כיכר השבת

בלעדי ב"כיכר השבת"

פיוס בין ש"ס והרב עמאר? פרטי המשא ומתן נחשפים

למעלה משנה שורר נתק בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי - מועצת חכמי התורה לראשל"צ הגר"ש עמאר, לאחר שיצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל • אתר "כיכר השבת" חושף: אלו הדרישות העיקריות של שני הצדדים במהלך המשא ומתן, בהן: התנצלויות, הבהרות וחתימות על מכתבים • חשיפה בלעדית (בארץ)

166
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב באלול | 17.09.14
מועצת חכמי התורה והגר"ש עמאר (צילומים: מאיר אלפסי, יונתן סינדל - פלאש 90)

תנועת ש"ס דורשת שהראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר יסביר בקולו לציבור מדוע יצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויחתום על מכתב התנצלות בפני הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. מנגד, הרב עמאר דורש שיו"ר ש"ס אריה דרעי יחתום על מכתב בו הוא מצהיר כי שיקר למרן הרב עובדיה כשסיפר לו כי יש "דיל" בין הרב עמאר לרב דוד סתיו - אלו הם עיקרי הדרישות במשא ומתן המתנהל בימים אלו, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

מאז הבחירות לרבנות הראשית, לפני קצת יותר משנה, שורר נתק מוחלט בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי- מועצת חכמי התורה, לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, שיצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, תחילה בסגירת הדיל עם הדתיים, לתמיכה משותפת בו וברב דוד סתיו - בניגוד לדעת מרן הרב עובדיה שיצא בחריפות נגד הרב סתיו, כאשר הוא סירב לבוא אל מרן או להיענות לשליחים הרבים ששלח אליו הגר"ע יוסף בעניין.

לאחר מכן, כאשר הדיל קרס בעקבות עצירת "חוק עמאר", הריץ הרב עמאר לתפקיד הראשון לציון את הדיין הגאון רבי ציון בוארון ויצא במוצהר נגד מרן הגר"ע שתמך בבנו הגר"י יוסף לתפקיד ובכך גרם לרב עובדיה צער גדול.

בימים אלו מתנהל משא ומתן בין הצדדים, בניסיון להגיע לשלום. מתווכים רבים, רובם רבנים ופוסקים בציבור הספרדי, מנסים להביא לסיום הנתק שהתעצם מאז פטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כאשר הציבור מתקשה לשכוח את הימים בהם מרן הצטער צער רב בעקבות מעשיו של הרב עמאר.

עד כה, ניסיונות התיווך עלו בתוהו, מאחר וכל צד מציג בפני הצד השני דרישות להן הוא מסרב להיענות.

אתר "כיכר השבת" חושף כעת לראשונה את הדרישות המרכזיות של שני הצדדים שמעכבות בשלב זה את קידום המשא ומתן.

דרישות ש"ס

בתנועת ש"ס, הכפופה למועצת חכמי התורה, מבקשים מהגר"ש עמאר שיצא אל הציבור ויסביר בקולו מדוע יצא נגד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בזמן הבחירות לרבנות הראשית ובכך גרם למרן הגר"ע יוסף צער רב והביא לנתק הגדול.

הרב עמאר, בשלב זה, מסרב לעשות זאת בטענה כי הסביר זאת אישית למרן זצ"ל, קודם פטירתו, ולאחר ההסבר, לדבריו, הרב סלח לו על מה שהיה.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: אהרון והב)

בנוסף, ישנה דרישה כי הרב עמאר יחתום על מכתב שהכינו חלק מבני משפחתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויתנצל בפני הראשון לציון הגר"י יוסף.

הגר"ש עמאר, מסרב לחתום על המכתב אך מוכן להיפגש עם הגר"י יוסף ולהבהיר בפניו כי אין לו שום דבר כנגדו.

דרישות הגר"ש עמאר

מנגד, הגר"ש עמאר מציג דרישות משלו. הרב מעוניין לטהר את שמו לאחר הפרסומים על ה"דיל" שעשה עם הרב דוד סתיו במהלך הבחירות לרבנות הראשית, דיל נגדו יצא מרן הגר"ע יוסף בחריפות ובעקבותיו הורה לח"כי ש"ס למנוע את אישורו של החוק שנועד לאפשר לרב עמאר להתמודד לכהונה שניה.

