כיכר השבת

בשל האשמת הקורבן

רבני סאטמר במתקפה על הרבי: "עזות מצח, חוצפה"

בעקבות דבריו של האדמו"ר מסאטמר המנהיג את פלג מהר"א, בהם הטיל את האשמה ברצח שלושת הנערים - על הוריהם, יוצא הפלג היריב למתקפה. רבנים בכירים בפלג כינו את דבריו של האדמו"ר כ"חוצפה, עזות מצח", רב בית המדרש המקומי שאל: "מי נתן היתר לאדמו"ר מהר"א לדבר ככה בעת צרה?" (חרדים,בעולם)

160
ישראל כהן | כיכר השבת | ה' בתמוז | 03.07.14
האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר (צילום: מאיר אלפסי)

סערת דברי האדמו"ר: דבריו החריפים של האדמו"ר מסאטמר (פלג מהר"א) שנחשפו הלילה לראשונה ב"כיכר השבת", בהם הוא האשים את הורי שלושת הנערים אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער ברצח בניהם. דבריו של הרב גרמו במהלך היום לסערה ציבורית גדולה בקרב הציבור הכללי כמו גם בקרב רבים במגזר החרדי, כאשר מיעוט בלבד צידד בדבריו החריפים.

הגדילו לעשות בשעות האחרונות גורמים בכירים בפלג השני בחסידות סאטמר, הנמנים על חסידיו של האדמו"ר המהרי"י, היוצאים באופן חד וברור כנגד התבטאויותיו של מנהיג הפלג המתחרה.

בהודעה שהוציא הפלג המתחרה לכלי התקשורת נאמר, צוטט הרב מנשה פילאף, רב בית המדרש בויליאמסבורג שאמר: "אנחנו המומים ונחרדים מהעזות הגדולה. בושה שהאדמו"ר מהר"א מסאטמאר סומך את דבריו על שיטת הרה"ק רבי יואל מסאטמאר זצ"ל".

דברי האדמו"ר מסאטמר שעוררו סערה (תרגום: כיכר השבת)

"הרבי זי"ע (רבי יואל) היה רך לבב ורחום על כל, תמיד היה מצטער בצרתם של אחרים, ואפילו על יהודים מהמזרחי ידועות עובדות רבות שבעת צרתם העניק להם כל העזרה שביקשו ממנו, הוא נתן להם ממון כשהם נצטרכו לכך, איך אפשר לומר ליהודים בשעה שמתם מוטל לפניהם הם אשמים בכך? אפילו אם יהא נכונים הדברים מי נתן היתר להאדמו"ר מהר"א לדבר ככה בעת צרה".

גם הרב מאיר יהודה טננבוים, אב בית דין ומהבכירים בפלג, פרסם דברים דומים בנושא: "נכון שהרה"ק מסאטמאר האשים את הציונים וממשלת המינות שהם מביאים את רוגזם של הערבים על היהודים, ועל ידי זה מתגוררי ארה"ק נמצאים תחת סכנה אדירה מצד הערבים, אבל לומר על יהודים תמימים שומרי תורה ומצוות שעדיין נמצאים בתוך ימי האבל שהם אשמים על רציחת ילדיהם? זו עזות נוראה וחוצפה גדולה".

יצויין, כי במקביל בפלג מהר"א לא שותקים ומדגישים כי האדמו"ר מסאטמאר הוא מנהיג החסידות הגדולה ביותר בעולם והוא לא צריך לשמוע ולשאול שום בן אדם מה כן להגיד ומה לא, "יש לו ב"ה דעה ושיטה ברורה וזה מה שהוא אומר".

לגופן של טענות, הם מבהירים כי מנהיגם הרוחני ממשיך בדיוק את מורשת דודו רבינו יואל מסאטמר "שאמר את דעתו ללא פחד ומורא וללא היגררות לקיצוניות מאף צד כזה או אחר".

