כיכר השבת

נחשבנו כצאן לטבח יובל

אלה שהזמינו להלוויות הנרצחים הי"ד, שרים סוררים של מפלגת אויבי התורה ומשנאי ה', לא יודעים שמדינת צפון תל אביב חושבת שמתנחלי גוש עציון וחברון הם חמאסטאן היהודי (דעה)

25
ח"כ ישראל אייכלר | כיכר השבת | ה' בתמוז | 03.07.14
נחשבנו כצאן לטבח יובל
(צילום: פלאש 90)

שלשה נערים יהודיים לומדי תורה בגוש עציון ובחברון אייל יפרח, גלעד שער, ונפתלי פרנקל, הי"ד נרצחו לפני כשלשה שבועות והובאו למנוחות בעיר מודיעין רק השבוע. מליוני יהודים בארץ ובעולם התפללו למענם עשרים יום בכל בתי הכנסת בעולם. גם כשיושבי הקרנות בתל אביב היו מרותקים למשחקי הספורט הבינלאומי בברזיל, החרדים אמרו "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה" וכו'. כל יהודי מאמין חש כאב צורב יחד עם הנערים השבויים במשך קרוב לשלשה שבועות. עם ישראל התעלם מכל חילוקי הדעות והאמונות השונות והמנוכרות והתאחד סביב הגורל היהודי בגלות הקשה. הוכח שוב: "כי לא בחרבם ירשו ארץ וזרועם לא הושיעה למו. כי ימינך וזרועך ואור פניך כי רציתם". המצוקה האישית והמשפחתית והאנושית, של הורי שלשת הנערים חסרי האונים ובני המשפחות הכואבות, נגעו לכל בעל לב יהודי. מכל תפילה עלתה הזעקה "הבט משמים וראה כי היינו לעג וקלס בגויים. נחשבנו כצאן לטבח יובל להרוג ולאבד ולמכה ולחרפה ובכל זאת שמך לא שכחנו נא אל תשכחנו".

הלב נצבט על הסבל והצער היהודי, אל מול כל דברי הרהב על "אם היתה לנו מדינה". הנה יש מדינה ויש צבא ויש משטרה ומשקיעים מליארדים בבטחון ואף אחד מהם לא יכל להציל שלשה נערים טהורים, מידי שתי חיות אדם שארב לטרף. שיטת: "כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה" נמוגה כעשן כלה. כאשר מאזינים להקלטת שיחת הטלפון שהחל גלעד שער הי"ד מתוך הרכב החטוף למוקד המשטרה, שומעים בבירור שתי מילים נוראות "חטפו אותי". אך השוטרים והמפקדים היודעים לשלוט ביהודים ביד קשה, התייחסו באזלת יד. "חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו". אם היה החטוף אומר: "תג מחיר" המשטרה היהודית היתה מתגייסת מיד להשגת "הסדר הציבורי" להשלטת "שלטון החוק" על "ארגוני הטרור" של נערי הגבעות. אך כאשר נגזרה גזירה, הקב"ה סימא את עיניהם ואטם את לבם לזעקת השבויים. הם לא ידעו להעריך נכונה ולא התייחסו לשיחת המצוקה ולא שלחו עזרה, עד אור הבוקר. גם כאשר שמעו את המרצחים צועקים "הראש למטה, הידים למטה" וצעקות הנפגעים והשיחות בערבית בין החוטפים, הם לא הבינו את תפקידם. "הכל בחזקת סומין עד שהקב"ה פוקח את עיניהם". גלעד שער הי"ד השאיר קו פתוח ואנשי המשטרה נתפסו בחדלונם.

הרבה פעמים בחיים אנשים שואלים את עצמם: "איך לא חשבנו על זה קודם?!" זה הרי היה כל כך ברור לעין ונשמע באזניים. אך כאשר נגזרת גזירה חלילה, בעוונותינו הרבים, אין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד ה'. אנו נדהמים לראות איך אנשים הופכים לפסלים ברגעים מכריעים. "עיניים להם ולא יראו, אזנים להם ולא ישמעו". אלילי האדם הופכים לעץ ואבן. גלות הדעת ואבדן השכל ואטימות הלב חוסמים הכל, כאשר נגזרה הגזירה וננעלו שערי תפילה.

