כיכר השבת

מאבק ליטאים בחסידים

הסתה נגד ברסלב במודיעין עילית: "רבינו נשנש מאופש"

לאחר הספר שיצא נגד חסידות ברסלב ובו ביטויים חריפים בגנות חסידות ברסלב וכנגד מייסד החסידות ר' נחמן, מתלהטות הרוחות במאבק שבין חלק מן התושבים הליטאים במודיעין עילית כנגד חסידי ברסלב תושבי המקום. בגרפיטי שרוסס נכתב: "נחמן מאומן הוא רבינו??" עדיין לא הוגשה תלונה (חרדים)

55
צביקה גרוניך | כיכר השבת | ב' באייר | 02.05.14
נגד ברסלב: הכתובות במודיעין עילית
נגד ברסלב: הכתובות במודיעין עילית (צילום: ברסלב און ליין)
ההסתה נגד ברסלב - אחרי הספר, גרפטי: הבוקר (שישי) הופתעו עוברי אורח ברחובות עיון התלמוד וישועת דוד בשכונת גרין פארק במודיעין עילית לגלות כתובות גרפיטי בגנותו של רבי נחמן מברסלב, מייסד חסידות ברסלב.
בכתובת אחת נכתב "נחמן מאומן הוא רבינו....??", בכתובת גרפיטי נוספת נכתב "ננח רבינו נשנש מאופש!".
בחסידות ברסלב מפנים אצבע מאשימה כנגד מוציאי הספר שהופץ השבוע כנגד חסידות ברסלב שהופץ, ככל הנראה, על ידי גורמים ליטאים בעיר. "ההסתה נגד רבינו בספר שיצא לפני מספר ימים משפיע על אנשים" נכתב בדף הפייסבוק בשם "ברסלב און ליין".
הספר החדש "קול קורא במדבר" שיצא לאור על ידי ש"א, חרדי, תושב שכונות הצפון בירושלים. בספר עליו כתב ברכה הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר בבירה, נכתבו ביטויים חריפים נגד החסידות ומייסדה.
בספר כתב המחבר כי "יתכן שיש צורך לעשות חשבון נפש פומבי בנושא של חסידות ברסלב, תופעה שוודאי אי אפשר להתעלם ממנה. מהי הסיבה להצלחתה המטאורית, ולהיותה להיט גם בקרב אנשים שרחוקים מאתנו כל כך, ואעפ"כ תורת רבי נחמן מצליחה לדבר אל לבם? כיצד הפכה חסידות קטנה ונרדפת לכח עולמי?".

"אכן, תופעה זו של ברסלב, מעוררת חרדה בלב רוב ככל הקהילות והמוסדות, בראותם שמספר ה"עריקים" הולך וגדל מיום ליום", פסק ש"א והוסיף, "בחורי חמד ואברכי משי, שעד היום לא עשו שום 'בעיות' והלכו בתלם, מגלים לפתע סימני בגרות ומרדנות, ומעיזים לפתוח ליקוטי מוהר"ן וליקוטי הלכות, ולגלות את האור... ובסופו של דבר, אף עורקים לשורות המתבודדים...".

לדבריו הציבור הליטאי שעד כה נמנע "מלהגיע במגע" כלשונו עם חסידות ברסלב, החל להתקרב אליו אט אט: "בהחלט תופעה מעוררת חרדה, "תופעה שוודאי אי אפשר להתעלם ממנה"... שכן, אם תתעלם ממנה, אתה או ילדך יכול להיות הקרבן הבא...ואם עד היום היה הציבור הליטאי, פחות מאוים מתופעה מחרידה זו, הרי שגם ציבור זה התחיל 'לפזול' החוצה, ויש כבר כמה מאות של מקורבים חשאיים וגלויים...".

יצוין כי לאחר מסע לחצים יצא הרב אזרחי בהבהרה אודות ההסכמה שכתב לספר.
מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי כתובות הגרפיטי טרם נמחקו וכי עדיין לא הוגשה תלונה במשטרה.
תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
אני לא מבין מה רע בחיבור לברסלב שמביא רק הוספת יראת שמיים ועבודת השם מתוך לב שלם, בלימוד וידיעת כח הצדיק בעולם אשרינו שזכינו.
ללא שם19.08.21
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק רבינו03.05.14
45
מי שכתב את הספרון הזה ורסס ותומך בכל זה הוא אפיקורס גמור רודפי אמת וקדושה רודפי עבדי ה׳ אמיתיים שונאים כל דבר שבקדושה ולא מסוגלים לקבל באהבה את זה שיש להם מיתת הלב לה׳ יתברך לב יבש כמו מדבר ומקנאים בחסידי ברסלב שליבם בוער לה׳ וכוסף לעשות רצון כונו ובאמונת חכמים שלהם
ברסלב02.05.14