תוכן שאסור לפספס
160 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
אדמו"ר = -> אדונינו?! -> ? מורינו?! -> ? ורבנו : פעם אחת נכנס יהודי אל כב' הסטייפעלר זצ"ל עם פטק המבקש ברכה, הסטייפעלער הביט בפתק ושם היה כתוב כב' האדמו"ר שליט"א הסטייפעלער קם ממקומו ומחה בקול גדול וחזק אני לא אדמו"ר וחזר על כך הרבה פעמים עד שביתו רצה לחדר שלו, מה קרה? צעקה, ובחוץ האנשים צחקו מבלי
אני לא אדמו"ר09.07.14
55
ימח שמו וזכרו! היטלר קטן עליו! אדמו''ר נאצי!!! שיקבל סרטן באשכים! שילך לעזה בעז''ה!
משה05.07.14
54
"כד יתבין ישראל ועסקין בשמחת התורה, קודשא בריך הוא אומר לפמליא דיליה חזו בני חביבי דמשכחין לצערא דילהון ועסקין בחדוותא דילי"
כד יתבין ישראל 04.07.14

הצגת כל התגובות

53
האם עכשיו זה הזמן לדיבורים כאלה
בושה גדולה !03.07.14
52
אין חולק על זכותו לומר דברי נבלה ככל שישאנו ליבו. אבוי לאלפי הטפשים הנוהים אחריו.
דוד כהן09.07.14
לא מסקים ! -> יהודי יקר אבל: לא כל-כך חכם ! וזה גם ידוע לחסידיו !
לא מסקים09.07.14
51
אבל אם זה נכון שהוא אמר זאת, הוא אפס מאופס שצריך לירוק לו בפנים בפומבי ולתת לו כזאת בעיטה בתחת עד שיעופו לו המשקפיים המקום. הוא לא ראוי להיקרא יהודי ובטח שלא רב. חתיכת אפס מאופס, רשע מרושע. שטן עם זקן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדק צדק תרדוף04.07.14
50
כמובן שאני לא מסכים עם הדברים וקשה גם לי לשמוע את הדברים הללו... אבל למרות זאת לא תמיד צריך להגיב בצורה כ"כ מיליטנטית ולוחמנית... למה השיח לא יכול להיות יותר מכובד במיוחד בין תלמידי חכמים?! (אני לא מצפה כלום מטוקבקיסטים...) תראו לדוגמא את תגובת הרב אבינר שכידוע רחוק יותר מהרבי מסאטמאר.. ודברי חכמים
נ.א.04.07.14
> "תלמיד חכם" < ?! -> בזמן הנכון ?! ->>> מותר ?! מותר ?! "תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו" !
תלמיד חכם ?!04.07.14
ובשביל הכבוד מותר -> לשפוך דם יהודי ?!
אוי !04.07.14
אין גרוע יותר מלפגוע בנפש ->-פצוע! ועל כל בר-דעת הישר--> למחות על כך ובכל התוקף ומיד !!!! "ולא תעמוד על דם רעך" ! ->>> היא מצווה מין התורה ! ובנתיים; הרבה צריך כצת -> לגדול וללמוד יותר !!! -> כי: -> תלמיד חכם שאין בו דעת -> נבלה טובה הימנו !
>>>כבוד ?!04.07.14
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.07.14
48
ידוע שהינדיאנים גרו בניו יורק אלפי שנים באי מנהטאן עד שזו נכבש ע"י האמריקאים ,! כנראה בגלל זה הוא החסיד סאטמאר מנחם שטארק נרצח ! הכל בגלל הכיבוש !!
חסיד דן סגל 03.07.14
47
איפה ה"חסידות " ההזויה והרשעית הזו ואיפה הבעש"ט הקדוש אוהב כל יהודי וכולו אחדות , זה דרך חסידות ??? בושה וחרפה