הגר"ש עמאר טוען כי לא היו דברים מעולם וכי מדובר בשקר של דרעי, איתו הוא מסרב להיפגש בשלב זה. בעקבות כך, דורש הרב עמאר כי אריה דרעי יפרסם מכתב בו יודה ששיקר למרן הרב עובדיה כאשר אמר לו כי הרב עמאר סגר דיל עם הרב סתיו ויתנצל על כך בפני הרב עמאר.

הרב עמאר הבהיר כי ללא המכתב הזה של דרעי הוא מסרב להתקדם במשא ומתן, מאחר ולטענתו נעשה לו עוול ועל דרעי לתקן זאת.

דרעי מסרב לחתום על מכתב מסוג זה, בטענה כי הדיל עם הרב סתיו "היה ברור כשמש לעיני כולם" ולדבריו יש לכך ראיות רבות וכי המידע על קיום הדיל הגיע ממקורות נוספים אל מרן הגר"ע יוסף.

במהלך המשא ומתן הבהיר הרב עמאר כי גם במידה ולא יושג שלום בין הצדדים, אין בכוונתו לפתוח מסגרת פוליטית חדשה שתתמודד מול תנועת ש"ס.

הפגישה עם הגר"ש בעדני

במוצאי השבת האחרונה נפגש הגר"ש עמאר ברכבו עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני, בעת שהגיע לניחום אבלים בבית מרן הגר"ח קנייבסקי, במהלך הפגישה שוחחו השניים ביחידות.

לשני הצדדים, גרסאות משלהם למה שאירע בפגישה בין שני הרבנים. מקורבים לגר"ש בעדני טוענים כי הרב ביקש מהרב עמאר להסביר את המחלוקת שלו עם הרב עובדיה ולהתנצל על שאירע בפני הרב יצחק יוסף, ואילו מקורבי הרב עמאר טוענים כי הרב עמאר דרש שדרעי יתנצל על כך ששיקר את הרב עובדיה יוסף.

בשלב זה של המשא ומתן שני הצדדים מתעקשים על דרשותיהם ולא מוכנים לוותר, ובכך הנתק בין ההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי מועצת חכמי התורה, לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, נמשך.

תוכן שאסור לפספס
166 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
גם ציער ובגד במרן וגם רוצה הכשר
גם ציער ובגד19.09.14
61
ואם הוא חושב שהציבור מאמין לו למה הוא צריך שדרעי יאשר לו?
עמרמחפש הכשר19.09.14
60
אין מחילה לכל מי שציער את מרן זצוק"ל בחייו ובפרט בשנתו האחרונה ..
אין מחילה18.09.14

