כיכר השבת

מרן חדש נולד ביתד נאמן?

מאמר דעה ב"יתד נאמן" על עליבות הציבור החילוני בשל האבל על הזמר אריק איינשטיין, מביא את הרב אליהו ישראלי, בנו של האמן הרב איקא ישראלי ז"ל לטור תגובה זועם (דעה)

91
הרב אליהו ישראלי | כיכר השבת | כ"ט בכסלו | 02.12.13
הרב אליהו ישראלי
הרב אליהו ישראלי (צילום: באדיבות המצלם)

גאוות היחידה המופגנת מאז תקומתה של ה"תנועה החרדית", זו שהוקמה במקביל ל"תנועת ההשכלה", היתה תמיד נר לרגליה, והיא שהעניקה לה, ועודה מעניקה, את אפשרות הקיום.

בגדול, גאוות יחידה היא דבר מבורך. אמנם המוני, קטנוני ובר-חלוף, אך בעת שאתה משתייך לתנועה כלשהי, אתה זקוק לה על מנת לבסס את הנוער שלך, ולהצדיק את קיומך.

שתי בעיות מהותיות יש בגאוותה של התנועה החרדית בפרט. האחת היא היותה חסרת גיל. בתנועת הנוער הזו חברים אנשים בני כל גיל, וכולם בעלי אותו מעמד. והשניה, שהיא מבוססת על שלילה, היחידה אינה גאה במעשיה אלא גאה בבוז האחר.

בעיות הללו, אין בכוחם כדי לפרק את היחידה, אך בכוחם להרחיק חברים מהתנועה, ולהשניא אותה על אנשים שאינם חברים בה.

ההרחקה אינה מהווה איום על הקבוצה, כי כדרכם של גאוותנים, החברים אינם רואים את הזליגה, אינם מכירים בנשירה, וממשיכים לבוז.

גם השנאה אינה מהווה איום, כי כדרכם של גאוותנים שכאלו, רמיסת האחר היא משנה צרופה ודרך חיים, ומה להם ולדעות נוגדות?

מאחר שמדובר בתנועת נוער, ובכתבה המתפרסמת בביטאון בית הספר (יתד נאמן), אין מן הראוי שאשקיע זמן בתגובה, אך מכיוון שאתה, מוטי ידידי, ביקשת את תגובתי, ומכיוון שהנידון (אריק איינשטיין) קרוב לליבי (וגם ללב כותב המאמר בביטאון "יתד נאמן", המצטט כבבלי משים שורות מתוך שיריו של איינשטיין), לכן אגיב:

1.

מבנה הכתבה, עוסק בהבדלים שבין "מרן" של ה"תנועה שלנו" לבין "מרן" של החילונים, שתי שאלות קטנות: א. ממתי הפך הרב עובדיה יוסף ל"מרן שלנו"? בשיטת אויב אויבך חברי?, כלומר, שנאת הזרים שמלווה את גאוותני היחידה ושבשמה הוקיעה לאורך השנים את הזר "הר"ע יוסף" (כהגדרתם), ניכסה אותו לפתע לעצמם, כאשר האויב משותף (והוא לא, הוא לא משותף). מגוחך להכשיר לפתע את המוקצה, רק לשם הפרובוקציה.

2.

לגופם של דברים: ציטוט: "באמת שלא צריך להיות קטנוניים ולהתחיל לספור את האלפים הבודדים שהיו שם לעומת האירוע העצוב מלפני חודשיים בהשתתפות למעלה מחצי מיליון יהודים" הרי במילים אלו כבר היית קטנוני ועשית את מה שהצהרת עליו כקטנוני! ואז בא ההמשך "הנושא איננו מספרי כלל ועיקר, בהתחשב בניכור הקבוע שבין הציבור החילוני לגיבוריו שלו" המשפט הזה הוא סיכום לנושא מספרי. אגב, ממש מתמטיקה, כן, זו המאוסה (בינתיים, עד שמישהו יהיה יותר גרוע, ואז אנחנו והמתמטיקה נלחם בו).

