כיכר השבת

רבנות ירושלים

'יתד' תוקף: הרב עמאר נתן לגיטימציה לקונסרבטיבים

שבוע מהבחירות לרבנות ירושלים, 'יתד נאמן' תוקף במאמר המערכת, תחת הכותרת: "בור בלב ירושלים", את האחראים לכישלון היהדות החרדית תוך שהוא מרמז על 'הפלג הירושלמי' ותוקף את הרב שלמה עמאר על פגישתו עם אהוד בנדל, הרב הקונסרבטיבי, כפי שנחשף ב"כיכר השבת" • המאמר המלא (חרדים)

50
יתד נאמן, מאמר המערכת | כיכר השבת | ד' בחשוון | 28.10.14
הראשל"צ הגר"ש עמאר, לורה ורטון ואהוד בנדל
הראשל"צ הגר"ש עמאר, לורה ורטון ואהוד בנדל (צילום: דף הפייסבוק של ‏‎Ehud Bandel‎‏)

יהודי פסע ברחובות וילנה ביום גשום וסוער. לפתע שמע זעקות שבר נוראות ממעמקיו של בור שנכרה בצידי רשות הרבים. מבלי להרהר רגע ומבלי להתמהמה, הוא רץ להביא חבל וגלש למעמקיו של הבור. כעבור מספר דקות, הגיח ממעמקים, כשבשארית כוחות הוא מעלה עמו יהודי פצוע ומרוסק אברים. כשכולו שחור מהבוץ הטובעני, תוך כדי גשם שוטף, הוא הצליח לגרור את הפצוע לביתו. הוא פינה לו את מיטתו הפרטית והזעיק את הרופא. במשך מספר שבועות סעד את הפצוע במסירות אין קץ, עד ששב לאיתנו. בכל רחבי וילנה יצא שמו לתהילה כבעל חסד שאין כדוגמתו. וכשאחד מתושבי העיר הפליג בפומבי בשבח חסדיו, נפלו פניו של האיש: "אבל את הבור הזה אני כריתי! בגללי הוא נפגע אנושות, לכן אני כל כך מתאמץ להבריאו ולחיותו"!

זה עתה הסתיימה מערכת בחירות סוערת ביותר לרבנות בירושלים. עם סיומה נבחרו ע"י הגוף הבוחר רבנים שדעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לא נוחה מהם. באופן נורמלי ניתן היה לצפות שמי שכרה את הבור, מי שיצר את הבעייה הקשה הזו, יעשה ככל שביכולתו כדי לחלץ את הנופלים לתוכו. אבל לא תמיד אלה שחפרו את הבור, גם עמלים לחלץ את אלה שנפלו למעמקיו. לעיתים, במקום לסתום את הבור, לסלק את המכשול שהניחו במו ידיהם ברשות הרבים, יש שמעמיקים את הבור ומעצימים את הסכנה. אלה שלא ביצעו פניית פרסה ולא חזרו בהם, בלטו מאוד במערכת הבחירות הזו. קולם הדהד בחוזקה.

ההידרדרות שלהם החלה עוד לפני מערכת הבחירות לרבנות. שורשי הפורענות נזרעו עוד בבחירות לרשויות, כאשר ראש עיריית ירושלים נבחר לתפקידו בקולותיהם של חרדים. אז הם חפרו את הבור. ממרומי תפקידו היתה לראש העירייה השפעה מכרעת בעיצוב הגוף הבוחר לרבנות באופן מעוות שיעניק מראש את הכוח לחילונים ולדת"לונים. על פי חלוקה לא הגיונית של בתי הכנסת, ניתנה העדפה ברורה ומכוונת לנציגי הדת"לים. הבג"צ שידוע כאוהב חרדים, העניק לזה גיבוי, שאת פצעיו עם ישראל מלקק כיום. לראש העירייה ניתן הכוח לפעול ביחד עם השר בנט להשגת מטרתם, בזכות קולות של גורמים חרדים שמטרתם היחידה היתה לקבל הכרה כלשהי בכל מחיר, גם מחיר כה נורא של פגיעה ביסודות היהדות!

