כיכר השבת

סוער בפתח תקווה

'אגודה' תומכת באורי אוהד; גוברת ההסתה נגד החרדים

הציבור החרדי בפתח-תקווה, שהחליט לתמוך במועמדות איציק ברוורמן לראשות העיר, סובל מהסתה חסרת-תקדים, ובכל-זאת, ב'אגודת ישראל' החליטו לחרוג ולתמוך באורי אוהד. בכיר חרדי, תוקף בחריפות את אוהד, אותו הוא מכנה: "מגעיל, שקרן ונוכל" בשל ההסתה החמורה. ומה מגיבים במטה אוהד? (חדשות)

25
אפי ליברמן | כיכר השבת | א' בכסלו | 04.11.13
מודעת ההסתה בפתח תקווה
מודעת ההסתה בפתח תקווה (צילום: כיכר השבת)

רגע לפני מועד הבחירות לראשות העיר פתח תקווה, שייערכו מחר החל מהשעה 13:00 בצהריים ועד השעה 20:00, הציבור החרדי מתפלג בתמיכתו במועמדים לראשות העיר עו"ד איציק ברוורמן וראש העיר המכהן אורי אוהד.

עד כה רוב הסיעות החרדיות והדתיות, כמו גם יתר הסיעות בעיר, התלכדו סביב מועמדותו של עו"ד איציק ברוורמן.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה שוחחו גורמים בסיעת "אגודת ישראל" עם המועמד אורי אוהד והודיעו לו כי קבוצות חסידויות רבות בעיר יביעו בו תמיכה.

גורם המעורב בפרטים אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי 'אגודת ישראל' לא תודיע בפומבי על תמיכה באוהד, אך תעביר הוראה למצביעיה לתמוך בו בקלפיות.

אוריאל בוסו יו"ר ש"ס בעירייה, תוקף את החלטתם, בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי הפיצול יביא להפסד: "חבל מאוד שיש פיצול בציבור החרדי, ראינו בשאר המקומות בארץ שפיצולים גורמים להפסד לציבור כולו, אני עדיין מאמין שהציבור כולו יתאחד אחר קריאתם של גדולי ישראל".

בתוך כך, ברחבי העיר ממשיכה להשתולל הסתה פרועה ושלוחת רסן נגד הציבור החרדי, שבחר לתמוך במועמדות ברוורמן.

על גבי לוחות המודעות נתלים שוב ושוב מודעות, בשפות שונות, בהם דברי בלע נגד תושביה החרדים של העיר. במטות של המפלגות הדתיות נכנסו ללחץ ופועלים שעות נוספות כדי למנוע נזק בקרב המצביעים.

בשעות הלילה הופצו שתי מודעות שונות, שבכל אחת מהם הטקסט שונה אך המסר אחיד וברור: לעצור את הגעת החרדים מלהתגורר בעיר.

בעיר מתגוררים לא מעט תושבים מהמגזר הרוסי, ואליהם פונה המודעה בשפתם, תחת הכותרת: "ככה תראה העיר פתח תקווה אם נצביע לברוורמן", זאת על רקע תמונה של המוני חרדים.

בהמשך המודעה, מגיעה ההסתה לשיא צביעותה, כאשר נכתב: "ברוורמן מכר את העיר לדתיים כשעשה אתם עסקה סודית".

איציק ברוורמן ואורי אוהד (צילומים: דפי הפייסבוק של אוהד וברוורמן)

המודעה השנייה חמורה הרבה יותר. כותביה ניסו להעביר דרכה מסר לפיו רוב התמיכה הכספית בעמותות בעיר, עוברים לחובשי הכיפות: "לאן הולך הכסף שלנו?", שואלים המסיתים בכותרת, והתשובה שבשקר יסודה: "62% מהתמיכה של עיריית פתח תקווה בעמותות וארגונים מגיעים למגזר התורני והדתי. הנתונים מתוך תקציב העירוני המאושר לשנת הכספים 2012, לפי אתר משרד הפנים".

לסיום, הם לא שוכחים לחזור גם כאן על המסר המסית במיוחד: "ברוורמן מכר לחרדים את פתח תקווה".