הצגת כל התגובות

59
השקר הגדול הוא לומר שלא היה דיל כל כוונתו שדרעי ייהפך לשקרן 3 פעמים ואם לא יודה ששיקר אז לפחות להעליל עליו
כתב18.09.14
58
בזיון מחפיר בכבוד התורה, כבוד אחד מגדולי וצדיקי הדור נרמס! מנהלים איתו מו"מ והסכמים עם פוליטיקאי מהכנסת, מה קורה כאן?! למה הזלזול הזה?! מרן הרב עמאר מענקי הרוח של הדור שלנו, מה צריך להשפיל עצמו לפני רבנים גדולים ככל שיהיו, וכל שכן לפני ח"כ פשוט מש"ס, למה, זה כ"כ כואב. אם ש"ס לא יכירו בו - ההפסד הוא
AVCHY18.09.14
אם מרן זצ"ל היה בחיים עכשיו הוא היה מוחה בכל תוקף במי שמזלזל בגאון הגאונים ואור העולם מרן הגרש"מ עמאר שליט"א! ואוי ואבוי למי שמעז פניו לדבר סרה מאחד מגדולי ישראל המובהקים ועוד באלול..
איש18.09.14
הרב עמר מתנהג כמו קטן הפוליטיקאים לצערנו
בוכריס18.09.14
57
דרעי מחליט לכם מי הרב שלכם דרעי מחליט אם אתם ימנים או שמלאנים דרעי מחליט אם תלמדו ליבה דרעי מחליט לאיזה כנס תלכו דרעי מחליט לכם מה רוצה מרן תיתעוררררררררררררררררררר
איציק17.09.14
56
הספרדים יכולים להמשיך לכתוב תגובות על כל פוליטקה של שכנזים "שהאשכנזים כל היום רבים"... טוב מאד שירגשו את הטעם הטוב הזה. ובגדולללל
יזדים17.09.14
ולצערי הספרדים למדו זאת מהם, על אף שלעולם אבל לעולם לא יהיה מצב בציבור הספרדי של ביזוי ת"ח המוני וכואב כמו שקורה אצל הליטאים(ראו ערך מחבלים-שונאים) לכן, כל עוד המחלוקת נשארת בתקשורת המצב טוב..
איש18.09.14
55
הציבור הספרדי???
יהודי מאמין17.09.14
54
להיפך משפחת יוסף חייבים לרב עמאר שהקים להם את מערכת הכשרות שמעשירה אותם
דוד19.09.14
כידוע שנתן לו רב ראשי לת"א כדי שתהיה לו מקפצה לרב ראשי לישראל למרות שמרן ידע שאם אח"כ עמאר יפרוש מת"א ייבחר רב אחר שלא מטעם מרן ואז פרש עמאר מת"א כדי להתמודד לרבנות לישראל ובמקומו נבחר לת"א הרב ישראל מאיר לאו שלא מטעם מרן. כל זאת עשה מרן חוץ מהמינוי לרב ראשי לישראל וחוץ מנסיון חוק עמאר ועוד ועוד ועו
דוד21.09.14
53
גםציערובגדבמרןוגםרוצההכש
גם 19.09.14
52
ומצער מרן עלאחת כמה וכמה
עמר מכסה פשעיו 19.09.14
51
הרב עמאר במטוטא מנייכו צא ולמד מקודמך בתפקיד פרשו והלכו בענווה גדולה כדוגת הגר"א בקשי דורון שליט"א ולפני הגר"מ אליהו זצוק"ל לא היה כדאי ללמוד מהם?
ועקנין18.09.14
לו הרב עמר מצהיר תחת כל במה שהוא רק רוצה ללמוד וללמד אבל אתם מפחדים מהצל של עצמכם ומפחדים לא מהרב עמר אלא מפחדים מהעם היושב בציון שמאס בכם ועלול "חלילה" למצוא לו רב אחר ולהמליך אותו עליו בניגוד לרצונו .(וכל "חטאו" של הרב עמר שהוא עלול באמת להיכנע ללחצי העם ) כפי שהיה מימים ימימה הכריחו רבנים להנה
תשובה לתוכן 19.09.14
תשאלו את פרס, רמון, ישי, המתנחילים, בני ביתו של מרן זצ"ל וכו' וכו' ןכו'
שלמה19.09.14
50
כיצד החי מכחיש את החי
נח18.09.14
49
השקר הגדול הוא לומר שלא היה דיל כל כוונתו שדרעי ייהפך לשקרן ואם לא יודה ששיקר אז לפחות להעליל
בי18.09.14
48
