כיכר השבת

תקיפת גדול הדור

משה גרילק רומז ומאשים: נתי גרוסמן אשם בתקיפה

תקיפתו של מרן הגראי"ל שטיינמן באלימות קשה, ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי. עורך 'משפחה', הרב משה גרילק, מאשים במאמר חריף ביותר את נתי גרוסמן, עורכו הראשי של עיתון "הפלס", כמי שאשם בתקיפה החמורה: "אין דומה לו בכישרון להרע, הוא האחראי ישירות לאווירה שנוצרה". גרוסמן בתגובה מאיים בתביעת דיבה(חרדים)

122
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בחשוון | 24.10.13
נתי גרוסמן
נתי גרוסמן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

העיתונות החרדית עוסקת הבוקר (חמישי) בהרחבה בתחושות הזעזוע וההלם האוחזים בציבור התורני ובמגזר החרדי כולו נוכח מעשה התקיפה הנפשע אמש לפנות בוקר כנגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כאשר מאמרי המערכת המרכזיים עוסקים במשמעות של חובת המחאה לנוכח הזלזול בגדולי הדור.

אלא שנדמה שדווקא עורכו הראשי של מגזין 'משפחה', הפובליציסט הרב משה גרילק בוחר ללכת צעד קדימה וכותב הבוקר מאמר חריף בעיתונו תחת הכותרת "נבלה נעשתה בישראל", בו הוא מאשים ברמז ברור ועבה את נתי גרוסמן, עורכו הראשי של עיתון 'הפלס' והעורך לשעבר של עיתון 'יתד נאמן' - שהודח על-ידי מרן גהראי"ל, באחריות למעשה התקיפה אמש בבני ברק.

"בחלום השחור ביותר לא העלנו זאת על דעתינו", פותח גרילק את מאמרו הנוקב וממשיך, "איש לא חשב שהחורבן הפנימי אצלנו יעמיק עוד יותר, שבירת כל המוסכמות, פריצת כל הגדרים התורניים והאנושיים שנפרצו ביום רביעי לפנות בוקר מהווים תמרור אזהרה בוהק. מלבד חילול השם המחייב לעשות חושבים לערוך חשבון נפש עמוק, יסודי, אמיתי ואכזרי במסקנותיו".

"ברור לנו שאותו מטורף שפרץ לביתו של מרן הגראי"ל ועשה את מה שעשה יוצג ע"י אויביו של מרן (כן, אוייביו ממש מעבר לויכוח הנוקב על דרכי ההנהגה) כתמהוני חסר דעת שפעל על דעת עצמו. בוודאי יאמרו שהוא לא מייצג את ציבור מצביעי עץ", ממשיך גרילק, "ואני מסכים איתם. חלילה לנו לחשוב שבני תורה אלו תעלה על דעתם התנהגות נפשעת שכזו, ואכן נכון הוא ובכל זאת הוא אינו מטורף וחולה נפש, הוא אדם מוסת ופרט זה יוצר את ההבדל הגדול".

גרילק מאריך במהותה של האחריות הציבורית הקולקטיבית לחטאו של היחיד ולאחר מכן כותב את הטקסט הבא: "ביום רביעי עם שחר קרה פשע איום ונורא, אולי הוא פרי הסתה מתמשכת שבה הסיתו צעירים וגם מבוגרים להאמין לכל דבר רע על מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א. הטיחו בו כל חטא אפשרי".

"המסיתים הצליחו להעליל עלילה נבזית בלב חלק מציבור בני התורה כאילו חלומו של הגראי"ל הוא לגייס את כל בחורי הישיבה לצבא, את הבנות לשירות לאומי וללמד את כולם ליב"ה במקום מסכתות בבא קמא ובבא מציעא עפ"ל", ממשיך גרילק, "הם העלילו כי הוא פשרן, כי הוא ימכור את כל התורה כולה. השקר הזה מתבסס על כך שדעתו כיצד לטפל בנושא הגיוס שונה מגישתו של הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך שליט"א ומכאן הידרדר לטפול עליו עלילה נבזית זו ומעשי שטן הצליחו מעלה מן המשוער".