יעל03.07.14
46
הוא משפל אנשים חי' רעה מלא ארס ושנאה נגד השם ונגד משיחו טיפש ועם הארץ שמחפש כותרות שיעשה על חשבון עצמו
rivkie03.07.14
45
פעם אחת נכנס יהודי אל כב' הסטייפעלר זצ"ל עם פטק המבקש ברכה, הסטייפעלער הביט בפתק ושם היה כתוב כב' האדמו"ר שליט"א הסטייפעלער קם ממקומו ומחה בקול גדול וחזק אני לא אדמו"ר וחזר על כך הרבה פעמים עד שביתו רצה לחדר שלו, מה קרה? צעקה, ובחוץ האנשים צחקו מבלי יכולת להפסק !!!! והאברך ברך משם בבושה !
אני לא אדמו"ר09.07.14
44
אני קורא ולא מאמין....איזה ציונים הדוקים יש לנו במדינה...נראה אותכם ציונים עד הסוף...תתגייסו לצה״ל ותפסיקו לברבר כל היום כי בתכלס אתם לא מוכנים להקריב את עצמכם ואני החילוני הגמור מקריב את הבן שלי למען ארצינו הקדושה יפי נפש שכמותכם ...יאללה לצבא!!!!
חילוני למהדרין07.07.14
43
שמביאים דין לעולם ! בגללם יש שנאת אחים ובגללם הדינים מתרבים על ישראל התמימים שמקשיבים לכל מוצא פיהם והקב״ה הרחמן שרוצה להנהיג העולם ברחמים כביכול מיישר קו עם האמונה האכזרית שלהם שהם חייב בדין ! וכל הדקדוקים וההחמרות שאינם מהתורה מביאים סבל וצער רב לעם ישראל. ומי אשמים בכך ? אלה ״הגדולים״ ! כך אומר
עזית04.07.14
הם דוברי אמת היהודית=מדורי דורות !
הם דוברי אמת04.07.14
42
וַה' נָתַן חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לוֹ! > אבל לא כתוב שנתן להאדמו"ר מסאטמר
אבל לא כתוב שנת03.07.14
41
שני חמור"י סאטמר שרבים זה עם זה אני בעד ששניהם ינצחו כל כך הרבה טימטום ואווילות ומצד שני כך כך הרבה חסידים שוטים אחחחחח........ עד מתי אבא עד מתי?
צוות פותחן ראש03.07.14
40
ידוע לעולם שסאטמר הם כן הם חלק מהמרגלים שיצאו ממצרים,ומדברים רק רע על ארץ ישראל.
חיים03.07.14
39
אני לא מבינה את הדברים שאמר האדמו"ר, וכי לא היו פיגועים רבים בלב רחוב יפו בירושלים? בדיזינגוף סנטר בתל אביב? בעפולה? בנתניה?בנצרת? חסר מקומות שאנשים מתגוררים בתחומי הקו הירוק וילדיהם/ הוריהם/ בני משפחה /חברים נרצחו? לא משנה מקום המגורים או הלימודים , נגזרה גזירה ומי שצריך למות - נפטר גם ביו"ש גם במ
נעמה04.07.14
38
האם זה לא לשון הרע? אומרים אפילו שדיבר אמת. בכל אופן הוא דיבר מהכאב שלו לא בשביל שהדברים יתפרסמו כנראה דיבר בחוג מצומצם. צריך ונשמרתם מאד לנפשותיכם מי שרוצה שיקשיב מי שלא שלא יבכה אחר כך. אסור לאדם להכניס עצמו לסכנה ודאית. שם מסוכן במיוחד חברון זה לא עוד מקום זה מקום כמו עזה. להזהיר הגדולים על הקטני
ס04.07.14
37
הי' אומר שבעת שמחה ובעת אבל יש לשתוק
עמרם03.07.14
36
חיביים לשחרר ירושלים כולל אל קודס (כותל המערבי) בידי כיבוש הציוני ! גם חייבים לפנות ההתנהלויות ביתר ומודיעין עילית , רמות , רמת שלמה , גבעת הצרפתית , גילו ועוד ! מי שלא יתפנה , ושולח ילדיו לגור , להתפלל או ללמוד , דמו בראשו!
