כיכר השבת

החרדים על ביטול הבטחת הכנסה: "החלטת בג"צ היא הכרזת מלחמה"

כצפוי, חברי הכנסת החרדים תוקפים בחריפות רבה את החלטת בית המשפט העליון לבטל את קצבת 'הבטחת הכנסה' לאברכי כולל • דרעי: "ביהמ"ש הצטרף למקהלת השנאה" (חרדים)

46
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה באייר | 25.05.14
ליצמן ודרעי
ליצמן ודרעי (צילום: פלאש 90)

בג"צ ביטל הבטחת הכנסה לאברכים: יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב הצהריים (ראשון) להחלטת בית המשפט העליון לבטל את קצבת הבטחת הכנסה לאברכי הכוללים החרדים ואמר כי בית המשפט: "מצטרף למקהלת השנאה".

דרעי אמר: "צר לי שבית המשפט הצטרף למקהלת השנאה נגד ציבור שמוכה בכיסו ללא הרף בשנה האחרונה, לא ניתן להפוך את לומדי התורה לשק החבטות הלאומי".

דרעי הוסיף ואמר: "פסיקת בית המשפט היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות שהמשך קיום לימוד התורה בארץ ישראל יקר לליבם, זו העת להירתם למען עולם התורה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף את בית המשפט ואמר: "פסק הדין האכזרי של בית המשפט העליון כנגד לומדי התורה מתאים לתקופה שאנו חיים בה. פסק דינו של אליקים רובינשטיין המצוטט מן המקורות מעלה גיחוך אפילו אצל תלמיד ישיבה צעיר שיכול לפרוך את כל דבריו מראשיתם ועד סופם.

"אמירתה של השופטת חיות כי מדובר בכספים יחודיים למרות שמדובר בקריטריונים שכל אזרח יכול להיות על פיהם מעלה מחשבות שלפי בית המשפט העליון - כל שקל שעובר לציבור החרדי בכל תחומי החיים כפי שכל אזרח אמור לקבל, נחשב כסף ייחודי. אני מקוה שלא נגיע לימים שבהם האוויר שהציבור החרדי נושם לא ייחשב כמוצר ייחודי שצריך לקבל ממנו אישור מבית המשפט העליון. נפעל לשינוי ההחלטה בכל דרך אפשרית, גם בחקיקה".

ליצמן: הכרזת מלחמה

ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "חלטת בג״צ למנוע תקצוב הבטחת הכנסה לאברכים זו הכרזת מלחמה על זכויות לומדי התורה בישראל. בכך הפך בג"צ למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד"

ח"כ מאיר פרוש הגיב להחלטה ואמר: "בג"ץ ממשיך בפסיקותיו המפלות כלפי הציבור החרדי, ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי, במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג"ץ. אוי לאותה בושה".

ח"כ אלי ישי אמר: "תמוהה בעיני שהתערבות בג"ץ נעשית בשם חופש השוויון, אך הימצאותו של פטור ממע"מ לדירות הניתן רק לקבוצה מסוימת מתקבל כצעד מבורך ולגיטימי. ההחלטה תפגע אנושות במשפחות ברוכות ילדים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אומר: "בית המשפט נסחף אחר אווירת העליהום נגד הציבור החרדי. מדינת ישראל ממנת את הסטודנטים פי כמה וכמה מאשר את האברכים, אבל את זה בית המשפט לא יגדיר כחוסר שוויון. כי כשמדובר בחרדים נוטה בית המשפט לשכוח את האפליה לרעה הנמשכת עשרות שנים כמעט בכל תחום. האם גם את ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה, ליוצא צבא בלבד, גם יגדיר בית המשפט חוסר שוויון?"

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה: "בג"צ מחולל הפיכה משפטית וקובע חלוקת תקציבי מדינה. החלטת בג"צ לגזול את פת לחמם של עניי ישראל היא בגלל שהם לומדים תורה ולא מתבטלים כפקידי השלטון.