"פגשתי צעירים לא אחד ולא שניים המשוכנעים בליבם שמרן הגראי"ל ומרן הגר"ח סטו מדרך התורה (עפ"ל, אבל למרבה דאבון הלב כך הרהיבו עוז בפיהם לומר בפירוש!) לא הצלחתי לשכנע אותם שאין הם יודעים על מה הם שחים כלל, שמרן לא ישן בלילה בגלל גזירת הגיוס ואומר תהילים כל היום, שדרש מתלמידי ישיבתו אורחות תורה ומשאר לומדי תורה להגביר חיילים בלימודה כדי לבטל את הגזירה השמימית, שבניגוד לישיבה אחרת שסגרה את שעריה בשבוע הבחירות כדי שהבחורים יתגייסו למלחמה נגד מרן הגראי"ל הוא דווקא דרש להוסיף שעות לימוד, אבל כלום לא הועיל, דיברתי כמו אל אוטיסטים, כאילו השבוע הגעתי מהמאדים ולא בתוך עמי אני יושב", תוקף גרילק בחריפות.

"זהו פרי ההסתה המסוגל להביא לכך שאחד ייקח את הגורל לידיים ויילך לקדש שם שמיים ולהכות את מרן שליט"א", מאשים גרילק, "רבותי למרות מסכת הקללות והביזיונות ששמעו ללא הרף נגד הגראי"ל שליט"א, חס וחלילה להאשים את קהל מצביעי עץ בפשע הנורא הזה".

"אולם ישנו אחד שלא יוכל להתחמק מאחריות לפשע הנתעב", עולה גרילק שלב ומכוון את חיציו היישר אל נתי גרוסמן, "איש אחד שהפך למשימת חייו להכפיש את שמו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א עד עפר. במשך שנים הוא מוביל קמפיין בצורות שונות ובאופנים מגוונים נגד גדול הדור, בשנה האחרונה התעלה על עצמו וכתב ועמד מאחורי כתיבת פשקווילים וחוברות שלא ידוע מן ההיסטוריה של מאבקים בין גדולי ישראל שאי פעם ירדו לשפל כזה".

"הוא היה ממוקד מטרה בצורה שלא תיאמן, לגרום לכך שהציבור ישפיל אדם זה, את האיש המורם מעם שרוב עולם התורה בעולם נשמע לו, את האיש שהוא תל תלפיות לרבים רבים בתוכנו, הגדול שמרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שלח להתייעץ אך ורק איתו. לא היה עלבון אחד, עלילה כלשהיא, שקרים למכביר, הכל כדי לפגוע בו. התחכום שלו עצום, אין דומה לו בכישרון להרע", כותב גרילק.

גרילק ממשיך במאמרו ומביא דוגמא למעשיו של גרוסמן וכותב: "הוא האחראי ישירות לאווירה שנוצרה כאילו מתכוון הגראי"ל שכונה באחד מכתבי הפלסתר שלו כ'משכיל' למכור את כל עולם התורה".

"ועתה נוסף על כך שאפשר להאשימו בכך שדבריו עלולים היו להביא גם לניסיון רצח הרי שלפחות על פי פרשת עכן אנחנו יודעים שהוא אחראי. האחריות של המבצע בפועל בסוף השרשרת של ההצבעה אינה גורעת כהוא זה מחטאו של ראש הפירמידה שמפעיל מכניזם זה, אין ברירה לאור מה שקרה ביום רביעי בבוקר חייבים לדבר בגלוי, להפנות את האצבע המאשימה כלפי מי שאשם", כותב גרילק.

לסיום, מתייחס גרילק לתפקידו בעבר כעורך 'יתד נאמן' בתקופה שלפני נתי גרוסמן וכותב שאף הוא הותקף במאמר ע"י אותו איש בעיתון. גרילק מסביר כי בניגוד לטענות הרווחות שעל שדעתו של מרן הרב שך זצ"ל היתה שעל "יתד" להיות תוקפני ומליטנטי ברוח גרוסמן הרי שלו עצמו הורה מרן הרב שך שלא לתקוף איש.

"באמתחתינו", מסיים גרילק את מאמרו החריף, "יותר מסיפור אחד כיצד 'יורשי' בעריכת יתד דאג ללא הרף לתקוף אישית כל מי שלא זז לפי חלילו, כי תשוקה זו טבועה באופיו. במלחמתו האחרונה הידרדר לשפל חסר תקדים עד כי קם אברך אחד המוסתים הניזון משקריו ועלילותיו ועשה מעשה שפל ונבלה נעשתה בישראל".

