כיכר השבת

מרן הגראי"ל שטיינמן: "מכללות ושלוחות אקדמיות - זהו דבר חמור ביותר"

נציגי איגוד הסמינרים שטחו בפני מרן הגראי"ל שטיינמן את התנכלות משרד החינוך לסמינרים. הגראי"ל התבטא כי "קיים חשש שתלמידות ילכו למכללות שזהו דבר חמור ביותר" (חרדים)

34
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז בתמוז | 15.07.14
נציגי איגוד הסמינרים אצל מרן הגראי"ל
נציגי איגוד הסמינרים אצל מרן הגראי"ל (צילום: באדיבות המצלם)

נציגי הנהלת איגוד הסמינרים "בית יעקב", מופיעים בימים אלה בפני גדולי ישראל בכדי להציג בפניהם את ההתנכלות הבוטה של משרד החינוך לסמינרים החרדיים, להתייעצות וקבלת עצתם.

בביקור שערכו אתמול (שני) במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הביע מרן ראש הישיבה את כאבו מהתנהלות הממשלה הרעה לעולם התורה והתבטא כי "הממשלה עושה כל דבר נגד הציבור החרדי".

ראש הישיבה הורה למנהלים להיאבק בכל דרך על המשך קיום הסמינרים בטהרת הקודש שהם דור העתיד להקמת בתים של תורה בעם ישראל. "באם חלילה ייסגרו סמינרים הרי שקיים חשש אמיתי מכך שתלמידות ילכו למכללות ושלוחות אקדמיות שזהו דבר חמור ביותר", התבטא הגראי"ל ובירך לסיום בברכת הצלחה רבה את המאבק החשוב.

בפגישה נכחו: הרב זאב וולף יו"ר האיגוד ומנהל סמינר הרב וולף בב"ב, הרב חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק וחבר הנהלת האיגוד, הרב ישעיהו ליברמן מנהל רשת מרכז בית יעקב בא"י, הרב עזריה הילדסהיימר מנהל סמינר בית יעקב פתח תקוה, והרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים.

בשיחה עם מזכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, המעדכן על המצב החמור, הוא מספר כי שעון החול לקראת פתיחת שנת הלימודים הולך ואוזל.

"זה תאריך קבוע בחוק, בלתי ניתן לשינוי: יום ו' באלול (1 בספטמבר), אלא שמשרד החינוך ממשיך לדבריו להשאיר בערפול מכוון את כוונותיו לגבי מצבת הסמינרים בשנת הלימודים החדשה", הוא אומר.

הרב אוסטרליץ אומר כי "לאיגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים והסמינרים "בית יעקב", שהוא הגוף היציג, האחראי על למעלה מחמישים מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ובהם עשרות אלפי תלמידות, עדיין אין תשובות בקשר למצבת התלמידות וצוותות ההוראה לשנת הלימודים החדשה".

"משרד החינוך דוחה אותנו זה חודשים בלך-ושוב את, ובעצם מתעתע בכך ברבבות תלמידות ביותר מחמישים מוסדות, בניגוד לתפקידו הבסיסי", אומר מזכ"ל האיגוד.

אוסטרליץ מספר כי הועברה פניה לחברי הכנסת החרדיים ולגורמים משפטיים לטיפול הנושא.

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
אם אתם ממש באמת רוצים ודואגים לרוחניות הדור. אז בבקשה! תכשירו את המורות הקיימות!. גשו למשרד החינוך ותבקשו מהם לתת הכשרה מקוצרת למורות הסמינר בכדי שהן תוכלנה ללתד לתואר. זא"מ לאפשר למורות ("בלי שאף תלמידה תדע"??) להשלים לתואר וכךתוך 3 שנים יוכלו בסמינרים ללמד לתואר וכך תזגרו את המכללות אך לא להיפך. ה
מציאותית16.07.14
21
אתם מתעללים בבנות שמסיימים ביית ספר יסודי אתם המנהלים תעשו חשבון נפש בגללכם ובגלל מורות ומנהלות כל הרעה הזאת 👺👺👺אין מקרה הכל בהשגחה פרטית😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.07.14
20
חוזרים בתשובה בקלות יכולים ליפול לאוניברסיטאות ככה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל 15.07.14