עם פתיחת מערכת הבחירות הצהיר השר בנט שהוא מעוניין בבחירת רב ציוני. ההעדפות של מפלגת "הבית היהודי" שנתנה ידה להפיכת לומדי תורה לעבריינים ולהרס חומות הדת כמעט בכל המישורים, היתה "רב לייט" וציוני, למרות שבארסנל השמות הופיעו גם "רבנים ציוניים" מסוג שונה. בנט הצליח במשימה, ובנאום "הנצחון" שלו הביע את קורת רוחו מ"בחירת שני רבנים ציוניים"! אמנם במראם החיצוני הם בעלי חזות רבנית, אבל דוקא כאשר החזות אינה מסגירה, הסכנה חמורה בהרבה:

"לא תטע לך אשרה. אמר ריש לקיש: כל המעמיד דיין שאינו הגון כאילו נוטע אשרה בישראל" (סנהדרין ז:). מה ענין לדיין שאינו הגון אצל אשרה דווקא. אלא, מה בין סתם ע"ז לאשרה, שכל עבודה זרה ניכרת היא לכל, וכל הרואה יודע כי ע"ז היא. לא כן אשרה, אשר איננה אלא עץ ככל העצים ומצורתה החיצונית לא מכירים את מהותה שהירא עבודה זרה. דיין שאינו הגון אף הוא כיוצא בזה. בחיצוניותו אינך מכיר את מהותו, שכן אף הוא לבוש איצטלה דרבנן, אבל בפנימיותו נגוע הוא. הוא טועה ומתעה את הרבים" (פנינים משלחן גבוה, בשם מרן הגר"ח סולבייצ'יק זצ"ל).

השר בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת רקמו את הדיל הנבחר של הרבנים שעמדותיהם ופעולותיהם בסוגיות כמו גיור, מוכרות וטורדות מנוחה. זאת בסיוע השותפים, אלה שלא היה להם די בחפירת הבור: תמורת קורטוב של לגיטימציה ונזיד משרה הם פעלו להכתרתו של ראש עירייה חילוני בירושלים שהיה בריח תיכון בבחירות האלה לרבנות, ותמורות אבק לגיטימציה נוסף ואדים של נזיד משרה נוספת הם פעלו במערכת הבחירות הנוכחית כשותפים מלאים לברקת-בנט, התראיינו, הצטלמו ואולי אף הצביעו למען נטיעת האשרה בגנה של ירושלים. הם לא נמנעו מלהושיב על כס רבה של ירושלים רבנים שישבו עם קונסרבטיבים, כדי להבחר. כדי לרקום את הדיל שרוח חכמים לא היתה נוחה ממנו משיקולים הלכתיים, ישב אחד הרבנים, לראשונה בהיסטוריה, עם רבאיי קונסרבטיבי שאף מועמד למועצה הדתית, והעניק לו בזה לגיטימציה, כדי לקבל את תמיכתו בבחירות. הפגישה היתה מצולמת ומתוקשרת והיא הפעילה פעמוני אזעקה רמי דציבלים. קו אדום נחצה, אך הכל היה כשר להשגת המטרה. אותו רב היה המועמד שלהם, והכל תמורת הכרה ותקווה למשרה. מועמד אחר שלהם הוא רב שהצהיר בגלוי על פגיעה בחומות הכשרות. בראיון לתקשורת, התבטא המועמד הנבחר שלהם כי תחת הכותרת של "כשרות מהדרין", תשווק תוצרת חקלאית מהיתר מכירה! תחת כותרת "מהדרין"! מי שרוצה "שמיטה לחומרה", אמר, "יוכל לרכוש תוצרת מהכשר הבד"צים ששמם מתנוסס מעל הדוכנים בשכונות החרדיות". אלו כשלעצמם דברי הבל, כי כל בר דעת מבין שהשתתפות החרדים בבחירות לרבנות בירושלים אינה לתועלת עצמם, אלא לטובת ציבורים אחרים, מתוך תחושת ערבות זה בזה, ואחריות.