התגובה של נתי גרוסמן

פנינו לנתי גרוסמן כדי לקבל את תגובתו לדברים שפורסמו ב'משפחה', אך הוא בחר לחזור אלינו באמצעות פרקליטו, עו"ד אורי הברמן, שמאיים בהגשת תביעת דיבה תוך שהוא מציין במכתבו כי האשמות נגד גרוסמן נועדו להשפילו בעיני הבריות, לעשותו מטרה לשנאה, לבוז וללעג בקרב הציבור החרדי.

עו"ד הברמן מוסיף וקובע במכתבו כי "מעשיו של התוקף נעשו על רקע חוליו הנפשי ועל רקע זה בלבד", ומציין כי "התוקף מוכר כאחד ממעריציו של רה"י הגראי"ל שטיינמן ונמנה בין תומכי יהדות התורה, כך שאין המדובר בתוצר של הסתה".

"אין זה ראוי", מוסיף עו"ד הברמן, "לנסות ולקשור בין מעשה תקיפה על רקע נפשי ובין מרשנו ואין זה ראוי להמשיך לדוש ולהרבות את צערם של בני הציבור ובני משפחתו של התוקף כשזהו הרקע האמיתי של מעשיו". כראיה לטענתו, שטרם הובררה אף בבית המשפט, מצרף עו"ד הברמן מכתב שלטענתו נכתב על-ידי משפחתו של התוקף שמבהירים כי מדובר ב"חולשה נפשית".

עו"ד הברמן מוסיף וכותב כי ייחוס הדברים לגרוסמן, "מעיד, אם נתבטא בלשון מנומסת, על חוסר העמקה וחוסר היכרות עם דעותיו ופועלו. הרב גרוסמן, מעולם לא נקט בפגיעה כלשהיא, בכתיבתו, בפועלו ובכל דרך אחרת, בגדולי התורה ובזקני הדור בכלל ובכלל זה ברה"י הגראי"ל שטיינמן".

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
משוגעים עושים מה שנורמלים היו רוצים לעשות
א.ר ירושלים25.10.13
63
היהדות החרדית עברה ועוברת טרגדיה/שואה רוחנית - אולי החריפה ביותר בתולדותיה - בחסות ה"שקצים" של שערי חסד. אנשים חכמים, מכובדים ויראי ד' מעדיפים לא להימנות על חברתם.
moishe24.10.13
62
"הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ, כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם, וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו, וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ" (ויפייס אדמתו ועמו. פירש"י),
כובש ארץ ישראל24.10.13