הצגת כל התגובות

19
מקבל את מנהלי הסמינרים שלא שומעים לו ולגדולים בכלל מה קרה ? כשהם צריכים עזרה נזכרו בגדולי ישראל ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוד אלף15.07.14
לבוא אליו מה אתה חושב שהם ממש רוצים בזה?
מצחיק16.07.14
18
איפה שיש מקום של ריח תורת ישראל הם מנסים לפגוע,להחליש את כוח התורה בעם ישראל,מחפשים תירוצים שונים ומשונים בשביל לבצע את זממם ! בעזרת השם הגיע הזמן שצריך להחליף את השלטון הציוני חילוני רפורמי האנטי-דת של העם היהודי! לא יעזור להם,עם ישראל חי! עם ישראל רוצה ובוחר בתשובה,להיתקרב לבורא עולם לשמור שבת
יהודי לא ציוני-15.07.14
17
על מנת לשמר מקומות עבודה ל"מקורבים".
קווארץ15.07.14
16
למרות הכל- ירבו מכללות אקדמיות בישראל עם ציבור חרדי שלא רוצה בחיי כלום ויודע בודאות שכל מוכשרת ראויה למקצוע ברמה אקדמית ולא להישאר בפיגור. סמינרים? מחציתם מיותרים, בזבוז זמן ומשאבים. הנוער החרדי מזמן אינו מתפתה לקריאות המבקשות ממנו להישאר בפיגור.
יוסי16.07.14
אתא יוצא נגד דיברי הרב שטינמן ?! עפר לפיך....
ירמיהו16.07.14
15
בכבודם ובעצמם למוסדות האקדמיים וכל התרשמותם ע"י "נציגי הציבור" האינטרסנטים בעליל!
חוכעם15.07.14
בשלוחה חרדית. מזועזעת מהתכנים, מהאווירה. מקום גרוע מאוד.
סטודנטית17.08.15
14
התשובה היא שמרן הרב שטיינמן הוא מאור הדור אבל לצערינו יש כמה נחשים הסובבים אותו ועושים כותרות. ממה שנוח להם. זאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 15.07.14
13
העצניקים הצליחו כל כך לטמטם לנו את השכל שדבריו הפשוטים של רבינו ,נראים בעיני אחוזי טמטום כחידוש. מי שמוציא לדקה את הראש ממתקפת הטימטום של הפלס ותעשיית האינטרנט של העציצים ,מתמלא ברגשי הודיה לה' שהיצלנו מהשפעתם הרע ,לשבש את מוחינו בפלפולי הבל ,דמיונות ורשעות.
גיל15.07.14
12
נורא מוזר שהילדיסימר אינו מקשיב בכלל לגדולי הדור.. מנסיון אישי שרצח משפחה כי לא רצה לקבל את הבת. שאחותה לומדת שם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמונית15.07.14
11
מנהיג כזה עוצמתי-הגראי"ל-שיודע מתי להקל ומתי להחמיר. ברוך שמסר עולמו לשומרים הנאמנים. ולכל הקנאים[מלעיל. ומלרע] לא נאחל להם שימותו אלא אדרבה יחיו יראו ויתפוצצו
אשרינו15.07.14
10
כסף כסף כסף... המנהלים משקשקים. אז אם אפשר לנצל את הדעת תיירה ולהתחיל לשחק אותה צדיקים. אז התחילו לקחת פיות כסף מאברכים.
חרמות15.07.14
9
כל אלו שמגיבים פה,ומקומות אחרים ומנסים להשחיל מילים לפגוע בכבודה של תורה ולהחליש את כוח התורה בעם ישראל בדרך זו או אחרת הם כמו דתן ואבירם של הדור הזה!!!! יתרה מכך: הם נותנים גיבוי וכוח לשלטון הציוני חילוני לרדוף את תורת ישראל ולומדייה,יש להם דין רודף ומוסר!
יהודי לא ציוני-15.07.14
8
זה הזמן ללכת לראש הישיבה לבכות כי אתם מפחדים על הפרנסה. כשאנשים באים אליו לבכות על מעלליכם שם אתם פתאום לא באים ל"התייעצות"... אני מבין את החשש מהמכללות, אז או שיתירו אותן (אפשר כמובן לבסס גוף מפקח + פרנסה לכמה עסקנים חסרי כישורים) או שיאפשרו השכלה אקדמית בסמינר - בדור הזה אלו המפתחות בדרך הטבע לפרנ
רוני15.07.14
7
וכל אלה המגיבים פה באתר נגדו ,יש להם מוח קטן מאד מאד כמו של ציפור זרזיר מצייצת....
יואל16.07.14
6
לא הופכים את הסמינרים למכללות?
James15.07.14
5
שמנהלי הסמינרים יתנו מענה לליומדים מעשיים שתהיה בכך פרנסה לא יהיה צורך במכללות. הבעיה היא שאנו צריכם פרנסה והדרך לפרנסה היא "תואר". לצערנו זה עובר דרך מכללה ולא דרך סמינר. שבמקום שהמנהלים יאסרו מכללות שישקיעו זמן להביא לימודי "תואר" בסמינר. מה לעשות שכל מקום דורשים תואר? האם שייך לעבוד במשרד ממשלתי
אמא לבת סמינר15.07.14
שמשלבת בין לימודי קודש לתואר - בהכוונת רבנים חשובים( הרב גנס ועוד) תבררי....
חרדית גאה!16.07.14
4
מה קרה התהפכו היוצרות ??? אוירבך מתיר באופן פרטי תשאלו את מאמיניו ויסבירו שכדרך ליחיד זה אפשרי פתאום הגראי"ל הורס את הכל, פשרן כבר אמרנו ??
נאמן למקור15.07.14
3
בבקשה מכבוד מנהלי הסמינרים הדגולים לשלוח שליח ולבדוק מכללה מכללה ללא ספק תמצאו הפתעות לרעתכם. ישנן מכללות שכן זהות לסמינרים כמו "תבונה" שע"י מרכז אקדמי לב בירושלים לבנות חסידיות. רובן מסמינרים באידיש שהלוואי ולכל אחת ממנהלי הסמינרים שהיה בפגישה היו כאלו בנות איכותיות בסמינר... וגם במכון "תמורה" לבנו
ירושלמית15.07.14
2
הסמינרים הם סידור עבודה למנהלים המקושרים. מכריחים ללמוד הוראה שיהיה על מה לגבות שכר לימוד יקר.. כל התלמידות יוצאות לחיי עוני ללא מקצוע. פשוט לסגור וללכת הלאה.
מאיר15.07.14
אך מה לעשות כל העסקנים דואגים רק ליראת שמים של אחרים וממילא היות ןהציבור עני מרוד הרי שהוא תלוי יותר ויותר "בעסקנים" כדי שיספקו לו שק תפוח אדמה בקבוק שמן ומגש ביצים לפסח. ועל גבם של כל הציבור הנ"ל כל העסקנים ממלאים את עירות הנופש בשוויץ ובאוסטרי'ה.
אהרן15.07.14
1
כולנו נהיה מיזרוחניקעס... פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח גועל נפש
יהודי15.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"חוויה נוראית, מזעזעת, מחרידה"

האחות השכולה נגד המפריעים לנאום גולדקנופף: "תתביישו"

ישי כהן | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24