אריק איינשטיין ז"ל בשמחה משפחתית כשכיפה לראשו (צילום: באדיבות הרב אליהו ישראלי)

3.

ציטוט: "אריק איינשטיין לא היה מנהיג לאומי, הוא לא באמת השפיע על חייה של מדינת ישראל, להוציא בתחום אחד: תרבות הפנאי" – ההסתייגות הופכת את הקערה על פיה, כי תרבות הפנאי היא בעלת השפעה משמעותית וגדולה בעולם החילוני, תרבות הפנאי היא המקבילה להשתעשעות ישיבתית, היא מקבילתה של ההתחככות עם אינטלקט הגמרא. (לא. לא דיברתי על לימוד תורה, גם לא על לימוד גמרא, אלא על השעשוע האינטלקטואלי של לימוד שלא לשמה).

4.

ציטוט: "כאן, בנקודה הזאת, מבצבצת הטרגדיה האישית של שלהי חייו, התברר שאיינשטיין הלך בימי זקנותו ואיבד את הקשר עם התרבות הישראלית העכשווית... נתקל בתשובות מתחמקות... והוא שאל את עצמו... למה לא משמיעים את השיר החדש שלי ברדיו... האמת העצובה של האיש שממרום ההצלחה הגיע לתהום האי רלוונטיות" הדבר הזה הוא שקר, לא רק מפני שהוא היה מחובר לתרבות הישראלית העכשווית, והמשיך להיות פורה, לא רק בגלל שצעירים וילדים ממשיכים לשמוע את שיריו, לא רק מפני ששיריו הם המושמעים ביותר ברדיו (על פי אקו"ם) לא רק מפני שכותב המאמר עצמו, המחובר לתרבות הישראלית העכשווית, מחובר לאריק איינשטיין, אלא מפני שזו לא היתה טרגדיה בשבילו! הוא לא שאל את עצמו שאלות כאלו, גם אם היו נכונות! ההפך הוא הנכון! הוא שאל את עצמו למה הוא עדיין רלוונטי, אם כבר שנים שהוא בחר להישאר בביתו? הוא שאל את עצמו בזכות מה מגיעה אלי אהבה מעבר למגיע לי?

5.

ציטוט: "הוא הלך והסתגר בביתו, עם התה והלימון... מרירות פנימית השתלטה על האיש ששירתו היתה תמיד סמל לאופטימיות". שקר נוסף. בעצם שניים. אולי שלושה: מרירות לא השתלטה עליו בעקבות ההסתגרות, והאי-רלוונטיות לא גרמה להסתגרות (אגב, הוא פרש מן הבמה בגיל 43), הוא פשוט עשה מה שהוא אהב, והמשיך לפעול במה שהוא היה הכי טוב בו. ושיריו לא היו סמל לאופטימיות, אלא סמל לאהבת אדם, ליושר, לנאמנות, לרוך, להומור, לתבונה, לרגישות. לא לאופטימיות. לאו דווקא. הוא שר גם שירי מחאה ושירי אכזבה ושירי מספד.

6.

"הוא הלך והסתגר בביתו... שמר על כבודו ולא דיבר בפומבי על כאבו הגדול... זקני תלמידי חכמים, כל זמן שמזקינים דעתם מיושבת עליהם, זקני עמי הארץ – כל זמן שמזקינים דעת מטורפת עליהם... אלו שנישאו אתמול על כנפי התהילה – מושלכים כקשישים אסקימוסים לשלג... פלא שדעתם מטורפת עליהם?"... אם נשפוט לפי גיל הפרישה של אריק מחיי הבמה (להזכירך, בגיל 43, אולי הכתבן קרא איפשהו את המספר 82', בקשר לפרישה... זו שנה, קיצור של "1982" לא גיל) – מה ההסבר לטירוף האתמולי? אם לפי הקשר עם עשרות נכדיו – במה הושלך כקשיש אסקימוסי לשלג? אם לפי מנוחת דעתו – במה הוא זקן עם הארץ? אם דעת תלמידי חכמים המתיישבת היא כהבנתו הרדודה של כתבן הביטאון – במה היו הרב שך, הרב אלישיב והרבי מוויז'ניץ תלמידי חכמים?