הצגת כל התגובות

61
(("גדול המעשה יותר מן העושה")) ! = ובמהופך ->>> גרוע המפעיל אף יתר מן מפועל !
יהודי24.10.13
60
עלילת דם תשע"ד !!!!
אסתי24.10.13
59
לגבי ההתנהגות הפושעת החצופה וההרסנית של הצהובון השמאלני 'הפלס - הפסל' ומפלגתם. אפשר להשיג את החוברת "דרכי ההנהגה" (40 עמודים) במייל: KANOAE613@GMAIL.COM
כובש ארץ ישראל24.10.13
58
שאפילו אומר אמת כבר לא מאמינים לו. בחוברת (כ40 עמ') שחילקו בעטרת שלמה, הובא: "לחפץ להכיר מידתם – מידת השקר, באותו מנשר שנשלח לרבני קהילות נזכר לאחר מכן כעובדה ידועה שהגראי"ל "לא דיבר מעולם בכנס צניעות מילה אחת". והנה רק מהשנים האחרונות זכור שדיבר בשני כנסים, בווגשל יחד עם הג"ר נסים קרליץ והגרמ"ש קלי
כובש ארץ ישראל24.10.13
57
"המסייע להם – נותן יד לפושעים, ומחלל שם שמים" והנה מכתב מחשון תשע"ד, שהקריא הג"ר ברוך דב דיסקין, מדברי הגר"ח קנייבסקי שליט"א - בנוכחותו: "שמעתי שהעסקנים שמקימים מפלגה חדשה כדי להשפיל את הנהגתו של הגראי"ל שליט"א, מסתובבים כבר כמה שבועות ומדברים עם אברכים ומנסים לשכנעם כאילו הם הם מעתיקי השמועה, וגדול
כובש ארץ ישראל24.10.13
56
מכירה מקרוב
מאמינה24.10.13
55
חלקם (הלבלרים) במאמריהם, חלקם בהסתה בצורה אחרת וכולם באי ציות לגדולי הדור כי אם לזקן ממרא.
אבי24.10.13
על כך שהועפת מיתד ע"י הרב שך, ומאז נהפכת ללא רלונטי. ולא זו בלבד אלא עיתון משפחה שבו אתה מפרסם את הגיגיך הוקע אל עמוד הקלון ע"י כל גדולי ישראל.
יוסי כהנמן24.10.13
54
'יתד' בעצם הקמתו יצר גל עכור של רוע ושנאה. מה לך מר גרילק כי תלין. כערוך 'יתד' היית שותף פעיל, בהפצת שנאה ואיבה בתוך היהדות החרדית. בין ליטאים לחסידים, בין ליטאים וספרדים. במה אתה יותר טוב. זה נראה יותר כנקמה אישית שלך בנתי
דוד25.10.13
53
החברה החרדית מתגלה בשיא עיוולתה. איך אפשר לקחת אותה ברצינות? קומדיה גרוטסקית ממש. האם היתה בהיסטוריה האנושית חברה שבה המרחק בין דימויה העצמי למצבה באמת היה גדול כל כך? מסופקני.
ברוך24.10.13
52
למצב המזעזע שהדרדר אליו המגזר הליטאי בשנים האחרונות כפי שהשתקף בבחירות האלו
חרד24.10.13
51
אין מילים אחרות לתאר רתימת מעשה מטורף של מטורף תוצרת ההסתה הפרועה של אנשי רשב"ם * חזו"א כנגד ציבור בני התורה ולהפכוך אותו כנגד ואותו מתוסכל גרילק משרתם של שונאי ישראל! ושונא ישראל בעצמו! אבל הציבור אכן שקט אבל לא מטומטם והמכה שחטפו הללו עכשיו היא רק מקדמה קטנה על החשבון. עוד יבא יום נקם בקלפיות ובגד
שלום בער24.10.13
50
אנשים נורמלים!! שתקפו גדול הדור???? אמרו שהאיש משוגע!!! זה צביעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יוסי שבתאי24.10.13
יש הבדל גדול בין תקיפת תלמיד חכם, גדול הדור ישיש כבן 100 לבין תקיפת לבלר שנון ומיליטנטי שהשתלט על עיתון ששייך לציבור שלם ומצא בו במה לתקוף כל מה שזז לע בדיוק לפי 'השקפתו הטהורה'. בציבור החרדי אלו שקובעים את ההשקפה הם גדולי הדור ולא כתבי ועורכי העיתון. נתי גרוסמן הוא בושה לציבור החרדי, והתגובות שלך ה
טל24.10.13
49
היה לו את האומץ להתנגד לאיש אלים זה גם כשהוא היה על הסוס