אחמד בן שרה 03.07.14
35
זה לא הזמן למחלוקות וללבות שינאה אבל קדושת ישראל חשובה להם יותר מפיקוח נפש! לדעתי אין ספק שהורים לוקחים על עצמם אחריות מאוד גדולה שילדיהם הולכים ללמוד בשטחים!! אבל זה לא היה הזמן ולא היה צריך להאמר בצורה כזאת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברכית03.07.14
שפיחות דמים של ממש ?!
לא זה הוא הזמן!03.07.14
פיקוח נפש מעל הכל ! -> האים פעם למדת מה שהוא בחייך ??? על ->ספק פיקוח-נפש, מחללים את השבת ! ידעת או לא ! על תמציא לנו הלכות חדשות !
שב ללמוד !03.07.14
34
פלג של זלמן לייב הקצוני שהשתתף בטרור של אתרא קדישא נגד רבנים ודיינים יטיף מוסר לאדמו״ר מקרית יואל?! איזוא בדיחה! ואתם נותנים להם במה כאילו הם המתונים מבין הצדדים חחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני יואל03.07.14
33
לא למדים ערכים, מוסר, ותורה מאדמורים שהולכים לערכאות לריב על אדמורות. שניהם רשעים ומרימים יד בתורת משה רבינו.
כוללניק03.07.14
32
בשונה מהמרגלים שהיו גדולי ישראל הלזה הוא רשע , בעל מחלוקת מובחק , שמעיז להוציא דיבת רעה על הארץ ועל יושביה יהי רצון שסופו יהיה כמו של המרגלים , בקרוב אמן !
חרדי ציוני03.07.14
31
קצוני דפוק .למה הדפוק הזה לא ביטל הגזירה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם03.07.14
30
ואחרים מפחדים לאמר.. הוא איש אמת ומנהיג אמיתי יותר מכל אחד אחר שיושב אפילו פה בארץ ישראל.
הוא צודק03.07.14
(והוא לא) מה המטרה? מה הוא בדיוק רצה להשיג? להגיד שהציונים נכשלו ? הרי את זה החסידים שלו משוכנעים כבר להגיד שצריך לברוח מהערבים? גם את זה הוא כבר אמר ! אבל אם חושבים על זה יותר אז המטרה היתה באמת הפלגים המתחרים שלו!! הוא רוצה לגרור אותם למצב שהם יאמרו משהו שישמע ציוני ואז הוא על הסוס!! מזכיר
James03.07.14
האים זה הזמן הנכון ?! - תפס טרמפ ! - השכל איפו ?!!!!
אומר את האמת03.07.14
התנגד מאוד לציונים שכנע את חסידיו לא לעלות לארץ ישראל וכל זה היה ב-1944 שכולם יודעים מה קורה במחנות ובסוף נשחטו באותה שנה 900000 יהודים. והאדמו"ר מסאטמר ברח ברכבת של קאסטנר ימ"ש שהיה ראש ההיסתדרות הציונית בהונגריה,צווח על כולם לא לשתף פעולה עם הציונות ובסוף ברח עם ראש הציונות(גדול מתנגדיו בהונגריה)
צוות פותחן ראש04.07.14
29
האדמו"ר האהרוני מסאטמר עורר סערה עם דבריו בעקבות רצח שלושת הנערים, דברי האדמו"ר לעולם לא יהיו מובנים לאוזן זרה, צריך לגדול עם, להתחנך בתוך השיטה בשביל להבין מאיפה הוא בא. כאחד שגדל שם אני מבין אותו מצוין, שלא יובן לא נכון, לדעתי מותר ואף מחייב לבקר אותו, אין מישהו שמחוץ לגבולות הביקורת. על האדמו"ר ה
