כיכר השבת

הלברטל: ראש השנה באומן? עדיף לנסוע לפריז

ברסלב רוצה להשתלט על היהדות. לא חלילה בכוח החרב, אך בכוח התעמולה והאקסטזה. הרב עובדיה והרב אלישיב ראו בהם סרך עבודה זרה. מדובר בחבורה של מעוותי היהדות (דעות)

280
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ג באלול | 08.09.14
עו"ד דב הלברטל (צילום: קובי ישעיהו)

ברסלב רוצים להשתלט על היהדות. לא חלילה בכוח החרב, אך בכוח התעמולה והאקסטזה. אומן מתגלה כאבן שואבת להמונים מכל הזרמים. שם כבר הוקם מרכז החליפות. כי מי שמגיע לאומן, תודעתו הדתית משתנית. הוא לא חוזר אותו אדם. כך מבטיחה התעמולה הברסלבית, והם מקיימים.

משנה לשנה גוברת התעוזה והתעמולה של ברסלב. מודעות רחוב, רמקולים, עלונים ותקשורת אלקטרונית. בתעמולתם הם כבר מקשרים את עצמם למסורת אבות ולחז"ל. אתה מתחיל להשתכנע שאביי ורבא היו חסידי ברסלב. זה לא התחיל מרבי נחמן. זה למעשה ממעמד הר סיני.

ואיך אמר לי אחד מהם? כשרבי נחמן יתגלה במהרה כמשיח, כולכם תהיו ברסלבים. אז, תדעו שצדקנו. ברסלב הופכת לתנועה משיחית חדשה, עם משיח שמת ועתיד להתגלות (מזכיר את חב"ד, לא?) ובניגוד לשאר הזרמים ביהדות, יש לה פוטנציאל לסחוף המונים, מכל הסוגים. שהרי ברסלב היא חסידות, קלילה, לא מחייבת. זו גם הסיבה שהיא מצילה רבים מרדת שחת, וזה יאמר לזכותה.

הבעיה עם ברסלב, שמתנועה חסידית כמעט רגילה, היא הופכת לזרם שהוא איום אסטרטגי על היהדות החרדית והדתית. ברסלב המתחדשת, בדור שלנו, מורכבת ברובה מבעלי תשובה, ממחפשי דרך, וסתם מתוסכלים וסקרנים, שמיום אחד למשנהו, רק החליפו בגדיהם, וכבר נותנים הוראות לליטאים, לחסידים ולכלל היהדות החרדית.

אם אינך מאמין ברבי נחמן, אתה לא קיים. כל קיומך הדתי הוא פוטנציאל האמונה ברבי נחמן. במובן זה, העולם מתחלק לשניים: אלה המאמינים ברבי נחמן ואלה שעתידים להאמין בו.

ברסלב כבר בכלל נמצאת בשלב של שכתוב ההיסטוריה הדתית. מביאים תמונות וכיתובים של רבנים שהפכו כביכול לתומכי ברסלב. גם הרב אלישיב והרב עובדיה מופיעים שם. האמת שהם ראו את ברסלב המתחדשת (להבדיל מה'שול') כטרגדיה וכסרך עבודה זרה.

הם מפרסמים בראשי חוצות מודעות שכולם צריכים לבוא לאומן. איש בל יעדר. יש גם כרוז מרבי נחמן. תארו לעצמכם שנקשיב להם. כל היהודים בארץ ישראל יעזבו את בתי המדרשות, את הישיבות, את בתי הכנסת, כדי להשתטח על הקבר באומן בראש השנה. מכל העולם. איזה מחזה מלהיב. אקסטזה של האומה היהודית באומן, זו יהדות זו? זה ודאי קרוב יותר לחילול השם. בעיני העולם, זו חזרה של מאות שנים אחורה. דת של דרישה אל המתים.

ברסלב המתחדשת מנצלת את פסיכולוגיית ההמונים. היא גילתה את אומן כמכרה זהב. מישהו שם מרוויח הון תועפות מתעשיית שטיפת המוח וניצול תמימותם של האנשים. זה שווה חקירה. יום יבוא והתמונה העגומה תתגלה, איך ממסחרים את היהדות. ועוד עם ראש השנה. תעשייה של מיליוני דולרים, ותמורתם הוצאה מהגיהינום. זה בהחלט מזכיר דתות אחרות.

והרי כל אומן הזה, הוא רק בילוי ברשות התורה. אנשים המחפשים ריגושים ואקשן. היה עדיף שיסעו לראש השנה לפריז. לפחות היו חוזרים נורמטיביים, ולא שטופי אומן. הבעיה היא שהתעמולה והריגושים סוחפים גם בני ישיבות ודתיים שמעולם לא חשבו על אופציה ברסלבית. אלא שנקרתה להם הזדמנות לשבור את השגרה בנסיעה לחוץ לארץ, ברשות התורה ולמענה, לעזוב את המשפחות ולפתוח אפיק בילוי שנתי מסקרן ומלהיב. פסטיבל אומן.

אני מסכים עם תעמולת ברסלב. אף אחד לא חוזר משם אותו דבר. כל השנה שלו משתנית. שהרי ברסלב המתחדשת היא יהדות ללא כל מסורות. חבורה גדלה והולכת של מעוותי היהדות וערכים אנושיים. הם בתנופה והתלהבות סוחפת המאיימת להשתלט על היהדות. ובאמת, למה לחכות שרבי נחמן יתגלה כמשיח? כאן ועכשיו – ניסע כל האומה לאומן, שם נמצאת היהדות האמיתית. איש בל יעדר.

תוכן שאסור לפספס
280 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
154
לא ידוע לא לך ולא לאף אחד אם זה נכון, מה שברור שכל הכתבה שלך הוא בשביל כסף, אתה גם מוכן למכור את הנשמה שלך אם תקבל יותר כסף
משהקע16.09.15
153
הליטאים נורא נורא פוחדים מהתופעה הברסלבית שהולכת וכובשת את כל העולם, חרף תופעות לוואי בסגנון הנ"ל... רוצה לבדוק את זה? פזר כמה חוברות/ספרים ברסלביים (מספיק קצת, כמה בודדים)בישיבה ליטאית ותראה את העליהום שיעשו ע"ז ראש הישיבה והמשגיח. למה? מה קרה? מה כ"כ מפחיד?? אז אני אגיד לך מה מפחיד, כשאין ביטחו
הכל באהבה04.08.15
שחי בזמנינו להדריך
משהקע16.09.15
152
ישר כח הלברטל להזהיר ולהזהר.....שא ברכה
ינאי18.10.14