שפוי24.10.13
48
אוי לנו מיום הדין לאן התדרדרנו.לאורך שנים פוניבז הפכה לשדה קרב פשוטו כמשמעו וצריך גם על זה לעשות מחאה גדולה ומרה .
אברהם24.10.13
47
מוציא הדיבה הגדול שבכל הדורות תובע על הוצאת דיבה קם הגולם על יוצריו אכן גולם
פלסעקום24.10.13
זה מראה קצת על האישיות של האדם
שכן24.10.13
46
העולם לא הפקר. ביזוי תלמידי חכמים וצדיקי הדור עד הת. זה לא פשוא כלל בוש לך גרוסמן
אילנה24.10.13
45
במקום להפשיר את האוירה המכוערת בחרת להתקיף את הצד הסובל מי קילל כל התקופה מי סבל מאיומים את מי זורקים מהכוללים אין לך בושה אבל האמת שזה לא חדש כך דרככם כל הזמן מי שחושב אחרת ממכם אינו בכלל יהודי די כבר להסתה שלכם
דואר24.10.13
44
לא סתם העיפו את גרוסמן מיתד
הצדק 24.10.13
43
המשפחה הוציאה מכתב שהאברך עבד ותמך בג' והוא חולה נפש והגיע לרב שטימאן וצעק משיח בן דוד למה להיגרר
שלמה24.10.13
42
מאשימים קבוצה שלמה בגלל מעשה של מטורף אחד, ולמי שיש חשבונות עם הר' גרוסמן שיסגור אותם במקום אחר לא על הגב של כל הציבור
ירושלמי24.10.13
עם מאמר שטני מאד שתוקף את הרב גרילק. יתד נאמן לפני שנה וחצי. הוא זה שעושה הכל כבר עשרים וכמה שנים על גב הציבור, אז זה מה שמגיע לו.
אחרון המוהיקנים24.10.13
41
חולי נפש, הלא בוחלים בשום אמצעיים כדי להכפיש...הלו? אותו משוגע, חסיד של הגריא"ל ופעיל הפועל ויפעל למען ג'(כעדות משפחתו) שהוא חיבק את המרן וקרה לו משיח בן יוסף... מה לא מובן? הוא אחיין של ראש ישיבה מפורסם הפועל ללא לאוט להצלחת רשימת ג' וחתןם על המכתב.. אתם מנובלים , השופכים דם נקי.
gim24.10.13
40
זה מה שיש להגיד. הפילוג הגיע גם לתוככי הציבור הליטאי עד שמגיעים למצב שמבזים גדולי ישראל בושה בושה בושה סגר את הבסטה, סגרו את הגמרות, הישיבות והכוללים. הכל שווה לפח
אמונה27.10.13
39
כדי להגדיר מהו כישלון, צריך להגדיר מה המטרה, ולראות האם היא הושגה . מכיוון שלעניות דעתי המטרה של גרוסמן ושות' הייתה לשלוט על הציבור החרדי, הרי שכל מה שהתגלגל בחודשים האחרונים הינו מכת מוות למטרה זאת . יהיה גודל מחנהו של הגר"ש אוירבך אשר יהיה, אפסו סיכוייו להיות מנהיג של כלל הציבור הליטאי . היכן היית
moishe24.10.13
38
קראתי בהפלס מילה אחת המפחיתה מכבודו של גדול הדור, אבל הסתה אמיתית שאין כדוגמתה בהסטוריה היתה ביתד נגד הרב אוירבך, לקרא לגאון בתורה קורח זה מותר????? גרילק אתה מעוות את המציאות, החולה נפש פילץ בכלל חסיד גדול של הרב שטימן מצביע ג' למהדרין. נוהג לרדוף ממש כל מצביע עץזך. הוא מוסת? כן! הוא מוסת ע"י יתד נ
עץ24.10.13
37
אסור להקשיב לו
יוסי24.10.13
36
משה גרילק שפוטר מעריכת יתד נאמן מנסה לבוא חשבון עם מחליפו בתפקיד. משה חבל, עד לא מכבר נחשבת בעיני רבים לדמות אוביקטיבית עכשיו גם אתה נסחפת בגל השנאה העכור ששטף את הרחובות. קיבלתי על עצמי בל"נ לא לקנות יותר עיתון "משפחה"
אלי24.10.13
35
לא יודע למה צריך את כל החילול ה' הזה????????
חיים.24.10.13
34
על זה שיתד יצא בזמנו נגד השבועונים...
חיימקה24.10.13
33