עקיבא03.07.14
בזמן שכזה ?! אתם קרויין אדם ואין אומות העולם קרויין אדם ! אדם ! ->>> אדם=אַמֶענְטש ->>> וִוי בּיסט-דוּ !?! וִוי בּיסט-דוּ !?! >>> רבה לא אַמֶענְטש ???!!!
בזמן שכזה ?!04.07.14
28
אבל מה עם הבא להרגך השכם להרגו?
shirel14.07.14
27
אידן זענען נישט קיין רוצחים! איך וויל נישט זאגן ווייטער וואס איז נאכדעם געשען, מען האט שוין געטראפן א גע'הרג'טן גוי. ס'איז דא א חשש אז יד ישראל באמצע, בתורת נקמה. מי יודע די תוצאות פון אזעלכע פעולות, אידן אין די גאנצע וועלט, אין אלע מדינות העולם זענען אין א סכנה פון א חשש נקמה ה' ירחם, עס איז צו האפ
יו יו04.07.14
26
מי הוא זה שמעיז להכניס ראשו בין הרים גבוהים??? חוצפה!!!!! הרב אלישיב ז''ל אמר שכל המחלות הקשות ל''ע מגיעות בגלל זלזול בת''ח. אז מי הוא זה אשר מלאו ליבו להזיק לכל עם ישראל?!
shשמואל04.07.14
בין >>>"הרים=גבוהים"?לא מזלזל ! אבל >הוא בעצמו< מזלזל בתורה הקדוש - בהתנהגותו >הוא ! בהתנהגותו >הוא ! בהתנהגותו >הוא ! בהתנהגותו >הוא ! בהתנהגותו >הוא ! חרפה ובושה !
מי הוא זה אשר מ09.07.14
אין גרוע יותר מלפגוע בנפש ->-פצוע! ועל כל בר-דעת הישר--> למחות על כך ובכל התוקף ומיד !!!! "ולא תעמוד על דם רעך" ! ->>> היא מצווה מין התורה ! ובנתיים; הרבה צריך כצת -> לגדול וללמוד יותר !!! -> כי: -> תלמיד חכם שאין בו דעת -> נבלה טובה הימנו !
ועל הרבה לגדול!04.07.14
בזמן השבעה >וזה מותר ! בזמן שבע זה מותר ! ידיות שכמוך ! שופך דמים ! מותר ! >>> שופך דמים ! >>> מותר ?! "כל תלמיד חכם שאין בו דעת, נבילה טובה הימנו".!!! > "תלמיד חכם" < ?! -> בזמן הנכון ?!->> זה מותר ?! מותר ?! "תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו" !
תתביש לך !04.07.14
25
שואלת הגמרא על מה אבדה הארץ (למה עם ישראל הלכו לגלות?) הרבנים המקובלים הנביאים לא ידעו? על אסונות אסור לנו להגיד סיבות הנשר הגדול ביד החזקה אמר זה אכזריות לתת טעמים שהיה מגיע אסונות בגלל ככה וככה.
משה נ נח03.07.14
24
Just give him a wedgy all the way up. I think that will stop him from saying things like that in the future Your heard me right A WEDGY
Jacob Moskowitz14.07.14
23
ואל תנחמו בשעה שמתו מונח לפניו - פרקי אבות ולא כל שכן להאשים הורים אשר זה עתה אבדו את בניהם ויושבים שיבעה ! ->>> אפילו בור ועה"א לא עושה כן !
ואל תנחמו בשעה 08.07.14
22
אדונינו?! -> ? מורינו?! -> ?ורבנו ?! פעם אחת נכנס יהודי אל כב' הסטייפעלר זצ"ל עם פטק המבקש ברכה, הסטייפעלער הביט בפתק ושם היה כתוב כב' האדמו"ר שליט"א הסטייפעלער קם ממקומו ומחה בקול גדול וחזק אני לא אדמו"ר וחזר על כך הרבה פעמים עד שביתו רצה לחדר שלו, מה קרה? צעקה, ובחוץ האנשים צחקו מבלי יכולת להפסק