אלה שרוממות המסורת "ללא שינוי וללא סטייה" בגרונם ולדבריהם הם "ממשיכים את הנהגת גדולי הדור הקודמים", אלה ששמעו מפי מרנן ורבנן זצוק"ל חוות דעת מפורשות וקשות על המועמדים אותם הריצו, חפרו עוד שני טפחים לעומק. חלקם עמדו בהיכלו של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ושמעו מפיו ובקולו דברים מפורשים אודות המועמדים ונגד עמדותיהם ההלכתיות. יש מהם שהיו טבולים עד צוואר ומעורבים במלחמותיו של רבינו מרן זצוק"ל בסוגיית הגיור, אך עתה הם התייצבו מול מיקרופוני התקשורת כדי לשבח ולהוקיר רבנים שעמדותיהם עוקרות את דעתו של רבינו מרן זצוק"ל. מי יגלה עפר מעיניו של רבינו מרן זצוק"ל אשר מסר את נפשו למלחמה נגד העמדות שהללו מבקשים לקבוע במסמרות חדשים שלא שערום אבותינו.

בבחירות האלה הושלה המסכה. איש לא הופתע מהצביעות הנוראה שנחשפה, כי היא כבר הפכה לשיטה מוכרת ודרך חיים. דרכם להשלטת ה"השקפה צרופה" עוברת דרך רמיסת ההלכה וההשקפה הצרופה! רוממות ההשקפה שמהדהדת בפיהם ובפי כתבם, נותרת כתפאורה כאשר ניתן להשיג משרה במשורה או לגיטימציה בכפית. דגל רוחני אדום מרחף על ירושלים ועל היהדות הנאמנה. בור עמוק נותר ברשות הרבים, שחופריו עדיין לא הניחו את את החפירה מידם.

לקחי מערכת הבחירות חייבים להלמד, כי ירושלים ערים סביב לה וזו איננה המערכה האחרונה. הציבור הנאמן לדבר ד', זה שמבין את העיוות שבשיטה, חייב גם להוקיע את התופעות הנפסדות שהתגלו ע"י נושאי שם ההשקפה והרבנות לשווא. יש לפתוח את דלתות הבית לרווחה כדי לאוורר את התופעה, הן האישית והן השיטה. אור השמש הוא לעיתים חומר החיטוי הטוב ביותר. הוא גם יסייע להבדיל בין אילן לעץ-אשרה!

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
צריך לדעת שהגראי"ל לא מוציא מפיו מילים שהקב"ה לא שם לו שם. יפתח בדורו כמשה בדורו!!!!!!!
שונא מזרוחניקים28.10.14
גם אוסר להחזיק אינטרנט..... מרן הגרש"מ עמאר שליט"א לא זקוק לחומת של האשכנזים.
ספרדי28.10.14
הגאון העצום מופת הדור מרן רבנו שלמה משה עמאר שליט''א כל מעשיו לשם שמים שלא כמוכם הכל כסף כח כבוד כסףףףףףףףףףףףףףףףף
אתם אפסים28.10.14
לרחוק מהפחד שההנהגה תמשיך לרדת מהם אל הרבנים מנהיגי הדור האמתיים שבורחים מהשנ אה ומההתנשאות כלפי האחר
בני28.10.14
31
הוא לא התכוון לכלום. הוא התכוון לקבל תמיכה ממי שרק אפשר. אז עשה עבודה טובה. כן אבל לייתד מצ'עמם...
יש מבין28.10.14
30
וטומבק מ'אברכים' שוב חטף קריזה על הכתבה הזאת ומנסה למלא בכוח עוד אשכולות מלאים בשטויות ובבחילות מה שהתסכול עושה לו וזה אחרי הסיפורים שהיו בגבעת שאול וד"ל
משה28.10.14