הצגת כל התגובות

151
אמת לאמיתה! אף אחד לא מעז לומר את זה, אבל מהיכן יצאו כל הכתות והסיפורים האיומים? חומר קטן למחשבה: מה משותף בין אליאור חן, משפחת אמבש, גידי דבוש והפרשיה האחרונה? התשובה למעלה
דודי18.09.14
150
שהלברטל מדבר לעניין...
שי16.09.14
149
רבי נחמן אמר שאצלו אין אמצע, או שזה אפיקורסות גמורה או שזו היהדות. ולכן המומר הזה צודק לחלוטין. לעומת רבנים שנוסעים לאומן ומדברים בשם רבי נחמן אבל לא מתבלטים אליו.
כולנו חברים 12.09.14
148
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
רק פרימיטיבים כמוך חושבים שהוא לא דובר אמת. קשה לכם - מפריעים לכם לעבוד עבודה זרה. גוי יותר טוב ממך ומשכמותך.
יוסי14.09.14
147
שטויות והבלים...
מומו10.09.14
146
הפעם הלברטל צודק בענק! אני מוכן לחתום על כל מילה. גם כתוב מצוין וגם לא מתלהם. מדוע, אם כן, בנושאים אחרים הכתיבה שלך מגוחכת במתכוון? "אם ניכנע בפני החמאס אז לא תהיה ל וסיבה להרוג אותנו" וכל מיני שטויות של שמאלנות סטייל שנות ה-80? אין ספק שברסלב הם עבודה זרה מודרנית. כל בר דעת מודע לזה, אבל גם השמאל נ
בני ויינברג25.11.14
145
על העוז והאומץ לעמוד מול הכת ההזויה והמסוכנת שאין כל קשר בינה לבין היהדות
ששון17.09.14
144
מבינה שמתוקף תפקידך המקצועי אתה מייצג עמדה באופן אבסולוטי אבל אם אתה מכבד את עצמך מין הראוי שתבדוק את הנתונים בשטח לפני הצגת דעה שביעקרה מעידה על בורות אמיתית. תרצה או לא תרצה ה"איום האסטרטגי" שעליו אתה מדבר הוא בעיקר מגיע מהמיינסטרים הליטאי אותו אתה חושב שאתה מייצג. רבים וטובים בקרב ליטאים. חסידים
נעה12.09.14
143
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
142
ברסלב זה דת בפני עצמו כמו נטורי קרתא סטמר סקווירא בובוב צ'רנוביל ראחמיסטריווקא נוצרות מוסלמים בודיסט וכו' וזה עבודה זרה ואין להם שום קשר ושייכות לבורא עולם ולא לתורת משה כמו כולם הם משתמשים בחוקים של התורה אבל זה כלום ושטויות במיץ עגבניות זה מה שהם מתפללים הסידור זה גם כלום זה להראות לעולם שהם משתיי
שמואל כרפז14.09.18
141
שירגע בבקשה מהרר. אין על ברסלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.06.15
140
תסתכלו טוב על נוסעי אומן כמו למשל הכוכב החדש "הרב" דוד הכי טוב
יוסי22.09.14
139
כן!!
נחמן15.09.14
138
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
137
די לחסידות
משה שפיליו05.08.19
136
0
ברסלב 23.06.15
135
רבינו יכול להוציא אותי בדין שיש לפני הקב"ה בראש השנה!!! אבל אתה העורך דין המהולל והמקולל לא יכול להוציא אותי בדין!!!
עם ישראל חי03.10.14
134
אפי' בהסתרה שבתוך הסתרה נמצא ה' יתברך
אלי21.09.14
133
בשבוע האחרון פנה ראש ישיבה מפורסמת בבני ברק אל הגאון הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א בשאלה האם לאסור על תלמידי ישיבתו לנסוע לאומן, שכן לדבריו הנסיעה מפריעה לסדרי הישיבה. תשובתו של הגראי"ל הפתיעה את ראש הישיבה: "מה רע שהם נוסעים לאומן? זה לא יכול להזיק אלא להועיל. במקום שיש כזה ציבור גדול בוודאי
משה19.09.15
132
ליטאי אחד קם בבוקר מספר לאשתו:"אל תשאלי חלמתי על הקב"ה". אשתו בביטול: החלומות שוא ידברו אתה כל היום חושב עליו ומדבר איתו. "נשבע לך ארבעים שנה לא דיברתי איתו"...(:
הכל באהבה04.08.15
131
השכל הישר אומר שרבי נחמן לא התכוון שיהודי ארץ ישראל יעלו לקיברו בראש השנה הרב עשה מסע לארץ הקודש הכיר אותה ואת תנאיה ומרחקה מאומן הוא כנראה התכוון שיבואו לקברו חסידיו שחיו במזרח אירופה
תוהה אני18.09.14
130
בתקופת שלפני אחרי ראש השנה, המדובר בכמויות אדירות של סמים שנמכרים בכל פינת רחוב, וכן עוד פשעים שמשום כבודו של האתר אני לא רוצה לפרט אבל כל אחד שהסתובב קצת באומן בתקופת ר"ה יודע על מה מדובר, וכבר התפרסמו על זה כתבות בתקשורת החילונית (הגויים דואגים לשנע את "הסחורה" כבר תקופה מראש מכל קצוות אוקראינה כד
איש שפוי16.09.14
כבודו אולי לא מודע אבל רבי נחמן היה האדמו"ר הראשון שהחזיר את החסידות להיות כפופה להלכה הדגש על קיום ההלכה חזק שם ביותר "אתם יכולים לקרוע את הספר שלי מכריכה לכריכה ובלבד שלא תעברו על סעיף קטן בשולחן ערוך" עיין שיח שרפי קודש א קלא , חסידות קלילה?? תראה לי עוד חסידות אחת ששם כל המהלך הוא חיפוש מתמיד ב
ט16.08.16
129
לתרום את הכסף של לנסיה לנזקקים, לא עדיף??
אלישבע27.08.15
לא. לא עדיף. עדיף להתחיל להאמין בצדיקים ולא לבעלי בלורית קטני קומה חסרי כבוד מינימלי לחכמים.
ראש בני ישראל27.08.15
128
מצאתי טעות בכתבה, מכיוון שהכותב אינו מדבר מעובדות אלה מתוך הנקודות התורפה של נושא המאמר ( חסידות ברסלב ) אני יכול בדיוק כמוהו להגיד שהיהדות או הדתיים עושים טעות וכו וכו חלילה מכיוון שיש כאלו שהם דתיים והם נתפסים על גניבה או מה שלא יהיה, הרי להסתכל עליהם כייצוג הדת זו בורות וטעות. כנ"ל לגבי הכתבה כאן
אמיר משה16.09.14
127
עוכר ישראל
haeshsheli15.09.14
126
לא כל דבר שאתה חושב על בן אדם מסויים אתה צריך לומר ברבים מה עם קצת בין אדם לחבירו, לפני יום הדין מה עם מלבין פני חבירו. תחשוב על זה. מה זה מה שחסר היום בצבור החרדי לחזור למריבות הישנות של חסידים וליטאים?
אברהם10.09.14
125
דובלה צודק תמיד אמרתי כך אבל יש הבדל וכדאי קצת למתן ברסלב לא דאש הם שמחים ובסוף נרגעים תראה מה קורה במירון אין הבדל גדול
לא ברסלב09.09.14
גם מירון זה אמונות תפלות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מ.ד. 11.09.14