עם כל הכבוד לרב עמר אבל הוא צריך להשלים עם המציאות סיימתה קדנציה לך לביתך לשלום תלמד מהרב בקשי שליט"א או מהרב מרדכי אליהו זצ"ל מהענווה
ב.ועקנין 17.09.14
47
כך הוא חש
בוכריס17.09.14
46
מאחיו הרב אברהם שהורידו אותו ממשרת הראש"ל, ושיתף עם זה פעולה ! לבקש סליחה מהרב שמואל אליהו מהרב ציון בוארון ומעוד רבים שחשבו להתמודד מולו. הרב יצחק לא בחל כנגם במילים קשות וחמורות... כנסו לניוז 1 ותראו.
אהרן17.09.14
על מה אנחנו מדברים על מועמד של מרן זצ"ל כאילו האומרת שמרן זצ"ל ח"ו עשה טעות שכל האלו אינו מגיעים לקרסול רגליו
ספרדי נאמן למרן18.09.14
45
לתנועה מושחתת שבראש מעייניה רק לרדוף את כל מי שלא מתיישר עם גחמות היו"ר.
שמעון לוי17.09.14
44
למה שהוא יודה שהוא שקרן? חחח
דוד17.09.14
43
לרב עמאר אנא מספיק גמרת את הקדנציה שלך מספיק תלמד מהענווה של הגר"א בקשי דורון שליט"א ושל הרש"ל הגר"א מרדכי זצוק"ל למד ממעשיהם ואל תלך בדרך של העסקנים (אקלסי-שמי-רווח)
וועקנין17.09.14
42
כל החכים היו לועגים לו ואיש הישר בעיניו יעשה ושס כבר היום היתה לרסיסים
מימון17.09.14
41
והתחילו מלחמות עם חצי מהציבור היהודי במדינת ישראל. זה היה רצונו של מרן זצ"ל.
יהודה17.09.14
40
ומרן מחל לו, למרות שלעשקני ש"ס זה לא כ"כ נעים או נוח. עכשיו עסקני ש"ס וחלק מרבניה תופסיפ 'טרמפ' על הסיפור, כי האמת שהם חשים מאוימים מהרב עמאר.
יאיר17.09.14
תפסיקו את השקר הזה!!!
אודי18.09.14
39
הגיע הזמן להשמיד את הרשע הזה מהעולם
עודד20.09.14
אוהב אותו
הר חומה חרדית23.09.14
38
אם מרן שר התורה אור העולם(מרן הרב עמאר) אמר שהוא(דרעי) שקרן אז באמת הוא שקרן (לאחר השאגה של....נכנס בני אלבז ומתחיל לשיר ) הוא שקרן הוא שקרן אריה דרעי משקר את העולם כולו הוא שקרן הוא שקרן הוא שקרן כמובן שיש לשיר את זה בלחן המקורי ... של הוא זכאי חחחח
מה הוויכוח בכלל18.09.14
זה ממש לא מעניין אותנו בתור בוחרי ש"ס. צדיקים לא נמצאים בפוליטיקה. ואף אחד לא חושב שאריה דרעי טלית שכולה תכלת. אבל כולם יודעים שמר"ן זצ"ל אהב אותו כבן. וזה שהוא אוהב לעשות מהלכים זה רק לטובתנו. כי הוא לא טיפש. הוא יספק את הסחורה לבוחר וגם לעצמו. זה לגיטימי. אין ולא יהיה ולא היה כמו אריה דרעי. מרן אה
avi118.09.14
העיקר לספק את הסחורה גובים לדיינים ורבני ערים לקרובים ולמקורבים. נו באמת האם מותר גם לרצוח כדי לספק את הסחורה? אולי לשיטתך כן מותר אבל זה בדיוק נבל ברשות התורה ואני לא מדבר על דרעי, כי הוא לא מעניין אותי. אני פשוט מדבר לגופו של עניין ממה שכתבת
גיבובי שטוחיות24.09.14
נכון שאין צדיקים בפוליטיקה לכן עתיד כל פוליטיקאי קטן או גדול לשקר את בוחריו ואת רבניו רק שלצערנו קם לנו דרעי שעשה ועושה זאת בכישרון רב ויודע לשקר רבנים זקנים ותמימים מהפריפריה אבל זמנו של זה הולך ואזל כי גם התמימים וגם הרבנים הזקנים הולכים לעולמם מי שנשאר כבר לא מאמין לו למילה אחת כי כולם יו
זו הסחורה שלך??19.09.14
37
חושב שהוא בעל הבית על ש"ס ואם ימשיך לחשוב כך יתעורר אחרי הבחירות עם 5 מנדטים
אביעד17.09.14
36