אריק איינשטיין במחיצת הרב אורי זוהר והרב איקא ישראלי (צילום: באדיבות המצלם)

7.

"היה נוח מאד ל'מדינת תל אביב' (שמתם לב בכמה מינוחים שאולים ולא מקוריים משתמש הכתבן) להפגין יחס של כבוד לגיבור האתמול, הרבה פחות היה דחוף לה להקשיב לו" --- מה??? --- "ככה זה בעולם שכולו מירוץ אנוכי אחר החומרנות" --- מה? מי לא הקשיב לו? למה נוח להפגין יחס של כבוד? מי פה רץ אחר חומרנות? --- "להבדיל, העולם היהודי (קרי: התנועה החרדית. א.י.) מציב אותם (את זקניו. א.י.) בראשו ומחנך לאורם את הדור הצעיר" במקביל למי? לעולם החילוני שעשה את אותו הדבר לאריק איינשטיין?

8.

"הבל הבלים הכל הבל, זה מה שהיה מכריז אילו רק התאפשר לו לומר עוד משפט מן המקום שבו הוא נמצא – 'עזבו הכל ולכו לחפש את האמת', היה ממליץ להם האיש שכבר איננו – ומצביע להם על הדוגמא המפוארת שכולם מכירים" --- כך רמז הכתבן על אורי זהר, שהוכשר - מכיוון שהצטרף לשורות.

9.

הבעיה שלי, כאדם חרדי, בהגנה על אדם כמו אריק איינשטיין, היא חילוניותו. אך אם המדד הוא יושר, צניעות, כבוד, אהבה, רעות, מסירות, הכרת הטוב ועוד - הרי שאריק איינשטיין הוא אדם דתי, וכותב המאמר בביטאון החרדי – הוא אדם חילוני. אך אם (כדרכם של גאוותנים), כל אלו אינם שווים אלא אם כן נעשים על ידי חובש כיפה, שילכו לקרוא את הקדמת הנצי"ב לחיבורו על החומש ויגלו ש"ששבח ישר נאמר להצדיק דין הקב"ה בחורבן בית שני, שהיה דור עיקש ופתלתול. ופירשנו שהיו צדיקים וחסידים ועמלי תורה, אך לא היו ישרים בהליכות עולמים... שהקב"ה ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאלו אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות, אף על גב שהוא לשם שמים, שזה גורם חורבן הבריאה והריסות ישוב הארץ" וגם יגלו ש"זה היה שבח האבות - שמלבד שהיו צדיקים וחסידים ואוהבי ה' באופן היותר אפשר, עוד היו ישרים. היינו שהתנהגו עם אומות העולם, אף שהיו עובדי אלילים מכוערים, מכל מקום היו עמם באהבה וחשו לטובתם"...

המאמר ב"יתד נאמן"
תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
הייתם זוכים להיות חבדניקים!
אדם קדמון10.12.13
62
ממוסקבה אתה בעניינים????????????
דוד כהן03.12.13
61
מאמר אדיר!
עזרא03.12.13