זה אמונות תפלות? נסחפתם... אם זה לא נשמע לך להיות באומן בר"ה אין זה אומר שזה ע"ז הרי קיימים אלפים יהודים שכן נוסעים לאומן וח"ו לעשותם עובדי עבודה זרה זה מפחיד לחשוב שכל מי שלא עןושה איך שאתה מבין הוא מידג נחשב לעובד ע"ז לעניות דעתי זה רק מוכיח כמה החשיבה שלכם היא מעוותת ולא שייכת לע"י אני מלמד זכות(
זונדל יעקוב16.09.14
124
מאז מתן תורה זהו הברור האחרון שנעשה לפני הגאולה הקרובה!
בדוי10.09.15
123
כן!!
נחמן15.09.14
122
לכבוד מר הלברטל. צריך להבין שיש פה כמה עניינים א' לגבי ראש השנה באומן יש חילוקי דעות בברסלב עצמה האם להיות באומן או לא [ויש בזה אריכות מופלגת לגבי פרטי החילוק ואכמ''ל] ב' מתוך הציבור השוהה באומן בראש השנה יש המון שהם ברסלבים מקוריים ואיכותיים כמו שכתבת ''השול'' והנספח אליהם והם ציבור לא קטן בכלל וע
ישראל11.09.14
מסבירים בשביל שהשני יבין באמת . אני למשל לא חסיד אבל הבנתי את הגישה האמיתית של ברסלב , אשריך שירבו כמותך .
נתיי15.09.14
יפה דרשת...
זונדל יעקוב16.09.14
121
את מה שכולם חושבים
אסתי09.09.14
120
באמת ברסלב נהייתה כת משיחית שמשכנעים אותך שהם הכי טובים אני לא יודע איפוא האמת אבל דבר אחד אני יודע איפוא שיש יותר תורה יותר מסתבר ששם זה האמת!!!
אברך09.09.14
הנו"ן-אתה לא מבין באיכות-איך לתקן מידות בשורש-עד שאין ריח לא טוב אתה מחפש כסף אני מחפש תיקון ב"ה יש רבי נחמן
משה נ נח10.09.14
אין בושה לדור של היום לחסידות ברסלב יש את ההבטחה מהרה''ק רבינו נחמן מברסלב זיע''א מי אתה בכלל שתאמר לנו מה אנחנו עושים תתביש לך עז פנים
נתן09.09.14
תתבייש . ליהודים יש הבטחה ממורינו ורבינו אלוקי ישראל שארץ הקודש צריך לבוא שם בראש השנה כי היא מקור הברכה מי אתה ומי הצדיק שלך שיחלקו על השם אלוקי ישראל בורא העולם
שלומי10.09.14
מאיפה אתה לוקח את ההבטחה של מורינו ורבינו אלוקי ישראל? אולי אתה נין ונכד לערב רב או לרומאים שכתבו(שאין לנו חלק ב) מורינו ורבינו אלוקי ישראל
זונדל יעקוב16.09.14
119
אינני חסיד ברסלב ולא היית אף פעם באומן וגם לא נראה בזמן הקרוב להיות שם ובודאי לא בראש השנה אם אינך רוצה אל תיסע לשם אבל למה מביאים כל הזמן הדיעות של הלברטל מי הוא איש דת רב או מחנך כלשהו שיכתוב עניני פלילים אם הוא רוצה אבל הדעה שלו לגבי רוב דברים ביהדות הם פסולים לגמריואין שום סיבה לתת פלטפור
יהודי רגיל09.09.14
118
כל הברסלבים יושבים כל היום מול המחשב ומגיבים באינטרנט!!! לכו ללמוד פרזיטים עמי ארצות מקבצי נדבות!!! העיקר הפאות ארוכות והפונפון הכי טוב...
מר ציפן08.09.14
אתה מכיר את כל אלפי הברסלבים ויודע שהם כל היום מול המחשב. איזו עדות נאמנה...
אבי09.09.14
117
איך אמר גפני? "סתום ת'ג'ורה!" ולא משנה אם אתה צודק או לא.
אויל יחרש לחכם 08.09.14
116
פה מלוכלך
מי שמך לדובר16.09.15
115
למה מתיחסיםבכלל זה לא שווה יחס
קושלבסקי12.09.14
114
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
113
עומד רבינו נחמן מברסלב הקדוש והטהור
דר איבישטר זאגט10.09.14
תפסיקו להאמין בנחמן במקום הקב"ה
מ. ד. 11.09.14
למה אתה מערבב סתם? איפה ראית שמאמינים בר' נחמן ולא בהקב"ה הרי כל דרכו של ר' נחמן היא התקרבות לריבונו של עולם אז למה סתם לערבב בלי שום קשר (נשמע שלא חשבת לפני כן פעם הבאה תחשוב לפני שאתה כותב כך לא יהיו לך טעיות ובילבולי מוח)
זונדל יעקוב16.09.14
"ויאמינו בשם ובשמה עבדו" - אמונת צדיקים היא עצמה אמונה בקדוש ברוך הוא.
אהרון פנחס15.09.14
112
עילג ליטאי מחרחר ריב ומדון עליונות וגאווה במוחו הרופס
שלמה 77009.09.14
111
לצערי או לצערך במילים אחרות סיפרת בפומבי את אשר אתה עושה בחדרי חרדים - הגיע הזמן להשקיע בשמירת הברית ידידי אולי כך תכניס קצת דעת לחייך ...
יהודי פשוט ...09.09.14
110
אני מסכימה עם כל מילה שלך, זה מדהים עד כמה אתה צודק בכל מה שכתבת. צריך להיות אמיצים ולהגיד את האמת כבר. הגיע הזמן!
אביטל09.09.14
109
מעשה שטן של הדור האחרון . ליקוי מאורות . אחיזת עיניים איך אתם יכולים לחגוג בבית קברות ?? זה אסורררר
שי09.09.14
דייייייייייייייייייייייי נמאסתם מי אתם שתחלקו על רבינו הקדוש
נחמן09.09.14
אלוקים הבטיח שארץ הקודש היא מקור הברכה . מי אתה שתחלוק על אלוקים מי אתה ומי הצדיק שלך שתחלקו על אלוקים ?? חצוף
דויד שמחון 09.09.14
את השקרים שלך תפיץ אצל דאעש . אף צדיק לא אומר לעזוב את ארץ הקודש . הכל זה שקרים
שש09.09.14
108
דמוקרטיה דמוקרטיה אבל יש כתבות שאסור לעלות
ליטאי08.09.14
107
למה מפרסמים דעות של חילונים כאן ?
ברסלב08.09.14
106
מדבר כל כך הרבה שיטות כולם זוכרים אותך בשיעורים של הרב אלישיב עם הסרוגה שלך אל תבלבל מתוח
אריה אליישיב08.09.14
105
אם מערכת האתר עדיין מעלה את דבריו הנלוזים, למרות התנגדות הקהל, אז אולי פשוט .. נפסיק להיכנס לטור הדבילי שלו מידי שבוע.
רעיון ענק!!!08.09.14
104
ברסלב לא רוצה "להשתלט על היהדות". זה לא כתוב בסיפרות ברסלב וזה מוזכר במסורת ברסלב. מאיפה שאבת את השטות הזאת? כמדומני שאתה והאג'נדה הפסאודו-אינטלקטואלית שלך הם היחידים שמנסים להשתלט על היהדות.
Agent J08.09.14
103
צריך אישפוז דחוף בבית חולים סגור, והעיקר שיסתלק מחיינו
ישראל08.09.14
תזכה להבין. נראה שאתה נוסע לאומן כל שנה שאתה מרשה לעצמך להביע עמדה בנושא כה רגיש. יקירי: לא מכירים=לא מבינים=> לא מדברים. בברכה, שנה טובה!
יוסיפון08.09.14
102
כבר ידוע מה שאמר הבעש"ט כי כל הדובר נגד הצדיקים (וגם אם עוטף דבריו באלף הסוואות והצטדקויות) אות וסימן הוא לכך שהוא פגום. אינני כותב זאת כהשמצה והשתלחות באיש אלא בכדי שידעו כמה משקל יש לתת לדבריו.
חנן08.09.14
101
תשמע! בכללי אין לך שכל אבל הפעם אתה צודק.