ה07.07.14
איפה?! -> למדת?! -> לפסק?!
דני07.07.14
21
אן אבילות פאר כלל ישראל כנהוג אין משך פון די ימי אבילות, וועלן נתרבה ווערן מנחמים, אפילו אזעלכע אידן וואס קענען בכלל נישט די משפחה, און האבן קיין שום שייכות נישט מיט זיי, אבער וועלן פילן אן אבל, און ווי מען זאגט ס'איז אן אבל פון כלל ישראל, און יעדער איינער דארף ארויסווייזן די הרגשים, ווען ס'פאסירן א
יו יו04.07.14
20
אלו שטעו בשואה והפכו את היהדות לכת סגורה דיקטטורית וקבלי קולות הבעל שם טוב לא הפך את החסידות לעסק משפחתי המגלגל מליונים ושלט באלימות באנשים
חילוני חכם 04.07.14
19
חסידות סאטמאר רוצה שילטון ערבי בארץ ישראל (גם על היהודים שבה), עד כמה שאני יודע הם אפילו מפגינים בשביל זה ומתחבקים עם הגדולים שבשונאי היהודים בא"י ובעולם. האם הם לא רוצים שמשיח יבוא? מה הם מעדיפים שילטון ערבי או נוצרי? לעומת זאת אנו דורשים ומבקשים משיח ולא שילטון ערבי. אני חושב שגם סאטמאר צריכים לבק
בנימין04.07.14
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי03.07.14
17
גם אם הוא צודק אבל ריבונו של עולם האם עכשיו זה הזמן לדיבורים כאלה אלא כל תלמיד חכם שאין בו .............טובה המנו
מירושלים03.07.14
16
כלל גדול! חסיד סאטמאר לעולם לא יודה לך על שום דבר. היות והאמת וסאטמאר הן תרתי דסתרי על כן בחיים שלכם לא תקבלו שום התנצלות מסאטמארער בשביל שהם לעולם צודקים. סאטמאר זה דומה קצת לערבים, כל העולם הם אפיקורסים רק "אנחנו" יודעים את האמת. הפלג השני "השפויים" (כמדומה) הם הרבה יותר קיצוני מהרר"א.
בני03.07.14
15
הוא צודק
שלום03.07.14
14
כוונתו היא שההורים מתגוררים (על פי תפיסת עולמו) במקום סכנה, ושלחו את בניהם ללמוד במקום סכנה, כשהם יודעים מראש שהם נוסעים עם טרמפים, ושיש שם הרבה ערבים עם רצון ופוטנציאל לעשות מעשים אכזריים, ועל פי תפיסת עולמו זה בדיוק כמו לשלוח נערים לעבור את כביש 6 באמצע היום ולבכות שהם נהרגו... די עם תשמעו את השי
יוני03.07.14
אך העיתוי לא נכונה, לזה קוראים ריקוד על דם חם,חכמים הזהרו בדבריכם !!! ה"ויואל משה" זי"ע שאבי נכנס אליו פעמים מספר התעניין כמה פעמים על מצב החיילים בזמן מלחמת סיני וששת הימים ובכה בדמעות שליש על נפילתם של חיילי צבא הציוני אבל האשמה הגיע ממנו על ממשלת הכופרים המתגרים בני ישמעאל ולא על החיילים בעצמם וב
גוילעם03.07.14
אלו דברים שלא ראויים להאמר.לא היום וגם לא מחר. אדם עם מינימום רגישות לא היה אומר דברים מכאיבים כל כך. במיוחד לא כאשר ההורים עוד יושבים שבעה. זה מעיד על אטימות רגשית מזעזת.לא תמצא *אף* גדול בתורה שהיה מסכים עם דברי האדמור.