הצגת כל התגובות

60
אשרי רבך שלימדך תורה ...
א.כ.ר.ב03.12.13
59
למרות שלדעתי הם לא שווים תגובה בכלל, ועצם התגובה היא ירידה לרמה הרדודה של המאמר ביתד וחבל שלא צרפת את המאמר המלא כדי שאני ועוד כמה מפשוטי העם שלא קוראים יתד יראו תמונה מלאה, אבל עצם זה שבא אדם מתוך החברה ומביע דעתו בריש גלי עם שמו המלא בלי ראשי תיבות וקיצורים זה צעד חזק שמראה לכולם שיש עוד דעות בצ
חני05.12.13
58
בס"ד. כמה שטויות בכתבה אחת? לא שווה בכלל תגובה.
שמואל בן אברהם05.12.13
57
בס"ד. כמה שטויות בכתבה אחת? לא שווה בכלל תגובה.
שמואל בן אברהם05.12.13
56
לאריק היה חסר החלק של בין אדם למקום אבל בבין אדם לחברו אני לא בטוח כמה צדיקים כמוהו יש שלמרות פרסומו היה ספוג פשטות וטוב נדיר מסכן מי שמרמה את עצמו בעוד שמדותיו הרעות זועקות לשמים
שלום04.12.13
55
מן הסתם יתד שקלו את המאמר לפני שהתפרסם, ואם מצאו לנכון לפרסם אותו ולא מדובר בדעת יחיד. ונכון לנו כציבור חרדי להסתייג ולהתבדל מהם ומדרכם. אליהו ישראלי היקר, לא ברור איפה בדיוק באיזה מילים אתה מוצא פה שנאה, יש פה רק הבלטה (גם אם קצת מוקצנת) של עליבות התרבות החילונית, ואף אחד לא דן ושופט את אריק איינשט
saarebox04.12.13
54
נא להירגע מהערצה לאיש שהתנכר לחובתו בעולמו(מבלי לזלזל באישיות)
מישהו03.12.13
53
רק שאצלך הכותב האויב הוא העיתון הנפוץ בציבור החרדי, שופרם של גדולי ישראל
ארי03.12.13
52
מתי הפכו ספסרים ולבלרים כא. ברוש למובילי דעת הקהל במגזר??? כל הכבוד לרב אליהו! ממש בבחינת ענה כסיל כאיוולתו... כדרך אגב, אני חושבת שזה קצת מזוכיזם לקרוא יתד...
agvaneyut03.12.13
51
יתד נאמן יש לו ירושה מהעורך נתי גרוסמן [שהוא בע"ת או מתחזק]להתקיף כל מה שזז ולרקוד על דם חילוני ולהצמיח שנאה כלפי אחים אובדי דרך השיטה הזאת חסרת גב וחט שדרה ואפשר לומר שהפילוג הלטאי פועל יוצא מדרך חיים זו.
יוסי1203.12.13
50
פעם היינו מארחים משפחות או יחידים לשם חסד בלבד וכך היו מתרשמים משבת במשפחה יהודית אוטנטית. היום נדמה לנו שקירוב זה למקצוענים ושכבר נעשת כל העבודה.
אריק03.12.13
לא הגבתי לכל התגובות הטפשיות, המגיבות על מאמר טפשי, הנתפס לאי דיוקים אלו ואחרים של המאמר ב"יתד", ומתעלם ביודעין מהמסר הברור. זה שכולנו, גם חרדים, מכירים ומזמזמים לפעמים שירים של איינשטיין ואחרים, זה רק אומר שמידת החשיפה שלנו לתרבות החילונית, בפרט זו שלפני שנים, גדולה הרבה יותר ממה שנראה, אבל אין כאן
חרדי זקן03.12.13
49
ת עומק הטיפשות שיש בגאוות היחידה החרדית המתבססת כביכול על כך שחילונים מכירים בעליונתינו וכאילו כל העם כבר חזר בתשובה או עומד להאיר עליהם האור אוטוטו .
אריאל03.12.13
48
חזק ביותר!! אמנם יתד החדשה קצת השתפרה בנושא הזה. אבל זקוקים לעוד שיפור