"..וצריך להתרחק מהם – פן תספו בכל אשר להם" ועוד מכתב שכתב הגר"ח קניבסקי שליט"א, בי"ז חשון תשע"ד. "בעזה"י, ערב הבחירות חורף תשע"ד חובה גמורה על כל מי שיש לו זכות הצבעה להצביע אך ורק לרשימת יהדות התורה שסימנה ג' כפי שמורה מרן הגראי"ל שליט"א ואסור להמנע מלהצביע בשום אופן כי הנמנע ממעט בכבוד שמים. והנה
כובש ארץ ישראל24.10.13
32
האיש שהמחלוקת השינאה והמשטמה רשומה על שמו ועל מצחו לדורי דורות לא קם אויב כזה לישראל מאז המן
בני24.10.13
31
נתי הנכבד. מעבר לחילול ה' שאתה ואוסף החלאות סביבך עושים כבר שנים רבות וע"כ יש דין ודיין, אני סמוך ובטוח שלא היית מעז לפתוח פה מול אף אדמו"ר מחסידות אשר לו מעל 100 חסידים. הם היו טורחים להסביר לך שיש עונש גם בעולם הזה. ויפה שעה אחת קודם.
בית וגני ותיק24.10.13
30
כדין מסית ומדיח
שפוי24.10.13
29
ולהגיד שחייבים סקילה ולתלות על עץ זה לא הסתה?
יוסי שוורץ24.10.13
28
הגדויילים שלא עצרו את האלימות המילולית של נתי גרוסמן משלמים את המחיר?
לשון הרע נורא24.10.13
27
לא קשור, מדובר פסיכי עם תעודות!! לקשור את זה להסתה זה פשוט מחוץ לסקופ! אגב היו איומים ברצח על הרב אוירבך מי אשם בזה?
James24.10.13
26
צריך להתחיל לעשות תביעות דיבה נגד סבר בלוי וגרילק וגפני על עלילות דם
משה24.10.13
25
לעניות דעתי חשבון נפש מתחיל בנפש שלך. כל אחד לעצמו. אין שום ענין להטיל בקשה לחשבון נפש על הזולת זה מגוחך ובודאי לא נכון. למרות שתמיד יותר קל להכות על חזה הזולת. זו רעה חולה מאד של אי עשית חשבון נפש א מ י תי!!!
תמים תהיה24.10.13
24
איש אמיץ שלא מפחד מטרוריסטים וחושף את האמת בריש גלי. אשריך.
חחחזזזזקקקקקקקק24.10.13
23
הגיע הזמן להפנים, שאם אכן מבצע המעשה החמור אינו שפוי בדעתו - כפי שמעידים על כך רבים - אם כן אין זה מעשה הנתון לבחירת אדם אלא דבר שארע בידי שמים, וא"כ על הגראי"ל שליט"א ותלמידיו לעשות חשבון נפש ובדק בית על מה ולמה הגיע זה עליהם.
אברך פשוט24.10.13
הריני להצהיר בזאת שאיני נוטל חלק במחלוקת ואיני שייך לשום צד. גם אם הדבר היה קורה לצד שכנגד הייתי כותב את אותם הדברים - כמובן, עם ההתייחסות המתאימה - וכמו שראוי לכל אדם לנהוג עם כל הקורה אותו.
אברך פשוט24.10.13
22
"הפוגעים בחכמי הדור שעודדו את הנח"ל החרדי – הם פושעים וישרפו בגיהנם" ואוי להם שהם צריכים לפחד על עצמם מ"הזהרו בגחלתן", וזהו עפ"י מה שכתב הגר"ח קנייבסקי שליט"א. "בעזה"י כ"א סיון תשע"ב. הנה הנהגת הדור מסורה כיום למרן גאון ישראל הגראי"ל שטינמן שליט"א... והנה חובה לכל לציית לכל מוצא פיו של מרן שליט"א, *
כובש ארץ ישראל24.10.13
21
אישית. גרילק אינו אחד שיכול לפסוק פה בכלל
י25.10.13
20
גרמו לזה!
ג24.10.13
19
זה התחיל לפני שנים בהתקפות נגד גאון ישראל וקדושו כ"ק האדמו"ר מליובאויטש זיע"א, אז מה הפלא שאדם כזה נגרר לאן שנגרר. לא אתפלא אם אדם זה יכפור בעיקר.עיין רמב"ם סוף הלכות צרעת.
איציק24.10.13
למרן מאור ישראל רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל
לא נשכח24.10.13
18