הגיע הזמן להחזיר את הבגצ למקומו כבית משפט ולא כממשלה רפורמית לדיכוי החרדים. האברכים ישרדו בלי הפרוטות הדלות שהמשטר החילוני ושופטי בגץ עדיין לא גזלו מהם, אך עם הנצח לא ישכח ולא יסלח לאלה שבכוח שלטון הכח רודפים טת החפצים ללמוד תורת ישראל בארץ ישראל. שופטי גבעת רם צועדים בעקבות שופטי מצרים ותורכיה".

ח"כ יעקב אשר מסר: "בג"צ בפסיקה שרירותית על ביטול הבטחת הכנסה לאברכים מוכיח כי כל רצונו בניגוח ציבור לומדי התורה ונסיון לשנות את אורח חייו ע"י ענישה כלכלית ברוח אג'נדת ממשלת נתניהו-לפיד".

"צריך להבין דבר אחד איש לא דורש כאן את טובת הציבור החרדי זה החלטה אומללה ברוח האקלים שנוצר כאן שמנסים לחנך את הציבור החרדי ולכפות את אורח חייו וברוח ממשלת הסנקציות הכלכליות. מענין מאד שכשארה"ב רק מאיימת בסנקציות כלכליות כולם נזעקים ואילו כאן בישראל כלפי הציבור החרדי הכל מותר".

"צריך לדעת דבר אחר הציבור החרדי לא יתן שיחנכו אותו יש לנו את הדרך שלנו ויש לנו את האמונה שלנו ואיש לא יכפה עלינו דרך על ידי סנקציות כלכליות או גזירות כאלו ואחרות, הדבר הזה רק יגביר את העוני. חבל שבג"צ שבסוגיות מדיניות רגישות וכן בסוגיות חברתיות נפיצות כלפי מגזרים ואוכלוסיות שונות נמנע מלהתערב לא השכיל להבין את רגישות העניין שיכולה להוביל את יחסי חרדים-חילונים לפצצת זמן חברתית ואם זה מה שבג"צ מעוניין אני מיצר על כך".

כזכור, מוקדם יותר - בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשותו של נשיא בית המשפט העליו אשר גרוניס הוחלט לבטל את החלטת הממשלה להעניק את ההבטחת הכנסה למי שעומדים בהגדרות: מי שאינו עובד, יש לו לפחות שלושה ילדים והוא לומד לפחות 35 שעות בשבוע בהיכל הישיבה.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
אז אין סיכוי להצליח. המצפן והמצפון החרדי לא תואמים את הנורמות של הצבור מכוונים לנורמות הבסיסיות של הצבור הלא חרדי. המואס בשוחד ובגזל של הצבור. צריך להתעורר.
דוד01.06.14
22
לקחו לכם את מה שלא היה שייך לכם. אתם הרי לא עובדים ולא משלמים מיסים, אז אין לכם חלק בהכנסות המדינה? למה שתהינו מהעוגה? זה הגיוני ביותר לא? זה מאוד לא כיף לבן אדם שעובד קשה ומשלם מס לראות אחד שעושה כלום ונהנה מכספו, ממש כמו גזל. אם הייתם תורמים זה היה אחרת. אשמח לתשובה עניינית.
ברוך השם25.05.14
21
הכולל את כל הציבור החרדי בארץ ואז שיראו כל האזרחים מה ממשלת השמד מסתירה מהם
דורון25.05.14

