כיכר השבת

מתנגדים לאקדמיה חרדית

הר-נוף: מאבק חריף מאיים על שלוות השכונה החרדית

מאבק איתנים מאיים לפרוץ בשכונת הר-נוף, על רקע הקמת קמפוס אקדמי על ידי הרבנית עדינה בר שלום • הרב יצחק מרדכי הכהן רובין יכנס בביתו ישיבה מיוחדת של 'המנהל הקהילתי' כדי למנוע את הקמת הקמפוס • גורם במנהל ל'כיכר השבת': "בין הרב רובין לבין משפחת יוסף ישנו מאבק ארוך שנים" (חרדים)

28
צביקה גרוניך | כיכר השבת | כ"ו באדר ב' | 28.03.14
הכניסה לשכונה
הכניסה לשכונה (צילום: גוגל)

המנהל הקהילתי בשכונת הר נוף בירושלים יתכנס במוצאי שבת לפגישה שהוגדרה "סודית" בביתו של הרב יצחק מרדכי רובין, רב קהילת 'בני תורה' בשכונה, ומחבר ספרי הלכה, בעקבות הכוונה להקים קמפוס ענק ממדים בפאתי שכונתם.

לפני חודשיים ימים הרבנית עדינה בר שלום הודיעה על פתיחת קמפוס נוסף למכללה החרדית בשכונת הר נוף בירושלים. לפי התכנית, הקרקע המבוקשת נמצאת ברחוב הרב רוזנטל דוד.

הקמפוס החדש אמור להכיל כ- 2,000 סטודנטים וסטודנטיות, ויתנשא לגובה של שלוש קומות מעל קומת הכניסה ועוד ארבע קומות מתחת לה. גג המבנה יפותח כגג ירוק ויכלול שטחים ציבוריים פתוחים וכן מעבר ציבורי.

גורם המעורב בפרטים מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע החליטו הרבנים להתכנס: "אנחנו מאוד מוטרדים מהקמת המכללה הזאת. יש אצלנו חשש מההיבטים התכנוניים שלה, יש שם טעות תכנונית. אנחנו לא מדברים על הצביון רוחני ולא מדברים על הרעיון של אקדמיה במגזר החרדי. אנחנו מדברים על תוכנית עצומה במקום לא מתאים שישליך על כל חיי היום יום שלנו התושבים. מי שמכיר, היציאה והכניסה לשכונה עמוסה ופקוקה מאוד וקמפוס כזה פשוט יהרוג את השכונה".

לא רק הנושא התכנוני מדיר שינה מעיניהם של תושבי השכונה, כך גם צביון השכונה: "מה שמטריד אותנו זה בעיקר הנושא התכנוני. אבל לא רק. תשמע, אתה מבין שיש בהר נוף אנשים שיגידו שהצביון הרוחני ובמיוחד בעת הזאת עם כל הוויכוחים שישנם (בין דת ומדינה - צ.ג) אז אקדמיה לא טובה לנו".

גורם במנהל הקהילתי מותח ביקורת חריפה על כך שלדבריו זו הפעם הראשונה בה בונים קמפוס ענק ממדים בשכונת מגורים: "לפני שאנחנו מדברים על אקדמיה ועל איזה סטודנטים יגיעו לכאן שזה כולל מעונות סטודנטים. מדובר בקמפוס ענק המונה של 3,000 סטודנטים עם 1,000 אנשי צוות. המשמעות היא מאוד כבדה, זה פשוט לא מתאים - אנחנו לא מכירים עוד קמפוס בגודל כזה שנבנה בכניסה לשכונה זה פשוט ישים אותנו במצור תחבורתי".

מנגד, גורם המעורה בפוליטיקה הפנימית בשכונה, אומר שלא לייחוס כי מדובר כאן במאבק שונה לחלוטין, "בין הרב רובין לבין משפחת יוסף ישנו מאבק ארוך שנים, וכל נושא שמי מבין בני המשפחה מעוניין לקדם, נפתח עליו מאבק קשה ביותר".

אותו גורם מוסיף, "אני צופה כאן מאבק איתנים קשה, ומקווה מאוד מאוד שזה לא ירד להכפשות הדדיות. בסופו של דבר, הר-נוף היא שכונה פתוחה וליברלית, ואני מאמין שלרוב מכריע מבין תושבי השכונה אין שום בעיה עם קמפוס אקדמי. אני מפחד שזה ידרדר למאבק בין אשכנזים לספרדים בשכונה".

"בעניין אחד צודקים המתנגדים, והוא העניין התחבורתי, ברור שפרויקט ענק כזה חייב לבוא עם פתרונות ברורים שלא יפקקו את הכניסה לשכונה, אבל אני מאמין שזה נושא פתיר, ואין כאן מקום למאבק".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון29.03.14
19
זה תרבות האשכנזים, כמה שיותר מלחמות ככה טוב ליהודים!! שיפסיקו להכתיב לנו בחיים ושיתחילו לפרגן ומספיק כבר כל דבר להפוך לשנאה!!! דיייי!!!! נמאסתם!!!!! אחר כך למה החילונים נלחמים בנו?? יש להם מימי ללמוד!! כל דבר אפשר להגיע לפשרה בצורה מכובדת ובלי מלחמה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאוכזבת28.03.14
18
הר נוף מעולם לא היתה שכונה חרדית. יש בה חרדים ודתיים ואפילו חילונים. מוזר הסיפור הזה...
גדלה בהר נוף28.03.14
הר נוף היא שכונה חרדית
גדל בהר נוף30.03.14
שכונה ש92% ממנה חרדים ו7% אולי דתית ועוד 1% חילונית
רואה הנולד29.03.14