אובייקטיבי08.09.14
אם אתה מסכים אתו יש לך סיבה לדאגה
יוסיפון08.09.14
אלול הגיע ויום הדין מתקרב. יש אנשים שנוסעים לרב'ה שלהם, בשביל שיהיה להם עורך דין טוב למשפט. ויש שנוסעים לאומן בשביל להוכיח שהם לא כשירים לעמוד לדין...
אובייקטיטבי08.09.14
אני אברך ספרדי מישיבה ליטאית מפורסמת לשעבר ורק מתחרט על שלא הכרתי ברסלב מוקדם יותר. בכל אופן, הייתי שם וראיתי, אני מרשה לעצמי לחלק ציונים. באשר לך, כשתהיה שם ותראה, תרשה לעצמך לחלק ציונים. שנה טובה
יוסיפון09.09.14
100
אני הלכתי לראש השנה לאומן ואני אומר לך שאוירה של קדושה כזו אפילו בישיבה לא זכור לי ואני אומר לך אין שם את כל הבולשיט זה נטו תפילה וקדושה תנסה ותיווכח ואני לא ברסלב ואני לא הולך כל שנה לשם והלוואי ויכולתי ללכת כל שנה לשם
מני08.09.14
על מה אתה מדבר ?? אסור לפי ההלכה
שי09.09.14
אכן, אין כזה דבר בכל העולם, זה פשוט מדהים!!! עשרות אלפי יהודים בלא שום דבר אחר חוץ מאהבת ה' ויראתו תורה ותפילה כל היום והכל בשמחה, אני גם כן לא ברסלב, אבל אני מחכה לימים האלו כל השנה! זה פשוט מטעין אותי, דבר שלא קרה לי בכל חיי בישיבות ובכולל.
012308.09.14
99
כת, שכנגד מיסדה יצאו כל גדולי היהדות חסידים ושאינם (חוץ מבעל התניא שטען כי לעתיד לבוא עתידים כל הנשמות הנמוכות להדבק בו כפי שאנו רואים היום במוחש) אשר בכח האקסטזה והתרוממות הנפש המדומה מנסים למשוך עוד חסידים לשורתיהם ולמה שלא יצטרפו ברסלב מציעה מסלול משתלם במיוחד 1.אורות והשפעות רוחניות ללא הגבלה
אובייקטיבי15.09.14
98
דיברי הבל ובורות. מי הם ברסלב ה"רוצים להשתלט" בדיוק? נראה שהכותב חושב שכל העולם קטנוניים כמותו. פחד, שנאה, טפשות ואינטרס צר-עין להגן על בני מינו ודרכו של יהדות קטנונית ואכולת אינטרסים מביאים את הכותב ללהג דיברי הבל ושטות. "ברסלב מזכיר את חב"ד"? הרי ברסלב היתה הרבה לפני כן וחב"ד המשיחית היא עניי
אהרון פנחס15.09.14
97
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
96
אם לא הייתי מאמין ברבי נחמן במילארד אחוזים הייתי מסתפק אם אפילו אומן יועיל לך לתקן את נשמתך העלובה כ"כ.. מי אתה שתפתח את פיך על הנהגות שהנהיג הצדיק קודש קודשים נין ונכד של הבעש"ט מוהר"ן הקדוש?
יואל. צ11.09.14
95
אריה דרעי ורבים אחרים היו באומן ונשטפו בעבודה זרה. תגיד אמת- החסידים בכלל והספרדים המתחפשים לליטאים הם אביזרייהו דעבודה זרה, זבחי מתים. אוסף של מטורללים ואומללים , עם נציגות בכנסת- ראה ערך אייכלר , יעקב אשר חובב הכפרות, חצרות אדמורי״ם המנצלים את עדריהם הבורים, ראשי ש״ס המתנהגים כגויים , חסידים הלבוש
יוסי14.09.14
אתה צודק יש הרבה מן האמת בדבריך
עודד15.09.14
94
יש קבלה ברסלב מה קורא למי שחולק נמתין עוד 3 שנים ונדבר...
חסיד ברסלב11.09.14
93
לך לאומן פעם ואולי תזכה לתורה עכשיו תורתך מהסיטרה
אני10.09.14
92
הגרמנים כבר חרשו את כל הבית קברות שי היום אין עצמות ואין כלום . אין שם קבר בכלל רצונו של הצדיק היה שמפגרים כמוך יסתמו את הפה ולא יביישו אותו שהוא אמר כזאת שטות לעזוב את ישראל וללכת לבית קברות בחג
שלומי10.09.14
91
לא סתם הזכרת את פריז - זה לעומת זה. מזכיר את הסיפור של רבקה והתאומים. יש שנפשם מושכת אותם לקדושה, ויש שפריז על תענוגותיה ותאוותיה מושכת אותם. בהצלחה ידידי, וסתם שתדע, רישיון עו"ד היום זה כבר לא סמל לאינטליגנציה.
סטודנט12.09.14
90
הייתה כותב קצת פחות בקיצוניות זה היה יותר טוב אבל בעיקרון הצדק עמך כל מילה פנינה עם הברסלווערס השיידרים של היום אין כל קשר לברסלב ולמה שרבי נחמן רצה
מהנייעס11.09.14
89
מכירים את המשפט היודוע למה לא אומרים כל נדרי בראש השנה ...בגלל שכל העבריינים באומן......
חחח09.09.14
88
בראש השנה נוסעים לויזניץ מובן לבעלז מובן לגור גם מובן לצאנז ניתן להבין ליצמח פורקניה נו בסדר להיות ביני עמודי דגרסי כדי להיזכר אולי בגירסא דינקותא מקובל, אבל!!!! לאומן ????????? מדוע סימן השאלה מרחף מעל אומן ???? בלבד!! את השורה הבאה כל אחד יענה לעצמו! וכשם שפרצופיהם שונים וכו' כך התשובות שונות אחת
בני09.09.14
87
שימו לב לדברים הבאים שנאמרו בהסתקלות הגיונית ומעניינת - (מתוך העלון סוד ה' ליראיו): ...צעד נוסף לקרוב הגאולה יהיה לבקש ולפעול להעתקת ציונו הקדוש של הצדיק יסוד עולם ר' נחמן מברסלב, רבן של ישראל לארץ הקודש. כידוע הגאולה במצרים התחילה ממש כשעלו עצמותיו של יוסף הצדיק מהיאור, המקום הטמא בעולם וליוו את ע
סוד ה'09.09.14
זה לא היה רצונו של הרה''ק רבינו נחמן מברסלב זיע''א הרי הוא כות במפורש בספריו שהו רוצה דייקא להיקבר שם באומן אז תסתום את פיך הטמא
נחמן נתן09.09.14
אין כמוהו אוהב ארץ ישראל
ננח11.09.14
רבי אברהם היה לו קבלה מאביו רבי נחמן (תלמיד רבי נתן-הוא הפקיר ביתו לאסוף כסף להדפיס ליקוטי הלכות) שיבוא יום וחייבים להביא רבי נחמן לארץ ישראל יש אדמו"ר ברסלב שברח מארץ ישראל ולא יכול לחזור בגלל מנע להביא קברו של רבי נחמן-אז איבד זכותו להיות בארץ
אני10.09.14
אין עצמות ואין כלום . אין שם קבר בכלל רצונו של הצדיק היה שמפגרים כמוך יסתמו את הפה ולא יביישו אותו שהוא אמר כזאת שטות לעזוב את ישראל וללכת לבית קברות בחג
שי09.09.14
חתיכת כלומניק מגעיל תסתום כבר
נתן10.09.14
מטומטם ומגעיל זה אתה
תמים תהיה 11.09.14
היית וראית שהם פתחו וחרשו ושאין שם כלום. עדות נאמנה...
אבי17.09.14
86
אלול הגיע ויום הדין מתקרב. יש אנשים שנוסעים לרב'ה שלהם, בשביל שיהיה להם עורך דין טוב למשפט. ויש שנוסעים לאומן בשביל להוכיח שהם לא כשירים לעמוד לדין...
אובייקטיבי08.09.14