הצגת כל התגובות

20
הרי כולם מסכימים שהגוש הדתי חרדי ישלוט במדינה מתי שהוא אז חשוב לזכור שכשם שעושים לנו כעת זה מה שיעשה להם .... מקווה שזה יגיע מהר מהצפוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליקו25.05.14
19
עם כינון הדמוקרטיות למין המאה ה-18 נוסף לבית המשפט תפקיד לפתור סכסוכים בין אזרחים לבין רשויות השלטון. בעוד שבהליך פלילי, למדינה טענות כלפי האזרח ומבית המשפט אוכף את החוק על האזרחים במידה ועברו עליו, בתפקיד החדש האזרח טוען כלפי רשויות המדינה ומבקש מבית המשפט לאכוף את החוק על הרשויות. זאת בהתאם לעקרונ
צרצר26.05.14
18
השלך יהבך והוא יכלכלך. מקודם זה הגיע מהבטחת הכנסה עכשיו ממקום אחר. צריך לזכור מי באמת הפרנס שלנו הבוח בהשם חסד יסובבנו
הבוטח בהשם26.05.14
אין אמונה. שכחו מה זה שלך על ה׳ יהבך... העיקר היום זה איך לגייס עוד קול. איך לחמם את הלבבות. איך לעורר את הציבור הספרדי ולפעול עליו רגשית על מנת שיהיה מספיק קולות אלקטורלי. חומר לעוס. פעם זהב גץ ופעם זה שר האוצר ופעם זה בנט. דייי שילכו להם. את מי הם מעניינים. ודרעי חוץ מלברבר ולמלמל כמה מילים עדיף ש
משעמם באופוזיצה26.05.14
17
אולי במקום לבכות על זה שכולם שונעים אותנו נבין שבמשך שנים החכים שלנו דאגו להשאיר אותנו עניים כדי שבטוח נצביע ש'ס
כולם אנטישמים25.05.14
16
אין בעיה אם כך... תוותרו על כל הפרוטות ושלום על ישראל אף אחד לא יבוא אליכם בטענות של אוכלי חינם
שדה חובה25.05.14
15
אין תגובה לעצם פסק הדין. לא קראו אותו בהעמקה. התגובות מהבטן, מטופשות וחסרות שכל. מתאים לבנט- שליפות לא חכמות. הגיע העת להפסיק לחלק כסף מדינה, להשאיר רק קצבאות ילדים בגובה מתאים לפי קריטריונים שוויוניים. אברך שרוצה ללמוד- שימצאו תורמים מרצון שיתרמו למטרה זו. האמת היא שמכספי משלם המיסים אי אפשר לחלק ל
יוסי26.05.14
14
את יום העצמאות בהקמת מדינת פשע ורשע שהביאה שואה רוחנית לעם היושב בציון
יוסף ש25.05.14
13
מייצגים את הציבור החרדי כראוי, אלא מתבכיינים ללא הרף ( בעיקר לצרכי פנים חרדיים ) מבלי לפעול כראוי תוך שימוש והצגת נתונים כלליים, וחוקי המשחק הדמוקרטי. וכל האמור מבלי לגרוע מכך שהמדינה והתקשורת על מוסדותיהם נוהגים באנטישמיות גמורה- מלחמה צריך להשיב בפומבי מבלי קשר לתוצאות, וזה ממש לא נעשה ( לעניות
י.26.05.14
יישר כח
אהרן 26.05.14
12
אריה דרעי תדאג לעור שלך מהיום יש בים ביבשה אוצרות רבים ישנם הרבה המצאות שלא המציאו תבקשו מהקבה שיגלה לכם הרי אתם תלמידי חכמים חכם יכול להתפרנס מחוכמתו לא
חילוני חכם 25.05.14
11
פוגעים בנו בכל מקום, מה מקבלים מהם, נפסיק לשלם כולם ביחד , כך אי אפשר להמשיך
יוסי25.05.14
טירוף של ממש. ילדותן קטן עדיין לא יצאת מהביצה. לא חכמה לברבר שטויות. תעשה מרד מיסים וביבי יגרד את הפדחת שלו. כן. רואים שאתה חושב שאתה מייבין...
מצחיק26.05.14
10
למה שהחילונים הכופרים יממנו אותכם? למה שהמדינה שקמה שלא לפי התורה צריכה לתת לכם כספים?
חילוני25.05.14
