כיכר השבת

לאחר ש"התקרב לדת": גדעון סער שוב מסתבך עם היהדות החרדית

חודשים לאחר שנטען כי שר הפנים גדעון סער מתקרב לדת, לכאורה, הוא מצליח שוב להסתכסך עם חברי הכנסת החרדים, כשמקבל החלטה המחזקת קהילות המוגדרות כבעייתיות על פי היהדות (חדשות)

29
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באב | 12.08.14
גדעון סער
גדעון סער (צילום: פלאש 90)

החלטתו של שר הפנים גדעון סער להעניק מהיום והלאה במסגרת חוק השבות אזרחות ישראלית לבני זוג מקהילות המוגדרות כ"תועבה" על פי היהדות, מעוררת סערה בקרב רבנים ואישי ציבור במגזר החרדי.

במכתבו למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, הורה סער על ההנחיה החדשה, תוך שהוא מדגיש בדברי ההסבר כי "עניינו של חוק השבות הוא בקיבוץ בני העם היהודי מהגלות, ותכלית התיקון מ-1970 הייתה לאפשר לבני המשפחה של היהודי להגיע לישראל כשווים לו, על מנת לעודד עלייה".

כאמור, ההחלטה השערורייתית גורמת לסערה רבתי בקרב יהדות ארץ הקודש והתפוצות, כאשר רבנים ואנשי רוח ומוסר מתבטאים באופן חריף על "פריצת הגדר" בצביונה היהודי של מדינת ישראל הנעשית כביכול בחסות החוק.

גם חברי הכנסת מהסיעות החרדיות יצאו הבוקר באופן חוצץ כנגד ההנחיה החדשה מבית מדרשו של שר הפנים, שלאחרונה אף פורסם כי הנו מתקרב לדת ולמסורת, לכאורה.

ח"כ מאיר פרוש הגיב להחלטת שר הפנים ואמר: "החלטה אומללה זו תפעל כבמורנג נגד רצון סער המבקש להשיב בנים לגבולם, רבים וטובים מהיהודים, דווקא ימאסו כעת במדינה ויתרחקו מארץ ישראל". ח"כ ניסים זאב מש"ס אמר כי החלטתו של שר הפנים היא בגדר שערורייתית, זוועתית ואנטי-יהודית ומהווה עוד חוליה בשרשרת של חוקים ותקנות של הממשלה הנוכחית שבאו לפגוע בדת ישראל. "יש בכך שבירת המוסכמות והסטטוס קוו שהתקיים בארץ מאז הקמת המדינה, ואין ספק שהחלטה זאת תמיט חורבן על התא המשפחתי היהודי".

"אבוי לנו אם כדברי השר אלו הם הבנים השבים לגבולם. הממשלה והממסד איבדו מזמן את הגבולות ואת הערכים הבסיסיים של העם היהודי, שעליהם זועק הנביא: "שובו בנים שובבים, ארפא משובתכם".

"יש כאן מגמה ברורה לחולל מהפיכה אנטי-דתית שמשמעותה פגיעה קשה בשלמות העם, ואין ספק שהיא תיצור בעתיד בארץ ישראל שני עמים שיוגדרו האחד כעם היהודי והשני כעם "ישראלי" במשמעות החילונית של המילה".

"התוצאה תהיה שבני העם היהודי לא יוכלו להתחתן זה עם זה אלא על פי תעודות יוחסין וכך נחזור למציאות שהייתה בתקופה שלאחר חורבן הבית הראשון כאשר עזרא הסופר בדק ביסודיות את תעודות היוחסין של כל עולי בבל ערב הקמת בית המקדש השני, וכך הוא נלחם בהתבוללות שפשתה בעם ובנישואי התערובת".

עוד אמר ח"כ זאב: "בנוסף, נראה שהחלטה אומללה זאת עשויה להשפיע על דרישות אויבינו להכרה בזכות השיבה של הפליטים הערביים שמשמעותה הכרה והענקת אזרחות ישראלית לכל הפליטים הפלשתינאים, בטענה שאם נותנים זכות לזרים להתאזרח בקלות כזאת מדוע שוללים מהפליטים זכות דומה".

"הנורא מכל הוא שבהחלטתו המוזרה של שר הפנים יש כדי עידוד ומיסוד התופעה החדשה של משפחות חד-מיניות במדינת היהודים, ויש בה משום פירצה קשה בחומת הקדושה של עם ישראל".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
כיף לשמוע שיש מישהו עם שכל בריא בממשלה.
יוני12.08.14
12
ולתורה, כל השאר זה אינטרסים
עוז ברנט12.08.14
11
שבירת סטאטוס קוו זה רע? אבל כשתל אביב 20+ שנה מחללת שבת זה לגיטימי לשמור סטאטוס קוו, הא? זה לא יכול להיות רק מה שנוח מתי שנוח
דויד12.08.14