אלול הגיע ויום הדין מתקרב. והנה קם אובייקטיבי -שופט כל הארץ ומודיע מי כשיר לדין... עם כזה שופט ועו"ד תבוא הגאולה
אבי09.09.14
מילים של נחת, ..... מי שלא כשר לעמוד לדין ... פטור ממילא! ישר כח ל"אובייקטיבי"
מבין בחסידות09.09.14
85
הלברטל אתה חייב אבל חייב תרופות תתחיל ממחר
חרדי08.09.14
84
אינני יודע מניין צץ הלברטל כ"מקורבו של הרב אלישיב" אבל הפעם כל מילה זהב יישר כח במאמרך אתה מייצג את המיעוט הקטן של השפויים שעדיין נותר במחנה החרדי
איש חושב08.09.14
83
הלברטל תמיד עם האמת האמיתית
דוס אחד08.09.14
82
רבי נחמן ביאר את הפסוק הנ"ל כך: יש אנשים שהגיעו לדרגה בה הם כבר חפצים לדבר סרה בה' יתברך בעצמו אלא שאין להם את האומץ הציבורי לכך ולכן הם מדברים נגד גדולי הצדיקים. ולכן, מזהיר רבי נחמן, כשתראו אדם המדבר נגד צדיקי עמנו דעו לכם כי הוא למעשה מכוון גבוה יותר - אל הקב"ה בעצמו!
חנן08.09.14
אפילו שמתחת הזקן הלבן מסתתר נואף, סוחר סמים או מנהל כת.
רפאל 09.09.14
81
מה עם לפיד ? כבר לא מעניין?
רונן08.09.14
עו"ד הלברטל, הייתי מצפה מאדם אינטלגנט כמוך, לערוך עבודת שטח לפני שאתה קוטל לחלוטין קבוצת אנשים אשר אמנם יש בקבוצה זו קצוות, אך גם מנויים בה אנשים יראי ה', תלמידי חכמים ובעלי שכל. כדאי שתלמד קצת בעיון מספריו של רבי נחמן מברסלב על מנת לדעת כמה בורות מצויה בכתבתך..
ירא שמים09.09.14
שפגם הברית!!!
לילית09.09.14
80
הלברטל אומלל הבנו שרצית במה, שידברו עליך ושיראיינו אותך בכמה קווי נייעס עלובים.. אז באמת עבדת קשה במשך תקופה להכניס את דעותיך הדביליות והמעוותות אך משזה לא נתן לך את מלוא היחס החלטת לחצות גבולות.. אז ראשית דע את מקומך וסתום את העט שממנו אתה כותב את דעות ההבל שלך! שנית תזכור תמיד כדי להיות איש מפורסם
אסתר12.09.14
79
תמשיך, בבקשה, ואל תפנה למלעיזים.
השפויים10.09.14
78
אם אתה אומר שהרב אלישיב והרב עובדיה זצוק''ל ראו בזה סרך ע''ז אז מאוד מעניין שרק אתה האדם היוצא חוצץ נגד תופעה חמורה שכזו למה הם לא יצאו נגד דבר שכזה מה הם פחדו? הלא כתוב ולא תגורו מפני איש אני מאמין שבודאי הם קיימו פסוק זה אז למה לא יצאו חוצץ נגד תופעה של סרך ע''ז למה לא שמענו מהם משהו על תופעה חמו
ישראל10.09.14
מה זה הולכים לבית קברות בראש השנה" ברר וגלה
שי16.09.14
77
קול אחד המזכיר את היהדות ההולכת ומתחלפת על ידי הכתות הללו שאשמח אם יערכו סוף סוף בפומבי טקס הטבלה באיזה כנסייה אוקראינית שיברר סוף סוף את זהותם המטושטשת. במחשבה שניה יש להסתפק במיעוטם אי איכא בהו דין תינוק שנשבה ואולי אזלינן בתר רובא וצ"ע (המעיין יפרסם את פסקו בעילום שם מחמת חרבם המצוייה להם תדיר לה
דוד09.09.14
76
אומר את האמת. ומה לעשות הציבור איננו אוהב לשמוע את האמת
אהרן09.09.14
רפןאה שלימה ס"ה אלו הולכים לקברו ששל רבי נחמן שזה לא קל-אבל יש להם אמונת חכמים אני אישי חסיד סבא ישראל שאמר להיות בירושלים ולהביא קברו של רבי נחמן לארץ
אני10.09.14
75
חסר לו הרבה מושגים בפרט מה זה ברסלב, ושהחוז"א והסטייפלר למדו ספרי ברסלב, וזה התבלין בדור שלנו, מה הוא יודע הוא הסתובב כל היום באוניברסיטה..
יוחנן08.09.14
74
בשל הפגיעה כביכול בכבודו של הצדיק, ובעיקר בשביל שהנשמה שלי לא תיפגם מקריאת דברי הנאצה הנ"ל שאני מתחרט על זה שעיני שזפה אותם, ומבקש אני מחילה גמורה בחסד על כך שפתחתי את הכתבה בכלל, אני רוצה להשמיע קול מחאה ברור! אסור להתבטא כך גם אם זה מה שמישהו חושב! יש גבול למה שהמקלדת והמסך צריכים לסבול! אחי היקר
דניאל08.09.14
73
הפעם לשם שינוי הוא צודק!!!!
מ ד.11.09.14
האם אתה יכול להסביר למה הוא צודק? חוץ מלבלבל במוח ולא לכתוב לעניין אתה לא עושה כלום... ראיתי לפניך ואחריך תגובות מפורטות + הסבר על דבריהם ואפי' שאני חולק קצת עליהם אבל בכל מקרה הם כתבו משהו והסבירו את עצמם אתה סתם מבלבל בלי להבין או להסביר את עצמך
זונדל יעקוב16.09.14
72
מי שרוצה לראות עד כמה הלברטל צודק מוזמן לפארק באלעד לראות את כל בני הפרענקים שחזרו בתשובה. שהוריהם מגודלי זקנים נשותיהם רעולות פנים אבל תוכם רקוב ונשאר עדין בעבר. בורים וגסי רוח לא קראו ולא שנו אינם יודעים לקרוא שורה אחת בגמרא בלי טעות אינם מכירים מוסר או מחשבה יהודית אחת אינם יודעים כלום! רק את תו
שפוי מאלעד10.09.14
מה הקשר בין זה לברסלב האם ת"ח הוא מי שהולך עם פרעק או מי שלומד תורה?
זונדל יעקוב16.09.14
אין דבר יותר נכון בעולם. כל הברסלבים החדשים נשארו חילונים בפנים, אין להם שמץ רוחניות. אבל אל דאגה, זו הסיבה שהם לא באמת מהווים איום אסטרטגי על הציבור החרדי. הדור הבא שלהם תמיד (אבל תמיד! 100 אחוז מאלה שאני מכיר ואני מכיר הרבה) חילונים. הדור הבא יהיו העבריינים של המדינה. זה יהיה חילול השם נורא כי החי
בני שפילמן25.11.14
71
תגיד פשוט שאתה חייב תשומת לב בכל דרך אפשרית ואנחנו ניתן לך אתה לא צריך להשתלח בכל מי שמסביבך... נקודה למחשבה!
פרענק עם כנפיים09.09.14
70
עד מתי עלינו לסבול את דברי הנאצה חבל שאין ועדת אתיקה של האתר----
עלום ונעלם09.09.14
69
אתה צריך אישפוז דחוף ממש מסכןיה הבאל איםך אתה מעיז לדבר על צדיק יסוד עולם רבינו נחמן מברסלב אתה מה לזה ככלל ברסלב אתה פשוט מתעסק עם צדיק יסוד עולם
אברהם08.09.14
68
כמה נכון
משה08.09.14
67
שנאת פרענקים במסווה של מלחמה בע"ז. איש "היהדות האמתית" הרב אזרחי לא היה עכשיו בליז'נסק והתפלל לר' אלימלך?
חיים נ08.09.14
66
עברת כל גבול תתבייש לך חוצפן מסית ומדיח מי אתה שתצא בפה פתוח נגד הרה''ק רבינו נחמן מברסלב זיע''א אחרי מה שהוא הבטיח תחזור בך ומהר לפני שיהיה מאוחר מדי. בא נראה אם תפרסמו את תגובתי