הצגת כל התגובות

44
למה לפנות לבורא עולם,בטח חושב על תבואו אליי אני אעזור לכם.
שומו שמיים03.05.14
43
מי שמדבר על רבינו אוי מה שיקרה לו..
י03.05.14
42
לא מספיק להם המריבות הפנימיות??ברוך השם שנולדתי ספרדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי גאה!!!!!02.05.14
41
זו דרכם של השפלים שרואים שהדרך שלהם בבעיה מתחילים לצאת נגד אחרים...
דוד02.05.14
40
לא ירחק היום והאנשים שמסיתים יקבלו את המכה שלהם כבר היו מיקרים כאלה בעבר
ישרפו הערבים02.05.14
39
א"א כבר להילחם בזה אנשים התחילו להבין שא"א להחזיק מעמד בדור שלנו בלי ברסלב אם זה בלא להתייאש , לשמוח במה שיש , לראות את הנקודות הטובות , לחיות יותר באמונה "בלב" ולא רק בשכל , להתחדש בעבודת ה' , יותר שמחה , יותר קדושה , יותר אמיתיות וענווה , ומדריך איך להגיע לכל זה על ידי עצות פשוטות שכל אחד יכול לקי
איש אמת .03.05.14
38
א"א כבר להילחם בזה אנשים התחילו להבין שא"א להחזיק מעמד בדור שלנו בלי ברסלב אם זה בלא להתייאש , לשמוח במה שיש , לראות את הנקודות הטובות , לחיות יותר באמונה "בלב" ולא רק בשכל , להתחדש בעבודת ה' , יותר שמחה , יותר קדושה , יותר אמיתיות וענווה , ומדריך איך להגיע לכל זה על ידי עצות פשוטות שכל אחד יכול לקי
עובד ה'03.05.14
37
ליטאים מגעילים נמאסתם צאו מהסרט שאתם חיים בו.רבנו מקרב את על העולם ספרדים אשכנזים כבר המון ליטאים נוסעים לאומן בראש השנה הדרך שלכם פשטה את הרגל האור של רבנו זורח בכל העולם.ואת הספר הזה צריך להשמיד.
חגי03.05.14
36
הקללה היצירתית הזאת קרעה אותי מצחוק....
נשנושית חמודה03.05.14
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי זה ש.א. מול רבינו?03.05.14
34
צריך לגנוז את הספר הזה,אין לי ספר שהאדון שחיבר את הספר ,מנאף גמור!מי מדבר כך על צדיקים?ומה רע בספרים הללו? אוי לעיניים שכך רואות בושה וחרפה!
ליאור דוד02.05.14
33
עם לב אבן כמוהם. בגלל זה רבים מהם שלא זכו להצטרף לשורותיו של צדיק האמת רבי נחמן מברסלב,מתחילים לזייף..הפאות של נשותיהם מתארכות כולל העקבים וכן התאוות.. אני מאחלת לכל עם ישראל להיות "מתבודדים".אנשי אמת.עם לב בשר.לב אוהב.
מיכל02.05.14
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורן02.05.14
31
הרב יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר נתן הסכמה לספר שבו מובאים דברים נגד רבינו נחמן מברסלב ולאחר מכן חזר בו • "חס ושלום שאדבר נגד אחד מגדולי הדורות"
יע03.05.14
30
הליטאים בטוחים שהם מושלמים לא רואים בעיניים כל רב שלא נראה להם פותחים את כל הג'ורה שלהם שמרו קצת על עצמכם
אני03.05.14
29
רק רבי נחמן מתקן את העולם ומקרב אותנו באמת לה' יתברך כולם ניצוצות מהצדיק יסוד עולם...כל החולקים על הצדיק גם הם מקבלים חיות מהצדיק!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק טייטלבאום03.05.14
28
את רבך קודם
האמיצים03.05.14
27
מה שצריך לומר זה: ״העולם לא טעמו אותי כלום עדיין״ ״האש שלי תוקד עד ביאת המשיח״ ״אני נהר המטהר מכל הכתמים״ ״אני איש פלא ונשמתי פלא גדול חידוש כמוני לא היה מעולם״ ״ואם אין מחני נא מספרך״ ראשי תיבות מאומן וקריאה מהסוף להתחלה מסתתרות להם המילים אני נחמן שמות פרק לב פסוק לב ברסלבבבבבבבבב ונתתי לכם לב בס
נתנאל02.05.14
26
רוצה לשמור על הכת שלו הפרטית ממניעים אישיים ותאוות אחרות ואין בו יראת שמיים.
משה02.05.14
25
צדיק יסוד עולם הצדיק היחיד שהבטיח תיקון למי שיבוא על קברו ה׳ ירחם על מי שמדבר לשון הרע. שהתורה של רבינו לא תתבע ממנו את כבודו עצוב מאד :( (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיתית02.05.14