agent J03.07.14
אבל בכל אופן האדמור אמר אמר את דבריו בפורום סגור בתוך הקהילה שלו... מי ביקש לפרסם את הדברים הלו...האדמור לאהתראין ולא ביקש לפרסם את דבריו בתקשורת... כל משפחה אומרת דברים בתוך סלון הבית סברות ורעיונות שלא צריך לאמר בפורום ציבורי... וכנ"ל גם פה בדברי האדמור... הוא צודק אבל לא ביקשנו מעיתוניים לפרסם הד
שמעון04.07.14
עכשיו אתם יכולים להרגיש טוב טוב מה שהתקשורת המרושעת עשתה למרן הרב עובדיה זצוק"ל בחייו כשהיה מוסר שיעורי תורה לקהל שלו היו מוצאים כל מיני משפטים שהיה אומר ומפרסמים בתקשורת כדי להתסיס את הציבור ולהשניא אותו על החילונים.ולצערי זה די עבד להם לא רע בכלל. ואם כבר אז תדע שלא היה רב וגדול בישראל שסבל מהשוט
דודו04.07.14
אם בחור היה נעלם בבני ברק, היו רצים ההורים מיד למשטרה לצעוק שנחטפו? לא. אבל להורים שילדיהם לומדים ליד חברון, מבינים המצב לצערינו וזה הכיוון הראשון כשילד נעלם. אך אי אפשר להגיד את זה ברבים, כיון שישוב אר"י השלימה היא מצוה הראשונה והאחרונה בתורה. אבל לאדמו"ר גדול זה יש את הזכות לומר את זה לחסידיו.
חסיד שפוי04.07.14
לא ולא עכשיו! -> זה שפיחות דמים >לשמה ! צריך קצת לגדול ! זה שפיחות דמים לשמה ! - האים שכל יש ?! -> לא חושב !
לא אכשיו !03.07.14
13
לא מוכן להכנס לסכנות. אבל לא ניתן לומר אמת ולפגוע ברגשות. כדברים אילו היה אומר אותם קודם המקרה ,ו יה אומר הורים ששולחים ילדיהם ומשפחותיהם למקומות אלה הם יהיו אשמים בהרצחם, היה לזה צליל אחר. לאחר מיכן לבוא ולהיר אמת זה נשמע גרוע. לא האמת מפריעה אלא הפגיעה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון03.07.14
לא אומרים ככה ובודאי לא כשאנחנו אוחזים באמצע השבעה
פייביש 03.07.14
12
יש כאן כמה מגיבים שמגזימים כ"כ עם השגיאות שלהם וזה כבר מביך ונראה תת רמה. להלן לקט חלקי: הרבה צריך כצת -> לגדול וללמוד יותר !!! ידיות שכמוך ! חילול ושפיחת דמים ! מתקוון לטוב אבל ועושה שפיכות דמים לא אכשיו ! על תמציא לנו הלכות חדשות ! בבקשה!>על תשקר השכל איפו ?!!!! == חבר'ה
שייקה מנצר06.07.14
11
האדמו"ר אומר האמת. אין אנחנו מסוגלים לקבל האמת! מי ששולח. ילדיו למקום סכנה עתיד ליתן את הדין! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסיפון04.07.14
יודעים את האמת
חילוני חכם 04.07.14
10
הם מחללי שבת,בועלי נידה ןאוכלי טריפה ואין להתחתן איתם או לדבר איתם
הרב נחמן פרקש13.07.14
9
לסאטמר להיכנע בטרם עת. דוד המלך היה לוחם, אל לפחדנים לצטט את המלך ועוד לפרש אותו, כאילו אמר, התחבאו מתחת למיטה ותנו לגויים לעשות בכם שפטים. ביום שיכבשו אותנו מובטח לך, הרבי מסאטמר שירצחו אותך ויאנסו את בנותיך, לא יעניין את הגוי האכזר שאתה חרדי המוכן להגיש את הלחי השניה כמנהג אחיך, במקום לנקום כמנהג