יהודה03.12.13
47
עצם הכותרת מבזה! האם היית כותב ככה על מרן אשכנזי? אתה כביכול מראה שיש הוה אמינא שאפשר להשוות למרן הרב עובדיה, בשביל מה הבאת את הכיעור הזה לעתון? מבין שיטי כתבתך הראת שאתה שמעת ויודע בדיוק את שירתו אז מה אתה מתיפייף???
בין השורות08.12.13
46
חולמים על הקמת בית ומשפחה נסיתם כבר הכל,אך ללא הצלחה יש לכם סיבה להיות בשמחה יש פתרון!!! בניין עדי עד------- אתר ההכרויות החדש לשומרי נגיעה, מהדרין מן המהדרין בעצת ובאישור גדולי ישראל! להרשמה: www.zugdati.co.il
אור10.12.13
45
כשיודע את מי לשנוא (בלי שנאה אתה באמת יש לך בעיה ב"השקופה") זה גם מה שאמרתי לפני כמה שנים לכמה מאברכי פונביז וכפי שרואים השנאה הרסה אותם
דוד ס"ט03.12.13
44
למה מאמר תגובה? למה לא תכתוב את כל השבחים שיש בראשך סתם? כי הם לא עומדים בפני עצמם? רק אם זה בא לשלול מה שאחרים כתבו? רב קוראיך כאן(ובכללם אני) לא קראו את המאמר ביתד, אז למה לך לחשוף אותם למאמר שלפי עניות דעתך(והיא מאד ענייה) לא נכון ומזלזל? כל הכוונה הייתה שאין לעשות מאדם אליל רק בגלל כשרון שניחן ב
ענווה וצנועה03.12.13
אם נמשיך את הגלגל, גם את עשית את אותו הדבר, בתוספת פסים אישיים ( על עניות הדעת ועל הכעס על האבא שלו... ) לא כותבים עליך, לא בגלל צניעות וענוה ונעימות אלא כי את יבשושית. והפרשנות הפסיכולוגית נורא משכנעת, טאני בטוח שישראלי השתכנע...
ונתתי שלום בארץ03.12.13
43
יישר כח על המאמר היפה שיש בו גם הספד למנוח ז''ל, וזהו גמילות חסד של אמת עם אדם ישר וטוב. יהודי יקר. וגם הזדמנות סוף סוף לקצת ביקורת עצמית בחסות אתר כיכר השבת ובעיקר ואני מדגיש שמחה גדולה שהיא יוצאת מפי בעל תשובה אשכנזי ליטאי... אני ועוד צעירים חרדים רבים רבים רואים בקבוצת בעלי התשובה למיניהם את אל
סטודנט חרדי03.12.13
42
ולשקוע בתוך עצמינו ולריב אחד עם השני על שיפור כזה או אחר שנראה לנו מהודר יותר ובנתיים מפסידים את כל הנשמות התועות שרואות ותוהות האם הם רוצים להיות כאלה?! תתעוררו
אוריאל03.12.13
41
אני זוכר לפני 30 שנה איך בחורי ישיבה היו רועדים מפחד ממפגש עם חילונים או אפילו מזרוחניקים.כל זה נעלם כשהתחלנו להיות דשנים ומבסוטים מעצמינו .
יהושע03.12.13
40
אמנם תגובתך משובחת.אבל חבל על המאמץ להשיב לליטאים הרשעים האלה.הלא אפילו את מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שכל האלה הנחשבים גדולי תורה לא הגיעו לקרסוליו בידיעת התורה ובעמלה. על הרבצת תורה ברבים לא היה דומה לו ..בהיסטוריה..ואפילו הכי אלה הרשעים מבני ברק וכל מי שחונך על ידם ביזו את מרן זיע"א עש
מלך מלך03.12.13
עושה לי בחילה. לך תלמד לכתוב!
עבדאללה יוסוף.03.12.13
39