ברסלבר08.09.14
אני חסידת ברסלב או לפחות מקווה מאוד לזכות להיות, חושבת שחובה עליכם- כאתר הרוצה להיות רציני ומקצועי, להוריד תגובה אלימה שכזו. אני פשוט מרחמת על העו"ד הרדוד ומקווה שכאשר הוא מייצג אנשים בבית המשפט הוא לפחות לומד את החומר בצורה רצינית יותר, אחרת, חבל על הכסף של לקוחותיו... אלא אם כן נוח לכם שכתובה תגוב
אוהבת ישראל08.09.14
דרך אגב אני עדיין אוחז בדעה שלי שיימח שמו וזכרו של העו''ד הלברטל החוצפן הזה שהוא יעז לדבר נגד הרה''ק רבינו נחמן מברסלב זיע''א תתבישי לך הרי הוא מדבר נגד הרבה שלך
ברסלבר09.09.14
65
יש אנשים שחושבים שהם מתוקנים והם בעולם הזה רק כדי לתקן את האחרים דע לך מיסטר הלברטל {"עורך הדין" המהולל} שמי שחושב כך זו ראיה שהוא הכי מקולקק שיכול להיות בתקווה לחזרתך בתשובה לפני יום הדין אנשים שכואב להם
אברהם11.09.14
64
מי שהוא באמת למד את דברי רבינו צריך להסכים שהכל זה מאת השם גם מה שאנחנו מוציאים מהפה, אז אם זה מה שרבי דב אמר כך היינו צריכים לראות בכתבה הזו כדי לחזק את דברי רבינו שהוא אמר שיהיו לו הרבה מתנגדים כי כל העניין שלי זה תפילה.... אז אחיי היקרים בזמן כזה של חודש אלול במקום לדבר על יהודי לא טוב ולקלל ולבז
יעקב גגג10.09.14
ירבו כמותך
זונדל יעקוב16.09.14
63
אני לא מבין מה כתבת אבל בכל זאת ברסלב זה לא רק אמונה זה דרך חיים ומנטליות של האהבת הבריות והמידות גם לעזור ליהודים אחרים חלק מזה תראה מה שקיים בר"ה באומן רק אהבת ישראל הלואי שיהיה כך כל השנה ר אם תיראה את החלק החיובי בכלדבר בחיים שלך ושל אחרים תבין קצת מה זה ברסלב
אהבת ישראל09.09.14
62
איך החלפנו את ירושלים באומן??? כל התפילות שלנו מלאות כמיהה לירושלים שום מילה על אומן. אז לא ברור שתפילות בירושלים, שזה שער השמים הם נעלות יותר. בואו נחזור לשכל הישר.
תמי09.09.14
אפילו קבורים בחו"ל קבורתם ד אמות של ארץ ישראל
משה נ נח10.09.14
תישאר בארץ יהיו לך אלף!!!!!!!!
שי16.09.14
61
רוב המגיבים כאן (שהם בעצם אחד או שניים המגיבים שוב ושוב) נגד הכתבה ומקללים בלי לענות לעניין, לוקים בחסר בהבנת הנקרא. העו"ד לא דיבר על רבי נחמן ותלמידיו האמיתיים הלומדים והחכמים כמו שהיו בדור הקודם, ואשר עליהם נאמר: 'ואיש באמונתו יחיה'. הוא מדבר על ההמונים הבערים שלא קרו ולא שנו, אינם יודעים באיזה צד
תגובה עניינית09.09.14
60
גועל נפש!!!!!!!!!!!!!!!! אסור לעלות כזו כתבה ללא טיפת ידיעה על ברסלב בכלל ואומן בפרט
ליטאי08.09.14
59
כידוע זו היא טובה גדולה לצדיק מה שיש עליו חולקים. תודה לכבוד העו"ד שלא מפחד לקחת את תפקיד החולק על כתפיו. בברכת אומן אומן ר"ה
יהל10.09.14
58
בהם סרך ע"ז. אולי אתה ראית אך הנך מייצג עצמך בלבד ותו לא. אשר על כן אל תבלבל לנו את המח. מתאים לך סע לאומן,לפריז או לכל אשר תישאך הרוח רק שחרר אותנו מנוכחותך ומהגיגיך ודאי כשאתה מתיימר לייצג אנשים שאינם בחיים ולא יכולים לזרוק אותך ואת דומיך המתיימרים לייצגם על לא עוול בכפם וללא שמינו אותך או שנתנו ל
אבי09.09.14
57
ברסלב המתחדשת, איננה מייצגת לא את ברסלב ובטח לא את יהדות ישראל. היא מייצגת הכול, חוץ מהאמור, אינטריגות, אמונה באללים וכסף רב.
ברסלבר לשעבר09.09.14
56
מי אתה בכלל דובלה?
רות כהן09.09.14
55
חתיכת מפגר לא יותר אני רק מוחה הוא לא שווה תגובה אפילו אדם חולה פירסום
בן08.09.14
54
צר לי מסטר הלברטל , אתה נגוע בבורות מתלהמת שלא נותנת לך את האפשרות לשמוע לבדוק ולרדת לעומקם של דברים רבי נחמן ממש לא הקל על חסידיו אדרבה דרש מהם עוד ועוד, שעה התבודדות , סדר לימוד קבוע כל יום , ללמוד הלכה , לא לזוז כמלא נימא מדר ההלכה כן כמו שזה נשמע ק"ש בזמנה בלי שיטות וכו' להתפלל בכח ועוד היד נטו
יהודי אחד08.09.14
53
יוצא נגד כולם ובקושי למד משהו בחיים שלו. בעל מחלוקת בור ועם הארץ! ניו
אבי08.09.14
52
הלברטל, אני לא יודע לאיזה פלגים כוונתך, אבל אתה טועה בוודאי לגבי ההכללה. ישנם פלגים לא שפויים בברסלב, והדבר ידוע לכל. אבל כנס לאתר ברסלב סיטי ותגלה חיים חדשים לגמרי, דרך נפלאה בעבודת השם. כנס כנס וספר מה ראית
מוטה08.09.14
51
חילונים חושבים שיהדות זה נח נח ולא יודעים מה זה שמע ישראל.
ישראלי.08.09.14
תינוקות שמתעסקים במדעים. לפני שמדברים על משהו קודם ללמוד א'-ב'.
יוסיפון08.09.14
50
מי זה היצור הזה?? כל פעם יוצא כנגד משהוא ומביע דעת שוטים בריש גלי. נראה לי שהוא נהנה מפרובוקציות ומחפש איך לגרום כעס ליהודים מעניין שכל דעה אישית שלו הוא מגבה שכך היה הרב אלישיב סובר ומוכח להדיא שזה מצוץ מהאצבע ללא כל גיבוי עובדתי מסכן ולוואי ויפסיקו כבר לתת לו במה ולגרום חילול ה׳ בשטויות שלו בנושא
בהלם!08.09.14
49
אולי במקום תגובה אפשר להביא מכתב של הרה"ח ר' שלמה אליעזר שיק (מוהרא"ש) ממש מהיום והציבור ישפוט עם מי האמת הפשוטה אמנם קת=צת באריכות אבל כדאי לקרוא הקדוש ברוך הוא יעזור שלא נטעה את עצמינו ונציית את רביז"ל על כל פנים מהיום והלאה. המאחל לך כתיבה וחתימה טובה בעזה"י יום ב' לסדר כי תבוא י"ג אלול ה'תשע"ד
איש יהודי08.09.14
48
מי נותן במה להדיוט כזה "ולוואי שלא נברא"
ליטוויק08.09.14
47
יכל להיות שהלברטל מזכיר את חבד , בגלל שחטף ריסןק איברים מאהרן דב הלפרין ?עורך כפר חבד, אם כן אז גם הלברטל מושפע בכתיבתו האינטלגנטית מנגיעות אישיות ?
אליהו09.09.14
46
סתם רשע
סתם רשע09.09.14
45
ברה כחמה התיקון הכללי היא עבור הלברטל וכנופיה שלו והמבין יבין ודי למשכיל
גבריאל09.09.14
44