הרב גרילק יידע מה לענות. הוא יספר הכל. כל מה שהוא לא היה יכול לספר עד היום. הוא יספר בחקירתו בבית המשפט. הלוואי ונתי גרוסמן יצליח למשוך אותו בלשון..
ישמחיהו24.10.13
בתביעה מול יתד נקווה שזה יחזור על עצמו
איציק24.10.13
17
כולם כבר יודעים [התפרסם מכתב מבני המשפחה] שהתוקף איש מעורער בנפשו ותומך דגל נלהב..אבל זה לא מפריע לעורך עיתון להשתלח ולהסית כאחרון התגרנים.. לא שמענוך גרילק כשאיימו ברצח על הרב אויערבך לפני מספר ימים וגם לא כשחבריך ממחנה השלום הכו את הרב מינצר והפילו ראש ישיבה ברחובה של עיר וניהלו קמפיין אלים ופראי
האמת והשלום24.10.13
16
"יו"ר זק"א – הציל את הגראי"ל מחומר דליק שהרשעים הכינו לו" וכתב יו"ר זק"א יהודה משי זהב: "בזמנו, שלחתי מתנדבים להגן על מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א שהגיע ל'שבע ברכות' של נכדתו בירושלים, אחרי שסיקריקים אלו התקבצו וזממו לפגוע בו פיזית רח"ל, - מתחת לאחד מרכביהם נמצאו כמה בקבוקים עם חומר דליק. לא יאומן כי
כובש ארץ ישראל24.10.13
15
היטבת לכתוב דברים נוקבים, מדויקים וקולעים בימים טרופים אלו. הרי מי שמכיר יודע.
שלומית24.10.13
14
גרוסמן שחיק טמייא שביזה השכם והערב את רבן של ישראל מרו הגר"ע יוסף זצוק"ל, ממשיך והפעם את גדולי הדור הליטאים...שאינם פוסעים בדרך המסור'ע שלו...
ארז הלבנון24.10.13
13
האלימות מהאברך שתקף מרן אתמול בבוקר, הוא משום שלקחתם (צ"ל שגנבתם) הרבה מהזמן היקר של הזקני הדור, בשביל הבחירות של הציונים ימ"ש, וכולו לשם שמים!!! אבל זה לא לשם שמים של הקב"ה רק לשם שמים של השטן וחביריו. תדעו: שהיום יש קיטרוג גדול בשמים על הביטול תורה שגרמתם לגדולי הדור, ובחורי ישיבה, ואברכי הכולל,
ששששששששששששששש24.10.13
12
משה גרילק ועיתון משפחה איפה הבושה? כל מציאותו של העיתון משפחה הוא זלזול עמוק במרן רשכבה"ג הרב אלישיב אני סולד ונגעל מהעזות שלך לעלות על גבי העיתון מאמרי כבוד התורה כשאתה הוא המזלזל העיקרי שקרן נתעב שלא בדק את המציאות מיהו התוקף ומה רצה תתנצל חצוףֱ
מוחה24.10.13
11
יהודים מבטן ומלידה, ידועים כרחמנים בני רחמנים.כאשר רואים לאיזו אכזריות מגיעה ההתנהגות החרדית, ועוד של בני תורה בישיבות "הקדושות",ניתן ליחס אותם לצאצאי המן מזרע עמלק שלמדו תורה בבני ברק.
דן סגל24.10.13
10
ענין התקיפה הינו מפירות הבאושים של ישיבות במחננו שהחדירו נוהל לבקר מה שכביכול נראה להם "כפשרה" זה בעת שכדי להעמיד את שקריהם מוכנים לעשות הכל, החל מהפצת שקרים בנוסח שהרב שטינמן כביכול חפץ לגייס אי מבחורי הישיבות ועוד כהנה וכהנה בדרכם כסל למו, והגדילו לעשות בנתינת יד חובקת לאדם אשר הציבור החרדי סבל זה
ראובן24.10.13
9
הרב גרילק כמעריץ גדול של אומץ ליבך שאתה יודע שמי שרגיל במעשה נבלה לא יפסיק עד שלא יעצרו אותו ואתה לא חתת ולא פחדת וכתבת מה שרבים וטובים מרגישים כואבים דומעים ונבוכים, אשריך תמשיך להיות שופר נאמן כנגד המשחיתים שלצערנו יש להם כלי כתיבה בידם וצאן בלי רועה נאמן שנוהה אחריו
יעקב24.10.13