כאשר שומעים את ראשי המדינה מדברים על "מיגור החמאס" או כאשר הם ממשיכים להבטיח "שלום עם עלה של זית", עולה התשובה הזועקת: "בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו". כשנרצחו יהודים במוזיאון היהודי בבריסל לפני כחודש, אמרו הציונים: "הכל בגלל שהם יושבים בגלות. כאן בארץ חמדת אבות, זה לא יכול לקרות". כאן יש לנו "כוחות בטחון". כשנהרגו יהודים בקנזאס שבארה"ב, אמרו: מה יש להם שמה באמריקה. "כולם לעשות עליה". כשזה קרה בטולוז שבצרפת חגגו סוכני העליה: "הנה הם באים הצרפתים. כולם יעלו לארץ". זה לא מספיק. יהודי צריך גם לקבל על עצמו את התרבות הרעה, אחרת הוא "אינו ישראלי". כשנרצחו ששה צעירים בליל שבת בחברון, כבר לפני עשרות שנים, אמר השר בר לב: "אם הם לא היו שם לא היו נהרגים". התעוררה סערה. מה בין נצרים לתל אביב ובין חברון לנתניה? מאז התפתח הטירור הערבי ביחס הפוך לתקוות השלום של תכנית התנתקות מן היהדות.

היום הכל יודעים ומאמינים בה' אלוקי ישראל, מלבד מיעוט קטן בהגמוניה השלטת. בעבר הקרוב, הם חשבו והטיפו כי אם כולם יהיו "שוחרי שלום" חילונים נאורים כאסאד וסאדם חוסיין, העולם יהיה טוב יותר. מאז עברו נהרי נחלי דם במדינות ערב. גם בזירת המלחמות הבלתי פוסקות בארץ ישראל אנו עדים כי "אין שלום לרשעים אמר ה'". אני שלום וכי אדבר המה למלחמה.

אלה שהזמינו להלוויות הנרצחים הי"ד, שרים סוררים של מפלגת אויבי התורה ומשנאי ה' אלוקי ישראל, לא יודעים שמדינת צפון תל אביב חושבת שמתנחלי גוש עציון וחברון הם חמאסטאן היהודי. ח"כ מצנע אמר השבוע על "הבית היהודי" את מה שכולם חושבים. השבוע אמרה אחת מ"אושיות התרבות" התל אביבית, על החלטת שר הפנים למנוע חילולי שבת במרכולים בתל אביב: "הדת זה כמו סרטן מתפשט אם לא תהיה מכולת פתוחה בשבת, נהפוך לאיראן". דוברת הסרטן "הנאורה" שייכת למפלגה האנטי דתית ששריה קוראים לחילולי שבת. הם באו להספיד את הנרצחים שנשלחו ללמוד תורה בגוש עציון ובחברון ונרצחו בגלל היותם יהודים. מארגני ההלויות שכחו מי הם האחים והאחיות שהעתירו תפילה ובקשה והדליקו נרות שבת מוקדם והפרישו חלה וקיבלו על עצמן קבלות של מצוות, לזכות הנערים החטופים הי"ד. את כל זה לא עשו ה"אחים הפוליטיים" שהיו עסוקים בלצפות בתחרויות הספורט בברזיל במקרה הטוב. במקרה הרע הם כתבו ואמרו: "מי אמר להם לשלוח ילדים ללמוד בשטחים הכבושים".

בעיני המרצחים תל אביב היא פלשתין כמו גוש עציון ירושלים וחברון. אבל בעיני הסטאליניזם התל אביב ריפורמי, אלה שתי מדינות. המחבלים פגעו בתלמידי ישיבה ציונית, בארץ ישראל, בדיוק כמו בילדי בית הספר החרדי בטולוז וביהודי קנזס ובריסל המתבוללים. גזירת המלחמה האכזרית חסרת פשר וחסרת הפשרות היא בין האיסלאם הקיצוני לעולם היהודי בפרט ובעולם בכלל.

הכאב כפול ומכופל, כאשר שומעים את הספדנים שממשיכים להוליך שולל עם שלם, להאמין במשיחיות השקר של המדינה האנטי יהודית העוקרת את אמונת ישראל ומתנתקת את עם ישראל מן התורה ומצוותיה. על כך מקונן הנביא ירמיהו במגילת איכה: "נביאיך חזו לך שוא ותפל ולא גלו על עונך להשיב שבותך ויחזו לך משאות שוא ומדוחים".

אנו חייבים לדעת ולהבדיל ולהבחין בין האחדות היהודית עם כל יהודי במצוקה ובפרט עם אחינו שומרי התורה והמצוות, לבין ההיסחפות לסגנון הריפורמי של "כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה נגד חוקי התורה וליצור דת חדשה ולהיקרא "יהודי טוב". מלבד החרדים, כמובן. השואה הרוחנית בארצות הברית החלה עם הגישה הכפרנית שכל אחד יוצר לו דת חדשה ואלוהים אחרים ונשאר "יהודי טוב". זה נושא להרחבה בזמנים קלים יותר בע"ה. אך האמת חייבת להיאמר ולהישמע. אין יהדות אחרת.