ציפיתי שכל התגובות יהיו אוהדות לכל הצדדים. מרן נפטר ואין לו תחליף אבל אנחנו צריכים להתאחד ולהסתכל מהצד לאן הרוח הולכת, ומה שהקב"ה החליט שיקרה זה מה שיקרה, לפחות שאנחנו לוכל לומר "ידינו לא שפכו את הדם"
שונא מזרוחניקים17.09.14
35
למה היה לו סיבה לשקר למרן!?? הוא בחיים לא שיקר לו. הוא פולטקאי ישר ונאמן. תפסיקו להעליל עליו כבר. רק אני לא מבין למה איים לפתוח מפלגה על מרן? וכמו כן מוזר שמרן ניהיה חולה מאז שהוא חזר לפוטיקה. צ״ע!?
שלמי17.09.14
34
גםציער ובגד במרןוגם רוצה הכשר
גם ציע19.09.14
33
לא מתאים לו כל מה שהוא עשה ושיקר את מרן הגר"ע זצ"ל וגרם למותו ביסורים ובצער גדול
תמהה18.09.14
32
רבותי הזהרו בדבריכם אתם לא שמים לב לאן דרעי מוביל אותנו תהום פעורה בין אריה דרעי למרן גדול הדור רבנו שלמה משה עמאר אריה דרעי בסך הכל פוליטקאי מושחת שעשה הכל לקבל את השליטה בש"ס אפילו הרב עובדיה זצ"ל לא רצה ודבר שני אריה דרעי אדם רגיל מן השורה לעומתו הרב שלמה משה עמאר אדם גדול בתורה ובמידות ויראת שמי
אריה19.09.14
31
לא חייב להתנצל בפני מי שמבייש את הרבנות ולא נבחן לא לרבנות ולא לדיינות
דוד19.09.14
כסיל טיפש ימ"ח עכשין מר"ן רבי יצחק יש לו מבחני רבנות ולנו לא הכפת כי הרב יצחק תלמיד חכם עצום יותר מכל רשי הישיבןת האשכנזים ובטח של הציונים בקשר לדינות יטפש דוד הרשע הרב יצחק היה לו כולל רבנות שהוא לימד ולידעתך הוא הנשיא בית הדין הטוב ביותר הוא פתר את רוב העגונות שכבר 20-15 שנה כך
הר חומה חרדית23.09.14
פולחן אישיות מילא לומר כסיל וטיפש אני מבין שזה הסגנון. אבל לומר ימ"ח זה כבר נחיתות קשה עם נבערות ונגיעות אנלפאביתיות. ואם לא הבנת מה כתבתי תעייני בויקיפדיה. שנה טובה ומבורכת בבריאות ובנחת ובעיקר ברוגע אחרי כל הקללות העסיסייות... קח תפוח בדבש ותירגע..
תפוח בדבש24.09.14
30
כל כוונתו שדרעי ייהפך לשקרן 3 פעמים ואם לא יודה ששיקר אז לפחות להעליל עליו
כ18.09.14
29
ביום שני - זעקת הדם הנקי: נתנאל עראמי הי״ד נרצח בלב העיר פ״ת. מחבל ערל לב חתך לו את הרתמים בזמן שהיה תלוי בין שמים לארץ וריסק אותו אל מותו. למשטרת ישראל מדיניות להסתיר פשיעה לאומנית רצחנית. עד שעה זו עוד לא פנה שום נציג של המשטרה למשפחה, לעדכן בפרטי חקירת הרצח. מחר יום שני בשעה 19:30 נתכנס במקום
כנסו21.09.14
28
תפסיקו ללכלך על הרב עמר. אתם מכנים עצמכם כאתר חרדי ת שלא נדבר על תמונות נשים שיש פה אלא כל יום לשון הרע על הרבנים ובפרט הרב עמר. מי שלועג על חכמים נידון בצועה רותחת (כמו אותו האיש מס' גיטין אולי אתם יודעים).בושה עליכם שאתם קוראים לעמכם חרדים. רק מסיתים כל היום ומבערים אש המחלוקת
דוד17.09.14
27
מי שחושב שדרעי יחתום על מכתב כזה או אחר שילך לטייל בפלנטה אחרת
אשרי המאמין18.09.14
26
הרב עמאר צריך להתנצל בפני הרב יצחק ? על מה ? מדוע הוא היה חייב לתמוך בו ? אולי גם בפני דרעי ?
חיים17.09.14
25
כל הציבור החרדי עלול להפסיד מירידה בכוחה של ש"ס בבחירות, אולם נראה שמחמת יוהרה וגאווה של אינני יודע מי, הדברים שצריכים לקרות לא קורים. ואל תגידו שלא הזהרנו אתכם...!!!