והגיע הזמן שכולם ידעו על השקר הגדול שלהם, הם מסיתים ומדיחים ללא הרף נגד זקני ומאורי הדור,ואין שום הבדל בינם לבין המזרחי והמשכילים שבכל הדורות, כי מי שלא נשמע לגדולי ישראל ולא משנה אם זה תחת מעטה של ה"השקפה הטהוירה" או תחת כל מעטה אחר זה היינו הך,הם מורדים וממרידים והגיעו לדיוטא הכי תחתונה שיש,
אורי24.10.13
8
אני עוד ראיתי את הנתי גרוסמן הזה מצביע בבית וגן כל הדרך הוא אמר תהילים המשוקץ הנתעב הזה. אדם רשע ורע עוכר ישראל צבוע ושקרן.
דוד24.10.13
7
אין לו בעיה עם האכסניה הציונית-החילונית ורק כאן הוא מתגולל על אנשים ישרים ויראי ה'.
ג.א.שטרן24.10.13
אני מקשיב לתוכנית הזאת ונהנה לשמוע את הרב ישראל גליס ואת איזי מן ובחיים שלי לא שמעתי שם את הרב גרילק!!! אדרבה אשמח לשמוע אותו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משה חי24.10.13
6
אם המאמר הזה היה נכתב לפני הבחירות התוצאות היו שונות.
הא24.10.13
5
איך אפשר לזלזל עד כדי כך באינטלגנציה של הציבור? הרי כל העולם ואשתו כבר יודעים שהאברך התוקף הוא היה פעיל של ג ועל מרפסת ביתו היו שלטים של ג, כל מי שגר בקרית ספר יודע גם שאתמול הרב קסלר הקריא מכתב שכתבו בני המשפחה שהם בכלל מצביעי ג והם נשמעים למרן הגראי"ל בכל הוראותיו עוד כתבו במכתב שבנם צעק דברים בסג
חרדי שפוי24.10.13
באמת האברך עצמו צ"ע, יכול להיות שהוא מעורער בנפשו, וגם מסכנים המשפחה, ואולי בגלל זה צריך לשתוק. אבל לא בגלל ה'עלילת דם'. זו לא עלילת דם!
יהודי25.10.13
הם היו שם ???????????? אנשים שהיו שם סוברים אחרת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משה 24.10.13
4
בבחירות האלו עיתון משפחה לקח צדדים בכיוונים מאוד ברורים גם נגד עץ וגם בעד ישראל פורוש. בושה לעיתון שאמור להיות אובייקטיבי שהוא מתערב בעקיפין לטובת מועמד ראש עיר וכדי לבדוק מי מבכירי העיתון קיבל שלמונים מתחת לשולחן. בושה וחרפה. פעם משפחה היה יותר מכובד.
יוני25.10.13
ןלכן מי שלקח צד זה הגר'ש. ולמחות על פגיעה ברב שטיינמן זו לא נקיטת צד. את זה גם הגר'ש עושה.
צפור דרור25.10.13
3
מצא בעל החוב לפרוע את חובו. גרוסמן אפסון מאופס.
משועשע24.10.13
2
"לבלרי הפלס ומפלגתם – עוברים ביהרג ואל יעבור" בעיתון 'הפסל' מתנכלים בהרבה אופנים לארץ ישראל. 1. הם חרטו על דגלם בראשית פועלם שאינם רואים במדינה שום מעשה ה' (הפלס ט"ז חשון תשע"ג), רחמנא ליצלן מדעתם הארורה, וכל פעולת התנכלות ל"מדינת ישראל" בכל אופן שהוא – היא ביהרג ואל יעבור, כי "מדינת ישראל" פירושו -
כובש ארץ ישראל24.10.13
1
לשקר אין רגלים?? אמש התפרסם שהתוקף אדם מעורער בנפשו ל"ע ובכלל מזוהה עם דגל.. אבל אלה שמתוסכלים מתוצאות הבחירות לא נותנים לעובדות לבלבל אותם, וממשיכים בהסתה הפרועה. מר גרילק לפני כמה ימים קבל הגר"ש אויערבך מכתב איום ברצח, לא שמענו כל זעזוע.. בשבועות האחרונים התקיים מסע ע"י פלוגות הדגל טרור ברברי
האמת והשלום24.10.13
היה מסע הכחדה נגד מצביעי עץ. כל שאר מה שכתבת - מדובר בדברים רבי פנים, אז עדיף לא להתחיל עם זה.
אחרון המוהיקנים24.10.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 09:16

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24