המקום ינחם את המשפחות השכולות בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

הטור פורסם בעיתון "המחנה החרדי"

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הגישה כאילו הצבא הישראלי אמור להיות מושלם ואחרת כנראה שהוא לא שווה שום דבר מלמדת יותר מכל על היחס של הכותב להשגחה. והרי, יש גם צדיק ורע לו, ומה נעשה עם 'תורה מגנה ומצלה' כאשר ת"ח נהרגים? והרי מצאנו שזו הייתה גישתו של אלישע בן אבויה שניסה לראות השגחה צמודה, שכר ועונש בכל דבר וכד- סופו שכפר (כפי שמצינ
שמעלץ03.07.14
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון03.07.14
15
מה הקשר לרמה הרוחנית של הדוברים ולכאב האמיתי שהוא הביע??? האם זה רע שהוא אמר שאנו צריכים לאהוב אחד את השני למרות כל המחלוקות?? מה הקשר בין שנאת דרכו לאהבת האדם במיוחד בזמנים כאלה רגישים? מספיק עם הפילוגים!חייבים לחלוק וזה בסדר גמור אך מדבריך ניכרת השנאה לחולקים עליך ועלי.
ניסים03.07.14

הצגת כל התגובות

14
בעיקר על לפיד ודומיו!!!
שמואל חסיד03.07.14
13
אז יתקיים בנו הפסוק "חיל אחז יושבי פלשת."
דן סגל04.07.14
12
אבל ההורים הרגישו למי באמת איכפת.
רפאל03.07.14
11
מאז הלוויה יש תחושה שהרבנים ומנהיגים החרדים מנסים להתסיס את השנאה כמה שיותר. אנחנו הכי טובים. אנחנו הכי צודקים. אנחנו הכי צנועים. ואז מתפלאים למה לא הוזמנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד04.07.14
10
המשפחות עודן יושבות שבעה, אך עם כל הזהירות, ההתנהגות הזו לא מובנת. לא שהיא לא מובנת לחרדים, אלא היא לא מובנת לרבים מבני הכיפות הסרוגות. מה פתאום יאיר לפיד? השקפת העולם שלו היא הרסנית לכל מה שחובשי הכיפה, מכל מין וצבע מחשיבים ליקר וחשוב. האם הצליח להתחבב עליהם בימי השבעה? האם באמת יש מחנה משותף בהשק
מוזר מאוד03.07.14
9
אותם האנשים שהלכו לרבנים לבקש ברכה עבור הילדים שלהם הזמינו את שונאי הרבנים להספיד את הילדים שלהם עכשיו מבינים הרבנים אם מי יש להם עסק וגילו את השקר שרימו אותם
דוד04.07.14
8
פטימה נפלא. גם אני כערבייה ישראלית מסכימה. אמנם לא עם הכל
פטימה 03.07.14
7
ההחלטה להזמין את לפיד להספיד בלוןיה היא של הוריו של גלעד ושלהם בלבד.אפשר לתמוה מדוע דווקא הוא אחרי שלפני כשבועיים נשא נאום שטנה נגד המתנחלים בכנס הרצליה? אך זו החלטתם של הורי הנער הי"ד וכל הנסיונות של פובליציסטים חרדים לבקר אותם על כך היא עוד ניסיון דמגוגי להוציא קיטור על לפיד אין לציבור החרדי שום ז
איתי03.07.14
6
לאהוב - משנאי ה' ואת החרדים....
יוסי03.07.14
5
אילו היתה בך אהבת ישראל במקום השקופע היו מזמינים אותך להספיד.
רפאל03.07.14
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתנחלת שכואבת את האמת03.07.14
3
וזאת דוגמה מני רבים איך אפשר לשנות את העובדות כדי שיכנסו יפה לכתבה. משפחות הנרצחים הזמינו את לפיד ופירון כי הרבה יותר מחוברים ל"יש עתיד" מאשר לעסקיננו שם בכנסת הם שם ביש עתיד לפחות מנסים לא לחשוב שכולם מטומטמים, זה הרבה יותר ממה שהחכים שלנו עושים. וזאת סיבה מני רבות שהם מנחילים לנו תבוסה אחרי תבוסה
יעקב03.07.14
2
מילים כדורבנות! אולם מרגיש לי כרגע מיותר נורא לומר זאת עכשיו. באמת... דווקא התרגשתי לראות שלפיד הגיע להלוויות והספיד, התרגשתי כי אפילו שהוא עוכר ישראל, הנה הפינטלה יידישקייט שלו בכל זאת מנצנצת איפשהו. וזה חשוב. זה באמת חשוב. חשוב בשבילו, חשוב בשביל כולנו. אני בטוחה שזה הזיז לו משהו בנשמה. אז חבל שהר
ניצה03.07.14
1
מי שהזמין את השרים אלה המשפחות בעצמן,לפחות אצל המשפחה שיאיר לפיד היה והוא הוזמן לשם בשביל אחדות., אז מי אתה שתבוא ותבקר אותן?
סימה03.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24