כתב "כיכר השבת" שוחח עם בכיר במפלגות החרדיות שנשמע נסער במיוחד. בין טלפון אחד למשנהו, הוא מתפנה לזעוק את זעקת החרדים. "תקשיב, הוא (אורי אוהד - א.ל.) מטורף, אין לי מילה אחרת לומר", הוא פותח עמנו את השיחה, ומתאר את הלך הרוח ברחובות העיר, "אתה יודע איזו הסתה הולך פה עכשיו? הוא מפזר פליירים, כל רגע משהו אחר. הם הכינו מבול של פליירים".

לבכיר החרדי, אין תשובה ברורה האם ההסתה השפיעה על התושבים החילונים ולכן הוא מנסה דרכינו להסביר להם מי הוא אורי אוהד שעומד, לדבריו, מאחורי זה. "אין לי מושג אבל זה פשוט מטורף. אני לא יודע האם אנשים קלטו מי הוא אורי אוהד - הוא צבוע, מגעיל, שקרן, נוכל, אין לי מילה יותר מתאימה. זה פשוט דבר נוראי ביותר".

הבכיר החרדי דוחה את הטענה כי הם בגדו פוליטית באורי אוהד שזכה לתמיכתם בסיבוב הראשון. לדבריו, יש הבדל בין בגידה פוליטית להסתה: "הוא בגד בנו, למרות שהוא יגיד שאנחנו בגדנו בו, אבל לבגידות פוליטיות יש משמעות אחת ולהסתה יש משמעות אחרת לגמרי".

"אנחנו עובדים קשה, כולנו - כל המטות עובדים באטרף לא נורמלי", הוא מספר על עבודתם בעקבות קמפיין ההסתה, "אנחנו מקיימים טלפונים לתושבים, שולחים הודעות טקסט, מפיצים מכתבים של רבנים, עושים הכל".

ממטה הבחירות של ראש העיר אורי אוהד נמסר ל"כיכר השבת": "דברי הבלע ההזויים הללו אינם ראויים להתייחסות ומעידים רק על הגורם שאמר אותם ומתחבא תחת הביטוי 'בכיר'".

"מחר בלילה יקבל ראש העיר אורי אהד את האמון מתושבי העיר ויהיה ראש העיר של כולם, גם של אותו 'בכיר'", נמסר מהמטה.

מודעת הסתה ברוסית נגד המועמד הנתמך על-ידי החרדים
מודעת הסתה נגד הציבור החרדי ואיציק ברוורמן
תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
העמותות החרדיות מקבלות את סל השירותים לבתי הספר,גני ילדים, לשיעורים, ספריות, והרצאות, דברים שהציבור החילוני מקבל ישירות מהעיריה. היינו מוכנים לקבל את ההוצאות הנ"ל בבסיס התקציב לבתי הספר, ללא כל הפרוצדורה של העמותות. ירימו את הכפפה ויתנו ליהודי הדתי פעילות דתית במתנסים, שיעורי תורה כפי שהחילוני
ארי05.11.13
16
בהתחלה הלכו עם אוהד, וסיבוב שני החליטו ללכת עם ברוורמן, בטענה שאהד הולך עם מפלגת ביחד(קבלה לעם, בני ברוך..) מצד שני ברוורמו הולך עם רון כץ מיש עתיד(השיג מנדט אחד) אוהד התעצבן ופעיליו תלו שלטים שגרעי מכר לנו את עיר.. וכאילו שאם הינו הולכים עם אהד, והוא ינצח אז הוא לא מכר את העיר לש"ס? אני לא הצבעתי
אבי04.11.13
15
החילול ה' של החרדים בפתח תקוה, שבר כל השיאים. מריצים מועמד אחד לקבל ברכת הדרך בבית מרן, ולאחר כמה שבועות, מעבירים את ברכת הדרך של מרן ליריבו.אחרי זה מלינים מה חורי האף הגדול של החילונים. הפתרון, שלח את האנשים, ויעבדו את ה' בישיבות ולא בקלפיות.
דן סגל04.11.13