הצגת כל התגובות

29
מרן הרב עמר שליטא קודש קודשים
אליה28.10.14
28
אנשים יודעים טוב מאוד מי הם ״דמויות ההוד״ שאוחזים בקולמוס ביתד
יצחק28.10.14
27
יהושע פולק קיבל סגן ראש מועצה דתית
פייגי כרמל28.10.14
26
היתדניקים הבלתי נאמנים לחמו במלא עוז נגד תיקון גיור כהלכה חפרתם בעצמכם הבור עכשיו תנוחו בשלום בבור שחצבתם - זה בומראנג!
יענקל28.10.14
25
למי התכוין המשורר כשאמר שהיו כאלו שהיו קרובים למרן הגרי"ש זצ"ל וידעו את עמדותיו בעניני הגיור? האם הכוונה לנחום אייזנשטיין? הרי הוא נדנד למרן הגרי"ש להתיר לעודד גיורים לבני יהודי ונכריה "מפני שיש בהם משהו יהודי", ומרן דחה אותו פעם אחר פעם, וכל זה מפני שנחום היה מאנשי לייבל טרופר שנודע לשימצה, שהיה חב
סקרן28.10.14
24
הרי שהניתוח הוא זה: - אם יתד צודק והרב עמאר נתן לגיטוימציה לרפורמים , אז כנראה שעשה מעשה נכון! - אם יתד טועה הרי שלא נתן לגיטימציה אגב המועמדים של דגל התורה הם לא פחות ציוניים מהרבנים שנבחרו:) ו... גם פחות חרדים
מקום בצמרת28.10.14
23
את האמא שלהם ואת התורה תמורת נזיד עדשים למפלגה שלהם.
יהודי28.10.14
22
הנני מוחה על כבוד רבינו הרה"ג עמאר שליט"א האתר הזה הפך להיות אבי אבות הטומאה המרבה בחילול ה' והרבה לאוין של איסור לשון הרע רכילות והיד עוד נטויה תתביישו לכם!!!
חיים28.10.14
21
עבירה של זלזול ופסילה גוררת עבירה, ויתד יורד לתהומות של ביזוי מאוס ושחצני של תלמידי חכמים עצומים שאינם מגיעים לקרסוליהם. (באשר להיתר המכירה, ידוע שמרן הגר"ע תמך בזה, וזה איננו נקרא להכשיל, כי יש על מי שיסמוכו)
יוסף28.10.14
20
את עצמם. למה הם נכשלים במקום כל הזמן להאשים אחרים.
אלי28.10.14
19
שוב ושוב אתה צריך להוציא את כל התסכול החוצה
בנזי'28.10.14
18
שהליטאים מתבכיינים על דילים שטיקים וטריקים. כי זה כל החיים שלהם ואת זה הם עושים בכל מקום שאפשר להשיג משהוא.
לייזר28.10.14
17
אז מה אם יהיה סגן ראש המועצה הדתית?
פייגי כרמל28.10.14
16
הם יכולים לתקוף את עצמם, אנשים מתוך דגל התורה עצמה, תמכו ברב שטרן, כך גם אמרו פרשנים בכירים. לבני תורה יש קול אחד בתוך הגוף הבוחר, והרבנים שטרן ועמר ניצחו בהפרש גדול הרבה יותר, ואם כך כיצד טוענים שהם אלו שהמליכו את הרבנים שטרן ועמר. העיקר שיש להם תירוץ להתקיף את בני תורה.
יודע28.10.14
15
הביובון המתפורר,יצאו במתקפה אז אנחנו יכולים להיות רגועים לחלוטין.
אריק28.10.14
14
דגל התורה התעקשה למחוק ,לרדוף ,להשפיל ולבזות את הגר"ש ותלמידיו והכריחה אותם להריץ את אפשטיין כדי לשרוד ולכן אין להם להלין אלא על עצמם.