רוב העם לא שומר מצוות וגם הסימפטיה ליהדות וסמליה ולרוחניות שמתפתחת בציבור הכללי אינה מגיעה עד להפוך לחרדים כפי שהיה לפני דור אחד בלבד כשהיינו צנועים ואמיתיים ולא התלהבנו כמו ילדים גאים.
יצחקי03.12.13
38
המאמר שלך מבוסס על שלילה, ללא גאוה במעשה אלא גאוה בבוז האחר. ובכלל, איך הגעת מתלונה על מאמר, טוב או גרוע, לתלונה על הקהל, (למשל בציטוט כמו "בטאון בית ספר")? אתה מנסה להכפיש קהל שלם ולא רק זמר/כותב אחד. איננו נמנים על אוהדי ולדר, אבל הלכת כל כך רחוק, שפיספסת את השביל..
חרדית06.12.13
37
הכותב ביתד ממש לא התכוון לכל מה שכותב כאן "ישראלי". וישראלי מסביר אותו ותוקף אותו. ושניהם צודקים בכל מילה. הכותב מיתד מתכוון לסנוט בתרבות החילונית שמכתירה ענקי רוח ובסופו של דבר לא עושה איתם כלום ואפילו משליכה אותם בתום השימוש (ובזה הוא צוזק) ואילו ישראלי כאן טוען שאיינשטיין היה אדם ישר והגון וטוב ל
איציק03.12.13
36
אכן הצביעות של יתד ידועה והיום קם פה דור שלא מסוגל לעכל יותר את השקר שבשנאת אחים המפלגת של מתווי הדרך הכתבים והעסקנים המנהיגים החרדים אשר גורמים ב״צידקותם״ כמו קורח ועדתו לפילוג ושנאת אחים מיותרת בעמינו . כאילו לא מספיק שיש כאן תהום פעורה בין מחני ו למחנה הלא דתי דבר שאין דומה לו בכל דורות ישראל!
גילה03.12.13
35
איזה יופי של מאמר, מהוקצע, ישיר, חושף דעות וכאבי הכותב. מדהים.
חבר מקסיקני03.12.13
34
מסכים עם כל מילה של הכותב
רוני03.12.13
33
יישר כוח על הלימוד זכות על נפטר , אי אפשר לדעת חשבונות שמיים , הרב אורי זוהר שליט"א אומר שנתן הרבה צדקה והיה ישר וצנוע...מידות טובות ביישנות ,,,,,!
אל תסתכל בזקנקן02.12.13
32
הרב ישראלי הצעיר יש בך מעוף, שנינות,תבונה והמון אמת פנימית. אתה תגיע רחוק רחוק.
אליעזר. ר02.12.13
31
שהם משתמשים במרן "שלנו". אשכנזים נמאסתם..................
ש''סניק בזכות מרן02.12.13
30
רוב הציבור הרדוד אינו מצליח להבין את רוב הטענות, גם כשהם נכונות, בדור זה בו יכולת הבנת הנקרא בעייתית במיוחד, לא נותר אלא להשתמש בסיסמאות, שגם הן בדרך כלל מובנות לא נכון... אבל לגופו של עניין- מאמר, מאמר נהדר. חבל שאתה לא כותב יותר. אולי בלוג? או משהו בסגנון, אשמח להמנות על קוראיך.
אלי03.12.13
29
בושה שהוא (ולדר) כביכול מייצג את החרדים
כל הכבוד02.12.13
28
רק שביתד יקראו לזה דעת תורה ..............
אלי 02.12.13
27
יכולין לדור בכפיפה אחת. ולא מעט מלבלרי היתד הם כאלה. איזה מוסר נפלא, יישר כוח!
יהודה02.12.13
26
לפחות אדם אחד מסיר את חרפת המאמר הרדוד והעלוב הזה. אם זו הצורה להרגיש נעלה יותר מאחרים, זה מעורר הרהורים נוגים על צדקת הדרך ועל "הצדקנות" שלה. כבר אמרו בשם אחד מבעלי המוסר: "אם אתה רוצה להרגיש גבוה, טפס על השולחן! מדוע אתה עושה זאת על גב חברך?!" והנמשל מובן היטב. אריק איינשטיין איש חיובי והשאיר שירי