24
מה בדיוק מחריד בתופעה הכוללת עיון בליקוטי מוהרן וליקוטי הלכות, ומה כל כך מחריד בהתבודדות המפתחת קשר אמיתי יומיומי בינך לבין הבורא? הסבר נמק ופרט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוחה02.05.14
23
חברים יקרים, כל מה שעשו הליטאיים עד עכשיו מספיק להיות היסודות למען להיכנס בקורה של החסידות ברסלב ובחב"ד, אל תתנגדו להם. זה כמו חילוני שלא רוצה לשמוע על יהדות שחלילה לא יידע את האמת ויהיה מחויב. ככה הליטאים... באהבה כולם יהיו ברסלב, זה כתוב בספר יחזקאל! מי שיהיה לפני השאר מרוויח! במילה אחת : אשרינו.
יניב02.05.14
22
איך הם לא מתביישים לפרסם ספרים כאלה? וכאלה כתובות נגד החסידות?? אתם יודעים כמה אנשים אני מכיר שחזרו בתשובה בזכות חסידות ברסלב??? אלפים, עשרות אלפים שחזרו בתשובה מה שהיהדות החרדית ובמיוחד הליטאית לא הצליחו לעשות בכל התקופות.. הצליחה חסידות ברסלב, היכן שכולם נכשלו(להחזיר יהודים בתשובה), הצליחה חסידות
אסף02.05.14
21
זה שיש נוער משועמם או מטורף אחד, לא קשור לציבור הליטאי. אני בכל אופן מגנה כל סוג של גפיטי גם בעד וגם נגד זו לא הדרך ולא הצורה להפיג את השיעמום.
ליטאי02.05.14
20
אז חייבים למצוא אקשן חדש... מסכנים. הבעיה של אנשי ה"השקופע" היא שהם עסוקים בדקי-דקויות שאולי נכונות ואולי לא, אבל עצם העיסוק בזה מרחיק אותם מעבודת ה' הפרטית שלהם... ובזה היתרון הגדול של הברסלבר'ס עליהם, שהם לפחות עובדים את ה', ולא עוסקים יומם ולילה בדקדוקי ההשקופע.
שבברל, נווה קונ02.05.14
19
למה באתר הזה יש רק בלגן בן חסידויות . וזה שונה את זה וזה נילחם נגד זה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 02.05.14
18
הבעיה היא שרוב הרדודים שהתקרבו לברסלב עשו את זה רק בגלל שחשבו ששם יש את החיים הקלים ונעדרי השאיפות, אבל האמת היא שמי שיקרא את ספרי רבינו יראה כמה רבינו דורש מהחסידים, ודרכו היא הרבה יותר קשה ממה שזה נראה. אבל מה לעשות שלא כולם מעיינים בספריו, וחוץ מלהיות בשמחה לא מבינים כלום. וזה מה שקורה בסוף, שהם
ננח03.05.14
17
הוא קיבל אישור שבשתיקה מהרבה רבנים להוציא את הספר
קובי כץ03.05.14
16
בושה וחרפה! זה מה שיש לציבור החרדי לעשות כל יום מריבות אחרות בתוכנו. וחוץ מזה עכשיו אני פונה לאנשים שעומדים מאחורי הדבר הזה אני לא מדבר על להזיק רכוש אני מדבר על לצאת נגד אחד מגדולי החסידות .ומציאות שזה אמת שנסחפים כלכך הרבה אנשים וכולם נשארים שם זה צועק אאאממתתתתת על האנשים האלו שעשו את זה אולי יזכ
יהושע03.05.14
15
הש.ד הזה ממש שד הם מפחדים לא רוצים שחדעו את האמת כי יעזבו את הישביות שלהם וילכו לברסלב לב בשר לא לב אבן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש.ד02.05.14
14
אכן כן!!!! הרה"ק ר' נחמן מברסלב הוא רבנו!!!!! אשרינו מה טוב חלקינו!!!!
אבי02.05.14
13
מי ומה הפחותי רוח ודעת הללו שמעיזים לחלוק על גאון עולמי בכל תחומי התורה הקדושה? בעלי מחלוקת שלמודם הולך ישר לכוחות הס"א! מר"ן זצ"ל ידע ואמר שוב ושוב שחסידי ברסלב האמיתיים הינם עובדי ה' ברומו של עולם, לומדי תורה לא פחות מאף זרם אחר. התבודדות זה פסול? אם כן תפסלו גם החפץ חיים זצ"ך, הרב השטייפלר זצ"ל,
רב גדעון02.05.14
12
זה שינה את חיי יש לי תקווה הקבה לא שונא אותי ורק שופט יש בי טוב יש בי ייעוד הקבה אני אוהב אותך...או שאשאר ליטאי ואמחק מן העולם
א02.05.14
11
כל אלה שמדברים סרה על רבינו הקדוש לא ינקו מקומם עמוק באדמה עם קורח ועדתו תורת רבינו היחידה שמצליחה לקרב אנשים לאביהם שבשמיים בדור אומלל שכזה אני מאחל לכל אלה שיוצאים נגד רבינו ותורתו את כל הקללות הכתובות בתורה כולל תוספות פשוט בושה!!!