יותר מאשר מכבודו להזכירך לעניות דעתי ממתי שהתחילו לדבר על גביה לכניסה לציון אוקרינה כבר לא אוקרינה... אל דאגה אני מחכה לראות אותך... אתה עוד תזעק לנסוע לרבנו יותר מכולם...
שלומיקו08.09.14
43
באמת הזוי...
טל08.09.14
42
כנראה שאותו רב לא בדק או חקר מעולם את ברסלב, כי הוא היה באמת מחפש ובודק בספרי ברסלב, אני בטוח שהוא לא היה מתבטא כך. מסופר על איזה רב ליטאי שיצא נגד ברסלב ומאד התבטא נגדם. יום אחד הגיע אליו אחד מחשובי ברסלב, ושאל אותו האם למדת פעם בספרי ברסלב שאתה מתבטא כך, ענה לו אותו רב שמעולם לא חקר את ברסלב. הצי
מנדי08.09.14
41
רבינו הקדוש אמר אני מבטיח שמי שיבוא אל ציונו הקדוש בערב ראש השנה ויאמר שם את העשרה מזמורים הנקראים ''תיקון-הכללי'' ויתן פרוטה אחת לצדקה יוציאו מהשאול תחתית ומתחתיו ואפילו אם עצמו וגבהו עוונותיו אני מבטיח לו שאני מוציאו מהשאול תחתיץ ומתחתיו.
נחמן נתן08.09.14
פעם ראשונה שכתוב להיות בראש השנה באומן מופיע 65 שנה אחרי שר' נחמן נפטר,אז זה ספק גדול שהוא אמר כזה דבר!!!!!
משה09.09.14
הוא לא אמר מה תגדל פאות ומובטח לך גן עדן?!
ymym08.09.14
40
סוף סוף כתבה נורמלית שיוצאת מתחת ידו של הלברטל,הייתי מציע לו שימשיך לכתוב על תופעות כאלה ודומיהם ולא בדברים שעושים את הרושם שרוצה להראות את עצמו כ"המסבירן של היהדות החרדית הצרופה" שלא מוסיפות לו כבוד(בלשון המעטה)ולא לאף אחד וגם שכח לציין שרבים מהטסים לאומן עושים הלואות על המחיר המלא של הטיסה,והתוצאו
צבי08.09.14
אותו הלברטל שהוא אוהדם של שונאי ישראל החמסניקים הוא אותו הלברטל שמתעב את קדוש ישראל רבי נחמן מברסלב צבי, אני מציע לך, אל תהיה בצד של הנבל הזה
יובל08.09.14
נראה שאתה נוסע לאומן כל שנה שאתה מרשה לעצמך להביע עמדה בנושא כה רגיש. אז שתדע יקירי, לא מכירים=לא מבינים=> לא מדברים. שנה טובה
יוסיפון08.09.14
39
אפילו בהסתרה שבתוך הסתרה שאתה נמצא שמ מר הלברטל מקווא שהבורא ירחם עליך
אבי08.09.14
38
אתה מכיר את זה? (מסיפורי מעשיות של ר' נחמן) הם פשוט טעמו יין הונגרי, והם רוצים לזכות גם את האחרים... מוטב שלפני שאתה מחווה דעה על התופעה, תלמד קצת מספריו של זה שעומד מאחוריה..
ליטאי - ברסלבר08.09.14
37
אייך אתה מדבר על קהילה קדושה בעם ישראל?????????? ועוד אומר שהרב אלישיב זצוק"ל ראה בהם עבודה זרה איזה שטויות מידיעה, הרב זצ"ל העריך אפילו מאד את חסידי ברסלב עדיף לנסוע לפריז הגזמת לגמרי עדיף פריז מאשר אצל גדול וצדיק כמו ר' נחמן זצוקו"ל ה' ירחם.
דוד08.09.14
36
כל הכבוד לך הלבטל החביב אם היתה בזמן בית המקדש היית טוען שעליה למקדש היא ביטול לימוד ואז היית שב לישיבת פונוביז ללכת מכות כי זה הדת שלכם והיא כמובן האמיתית ואין בילתה ונ"ב קלסט פניך לא מעיד על עדינות ודתיות וד"ל
פלוני09.09.14
35
בפריז עם כל הערבים והשונאי ישראל, שם ורק שם הוא מקומך. כנראה שלא זכית להכיר לאור האמת של צדיק האמת. נסיעה טובה לפריז. בון וואיג'.
מיכל09.09.14
34
שטיק דרעק אל תגען במשיחי סתום פי הטבעת ודז'ורא שלך פע פע צא טמא
יענקל09.09.14
33
הטמטום זועק עד לשמים שכאתה רוצה להראות חכם אתה מתחיל לבקר את כל דבר שבקטנות שכלך אינך מבין ואתה רוצה להביע דעה מהפכנית בכל נושא שהוא בין שהוא בנושאים מדיניים ובין בטחוניים ובין מונציפלים ואפילו העזת פנים בנושא שהוא ויכוח בין גדולי והררי עולם (ולא אכנס במה שקלקלת לציבור החרדי אז באמירותיך המטופשות לת
אויבער חכם08.09.14
32
בושה וחרפה שיש לנו קורח כזה כמו הדב שרעב אוכל כל סוג של בשר והיא חיה מסוכנת כך גם הדב הזה אתה אוכל את בשרם של אנשים טובים ומתקיים מזה חיפשתי קצת לא הרבה בכתבות בעבר ולא מצאתי ולו פעם אחת כותרת לשם שמיים הכול לשם הניגוח והרייטינג חיפוש לשון הרע שמביא כסף כל הכתבות ללא יוצא מהכלל הן נגד משהו חוץ מכתב
עלום שם08.09.14
31
רבי נחמן הוא קודש קודשים, שלא תטעו.. אם יש פלג קיצוני בתוך ברסלב שהולך נגד ההלכה זה לא אומר שכל החסידות היא כזו.. יש בה דברים טובים ויש דברים שיש לתקן.. אבל השנאת חינם שלכם הרבה יותר גרועה
אדיר08.09.14
30
מרן רבינו מנהיג הדור רבינו עובדיה יוסף זיע"א לא ראה בזה ע"ז חס ושלום הוא אמר שלא כדאי ללכת -וכי אנחנו חסידי אומן?
א08.09.14
29
מוזראורים וזר שלא הזכרת את הצדיקים והליטאים שבאים או שהיו שם כנראה פוחד להתעסק איתם או עם בוחריהם ..אם לא היית שם עדיף שתשתוק ..כל הזמרים החסידים שם כל שנה ואתה שומע אותם כל השנה ..אז סייג לחנוכה שתיקה..אני שמעתי שיש בגיהנום חלקה לעורכי דין .אז מי שמדבר על צדיקי אמת בטוח יש לו שם אחוזה .בקיצור יצאת
אורי08.09.14
28
מה מפריע לך שנוסעים לאומן? נוסעים להתפלל ולא לנופש בבית מלון מהדרין בפריז.
גדי08.09.14
27
"מי שיבוא על קברי, יתן שם פרוטה לצדקה ויאמר את עשרה פרקי תהלים, תיקון הכללי, אשתטח עבורו לאורך ולרוחב בעולם העליון, אפילו מפאות ראשו אמשכו משאול תחתיות להוציאו משם! מי רואה זאת ומוותר על זה?
יצחק08.09.14
החסידים החזירו את יצר העבודה זרה לעולם.זוהי עבודה בשיתוף כפי שאליהו הנביא שואל "למה אתם פוסחים על שתי הסעיפים"?
דן סגל08.09.14
אם היית ירא שמיים אמיתי לא היית מתבטא באופן קבוע לשלילת כל דבר שבקדושה
נורמטיבי08.09.14
אחד החידושים של הנצרות היא שאותו האיש כיפר במותו על כל יושבי תבל ואם הם עוברים עברות הוא מכפר על עוונותיהם ביסוריו ובמותו. ברסלב זה מחזור הפטנט עם טוויסט של פאות ונסיעה לחו"ל. אם כבר אז ייתכן שהתחברות לאותו האיש שהיה תלמיד של תנא יכולה להיות יותר בטוחה... תנסו ותראו זה גם בחינם, גם ללא נסיעה, גם ללא
דושה10.09.14
רואים שאת נוצרית רבינו אמר רק אל תיהיו מזידים!!!
עם ישראל חי02.10.14
26