הצגת כל התגובות

14
מנהל אתר שלום, ככל הנראה תגובתי לא מצאה כן בעיניך שכן לא ברור לי מדוע לא אישרת אותה. למותר להזכיר לך כי אי פרסום תגובה ללא סיבה מהווה הפרה בוטה של חופש הביטוי. ברי, כי ככל הנראה מדובר בטעות, וכעת תפרסם את התגובה. בברכה, נתאל אפ שלום, תמוהה בעיני מדוע שכחת לציין, כי עיקר תמיכתו של איציק ברוורמן מה
נתנאל04.11.13
13
אפי שלום, תמוהה בעיני מדוע שכחת לציין, כי עיקר תמיכתו של איציק ברוורמן מהסיעות הלא דתיות הינם של סיעת יש עתיד, מרץ וגינאדי. אזכירך, שהקמפיין של סיעת יש עתיד היה בכותרת של: "באנו חושך לגרש". סיעה זו, היום יוצאת בריש גלי ותומכת בברורמן. בנוסף, האם שכחת לציין ש"התמיכה" של גדולי ישראל היה רק לאחר שהרב
נתנאל04.11.13
12
הוא אומר ש- 62% עובר לציבור הדתי-חרדי מה זה קשור לברוורמן הוא לא ראש העיר מי שעומד כעת בראשות זה אורי אוהד אז מה הוא מאשים את ברוורמן על זה אם כבר "יש אשמה" זה על אורי אוהד
פתח תקוואי04.11.13
11
זה חתיכת הסתה אפליות/חרדים וכו'
סומחי04.11.13
10
לא מתאים לפתח תקווה.
חילוני מסורתי04.11.13
9
מתוך הציבור החרדי אשכנזי בעיר פתח תקוה כתשעים אחוז ליטאים ועשרה אחוז חסידים כך שעשית עסק מקריאתה של אגודת ישראל לתמוך באוהד מגוחכת
תושב פתח תקוה04.11.13
8
המשיחיסטים! כת שמנסה להשתלט על פתח תקווה והשיגה 4 מנדטים!!!!! איך אגודה יכולים ללכתץ עם אוהד? חושבים רק על הכיסא שלהם. גועל נפש
אחת העם04.11.13
7
ולא ניתנים תקציבי החזקה לבתי ספר וגנים, כפי שמקבל החינוך החולני, עריכת מופע מוזקלי דתי זו הקצבה ולחילוני זה בתקציב. הבגידה החלה יום לאחר הבחירות כאשר במקום לשבת עם החברים שתמכו בו בסיבוב הראשון הוא סגר עם נציגים אחרים ואמר "לא הבטחתי לקיים"
trh04.11.13
6
גם הבית היהודי-נפתלי בנט נגדכם ,למדנו מהם שמותר.
חילוני פ"ת04.11.13
5
אפי שלום, תמוהה בעיני מדוע שכחת לציין, כי עיקר תמיכתו של איציק ברוורמן מהסיעות הלא דתיות הינם של סיעת יש עתיד, מרץ וגינאדי. אזכירך, שהקמפיין של סיעת יש עתיד היה בכותרת של: "באנו חושך לגרש". סיעה זו, היום יוצאת בריש גלי ותומכת בברורמן. בנוסף, האם שכחת לציין ש"התמיכה" של גדולי ישראל היה רק לאחר שהרב
דניאל אור04.11.13
4
הציבור מאס בשחיתות העסקנים. השנים האחרונות היו אמורות להיות תור הזהב של הציבור החרדי בפ״ת. יצחק אוחיון ואורי אוהד נתנו הכל ביד רחבה לציבור שלנו אבל מספר עסקנים בראשם ....... מש״ס דאגו לכיסם אם במעשרות ואם בהעברה ישירה! ברור ששס תשאר בחוץ אם אוהד יעלה והראשונים שיקראו לדגל הם ג כי הבגידה הגדולה היא מ
חרדי מבטן ומליד05.11.13
3
בטח קיבלו את בית ההלוויות של פ"ת למישקולץ
מישהוא05.11.13
2
גם בפתח תקווה ליצמן הולך נגד החרדים בעבור נזיד עדשים
בני04.11.13
1
אחי ורעי החרדים לדבר ד' תבינו כבר שכל "שקל" שאנחנו עוד לוקחים מהמדינה הציונית הלזו מזמן השמד הזה, מהרשעים הארורים העוקרים את הדעת ר"ל, רק גורם להמשך קיומה בעולם הזה - בגלל הזכיות שהמדינה צוברת בשמים, בזכות החזקת התורה, תלמידי חכמים, חדרים, בית יעקוב, סמינרים, ישיבות, וכוללים וכו'. עכשיו הזמן להתאח
54504.11.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24