ברסלבער02.05.14
10
הציבור הליטאי עובר כל גבול! זה מה שקורה שמחנכים אותם שהם "האליטה", הם בעלי "ההשקופה" הנכונה בלומדס, השקפה חסרת בסיס שגורמת לשנאת חנם והרגשת עליונות מטופשת עד כדי חוצפה וגאווה שהם המידות החמורות ביותר! שלבסוף מזלזלים ברבנים קדושים מזרמים אחרים, ולא פלא שלבסוף המחלוקת והפירוד מחלחלים לתוך המגזר שלהם ע
אדם02.05.14
9
מספר יערות דבש דרש ח' - ט' אדר אבל בעוונותינו הרבים כל מחלקת, תהיה מה שתהיה, היצר הרע מפתה ואומר שהיא לשם שמים, ולמצוה גדולה להכניע בוגדים ולשבר זרוע רמה וכהנה דברים רבים, כללו של דבר אין לך מחלקת שאין יצר הרע מפתנו ואומר שכל הכוונה לשם שמים, וחס וחלילה לומר על מחלקת שהיא שלא לשם שמים. רק אם כן במה
פינחס אשר04.05.14
8
בס"ד הנה אני נותן לכם לב בשר כך אמר רבינו שלעתיד לבוא שזה עכשיו כולם יהיו ברסלב ולא תהיה להם ברירה כי יבינו שאין דרך אחרת , ואוי לנו מהמזלזלים בכבוד הצדיק יסוד עולם נשמת משה רבינו הם פשוט מפחדים והולכים אחר פקודת הקיצונים שמקיימים את התורה בחינת "ומת בה" לעומת אנ"ש "וחי בה" וגם אם פה ושם יש קצת מדומ
חביבה03.05.14
7
והסרתי את לב האבן (בגימ׳ ליטאים) מבשרכם ונתתי לכם לב בשר (בחילופי אותיות ברשלב) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד03.05.14
6
"בחורי חמד ואברכי משי, שעד היום לא עשו שום 'בעיות' והלכו בתלם, מגלים לפתע סימני בגרות ומרדנות, ומעיזים לפתוח ליקוטי מוהר"ן וליקוטי הלכות, ולגלות את האור... ובסופו של דבר, אף עורקים לשורות המתבודדים..." בשורה מדהימה! רבינו מתגלה ישתבח שמו!!! אשרינו מה טוב חלקינו שזכינו להתקרב לרבינו... אמן. על כל ע
מיכל02.05.14
5
בתור בחור רציונאלי מאוד שגדל בעולם הישיבות ועבר עליות וירידות ועבר ים של מחשבות ובירורים יכול להגיד בפה מלא שבלי תורתו של רבי נחמן ובלי עצותיו ופעולותיו בנו הייתי ח"ו הייתי נשאר עוד איזה בחור מדומיין שעובד את עצמי ואת הדמיונות שלי. חי את הההצלחה שלי מטאטא את הפגמים שלי ומתיפיף עם ה"חלוקא דרבנן" שלי.
אברהם04.05.14
4
מה העבירה להתקרב לברסלב,לקרוא ליקוטי הלכות
משה03.05.14
3
ברסלב היא כמו כל זרם אחר בחסידות. ישנם ברסלבים שהם חרדים לכל דבר. עם חליפה ומגבעת. הם לא נראים כמו חוזרים בתשובה ועם כיפות לבנות. מי מעז להשמיץ רב גדול שספריו מונחים אצל גדולי עולם??? אנחנו עפר לרגליו. כל אדם בוחר באיזו דרך שקרובה לליבו. רק בדורנו יש עזי פנים שרוצים להשליט את דעתם ולהנחיל אותה לכולם
איילה03.05.14
2
הליטאים לא מבינים שרבי נחמן מברסלב הוא אחד מגדולי החסידות ועמק שבענקים אבל קומץ חסידי ברסלב גורמים שיחשבו שהוא היה משוגע ח"ו
בעלזר02.05.14
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר02.05.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 21:40

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 20:45

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 20:43

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 19:02

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 15:59
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14:19

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 12:03

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 09:27

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 07:33
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24