רק תיקון- רבי נחמן וחסידיו אף פעם לא טענו שהוא משיח אבל אם אתה אומר, אתה בטח יודע משהו שאנחנו לא
יעקב08.09.14
25
בפריז כנראה עוד לא היית ואתה שולח אותנו לשם? פרובוקטור שיש לו" דעה" בכל נושא כולל ברמת השרותים בביתו. ומשם דעותיו הכוזבות.
עזרא09.09.14
24
וכל האחרים רוצים להשתלט לו על החיים, רשעים ארורים ככה להפריע למנהל היהדות?
רפאל08.09.14
23
ר נחמן לא אמר ליהודי מישראל להגיע אליו ובטח לא ליהודי שיודע מה זה תורה ובטח לא לעשות חג בבית קברות ר נחמן דיבר ליהודים בערים וכסילים יוצאי שטעטל שעסוקים כל השנה בעבודה בשדה ולא מתפללים במיניין וכל מיני סוגי עמי ארצות שעסוקים בחיי עולם הזה. שלפחות ברה שיבואו אליו הוא יתקן אותם הוא מעולם לא היה
שלומי08.09.14
זה שקר גס של עסקנים פושעים רודפי בצע . אין מה לעזוב את ישראל בשביל לג בבית קברות
שלישית 09.09.14
אתה עם הארץ כמו כותב המאמר. כל מה שבתבת זה שטויות.
אבי09.09.14
ר נחמן בוכה בשמיים על השקרים שממציאים בשמו ור נחמן בוכה על המטומטמים שהולכים לקבר שלו . כי אין שם קבר חרשו הכל שם הנאצים והרוסים בנו שם בינינים הרוסים צוחקים עליכם שאתם משתחווים לאבן וריק ומתפללים למצבה שלא תושיע כולכם בהמות כסילים עם שערות של פראי אדם מסוג דאעש
שלום09.09.14
22
'צומי.
תינוק08.09.14
21
שאתה לא יודע מהו ברסלב בכלל! אתה שופט לפי כמה אנשים שבאמת אבודים ומנסים למצא משמעות והולכים לאומן אתה אבוד עד כדי כך שגם לשם לא תלך!!!!! ברסלב זה משהו עמוק , אך בד בבד לר' נחמן יש תורות שנוגעות בכל יהודי ויהודי באשר הוא! אם היית יודע מה זה ברסלב באמת, היית יודע מהי עבודת ה' אמיתית , שאותה הנחיל ר' נ
קר רוח08.09.14
20
כבר ידוע מה שאמר החכם אודות זריקת אבנים למי שדר בבית זכוכית... כולנו יודעים אלו מסחטות כסף פעלו בסביבתם של גדולי ישראל זצוק"ל אותם הזכרת בכתבתך. נו אז מה? זה הוריד מגדולתם?
חנן08.09.14
19
אתה לא ראוי אפילו לתגובה אתה לא שווה את זה לך ללמוד איך מדברים על גדולי ישראל
הברסלבר08.09.14
18
מגעיל
הלברט08.09.14
17
השנה..........וחוזר חלילה עד צאת הנשמה!!!
דן סגל08.09.14
16
הרי דעותיו על סף הכפירה וההסתה והמחלוקת . חרפה לכולנו שאנחנו שומעים ומשמיעים אותו.
יוחנן08.09.14
15
ויפתח השם את פי האתון ויאמר לבלעם
v08.09.14
14
כולנו נוסעים כמדי שנה לראש השנה לקיבוץ הקדוש והגדול באומן שבאוקראינה על אף דברי ההבל של העו''ד המסכן הזה.
אלי08.09.14
13
לפני יציאת מצרים היו מי שלא רצו לצאת. כולנו יודעים מה היה סופם. כשמשה רבנו קבל את הלוחות על הר סיני היו מי שעשו את עגל הזהב. כולנו יודעים מה היה סופם. לפני הכניסה לארץ ישראל היו מרגלים שהוציאו את דיבת הארץ רעה. כולנו יודעים מה היה סופם. לפני כ- 250 שנה התחילו באירופה לשחוט בסכינים מלוטשים. קמו אז
צבי08.09.14
אתה מוכיח איזה בלבול יש בשכל החסידי
שי09.09.14
12
מדהים איך היצר הרע מבלבל את כולם!! אינני חסיד ברסלב אך הוצאת שם רע ברמה כזו באמצע חודש אלול היא בודאי לא רצון ה'. אחי, שמור על לשונך, אתה מתעסק עם צדיקים ותלמידי חכמים... חודש טוב..
לא ברסלבר08.09.14
11
מרן הגרי"ש זצוק"ל ביקש ממני אישית להתפלל עליו באומן, על מה אתה מדבר???
s d h08.09.14
10
יעויין בספר הסוד על הגרי"ש זצ"ל אודות שכנו שמעבר לקיר הלא הוא הגה"צ רבי שמואל שפירא ע"ה ועל הערכתו העצומה של הגרי"ש לעובד אלוקים זה. מכאן עד להמצאות אודות דעת הגרי"ש....
קולע אל השערה08.09.14
9
ובשביל זה הם נלחמים בברסלב הלברטל כמהו כדעש המאיימים לכבוש בדעותיהם את העולם
שר הכיכר08.09.14
8
לולא שהיה פה זיזול בצדיק ענק לא היה צריך להגיב על גיבובי השטויות האלה. מי שקצת למד יודע שאין אמת בשום דבר ממה שהעו"ד החצוף כתב. אבל על אדם ששטוף בשינאת כל מי שלא חושב כמוהו- מה לנו להלין... באמת חבל שנותנים במה לכזה אדם... (עיין יו"ד רמ"ג סעיף ו', מה דינו)
אבי08.09.14
7
המון המון בורות יש כאן, לא שווה תגובה, וד"ל.
123408.09.14
6
ברון ה' אפשר גם לשמוע לפעמים את היהדות השפויה
חגי08.09.14
זה היהדות השפויה ומה עם חסידות ברסךב ואלו שנוסעים באומן , הם לא שפויים ? עדיף לא לכתוב ככה על טנשים חסידים ויראי שמים.
יצחק08.09.14
5
הרב הלברטל ספר לכולנו באיזה מקצוע אמא שלך עבדה לפני שבאתה לעולם . ואל תכחיש שאין לך אמא. דובל'ה תתרכז במקצועך (אני מבין שאין עבודה) מאשר להקפיץ לנגד ענינו את הגיגך "המחולאים מפח". אם במקצועך אתה משתמש בשטחיות שלך כמו כאן אני מבין איך יש לך זמן לקשקש כאן.
עו"ד08.09.14
4
בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה ביהדות של "קופת העיר הליטאית" בנשיאות מרן ר חיים קניבסקי שליט"א של סגולות שונות וענינים גבוהים כמו השעה התשיעית ביום התשיעי בחודש התשיעי בשנה התשיעית שהתפרסם , וכן קמיעות , יין , וכו' ותפילות על קברי צדיקים בכל מיני עתות רצון שרק שייך , ב"ה זה תופעה מבורכת !!! [אם לא ה
בן צבי08.09.14
3
בתור בעלת תשובה המשתייכת להשקפה הליטאית אני לא מסכימה עם הדברים המובאים בכתבה. מי שיקרא את הביוגרפיה של רבי נחמן ואת סיפור חייו יבין למה רבי נחמן שהיה צדיק גדול בחר להיקבר דווקא באומן (שבמקור הוא בכלל לא גדל שם) ולמה הוא אמר לחסידיו שיבואו אליו (בעודו בחיים) בראש השנה וגם לאחר מותו (לא המקום לפרט מפ
לא ברסלבית08.09.14
2
תעשה תשובה לפני ראש השנה ותגיע לאומן
הברסלבר08.09.14
1
עדיף שלא תשמיע את דעתך. עדיף לך. רבי נחמן המשיח ? הוא בעצמו אמר שהאש שלו תוקד עד ביאת המשיח. אתה דתי בכלל ?
שמיר08.09.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24