רוני02.12.13
25
השנאה לאחר והתלכדות סביב משטמה תורנית קבועה .אין שום דבר אותנטי ועמוק לומר.
אשר02.12.13
24
אהבתי מאד את הסגנון כתיבה .
דניאל02.12.13
23
וואו! איזו תגובה מקצועית. התנסחות נהדרת. התחברתי לכל אות ואות! יש עוד מאמרים שלו?
תהילה02.12.13
22
הפסקתי מזמן לקרוא את יתד נאמן שהוא עיתון מלוכלך יותר מהרבה עיתונים חילונים, למרבה הצער והבושה. איך זה קרה, איך זה קרה למען השם? שאנחנו, יהודים חרדים, נראים כל כך עלובים, כל כך קטנוניים, כל כך שונאים, כל כך מפוחדים מהחילוניים עד כדי כך שאנחנו נאלצים לבוז להם על מנת להרגיש צודקים?
יפה02.12.13
21
סוף סוף יש משהו שמגלה את הזיוף הליטאי מתוך המחנה שלהם "האליטה" האשכנזית ליטאית חיה בשקר כבר הרבה שנים הבעיה עם השקר הזה היא שהם מאמינים לעצמם שהם באמת הטוב ביותר לכן אין להם אפשרות לחזור בתשובה ממש רחמים הם הכי רחוקים מהטוב והאמת אבל אסור לנו לרחם על טיפשים.
יהודי02.12.13
20
אין ספק שדבריך נכונים ברובם אבל רציתי להעיר 2נקודות 1 אותה גאוות יחידה שחוצה את כל הגילאים נחוצה כמות שהיא תתפלא אבל הרבה אנשים לא מבינים לעומק את עליונותה של התורה ע"פ שאר התרבויות 2 אין ספק שלמדנים ללא מידות נמצאים בבעיה אבל אנשי מידות ללא תורה גרועים יותר (בהנחה שאינם תינוקות שנשבו אז קצת פרופורצ
שלומט02.12.13
19
הרב צבי יהודה היה תמיד מזכיר זאת בייחס לתוכחה לחלק מהנהגות חלק מהחרדים... בהחלט לא יה מזיק קצת יושר וענווה גם אני מסכים וכן להרב מכותבי האתר הזה שמאז שלצערי גיליתי אותו אני מסתובב עם כעס ולפעמים אפילו משטמה כלפי הארס והרשעות של חלק מהכתבות במיוחד בסיקור מגמתי ולא הוגן של רבנים שאינם חרדים. הלוואי וי
הציטוט של הנציב02.12.13
18
שמע נא.... אני מידי פעם נכנס לככר השבת. קורא מה שנעניין ומסתלק החוצה. הפעם החלטתי להירשם רק כדי שאוכל להגיב. ישר כח על המאמר המדהים!!!! עונג רוחני. אני מזדהה עם כל מילה שכתבת. (אבל צפה למבול של אש וגופרית מאחיך נמוכי המצח...)
הלל בן שחר02.12.13
17
יתד נאמן הוא עלון רדוד משעמם שמבוסס כל כולו על אנטגוניזם ושנאה - ובעיקר -שוב - משעמם ולא רלוונטי
מנחם02.12.13
16
ואני לא קשור עם שום פלג פשוט צודק
יוסי02.12.13
15
יישר כח על התגובה
תמי02.12.13
14
צודק בכל מילה!
James02.12.13
13
יתד נאמן עיתון דוחה ולא נאמן אני פשוט נגעל, אני חרדי ושומע הרבה מהשירים של אריק ,הוא שווה עשרת מונים מכל הזמרים החרדים והשירים הלעוסים שהם מפמפמים ללא הפסקה הוא אדם שהרבה חרדים צריכים ללמוד ממנו מה זה צניעות ענווה כבוד לאחר ולשונה מידות ודרך ארץ והיא הרי קדמה לתורה.
