבודה זרה זו נמצאת במרכז בני ברק ברח' רשב"ם. כל ההבטחות ויינות הישועה שהנכדים/משבקי"ם/יחצני"ם למיניהם מחלקים/מבטיחים/מקללים/מב תמורת סכומי כסף לא מבוטלים, זו היא "מסחטת כסף" משומנת מלאה ג'ובים ושחיתות.
עובד ה'17.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24