אמת 05.07.14
8
He is a idiot that's why ,most of satmar left he never thought before he spoke
Moishe06.07.14
החכם -> עיניו בראשו !!!
החכם -> עיניו ב07.07.14
7
גימטריה של החטופים ישעיהו מו ב: "קרסו כרעו יחדו לא יכלו מלט משא ונפשם בשבי הלכה" =2057‏ נפתלי פרנקל גלעד שאער אייל יפרח =2057‏ בדוק, מדוייק, ומדהים
לא יאומן04.07.14
6
כ"ק האדמו"ר מצאנז הגיע הבוקר לניחום אבלים בבית משפחת יפרח באלעד !!! -> קידוש ה' ! ובשום אופן לא השמיע כדברים הללו: שהם אשמים על רציחת ילדיהם ?!? חילול ושפיחת דמים ! ->>> טפשות !
האדמו"ר הגיע04.07.14
5
הגמרא מביאה (סד ע"ב) את אמירתו של רב ש'כל מקום שאסרו חכמים משום מראית העין -> אפילו בחדרי חדרים אסור !.
שמואל 08.07.14
4
רואים כאן מדינת חזירים מנהיגים חזירים ועוד מאמינים להם כל אילו שהם בסידות ביבי חוליגנים וד"ל
יצחק06.07.14
אדונינו?! -> ? מורינו?! -> ?ורבנו ?! פעם אחת נכנס יהודי אל כב' הסטייפעלר זצ"ל עם פטק המבקש ברכה, הסטייפעלער הביט בפתק ושם היה כתוב כב' האדמו"ר שליט"א הסטייפעלער קם ממקומו ומחה בקול גדול וחזק אני לא אדמו"ר וחזר על כך הרבה פעמים עד שביתו רצה לחדר שלו מה קרה? צעקה, ובחוץ האנשים צחקו מבלי יכולת להפסק !!
אדמו"ר ?!07.07.14
גלות גלות ווי גרויס ביסטו, שכינה הקדושה ווי ווייט ביסטו
בו07.07.14
גלות גלות ווי גרויס ביסטו, שכינה הקדושה ווי ווייט ביסטו
חולק על השכינה?07.07.14
3
ונגיד שזה נכון ככה לצער אותם????????? וזה בכלל לא נכון! זה פשוט רשע!!!!!!!!
מישהי04.07.14
ואל תנחמו בשעה שמתו מונח לפניו - פרקי אבות ולא כל שכן להאשים הורים אשר זה עתה אבדו את בניהם ויושבים שיבעה ! ->>> אפילו בור ועה"א לא עושה כן !
לא מבין !08.07.14
וכי זה הזמן הנכון?! לא רשע אבל חסר דעת ! איך אומרת הגמרא: תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו, צר לי, כל מי שעושה מעשים שכאלו הוא לא רק נבלה אלא הרבה יותר גרוע מכך רוצח-נפשות-בשגגה ושופך דמים !
בושה !04.07.14
2
אינני חסידת סאטמר.אך הרבי שהורגל באמת של התורה שמה לעשות בימנו האמת הזו היא קשה (ולכן כל כך הרבה יהודים מתקשים לשמור אפילו את המינימום)הוא נצמד לנקודת אמת חשובה מאוד שצריך לשמור את התורה ללא עיגולים וללא פשרות ולהיצמד להוראות ענקי ישראל אחרת מתחילה לפעפע לה תפיסה שאיננה טהורה והיא התפיסה של כוחי ועו
ארזה03.07.14
1
תודו לא? כמו של צרפתיה כזה
MAMUSHHHHH03.07.14
אותו משקפיים ואותו השקפה ממש זיווג משמיים !
יוסי השמן 03.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24