שמואל28.10.14
13
כבר בבחירות לרבנות הראשית הוא זוהה ע"י הבית היהודי ובנט כאחד שיכול לשרת את מטרותיהם שהיתה ועדיין קיימת לפרק או להחליש את תנועת ש"ס.רק אם יתנו לו את מבוקשו
גרם צער רב למרן28.10.14
12
למה החלטתם שהמנהיג של הפלג שלכם הוא יפתח
בני28.10.14
11
נפגש עם אנשי מר"צ (האורטודוקסים???...) בביתו ושכנע אותם שיתמכו במועמדיו. מרן זצ"ל סיפר זאת בעצמו בלווין. הם רדפו את מרן זצ"ל ומיררו את חייו שנים רבות, וכעת רודפים את מרן הרב עמאר שליט"א.
האמת28.10.14
10
יש תמונות למה ככר סותם את הפה ומחניף לנבלות של יתדהמן שר''י
ימח שמכם אמן28.10.14
9
שולחן ערוך, חושן משפט, סימן טז, סעיף ה. "אסור לדיין לשמוע דברי בעל הדין האחד שלא בפני בעל דין חברו" הלכה מפורשת. איך יתד הביאו מאמר בלי לשמוע ולשאול את הראשל"צ הרב עמאר שליט"א על הדבר? התורה נהייתה למרמס.
ים של כהן28.10.14
8
האם הרב שמואל אליהו שליט"א לא בעד היתר המכירה??? האם הרב שמואל אליהו לא ציוני ברמח אבריו ושסה גידוו??? איך פתאום הוא יותר ראוי מהרב עמר שליט"א. פשוט יתד לא יודעים את נפשם לנוכח ההפסד הצורב שהם גרמו לעצמם עם בחירתו של ניר ברקת לראש עירית ירושלים.
המבקר28.10.14
7
ולא רק של האורתודוקסים. הוא לא יכול להתעלם מחלקים שלמים בעם.
יואב28.10.14
6
בגדולי תורה כהרגלם הנלוזה בלשון המעטה כמובן
אבגדור28.10.14
5
נווה קדש תרקע. והר שעיר תבקע. ותנתק ותמוש היתד התקועה.
דוד28.10.14
4
אם נודה על האמת, הליטאים בלחץ! אני מוחה על הפגיעה ברבני ירושלים שנבחרו ע"פ רצון השם לשרת בקודש. ראשית, לגבי הראשל"צ הגאון מרן הגרש"מ עמאר הינו אחד מגדולי הדור הספרדים, בהרבה מובנים הרב שליט"א עתיד להנהיג את הציבור הספרדי עד ביאת גואל צדק, העסקנים הליטאים כהרגלם מרגישים 'בעלי הבית' על הציבור הספרדי ו
איש28.10.14
3
כל מי שמדבר לפני הרב עמאר צריך להשתחוות מליון פעם איזו חוצפה זאת להביא צד אחד מבלי להביא את דברי הרב עמאר לתגובה !!! הרגל " קדוש " הביא לזה - ודי למבין
יהודי פשוט28.10.14
הרי העמידו אשירה, מלאת צביעות ונוכלות, מלאת נקמה ושררה, מלאת ביזוי רבו המובהק.. איך לא תשתחווה בפניה??
אשירה28.10.14
2
מהדרין זה לקנות מאויבי ישראל? שומו שמים, מהדרין זה מי שהולך לפי הפוסק שלו, ואם עושה על פי ההלכה זה מהדרין!!! לא מה שיתד מחליטים החזוא המציא את אוצר בי"ד כדי לא לקנות מגוי
חזונאישניק28.10.14
1
לא התמוטט על התורה,לא מצאנו ,לצערינו
לוי28.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24