הצגת כל התגובות

17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון30.03.14
16
חבל על תוכן הנייס שקוראים...
נו נו28.03.14
15
הם אלו שמררו את חיי מרן בהרבה תקופות אבל עדינה גם לא צודקת
מימון28.03.14
14
האוניברסיטה העברית ולגבעת רם יעבירו את "קהילת בני תורא", הדבר יועיל הרבה להרגעת המאבקים.
תושב הר-נוף29.03.14
13
לא יהיו מגורים, יהיו לימודים ל70%נשואים שלא צריכים מגורים כי זה לא הרווארד או אוקספורד, בסך הכל לימודי מקצוע, הצביון טוב יותר מתרבות השבאבניקים בפרט בשכונה זו וד"ל. בעיות תחבורה יש גם ברחוב יפו ובאיילון כל בוקר, שיפתרו את זה.
יוני נתן28.03.14
12
שמרן נפטר?? היא אמרה בראיונות קודמים, שמרן אמר לה שלא הגיע הזמן לזה עדיין. האם עכשיו שמרן לא יכול לעצור הגיע הזמן?? ובכלל, זה טירוף להקים אקדמיה חרדית בממשלה הזאת. הם יעשו מזה מטעמים...
תלמיד מרן29.03.14
11
תורה היא מעל הכל, אבל מה הבעיה שיהיו גם אנשי מקצוע בתחומים שיכולים לעזור לחברה החרדית?
עלק צביון...28.03.14
10
איך הפכתם נושא של איכות חיים מינימלית, למאבק שליטה? ומה הקשר בין המכללה בראשות הגב' בר שלום, לבין משפחת יוסף? וכי מדובר בחמולה בדואית, שכל החמולה מעורבת בכל עניין פרטי של אחד האחים?!
צדיק גדול28.03.14
9
הווה אומר מזרוחניקים. כך שהמאב י יה בין מזרוחניקים ךחרדים ספרדים כאשכנזים. מר"ן זצוק"ל נגד. הבת מרמה משקרת את אביה ובשם אביה. היא טיפשה שונאת חרדים. מסוכסכת על אחיה שהם חרדים לכל ד ר ונ יין.. מתי היא בכלל די רה עם אחיה? מי שמע ולוא פעם שהרב דוד יוסף תומך. היא לא תבקש אישור ממועצת חכמי. תורה. היא תש
ישורון29.03.14
8
רובם עמי הארץ הגאוה יוצאת להם מהאזניים שפת הגוף שלהם היא שפת סטודנטים בכיף הייתי מגייס הבטלנים והשחצנים שבם לצבא ובכפיה שילכו לעזזאל
רובם ערב רב30.03.14
7
אין שום קשר בין הרב רובין להתנגדות למוסד אקדמי או למשפחת יוסף כדברי "גורם" שקרן שממציא דברים שלא היו ולא נבראו חוצמזה יש התנגדות בככככככללללל הציבורים בהר נוף חרדיים דתיים אשכנזים ספרדים ואפילו תימנים ל"מפלצות" כאלה שרוצים לבנות לנו בשכונה
הרנופי28.03.14
6
ההתנגדות לקמפוס אינה נובעת מויכוח עם משפחת יוסף המסוכסכת אף היא ברובה עם אחותם. כמי שנחשף לתוכנית שהוצגה לחברי ועדת תו"ב מדובר בקמפוס בכניסה הכמעט יחידה לשכונה מרובת אוכלוסין מבלי שמאן דהו יחשוב על תושבי השכונה וצרכיהם התחבורתיים.
אודי29.03.14
5
אתם כמו רימון מצא
חילוני חכם 28.03.14
4
משפחה שאין בה כלום חוץ מקומבינות וכסף
אלי30.03.14
3
נמאס מהעסקנים והרבנים בדרג ז' שכל מגמתם היא ליצור שיח קיצוני ואלים! כן כן כמו אצל בני דודינו הישמעאלים - גם כאן יש בציבור שלנו אנשים שכל מגמתם היא שינאה גזענות ואלימות!
משה28.03.14
2
רובין ידוע בתור אינטרסנט שעושה הכל בשכונה אך ורק למען אינטרסים אישיים ו״אם יצא לו מזה משהו..״!!! הוא הכניס אדם לכלא והדיח עדים בגלל שפתח תלמוד תורה נגד ת״ת שהוא קשור אליו.. הקים מפלצות מגורים כי שם יש לו נכסים ועוד ועוד..!! הגיע הזמן שיאבקו בו ויעיפו אותו מהשכונה!! ולגוף העניין, ישנו קמפוס ענק של ״נ
הרנופי לשעבר30.03.14
1
שרוצים לבנות הם עושים טרטר, אדרבה תשבו ותדברו ותגיעו להסכמות שיבנה קמפוס אקדמי לטובת המגזר החרדי העובד אבל שיהיה בפיקוח וחלילה לא יגרום לנזק.
ארי28.03.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24