בקריטריונים הרבה הרבה יותר מקלים, מקבל כ-3500 ש"ח הבטחת הכנסה. מדובר בסך הכל ב10% מכלל האברכים שעומדים בקריטריונים הנוקשים מאוד מאוד, כאשר בציבור החילוני בנוסף למקבלי הבטחת הכנסה ישנו ציבור שהולך ומתעצם המקבל כ-4000 ש"ח כמשפחות "חד הוריות", וזאת תוך עידוד הממשלה המעוניינת לפרק את מוסד המשפחה ע"י
י.26.05.14
מהמיליארדים של המסים שלוקחים מהציבור החרדי שהוא 13% מהמדינה ומשלם מעמ ומסים עקיפים על כל דבר כמוגם 50% מס על דירות חדשות מה שלבד אמור להספיק לממן אותו לכל חייו. וכן 55% אחוז מהציבור החרדי שעובד וזה עוד מבלי שמאפשרים לו לעבוד בשירות המדינה שסגור בפני חרדים כשמדובר ב-700 אלף משרות. כשבצד התמורה לאזרח
לא חילוני26.05.14
9
כח חרדי עובד חייב להתחיל עכשין במרד מסים כל הכסף שלנו הןלך לאנטישמים היהודים האלו
חרדי25.05.14
איזה מרד מיסים ואיזה בטיך... יזוב לך תלמד תורה בזה אוליי אתה מבין. החרדי העובד, עובד כי הוא דואג למשפחתו למרות כל הסביבה והרבנים, לא נראה לי דיסכן כלכלת משפחתו עבורך...
חובה25.05.14
8
אני לומד ומשלם על זה. אז אולי אקבל כסף על זה ? אני תורם לכלכלה של המדינה אז המדינה צריכה לשלם לי על זה תנו את המעשר לחשבון שלי ולא לחשבון הרב ובני משפחתו עלפי התורה אסור לאכול חינם! ללמוד ולקבל כסף זה לאכול חינם! יש הרבה תלמידי תורה שעובדים, ובוודאי הם יודעים תורה יותר מאוכלי חינם
רועי25.05.14
7
גפני כרגיל מתנשא בתגובתו,זו אותה התנשאות שגרמה מאז ומתמיד לשינאה כלפינו ,תפסיק עם זה עיתונאי עלוב ששכח את כור מחצבתו.דרעי מדבר על בתי המשפט כאחד שמעולם לא הורשע וישב בפנים,זו הדמות שתעביר ביקורת על בתי המשפט מטעמינו? בושה שאלו הסנגורים שלנו ולכן זהו המצב.
גלפשטיין25.05.14
6
כולם תלויים ברבי בבר . אם יכבדו רבי בבר יהיה להם טוב . ואם לא המצב יחמיר. יש קיטרוג גדול על המפלגה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 25.05.14
5
,,ושם בשר זרועו. ברוך הגבר אשר יבטח בה', והיה ה' מבטחו. בושה וכלימה כיצד אנשים המכנים עצמם חרדים לדבר ה'.חרדים כל כך למוצא פי הבג"ץ. וכי הבג"ץ ממית? וכי הבג"ץ מפרנס ומחיה? רק כאשר מקצצים לחרדים כספים, רואים לפי תגובתם עד כמה שמים מבטחם בשלטון הציוני.הכל אחד בפה ואחד בלב.
דן סגל25.05.14
4
מגיע לכם אנשי ש"ס כל זה קורה לכם בגלל מה שעשיתם לרב הצדיק גדול הדור הרב אמנון יצחק שליט"א ועוד צפויים לכם מכות נוספות
רונית25.05.14
3
ותחילנה 30 שנות השלטון הציוני במדינה. אבטחת הכנסה נועדה מלכתחילה לעובדים המשתכרים משכורת נמוכה. השלטון החרדי עיוות את החוק שנועד לעודד אנשים לצאת לעבודה, והפך אותו לחוק המעודד השתמטות מעבודה. עתה בג"ץ תיקן את המעוות. השנוי רע לעסקנים הרוצים חרדים עניים, וטוב לחרדים שיצאו לעבוד ויפרנסו משפחתם בכבוד.
דן סגל25.05.14
2
הוא הצטרף מזמן בבי"ש כאשר קבע שיהיו בחירות חוזרות
ת.צ.25.05.14
1
בכל העולם לומדים תורה ולא מקבלים מהמדינה כלום להפסיק לצפות למשהו מהממסד הציוני הארור לראות את הטוב שבדבר ולהפסיק להיות ציבור נתמך ומסכן
זה טוב25.05.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 22:36

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24