אבי17.09.14
24
לגדולה רמה, כל הוכח בכל הדורות ! יעקב אבינו נרדף. יוסף הצדיק נרדף. דוד המלך נרדף. רבי נחמן מברסלב נרדף בדורו, וכיום רבים מהרודפים עולים לקברו. הרב עובדיה יוסף זצ"ל נרדף על ידי הליטאים והמרביצי, והמשוכנזים. כך גם יהיה עם הרב שלמה עמאר, "והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאד"
מוכח מאד!17.09.14
מי יצא נגד מרן זצ"ל ומי פגע בו
ספרדי18.09.14
23
חדשה.... אין שום מו"מ, ולא מתקיים מו"מ עם איש אוסלו אריה דרעי.
דן17.09.14
עם עלייתו של רה"מ לנאום בטקס בבית אורן קמו המשפחות השכולות ודרשו ששר הפנים אלי ישי יצא מהאולם. "או שהוא יצא או שאנחנו נצא", אמרו. ועמאר שהיה בטקס, חיפה עליו וביקש מהם להירגע.
ישי הורשע: אסון19.09.14
22
וסיכסך ביניהם, כדי לשלוט, אבל זה לא יעזור, א"א לשלוט ע"י רשעות, והציבור לא פרייר.
ב"ת17.09.14
21
יוסף ??? אריה דרעי ! מאחר וידע שהוא לא יהיה בובה על חוטים כמו...
יוני17.09.14
20
כעת לא משנה מי ומה אלא התוצאה. עצתי הדלה: שיסגרו הכל בשקט גמור ויצאו לציבור שהכל בסדר בניהם ! תקוותי שהרב עמאר יהיה ראש המועצת חכמי התורה או לפחות חבר, דבר שיוסיף הרבה או מעט מנדטים לשס וציבורית הרב עמאר מאוד אהוב בציבור הכללי.
דוד כהן17.09.14
לכן הציבור אוהב איש שציער את מרן שהוא תמיד אמר שמרן זה הרב שלו! הציבור מפגר שהוא הולך אחרי מי שהוריד את שיבתו של מרן שאולה! מרן נפטר מתוך צער גדול ולא מחל לו!!!
גדניאן18.09.14
19
כולם יודעים שהיה דיל. והרב עמאר לא יכול לספר סיפורים. גם אבי עמאר ושאבו וכל החבורה לא יכולים לקשקש. כולם יודעים הכל. וכולם יודעים כמה מירר את חיי מרן. דרעי ימחלל על כבודו ויעשה הכל למען השלום בגלל איומיהם הברברים של אוהבי הרב עמאר, אבל האמת חביבה מן הכל. כל מי שאוהב את מרן לא יסלח לעולם לרב עמאר על
שומית17.09.14
את מי זה כולל כולם? אותך ואת? כבר ראינו איך דרעי מושך את הגר"ע באף בהימנעות באוסלו כאשר יכל להפיל את הממשלה
שלום17.09.14
שהכנסת ראשך בגוב האריות ועוד מנסה להכריע בין גדולי דור... עצוב לאן הגענו שכל אחד נהיה 'מאן דאמר' או מינימום פוסק דור כדי להכריע בויכוחים עניניים בין גדולי ישראל
איש18.09.14
ואת בוחרת להאמין לאריה דרעי, מי שבבעיה זה את.... דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעים???
מטומטמת17.09.14
הוא אמר שהוא תלמיד של מרן! דרעי מעולם לא אמר שהוא תלמיד של עמאר! אם זה גדול הדור אז הדור הזה בבעיה קשה!!!
אבי18.09.14
18
אור העולם הגרש"מ עמאר שליט"א שמוכן להתבזות ומוחל על כבודו הפרטי כדי לגרום לאחדות ושלום בעם ישראל! רק הביטו בענוותנותו האמיתית והכנה ואז תבינו שמדובר בגדול דור כדוגמת רבותינו הספרדים זצ"ל
איש18.09.14
17
מתרוצצים כמו עכברים במבוך. מצטער להודיע אבל מה שהיה כבר לא יהיה. ש"ס תלך ותיכחד ובמקומה יעלו מפלגות חרדיות שבאמת אכפת להן מהציבור שלהן.
יעקס17.09.14
16