מנחם02.12.13
12
אנשים שמקבלים את כוחם מדילגיטמציה של אחרים הם חלשים
klozone02.12.13
11
לא יודעים כלום מאמר חזק ביותר!!!! יתד נאמן העיתון שהכי הרבה מחרחר ריב ומדון.
בעעע02.12.13
10
ענה לאייול כאיוולתו.. אותו לבלר של עיתון יתד נאמן שראש הישיבה הליטאי שלי כינה אותו כעיתון פראוודה.. מנסה לנכס לעצמו ליטרה של בוז כלפי אריק איינשטיין עליו השלום בצורה לא מכובדת ובצורה שמשקפת סוג של רגשי נחיותות כלפיו.. סוג של גול עצמי אבל הרי זה עיתון הנתון להשפעת ועדה רוחנית אז מי אני בכלל מלין
יודא02.12.13
9
אני חילוני ואני מעריך את אתכם על הבאת התמונות ריגשתם אותי, הוא לא המרן שלי אבל, הוא איש שהצליח לחדור ללבם של רבבות בני אדם במיוחד יהודים.
יפה מאוד 02.12.13
8
מי זה ה'אליהו ישראלי' הזה? מ הוא עושה בחיים?
פרופסור לביולוג02.12.13
כפרופסור הייתי מצפה שתתמקד בתוכן!!! מבין אותו או שזה גדול עליך?
לימונדה03.12.13
ותשפיל את הכותב כמו שהורגלת אצל האליטה המגעילה והתעמולתית. אתה מוכיח את דבריו גם לפי שיטתך ושיטת האליטה העקומה
אלחנן03.12.13
7
במקום שאין איש... זכית הרב אליהו ישראלי להיות איש. מי יתן ויפקחו עיניהם של הסומים למיניהם ותרבה אהבה בעם ישראל. כי רק בזכות אנשים כמו הכותב שיחיה וכמו אריק ז''ל מרשים לנו את הקיום.
יהודה02.12.13
6
הייתי שמח אם יפרסמו את המאמר המדהים הזה באתר של בשבע. אני חושב שהציבור הדתי גם צריך מאמר שכזה.
אבנר02.12.13
5
יישר כוח גדול!!!
יוסי02.12.13
4
"המחובר לתרבות העכשווית" את התואר רב. ולמה לאביו הנחמד באמת למה לו מצמידים את התואר הזה.
קטנוני? לא!03.12.13
3
מר ישראלי, כדאי שתבדוק יתד אינו מיצג את הציבור החרדי, הוא מייצג את חלקו של הציבור הליטאי, מאז ומעולם מי שלא הלך בדרכם או חלילה לא הסכים לדעתם יצא מכלל ישראל. אני זוכר שבצעירותי התבטא הרב שך כנגד מרן הגר"ע יוסף ואמר כי פסקיו הם ליצנות, כך מתבטאים כנגד יהודי שכל שבילי התורה נהירים לו? שהליטאים לא יצפ
המאמין02.12.13
2
כשרוצים לתת למאמר כאילו זה משהו רציני כותבים "הרב" וכשלא רוצים אז ללא התואר?? לידעת הכותב שכנראה מנותק ממה שקורא בעולם החרדי, יתד נאמן עבר ידים ואלו ששולטים היום תמיד כיבדו את מרן ואלו שהועפו זלזלו,
משהו02.12.13
אמנם הרב שטיינמן תמיד כיבד את הרב עובדיה אבל השולטים ביתד היום הא חזונאישניקים אנשי רח קנייבסקי שתמיד בזו לרב עובדיה וביזוהו
בני02.12.13
1
כמה טוב שיש עוד כמה אנשים טובים, ישרים ומבקשי אמת במחנה שלנו. הלוואי ירבו כמוהו - כמו מחבר המאמר שלמעלה!
יעקב קרלנשטיין02.12.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 18:48
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24