הצגת כל התגובות

10
הדת החרדית כמו דת הערב רב מאמינה כי "זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים" הדת היהודית עיקרה "ואהבת לרעך כמוך" הפך הדת החרדית בו איש את רעהו חיים בלעו.וכל ישראל משתמטים זה לזה.
דן סגל12.08.14
9
חברי הכנסת החרדים מייצגים את התורה? את היהדות? הם אולי אחת הסיבות היותר נפוצות של יהודים חילוניים בארץ לא להעיז להתקרב ליהדות, ולא לחזור בתשובה. כל מי שמתקרב ליהדות, זה אנשים שהתעלמו מדמות החרדי שעומדת להם בעיניים מתוך הכרות עם הנציגים החרדים ואמרו, בואו נשים את זה בצד, ומה שמעניין אותנו זה הקב"ה,ה
יהודה קירשנבוים12.08.14
כן חרדים, וכן נציגי הציבור החרדי וכן מקורבים לדת!!!
מת להיות ח"כ12.08.14
לאנשים רבים - מניסיון שהיה מר מאוד - אולי לא כולם
אברהם ארצי13.08.14
הוא כנראה לא חזר עדיין ממש. קצת סבלנות ונראה בהמשך
מושקוביץ12.08.14
8
הסרט ביו-טיוב: למה אני חי ( עו"ד ערן בן עזרא)
יהודי מיתחזק12.08.14
7
בעזות מצח וגאווה סרוחה מחלל שם אלוקים ברבים,ומחטיא הרבים! הוא ח"כ גדעון סער מאבד את העולם הבא שלו. כבר אמרו חז"ל,יש מאבד עולמו בשעה אחת.!!!
אחד שמבין12.08.14
6
ושיזכה להוציא ולבטל מקרבו את שאריות הקליפות ושימשיך להתחזק בדרך ה'. ובעזרת ה' שיחזור בו מההחלטה הזאת. כמה שהתרשמתי ממנו יש לו את היכולות וכוחות הנפש לעשות את זה ועוד דברים נגד זרמים פופוליסטיים
ייתמו חטאים12.08.14
5
מעשה טיפשות אחד אחרי שמתחזק אולי לא כ"כ מדד
א.מ.12.08.14
4
להתקרב לראשות הממשלה, וכמו כל אופורטוניסט מצוי הוא מנסה לקושש תמיכה בקרב כל הקהלים. פה הוא זורק עצם לחרדים, ושם הוא קורץ לעדות הלהט"בים. נקווה רק שהוא יתאפס על עצמו אם וכאשר יגיע לראש הפירמידה.
דב"ש12.08.14
לא אם ולא כאשר, הוא לא יגיע רחוק,למרות תאוותו.הוא חתרן בלתי נלאה שדוחף עצמו משיקולים זרים (ראו למשל,איך נדחף לנאום בהלוויה של אחד הנערים החטופים באלעד,למרות שנציג המדינה להלוויה היה בכלל שר הבטחון יעלון). סער עם עקרונות משתנים לפי התועלת האישית שו הפוזל לכל הקהלים וחושב שקונים את הסיסמאות הסותרות של
ישראל13.08.14
3
כידוע, כל בעל תשובה בשנותיו הראשונות חושב שהוא יודע יותר מכל הרבנים בעולם. לכן אדרבה נראה לי שהצעד הזה רק מוכיח שהוא בתהליכי תשובה חזקים. בהצלחה גדעון, רק תיזהר מאמנון הוא מחפש קליינטים כמוך לכת המטורפת שלו.
רז12.08.14
למיטב ידיעתינו מדובר בהפצת שמועה מכוונת של יועציו ובהתחזקות למראית עין ולצרכים פוליטים. אף בעל תשובה אמיתי גם בראשית הדרך לא היה עושה מעשה סדום כמו שסער עשה,זה רק מראה מה שתמיד ידענו עליו שהוא לא אמין ועושה הצגות מגמתיות לקידום עצמי ופוזל לקהלים שונים לשם שאיפת שררה.
שר13.08.14
2
זה בדיוק אותו דבר זה שניתפס בראש אצל אנשים כיותר גרוע ביגלל שפחות נפוץ זה לא אומר שהאיסור פחות חמור אלא שההשבות לא קשור לדת אלא רק שיגיעו לארץ
גידעון12.08.14
מה שמפריע לנו, שע"י זה אתה מכיר בנישואים שה' אסר בתכלית ! או שתסביר שזה לא קשור לזוגיותם עד שהתאהבנו בך כ"כ כאיש שאפשר לסמוך עליו ולהאמין שיעשה צדק עם המגזר שלנו, בחכמה
אברהם ארצי12.08.14
1
קדימה לכלא יש שם אחלה טריות בבוקר ארוחות בוקר שם טובות
אלירן 29.05.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 20:11

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 18:56
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16:07

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 14:37
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 14:37

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 14:36

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 12:11

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 11:27
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 09:39

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 07:15

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 15.05.24