הוא לא יוכל לטשטש את מה שהיה ברור לכל בתקשורת החילונית אם זה היה נכון למה הוא חיכה שנה ולמה הוא הריץ מועמד ונלחם במרן, שהיום הרב בוארון לא מדבר איתו הוא חושב שיגיד דרעי וכולם יאמינו לו
בוכריס17.09.14
15
מי שחושב שמישהו ישיג משהו מהבקשות הללו. הוא טועה בגדול. שני הצדדים חייבים להוריד ולהתפשר, כי שני הצדדים יפסידו בסופו של יום.
בובו17.09.14
14
המציאות הוא ששס צודקת בכל הטענות שהיה דיל וזה היה שקוף בכל הכנסת, והוא הריץ מישהו נגד מרן, אין לו משהו הרב עמאר שהוא יכול להגיד שהוא צודק על משהו.
יוני17.09.14
13
ההולכים כעיוור באפלה אחרי היו"ר שלהם שהביא על הציבור הספרדי מחלוקות ופילוגים אריה דרעי.
נעימי17.09.14
לפי התגובות שלהם ולמה אתה מחליף שמות על אותו תוכן
נקי17.09.14
ויש עוד כמה טובים
נעמי18.09.14
12
שהרב עמאר יהיה הרב המקדים לרב יצחק שהציבור יראה
שלום17.09.14
11
הגר"ע יוסף'... מרן הגר"ש עמאר יחתום על מכתב שהם הכינו לו............... אגב, לא קשה לנחש שכותבי המכתב הם הרבנים יצחק ודוד.
אלעזר17.09.14
10
שזה הרבה כסף=תמיכת ש"ס בתכנית, אריה דרעי תמך בזה למרות סיכון חייהם של אלפי יהודים, והטעה את מרן זצ"ל, ועובדה שבהתנתקות מרן התנגד בכל תוקף. מה זה בשבילו לשקר שוב רק בשביל להכפיש את הנקרא בדרכו?
מרים17.09.14
באוסלו א' שס לא תמכה אלא נמנעה וגם אם אם היתה מתנגדת אוסלו היה עובר: 61 מול 50 מה יעזרו 6 של שס? באוסלו ב' שס התנגדה.
חי19.09.14
9
אבל לפי הכתבה יוצא שאין משא ולא מתן.
חוקר17.09.14
8
יטוס הביתה על טיל
יוסי17.09.14
7
לא מגיע לכנס בחירות ולהאדרת שמו של הארכי פושע ספרדי אריה מכלוף דרעי בן אסתר.
האסיר לשעבר17.09.14
6
הרב שלמה עמאר שווה בגדול את כל רבני ש"ס גם יחד, כולל הראש"ל החדש.
ספרדי17.09.14
מי אתה בכלל שאתה יכול לומר את דברי ההבל הללו. רק טיפש מטופש עם הארץ יכול ובכך הוכחת לכולם את העמרציות שלך
איציק17.09.14
הוא ממש כמו מרן ע''ה כך בגילו
רק רבנו שלמה18.09.14
5
וזה מכהן כיור שס אילו מרן היה יודע שדרעי שיקר לו לעולם לא היה מחזיר אותו,עכשיו התגלה מה שכולם חשבו דרעי שיקר למרן
ששון17.09.14
כי היה לו רוח הקודש, והוא בוחן כליות ולב, ומי שניסה לשקר החל לגמגם ולא הצליח להוציא שקר מפיו.ואין ה' משרה שכינתו אלא על חכם גיבור ועשיר, וכל אלה היו במרן, ובעיקר עשיר מהכשרות בית יוסף.
דן סגל18.09.14
4
אני לא חושב שהעיקר היא ההתנצלות אלא העיקר הוא האם השלום הוא כלי מחזיק ברכה
שמעון ביטון21.09.14
3
עמר מכסה פשעיו לא יצליח ומצער מרן עלאחת כמה וכמה
.19.09.14
2
האם הוא חזר בתשובה או שזה לצורך הטיעון, הרי הוא ממשיך היום לדיל עם שטרן לרבנות ירושלים. בושה ! הרי מרן ביטל את מועמדות בנו בגלל שטרן.
אבי18.09.14
1
נכון שהרבה דברים הוא עושה מתוך תמימות אבל זה יותר מדי
בוכריס18.09.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הפילוג החסידי - לשיא

סוער באלעד: הנציג חרדי הפר צו מניעה של גדולי הפוסקים?

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24